Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva kipu virtsarakossa, mutta testien mukaan ei ole mitään tulehdusta

Vierailija
18.06.2026 |

Onko kenelläkään ollut samanlaista, ja mikä paljastui syyksi? Minulla on siis pitkittynyttä jatkuvaa kipua virtsarakossa, olen käynyt 3 kertaa lääkärissä ja virtsanäytteitä on otettu useampi, mutta testien mukaan ei ole mitään tulehdusta. En ole raskaana. Myös sukupuolitaudit testattu varmuuden vuoksi. Kokeiltu on c-vitamiini, maitohappobakteerit, karpalo, runsas juominen, ei apua.

Osaisiko joko auttaa mikä voisi olla syynä? 

Jatkuva kipu virtsarakossa, mutta testien mukaan ei ole mitään tulehdusta, mistä voisi johtua?

Vaihtoehdot

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt 3-4 tuntia pidättämään, niin ei pitäisi olla tulehdusta. Sitä voi harjoitellakin, että käy harvemmin vessassa, jos on totuttanut rakkonsa siihen, että menee vessaan heti, kun vähänkin tuntuu painetta.

Vierailija
22/31 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus että bakteerit voi olla siellä jossain syvällä virtsarakon seinämien soluissa eikä niitä näy testeissä ja sieltä pitäisi jollain välineellä näyte kaapia virtsaputken kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt 3-4 tuntia pidättämään, niin ei pitäisi olla tulehdusta. Sitä voi harjoitellakin, että käy harvemmin vessassa, jos on totuttanut rakkonsa siihen, että menee vessaan heti, kun vähänkin tuntuu painetta.

Minulle ei ainakaan urologi suositellut pidättelyä kun kerralla tuli puolesta litrasta litraan tavaraa ja se oli kuulemma vähän liikaa varastoitu.

Vierailija
24/31 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtsakiviä

Voiko ne aiheuttaa vain kohtalaista kipua? Olen luullut että jos kivi tukkii virtsaputken niin silloin on sietämättömän kovat tuskat eikä pissaa tule ollenkaan? 

Vierailija
25/31 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus pahentaa ja aiheuttaa rakon vaivoja monilla, tuo on ihan vaan faktaa,jokainen voi itse tarkistaa jos ei usko.

Vierailija
26/31 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtsarakon kasvain pyrkimässä ulos?

Myooma voi painaa rakkoa. 

Vierailija
27/31 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerginen reaktio?

Vierailija
28/31 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsarakon kipuoireyhtymä. Itselläni on se. Erittäin tuskallinen ja inhottava sairaus. 

Vierailija
29/31 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kiusallinen vaiva. Olen 72 vuotias. Vaiva on ollut 20 vuotiaasta lähtien.

On venytetty virtsarakkoa monta kertaa, nukutuksessa, ei apua.

On kokeiltu monia lääkkeitä, aina botoksia myöden, ei apua.

On poistettu myoomia ja kysta. Tulehdusta ei ole. Ei allergioita.

Sanottu näin, että se on jäänyt varhaislapsuudesta. Aivojen ja virtsarakon hermoston säätely ei ole ollut toimivaa tai normaalisti reagoivaa. On jäänyt vajaaksi.

Vanhemmiten valitettavasti pahenee.

Lääkäri on kirjoittanut jotain rauhoittavia tai nukahtamislääkkeen.

Nämä tepsivät kyllä yöllä.

Vierailija
30/31 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vaihdevuosii-ikäinen? 

Mulla esivaihdevuodet aiheutti jatkuvaa kusihätää ja inhottavaa tunnetta rakossa. Syynä limakalvojen kuivuus. Ei tullut mieleenkään tuollainen itselle. 

Vierailija
31/31 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus pahentaa ja aiheuttaa rakon vaivoja monilla, tuo on ihan vaan faktaa,jokainen voi itse tarkistaa jos ei usko.

Painan 62 kg ja olen hoikka joten minun kohdallani ei varmaan johdu ylipainosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme