Pekka heitti Pridelipun roskikseen.
Kommentit (890)
Pekka lienee niitä tyyppejä jotka raivostuvat Istelin, USA:n , Suojeluskunnan lipun roskiin heittämisestä, vaikka ne ovat sama asia kui Pridelipun tuhoaminen. Kummassakin tapauksessa joku asettaa itsensä ns. " paremmaksi ihmiseksi" kunnioittamatta muiden elämää.
Mutta " joka itsensä ylentää, hänet alennetaan..." Vaan " älkäämme tuomitko ettei meitä tuomittaisi"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassut: kukaan ei tuputa lapsille mitään!
Tutkija: hold my beer, lapset leikkivät väärin päiväkodissa!
"Jos lapset leikkivät paljon samaa sukupuolta olevien kanssa, ei riitä, että leikistä tehdään tasa-arvoista. Voidaan vaikka arpoa leikkejä ja leikkikavereita."
Nea Alasaari on jo pitkään halunnut ravistella päiväkotien käytäntöjä. Nyt lakikin edellyttää konkretiaa tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitteluun.
Opiskelin sukupuolentutkimusta ja sivuaineena kasvatustiedettä, joten kiinnostuin siitä, miten varhain sukupuolinormeja aletaan opettaa lapsille ja kuinka tiedostamatonta se on.
Erityisesti kiinnosti, miten pystyisimme muuttamaan normien rakentumista jo pienistä lapsista alkaen.
Jos on huomattu, että lapset leikkivät paljon samaa sukupuolta olevien kanssa ja sukupuolistereotyyppisillä leluilla, kehittämistoimenpiteeksi ei riitä, että leikistä tehdään tasa-arvoista.
Laki vaatii konkretiaa eli tässä tapauksessa voidaan esimerkiksi miettiä, onko päiväkodissa sukupuolitettu joitain leluja värien perusteella. Sen jälkeen voidaan vaikka arpoa leikkejä ja leikkikavereita.
https://www.opettaja.fi/ajassa/arvotaan-leikkikaverit-tavoitteena-yhden…
Paitsi jos trans-tyttö haluaa leikkiä vain tyttöjen kanssa, niin häntä ei tietenkään saa pakottaa leikkimään poikien kanssa. Ja kun hän leikkii nukeilla ja käyttää pinkkiä kolttua, niin se ei ole tietenkään "sukupuolistereotypioiden tyrkyttämistä", vaan ihanaa söpöä "tyttöilyä".
Ainoastaan transsujen sukupuolikokemusta pitää vahvistaa ja muiden kohdalla normit, cisteemi ja binääri pitää murskata.
Lapset eivät saa valita leluja, eivät kavereitaan, eivätkä olla mitään sukupuolta. Se, että meillä on tuhannen lapsen seassa muutama mekkoon pukeutuva peniksellinen, on johtanut tähän älyttömään varpailla kävelyyn ja hyssyttelyyn, ettei kukaan saa olla enää mitään.
Entä ne lapset, jotka nimenomaan haluavat olla prinsessoja ja leikkiä prinsessaröyhelöillä, nukeilla ja koruilla? Sekö on nykyään sopimatonta, koska on luokittelevaa? Siitä tulee kannustaa pois mikäli kyseessä on vaginallinen ja vastaavasti ymmärtää ja kannustaa, jos kyse on penislapsesta?
Eikä ilmeisesti saa seuraansakaan enää valita, koska sopeutumattoman ja leikkejä sotkevan sekopäähäirikön etu ajaa myös aina kaikkien muiden mieltymysten ja etujen edelle ja muiden tulee mukisematta joustaa. Alkaa tulla mitta täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Pekka lienee niitä tyyppejä jotka raivostuvat Istelin, USA:n , Suojeluskunnan lipun roskiin heittämisestä, vaikka ne ovat sama asia kui Pridelipun tuhoaminen. Kummassakin tapauksessa joku asettaa itsensä ns. " paremmaksi ihmiseksi" kunnioittamatta muiden elämää.
Mutta " joka itsensä ylentää, hänet alennetaan..." Vaan " älkäämme tuomitko ettei meitä tuomittaisi"...
Taannuit sitten takaisin vanhaan tuttuun olkiukkojen askarteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vassut: kukaan ei tuputa lapsille mitään!
Tutkija: hold my beer, lapset leikkivät väärin päiväkodissa!
"Jos lapset leikkivät paljon samaa sukupuolta olevien kanssa, ei riitä, että leikistä tehdään tasa-arvoista. Voidaan vaikka arpoa leikkejä ja leikkikavereita."
Nea Alasaari on jo pitkään halunnut ravistella päiväkotien käytäntöjä. Nyt lakikin edellyttää konkretiaa tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitteluun.
Opiskelin sukupuolentutkimusta ja sivuaineena kasvatustiedettä, joten kiinnostuin siitä, miten varhain sukupuolinormeja aletaan opettaa lapsille ja kuinka tiedostamatonta se on.
Erityisesti kiinnosti, miten pystyisimme muuttamaan normien rakentumista jo pienistä lapsista alkaen.
Jos on huomattu, että lapset leikkivät paljon samaa sukupuolta olevien kanssa ja sukupuolistereotyyppisillä leluilla, kehittämistoimenpiteeksi ei riitä, että leikistä tehdään tasa-arvoista.
Laki vaatii konkretiaa eli tässä tapauksessa voidaan esimerkiksi miettiä, onko päiväkodissa sukupuolitettu joitain leluja värien perusteella. Sen jälkeen voidaan vaikka arpoa leikkejä ja leikkikavereita.
https://www.opettaja.fi/ajassa/arvotaan-leikkikaverit-tavoitteena-yhden…
Eli haastetaan sukupuoliin liittyviä stereotypioita, joita lapset oppivat yleensä jo päiväkoti-ikäisinä? Minusta oikein hyvä asia. Tästä on vasta reilu vuosikymmen aikaa, mutta veljentyttöni luuli, että vain miehet voivat olla lääkäreitä ja naiset sairaanhoitajia.
Ketäs Pekka nykyisin panee? Onko oikeasti miehiin päin, kun noin käy tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
https://www.oph.fi/fi/uutiset/2023/jo-pienten-lasten-kanssa-voi-keskust…
Sukupuolen moninaisuudesta puhuttaessa ei pyritä muuttamaan kenenkään sukupuolta, vaan tuetaan sitä, että jokainen saa olla oma itsensä. Lapsilla on oikeus keskustella mieltään askarruttavista asioista turvallisesti ja myös saada tietoa sukupuolivähemmistöistä osana yhteiskuntaa.
https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/sukupuolitietoinen-opetus-j…
Käytännössä sukupuolitietoisuus näkyy siten, etteivät opetuksen ja ohjauksen käytännöt ylläpidä eivätkä uusinna tyttöjen ja poikien jakoa erillisiin ryhmiin.
Sukupuolten tasa-arvo kattaa myös sukupuolen moninaisuuden eli hyväksyy ajatuksen, jossa sukupuolia voi biologisesti määritettyjen sukupuolten lisäksi olla muitakin. Seksuaalisten suuntautumisten ja identiteettien moninaisuuden tunnistaminen kuuluu sukupuolitietoiseen opetukseen ja ohjaukseen
Ei siis syötetä eikä kehoteta sukupuolta vaihtamaan. Varhaiskasvatuksessa sukupuolten moninaisuus voi tulla esiin lasten pohdinnasta. " Miksi eräs Pekka pitää mekkoja ja sanoo olevansa nainen?" Ei päiväkodissa laiteta lapsia istumaan penkeille opetustuokioon ihmisten sukupuolista ja niiden variaatioista.
Tuo kuulostaa minulta hyvältä ja sopivalta. Juuri tässä jussina kuulin, kun yksi lapsi kysyi äidiltään, onko X poika vai tyttö (transsukupuolinen tuttava juhannusjuhlissa). Asiallinen vastaus tuollaiseen kysymykseen on juuri se, mitä odotan varhaiskasvatukselta.
Kuinka lapsellista. Olen pitänyt Pekkaa järkimiehenä.
No, toki hän siirtyi persuihin.
T. Konservatiivinristitty, priden vastustaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pastori Aittakumpu on hylännyt Jeesuksen opetukset?
Mitä Jeesus opetti Pride-lipusta? Eikö hän vastustanut epäjumalien palvontaa?
Jeesus ei opettanut homoista yhtään mitään, ei maininnut heitä lainkaan. Aviorikkojat hän sen sijaan tuomitsi moneen kertaan. Ennen kaikkea Jeesuksen mielestä kaiken keskiössä on rakkaus. Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi on yksi Raamatun keskeisimpiä sanomia.
Näitä kahta vastaan tämä aviorikkoja ja homojen vihaaja rikkoo täysin selkeästi ja kiistatta.
Kannattaa huomioida, ettei Pride-lippu ja transideologia ole synonyymejä homoseksuaaleille tai homoseksuaalien hyväksymiselle ihmisinä. Kannattaa perehtyä siihen, mitä Pride-lippu tarkoittaa 2020-luvulla ja mitä Pride-porukka nyt tavoittelee. Niitä tavoitteita on ihan oikeutettua kritisoida.
Kuka sut asetti kristinuskon ylimmäksi tulkitsijaksi? Kuka sinä olet tuomitsemaan Pekan ja millä todisteilla?
En minä tuomitse yhtään ketään, vaan kerroin sen mitä Raamatussa sanotaan, tai ei sanota.
Kovin mielelläänhän homojen vihaajat Raamatulla homoja lyövät, vaikka ei Jeesus homoista mitään puhukaan. Aviorikkojista puhuu ihan suoraan, eikä sitä tarvi tulkita mitenkään, niin suoraan Jeesus mielipiteensä aviorikkojista ilmaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pastori Aittakumpu on hylännyt Jeesuksen opetukset?
Mitä Jeesus opetti Pride-lipusta? Eikö hän vastustanut epäjumalien palvontaa?
Ai siis ovatko kaikki liput kristinuskon vastaisia? Pitääkö minun nyt heittää siniristilippuni roskiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi politiikkaa pitää tehdä muita halventamalla.
Täyttää selvästi kiihottamisen kansanryhmää vastaan kriteerit. Ei muuta kuin tukka pois ja linnaan.
"Täyttää selvästi kiihottamisen kansanryhmää vastaan kriteerit."
Sitä lakia pitäisikin muuttaa. Siihen pitäisi jättää vain väkivallalla uhkaaminen. Pelkän loukkaamisen ei pidä olla tuomittavaa.
Ei pidä koskea itse lakiin, koska siinä itsessään ei ole mitään vikaa, vain sen tulkitsijassa.
Panettelu ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely, ei siis vain väkivallalla uhkaamista.
"Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä on tuomittava pahoinpitelystä."
Vahingoittaminen tarkoittaa tekoa tai toimintaa, jolla aiheutetaan toiselle tai itselle fyysistä, henkistä, taloudellista tai aineellista vahinkoa tai haittaa.
Panettelu ja solvaaminen ovat toimintaa, jolla pyritään loukkaamaan toisen kunniaa ja mainetta tai aiheuttamaan tälle mielipahaa, eli vahingoittamaan psyykkistä terveyttä.
Kun pyritään vain toisen kunnioittamiseen, ei pitäisi olla pelkoa joutua tuomittavaksi väärin perustein.
Omia arvojaan voi tuoda esille, myös muiden arvoja halventamatta ja muita kunnioittaen.
"Panettelu ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely, ei siis vain väkivallalla uhkaamista."
Henkistä väkivaltaa ei ole olemassa. Oikea käsite on kiusanteko, eikä se ole laitonta. Väkivallan käsite täyttyy, mikäli pahoinpitelyssä käytetään nyrkkejä, potkuja, päällä puskemista, tönimistä, ampuma-aseita, astaloita tai teräaseita.
""Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä on tuomittava pahoinpitelystä.""
Koettu mielipahan tunne ei täytä terveyden vahingoittumisen tunnusmerkkejä. Maailma ei ole mikään pumpulipallo, jossa pärjää nyyhkyttämällä jokaisesta vastoinkäymisestä. Normaali ihminen opettelee myös sietämään sitä tosiasiaa, etteivät kaikki ihmiset pidä sinusta, eikä sinun itsesi mielipiteistä. Ja tiesitkö, että mahdollinen alaikäiselle tehtävä hormonaalinen sukupuolenmuokkaus vastakkaisen sukupuolen hormoneilla täyttää pahoinpitelyn tai jopa törkeän pahoinpitelyn tunnusmerkit?
Rikoslain kiihottaminen kansanryhmää vastaan, on ehkä lähimpänä Jeeuksen rakkauden kaksoiskäskyä, mitä suomalaisesta lansäädännöstä löytyy.
Osoittaa harkintakyvyn puutetta, että nyt sitä ollaa "uskovaisten" toimesta purkamssa Räsäsen tuomion jälkeen.
Se pohjaa periaatteessa Raamatun kahdeksanteen käskyyn "Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi" Tämä tarkoittaa katekismuksen mukaan toisen kunnian ja maineen varjelemista. Se kieltää valehtelun, panettelun ja juoruilun sekä velvoittaa puolustamaan toista. https://katekismus.fi/10kaskya/8.html
Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. Jaak. 3:6
Onko biologisten tosiasioiden toteaminen, seksirikostuomioiden jaottelu kansallisuuden mukaan ja sossuetuuksien saajien jaottelu kielen perusteella vihapuherikos?
Lähtökohtaisesti jonkun asian väittäminen totuudeksi on vihapuhetta. Tämä löytyy jo ihan Raamatusta.
Vihapuhe ei kuulu sananvapauden piiriin, kun se loukkaa toisen perusoikeuksia. Toisen perusoikeuksien loukkaaminen on rikos.
Rikos on teko tai laiminlyönti, joka on laissa säädetty rangaistavaksi. Vihapuhe ei itsessään ole rikos, mutta se muuttuu rikokseksi, kun se loukkaa toisen perusoikeuksia.
Jonkun asian väittäminen totuudeksi silloin, kun väite loukkaa toisen perusoikeuksia on rikos.
Diktaattorin mielipide = totuus. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö diktaattorin totuus olisi rikos.
Totuus ei ole hyväksyttävä peruste asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan. Jos vain diktaattorin totuuden puhujat armahdetaan, ei kysymys ole enää yhdenvertaisuudesta lain edessä.
Intersektionaalista marxilaista jargonia, jonka seuraus on totalitarismi. Mitä tarkoittaa termit perusoikeuden loukkaaminen, vihapuhe, solvaus tai kiihottaminen, mikä hemmetti on kansanryhmä ja kenellä on mandaatti näiden kuvitteellisten ihmisryhmien edunvalvontaan oikeudessa. Intersektionaalinen ideologia on samaa paskaa kuin kommunismi, hieman eri paketissa. Länsimaisen demokratian on puolustettava itseään tätä syöpää vastaan.
Ja sinun viestisi on amerikkalaista äärioikeistolaista jargonia, jolla ei ole objektiivisen totuuden kanssa mitään tekemistä. Olet äärioikeistolaisen propagandan aivopesemä hölmö.
- eri
Et tunne enää sellaisia juttuja kuin luonnon mukaisuus ja terve järki? Kaikki ei opiskele mitään marksilaista.
Huvittavaa että kun kieltäydyt homokultista sinua aletaan välittömästi häpäistä homoudella 😑
Sosialistisessa yhteiskunnassa homoseksuaalin paikka on mielisairaalassa ja työleirillä. Vasemmisto käyttää homoseksuaaleja ja transsuja ainoastaan vallankumouksen välineenä.
Toisin kuin kapitalistissa yhteiskunnissa joissa homoseksuaaleja on kohdeltu tasa-arvoisesti jo vuosisatoja?
Haluaisitko elää homoseksuaalina tai transsuna kapitalistisessa yhteiskunnassa ja saada kaiken kapitalismin mahdollistaman, vai sosialistisessa kurjuudessa? Sosialismi on aina päättynyt ihmisoikeusrikkomuksiin, ruumiskasoihin ja ympäristökatastrofeihin.
No, tuo on jo paljon parempi argumentti kuin se aiempi jossa annettiin ymmärtää homofobian olevan pelkästään sosialististen maiden ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi politiikkaa pitää tehdä muita halventamalla.
Täyttää selvästi kiihottamisen kansanryhmää vastaan kriteerit. Ei muuta kuin tukka pois ja linnaan.
"Täyttää selvästi kiihottamisen kansanryhmää vastaan kriteerit."
Sitä lakia pitäisikin muuttaa. Siihen pitäisi jättää vain väkivallalla uhkaaminen. Pelkän loukkaamisen ei pidä olla tuomittavaa.
Ei pidä koskea itse lakiin, koska siinä itsessään ei ole mitään vikaa, vain sen tulkitsijassa.
Panettelu ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely, ei siis vain väkivallalla uhkaamista.
"Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä on tuomittava pahoinpitelystä."
Vahingoittaminen tarkoittaa tekoa tai toimintaa, jolla aiheutetaan toiselle tai itselle fyysistä, henkistä, taloudellista tai aineellista vahinkoa tai haittaa.
Panettelu ja solvaaminen ovat toimintaa, jolla pyritään loukkaamaan toisen kunniaa ja mainetta tai aiheuttamaan tälle mielipahaa, eli vahingoittamaan psyykkistä terveyttä.
Kun pyritään vain toisen kunnioittamiseen, ei pitäisi olla pelkoa joutua tuomittavaksi väärin perustein.
Omia arvojaan voi tuoda esille, myös muiden arvoja halventamatta ja muita kunnioittaen.
"Panettelu ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely, ei siis vain väkivallalla uhkaamista."
Henkistä väkivaltaa ei ole olemassa. Oikea käsite on kiusanteko, eikä se ole laitonta. Väkivallan käsite täyttyy, mikäli pahoinpitelyssä käytetään nyrkkejä, potkuja, päällä puskemista, tönimistä, ampuma-aseita, astaloita tai teräaseita.
""Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä on tuomittava pahoinpitelystä.""
Koettu mielipahan tunne ei täytä terveyden vahingoittumisen tunnusmerkkejä. Maailma ei ole mikään pumpulipallo, jossa pärjää nyyhkyttämällä jokaisesta vastoinkäymisestä. Normaali ihminen opettelee myös sietämään sitä tosiasiaa, etteivät kaikki ihmiset pidä sinusta, eikä sinun itsesi mielipiteistä. Ja tiesitkö, että mahdollinen alaikäiselle tehtävä hormonaalinen sukupuolenmuokkaus vastakkaisen sukupuolen hormoneilla täyttää pahoinpitelyn tai jopa törkeän pahoinpitelyn tunnusmerkit?
Rikoslain kiihottaminen kansanryhmää vastaan, on ehkä lähimpänä Jeeuksen rakkauden kaksoiskäskyä, mitä suomalaisesta lansäädännöstä löytyy.
Osoittaa harkintakyvyn puutetta, että nyt sitä ollaa "uskovaisten" toimesta purkamssa Räsäsen tuomion jälkeen.
Se pohjaa periaatteessa Raamatun kahdeksanteen käskyyn "Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi" Tämä tarkoittaa katekismuksen mukaan toisen kunnian ja maineen varjelemista. Se kieltää valehtelun, panettelun ja juoruilun sekä velvoittaa puolustamaan toista. https://katekismus.fi/10kaskya/8.html
Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. Jaak. 3:6
Onko biologisten tosiasioiden toteaminen, seksirikostuomioiden jaottelu kansallisuuden mukaan ja sossuetuuksien saajien jaottelu kielen perusteella vihapuherikos?
Lähtökohtaisesti jonkun asian väittäminen totuudeksi on vihapuhetta. Tämä löytyy jo ihan Raamatusta.
Vihapuhe ei kuulu sananvapauden piiriin, kun se loukkaa toisen perusoikeuksia. Toisen perusoikeuksien loukkaaminen on rikos.
Rikos on teko tai laiminlyönti, joka on laissa säädetty rangaistavaksi. Vihapuhe ei itsessään ole rikos, mutta se muuttuu rikokseksi, kun se loukkaa toisen perusoikeuksia.
Jonkun asian väittäminen totuudeksi silloin, kun väite loukkaa toisen perusoikeuksia on rikos.
Diktaattorin mielipide = totuus. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö diktaattorin totuus olisi rikos.
Totuus ei ole hyväksyttävä peruste asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan. Jos vain diktaattorin totuuden puhujat armahdetaan, ei kysymys ole enää yhdenvertaisuudesta lain edessä.
Intersektionaalista marxilaista jargonia, jonka seuraus on totalitarismi. Mitä tarkoittaa termit perusoikeuden loukkaaminen, vihapuhe, solvaus tai kiihottaminen, mikä hemmetti on kansanryhmä ja kenellä on mandaatti näiden kuvitteellisten ihmisryhmien edunvalvontaan oikeudessa. Intersektionaalinen ideologia on samaa paskaa kuin kommunismi, hieman eri paketissa. Länsimaisen demokratian on puolustettava itseään tätä syöpää vastaan.
Ja sinun viestisi on amerikkalaista äärioikeistolaista jargonia, jolla ei ole objektiivisen totuuden kanssa mitään tekemistä. Olet äärioikeistolaisen propagandan aivopesemä hölmö.
- eri
Et tunne enää sellaisia juttuja kuin luonnon mukaisuus ja terve järki? Kaikki ei opiskele mitään marksilaista.
Huvittavaa että kun kieltäydyt homokultista sinua aletaan välittömästi häpäistä homoudella 😑
Sosialistisessa yhteiskunnassa homoseksuaalin paikka on mielisairaalassa ja työleirillä. Vasemmisto käyttää homoseksuaaleja ja transsuja ainoastaan vallankumouksen välineenä.
Toisin kuin kapitalistissa yhteiskunnissa joissa homoseksuaaleja on kohdeltu tasa-arvoisesti jo vuosisatoja?
Tai kuten vasemmiston fanittamissa muslimimaissa, joissa homoseksuaaleja on kohdeltu tasa-arvoisesti jo vuosisatoja? Eikun...
Oikeisto ei ilmeisesti vieläkään ymmärrä että fanitus ja sodankäynti eivät ole ainoat vaihtoehdot. Heidän silmissään jos et halua sotaa Iranin kanssa, fanitat Irania. Ja jos et kiihotu kuoliaaksi pommitetuista palestiinalaislapsista, kannatat Hamasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.oph.fi/fi/uutiset/2023/jo-pienten-lasten-kanssa-voi-keskust…
Sukupuolen moninaisuudesta puhuttaessa ei pyritä muuttamaan kenenkään sukupuolta, vaan tuetaan sitä, että jokainen saa olla oma itsensä. Lapsilla on oikeus keskustella mieltään askarruttavista asioista turvallisesti ja myös saada tietoa sukupuolivähemmistöistä osana yhteiskuntaa.
https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/sukupuolitietoinen-opetus-j…
Käytännössä sukupuolitietoisuus näkyy siten, etteivät opetuksen ja ohjauksen käytännöt ylläpidä eivätkä uusinna tyttöjen ja poikien jakoa erillisiin ryhmiin.
Sukupuolten tasa-arvo kattaa myös sukupuolen moninaisuuden eli hyväksyy ajatuksen, jossa sukupuolia voi biologisesti määritettyjen sukupuolten lisäksi olla muitakin. Seksuaalisten suuntautumisten ja identiteettien moninaisuuden tunnistaminen kuuluu sukupuolitietoiseen opetukseen ja ohjaukseen
Ei siis syötetä eikä kehoteta sukupuolta vaihtamaan. Varhaiskasvatuksessa sukupuolten moninaisuus voi tulla esiin lasten pohdinnasta. " Miksi eräs Pekka pitää mekkoja ja sanoo olevansa nainen?" Ei päiväkodissa laiteta lapsia istumaan penkeille opetustuokioon ihmisten sukupuolista ja niiden variaatioista.
Tuo kuulostaa minulta hyvältä ja sopivalta. Juuri tässä jussina kuulin, kun yksi lapsi kysyi äidiltään, onko X poika vai tyttö (transsukupuolinen tuttava juhannusjuhlissa). Asiallinen vastaus tuollaiseen kysymykseen on juuri se, mitä odotan varhaiskasvatukselta.
Mikä se vastaus oli? Että vaatteet, meikit, korut ja hiukset eivät ole sukupuoli? Pieni lapsi liittää usein pitkät hiukset ja mekon automaattisesti naiseuteen, kuten transsut/aktivistit. Kai se äiti vastasi, että setä voi pukeutua mekkoon ja täti housuihin, eikä se vaikuta sukupuoleen?
Vierailija kirjoitti:
Pekka lienee niitä tyyppejä jotka raivostuvat Istelin, USA:n , Suojeluskunnan lipun roskiin heittämisestä, vaikka ne ovat sama asia kui Pridelipun tuhoaminen. Kummassakin tapauksessa joku asettaa itsensä ns. " paremmaksi ihmiseksi" kunnioittamatta muiden elämää.
Mutta " joka itsensä ylentää, hänet alennetaan..." Vaan " älkäämme tuomitko ettei meitä tuomittaisi"...
Ei hän ylentänyt itseään, hän vain vastusti sellaista minkä näkee vahingollisena maallemme. Maamme säilymiselle vapaana aidosti monimuotoisena yhteiskuntana punasanelun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.oph.fi/fi/uutiset/2023/jo-pienten-lasten-kanssa-voi-keskust…
Sukupuolen moninaisuudesta puhuttaessa ei pyritä muuttamaan kenenkään sukupuolta, vaan tuetaan sitä, että jokainen saa olla oma itsensä. Lapsilla on oikeus keskustella mieltään askarruttavista asioista turvallisesti ja myös saada tietoa sukupuolivähemmistöistä osana yhteiskuntaa.
https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/sukupuolitietoinen-opetus-j…
Käytännössä sukupuolitietoisuus näkyy siten, etteivät opetuksen ja ohjauksen käytännöt ylläpidä eivätkä uusinna tyttöjen ja poikien jakoa erillisiin ryhmiin.
Sukupuolten tasa-arvo kattaa myös sukupuolen moninaisuuden eli hyväksyy ajatuksen, jossa sukupuolia voi biologisesti määritettyjen sukupuolten lisäksi olla muitakin. Seksuaalisten suuntautumisten ja identiteettien moninaisuuden tunnistaminen kuuluu sukupuolitietoiseen opetukseen ja ohjaukseen
Ei siis syötetä eikä kehoteta sukupuolta vaihtamaan. Varhaiskasvatuksessa sukupuolten moninaisuus voi tulla esiin lasten pohdinnasta. " Miksi eräs Pekka pitää mekkoja ja sanoo olevansa nainen?" Ei päiväkodissa laiteta lapsia istumaan penkeille opetustuokioon ihmisten sukupuolista ja niiden variaatioista.
Tuo kuulostaa minulta hyvältä ja sopivalta. Juuri tässä jussina kuulin, kun yksi lapsi kysyi äidiltään, onko X poika vai tyttö (transsukupuolinen tuttava juhannusjuhlissa). Asiallinen vastaus tuollaiseen kysymykseen on juuri se, mitä odotan varhaiskasvatukselta.
Mikä se vastaus oli? Että vaatteet, meikit, korut ja hiukset eivät ole sukupuoli? Pieni lapsi liittää usein pitkät hiukset ja mekon automaattisesti naiseuteen, kuten transsut/aktivistit. Kai se äiti vastasi, että setä voi pukeutua mekkoon ja täti housuihin, eikä se vaikuta sukupuoleen?
Äiti vastasi että X on mies. Kuitenkin ihan transitioitunut tapaus. En tiedä miten hän olisi selittänyt tilanteen jos kyseinen mies olisi ollut naisellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Itsetehostusta, on epävarma omasta miehuudestaan, siksi on uhottava. Tuu Pekka vaan kaapista rohkeasti ulos näin juhannuksen kunniaksi.
Pitää hänen omaa eroskandaaliaan peittää öyhöttämällä muusta
onkohan pekalla kaikki ihan hyvin, helsingissä nuoren rakastajan kanssa, ex-vaimo on lasten kanssa, tekee tälläisiä videoita
Vierailija kirjoitti:
onkohan pekalla kaikki ihan hyvin, helsingissä nuoren rakastajan kanssa, ex-vaimo on lasten kanssa, tekee tälläisiä videoita
Sulla ei selkeästikään ole, kun olet ulissut kankaanpalasta kymmenillä viesteillä :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.oph.fi/fi/uutiset/2023/jo-pienten-lasten-kanssa-voi-keskust…
Sukupuolen moninaisuudesta puhuttaessa ei pyritä muuttamaan kenenkään sukupuolta, vaan tuetaan sitä, että jokainen saa olla oma itsensä. Lapsilla on oikeus keskustella mieltään askarruttavista asioista turvallisesti ja myös saada tietoa sukupuolivähemmistöistä osana yhteiskuntaa.
https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/sukupuolitietoinen-opetus-j…
Käytännössä sukupuolitietoisuus näkyy siten, etteivät opetuksen ja ohjauksen käytännöt ylläpidä eivätkä uusinna tyttöjen ja poikien jakoa erillisiin ryhmiin.
Sukupuolten tasa-arvo kattaa myös sukupuolen moninaisuuden eli hyväksyy ajatuksen, jossa sukupuolia voi biologisesti määritettyjen sukupuolten lisäksi olla muitakin. Seksuaalisten suuntautumisten ja identiteettien moninaisuuden tunnistaminen kuuluu sukupuolitietoiseen opetukseen ja ohjaukseen
Ei siis syötetä eikä kehoteta sukupuolta vaihtamaan. Varhaiskasvatuksessa sukupuolten moninaisuus voi tulla esiin lasten pohdinnasta. " Miksi eräs Pekka pitää mekkoja ja sanoo olevansa nainen?" Ei päiväkodissa laiteta lapsia istumaan penkeille opetustuokioon ihmisten sukupuolista ja niiden variaatioista.
Tuo kuulostaa minulta hyvältä ja sopivalta. Juuri tässä jussina kuulin, kun yksi lapsi kysyi äidiltään, onko X poika vai tyttö (transsukupuolinen tuttava juhannusjuhlissa). Asiallinen vastaus tuollaiseen kysymykseen on juuri se, mitä odotan varhaiskasvatukselta.
Mikä se vastaus oli? Että vaatteet, meikit, korut ja hiukset eivät ole sukupuoli? Pieni lapsi liittää usein pitkät hiukset ja mekon automaattisesti naiseuteen, kuten transsut/aktivistit. Kai se äiti vastasi, että setä voi pukeutua mekkoon ja täti housuihin, eikä se vaikuta sukupuoleen?
Äiti vastasi että X on mies. Kuitenkin ihan transitioitunut tapaus. En tiedä miten hän olisi selittänyt tilanteen jos kyseinen mies olisi ollut naisellisempi.
Eli ei ollut läpimenevä, kun lapsikin oli huomannut. Ja miten tämä liittyy siihen, että varhaiskasvatuksessa pitää tarinoida litteän maan sukupuoliteorioita pimppipojista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassut: kukaan ei tuputa lapsille mitään!
Tutkija: hold my beer, lapset leikkivät väärin päiväkodissa!
"Jos lapset leikkivät paljon samaa sukupuolta olevien kanssa, ei riitä, että leikistä tehdään tasa-arvoista. Voidaan vaikka arpoa leikkejä ja leikkikavereita."
Nea Alasaari on jo pitkään halunnut ravistella päiväkotien käytäntöjä. Nyt lakikin edellyttää konkretiaa tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitteluun.
Opiskelin sukupuolentutkimusta ja sivuaineena kasvatustiedettä, joten kiinnostuin siitä, miten varhain sukupuolinormeja aletaan opettaa lapsille ja kuinka tiedostamatonta se on.
Erityisesti kiinnosti, miten pystyisimme muuttamaan normien rakentumista jo pienistä lapsista alkaen.
Jos on huomattu, että lapset leikkivät paljon samaa sukupuolta olevien kanssa ja sukupuolistereotyyppisillä leluilla, kehittämistoimenpiteeksi ei riitä, että leikistä tehdään tasa-arvoista.
Laki vaatii konkretiaa eli tässä tapauksessa voidaan esimerkiksi miettiä, onko päiväkodissa sukupuolitettu joitain leluja värien perusteella. Sen jälkeen voidaan vaikka arpoa leikkejä ja leikkikavereita.
https://www.opettaja.fi/ajassa/arvotaan-leikkikaverit-tavoitteena-yhden…
Paitsi jos trans-tyttö haluaa leikkiä vain tyttöjen kanssa, niin häntä ei tietenkään saa pakottaa leikkimään poikien kanssa. Ja kun hän leikkii nukeilla ja käyttää pinkkiä kolttua, niin se ei ole tietenkään "sukupuolistereotypioiden tyrkyttämistä", vaan ihanaa söpöä "tyttöilyä".
Ainoastaan transsujen sukupuolikokemusta pitää vahvistaa ja muiden kohdalla normit, cisteemi ja binääri pitää murskata.
Tämä osoittaa genderideologian onttouden. Oikea tyttö voi rymytä metsässä maastokuosisortseissa ilman meikkiä ja tiaraa ja olla silti täysi tyttö. Transeille jää vain nämä kulttuuriset kuorrutteet "sosiaalinen sukupuoli" ja niihin takerrutaan kuin hengenhädässä.
Kiitos pekk