Mitä teillä syödään juhannuksena?
Meillä on:
Uusia perunoita
Uunijuureksia
Kylmäsavulohta
Lämminsavulohta
Grilliin:
Kanaa
Halloumia
Herkkusieniä
Kasviksia (minipaprikoita, kirsikkatomaatteja, sipulia, kesäkurpitsaa jne)
Lisukkeiksi:
Salaattia
Zazikia
Mansikoita & herneitä
Leipäjuustoa & lakkahilloa
Juomana mustaherukanlehtijuomaa eli marskin juomaa (alkoholiton), vichyä, piimää ja tuoremehua.
Juhlimassa minä ja molemmat nuoret aikuiset lapset. Lautapeli-ilta tulossa Nemesiksen kanssa
Kommentit (28)
Pihvejä on jääkaapissa ja vesimelonia, perunaa, silliä, tomaattia, pizzaa on pakastimessa. Olutta aion juoda ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tavanomaista!
Ärsyttävää ettet voi avata tarkemmin mitä tavanomaista te syötte. Makkaraa? Grillitassuja? Lettuja?
Sehän kerrotaan aloituksessa. Lue sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuten 2 miljoonaa muutakin suomalaisperhettä. Missä kaikki luovuus ja intohimo juhannuksen ruoanlaiton suhteen?
Kommenttini voi olla kärkäs, yleistävä ja provosoiva, mutta sanon sen silti, koska siinä on totuuden siemen:
Suomalainen keskivertokuluttaja ja -kansalainen on lammas, joka kulkee muiden mukana ja on tyytyväinen keskikertaisuuteen eikä halua erottua massasta. Hän ei kykene ajattelemaan boksin ulkopuolelta, vaan hänelle rutiinit ja suorittaminen on parasta mitä elämä vain voi tuoda tullessaan.
Siksi Suomen talous ei kasva, eikä maa menesty, mutta juhannuksena grillataan sentään makkaraa ja salaattiin laitetaan vesimelonia.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuten 2 miljoonaa muutakin suomalaisperhettä. Missä kaikki luovuus ja intohimo juhannuksen ruoanlaiton suhteen?
Ne tykkäävät noista.
Menemme italialaiseen ravintolaan. Syömme pastaa, ehkä myös pizzaa tai alkupaloja. Jälkiruuaksi kotona on mansikkajuustokakkua. Saunaan ostamme vihdat, eukalyptysöljyä kiukaalle ja raikkaita juomia.
Grillataan lihaa, makkaraa, maissintähkiä, herkkusieniä, parsaa ja savustetaan kalaa. Nämä uusien perunoiden kanssa. Juomana ollut ja lonkero. Jälkiruokana jäätelöä mansikoilla. Parasta on kuitenkin yhdessäolo ja juhannusseksi. Sain viimein 10 kk sitten naisen, jota olen rakastanut yli 10 vuotta. Hänen puoliso menehtyi ja itse erosin heti kun tämän tiedon sain. Ero oli itselleni helppo. Nyt olen mielettömän onnellinen. Ensimmäinen Juhannus yhdessä 💓. Viimein vuosia jatkunut kaipaus ohi.
Kasviksia grillataan ja vaahtokarkkeja.