Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä perheauto etsinnässä

Vierailija
17.06.2026 |

Lapset nyt 2- ja 6-vuotiaat. Pitäisi olla kunnolla tilaa turvaistuimille ja lomareissuja ajatellen tavaroillekin. Mieluiten bensakoneella. Plussaa jos takana olis liukuovet. Suosittele hyvää mallia! Mieluiten kuulisin lapsiperheellisten kokemuksia.

Kommentit (419)

Vierailija
101/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skoda Superb on paras mahdollinen valinta lapsiperheelle, jos lapsia ei ole enempää kuin 3.

Vierailija
102/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skoda Rapid, muuta ei ihminen tarvitse.

Toinen vaihtoehto Seat Toledo ;)

 

Harkitsin kerran jotain -98 mulkosilmä Corollaa, meinasin oksentaa kun keskikonsolin lokeron kannen takaa paljastui äärihalpaa muovia ja oviverhoilujen rakennekaan ei vakuuttanut, kuin jonkun pahvin päälle olisi liimattu laadukkaamman näköistä muoviteippiä tms.  eikä kyhäelmä vaikuttanut vankkarakenteiselta ollenkaan, hyi helevetti.

Kyseinen Corolla on laadukkain auto mitä tässä koko ketjussa on ehdotettu, ja sen laadun mittari ei ole verhoilu ja sisätilojen muoviosat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skoda Superb on paras mahdollinen valinta lapsiperheelle, jos lapsia ei ole enempää kuin 3.

Itäblokin kaalilavetti, punikin valinta.

Vierailija
104/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota avensis 2.0 bensa farkku, paras auto mitä on olemassa.

Appivanhemmat ovat ajaneet Toyotilla 30 vuotta. Vaihtavat uusiin 3-4 vuoden välein. Kehuvat kuinka mahtavia ajettavia ovat ja kuinka on hienoja ominaisuuksia mitä ei muissa ole. Siinä on vaan se, että kumpikaan ei ole ajanut metriäkään millään muulla tuon 30 vuoden aikana. Kerran jouduin pakosta ajamaan apen avensista talvella ja hyi helvetti että oli kaamea kötöstys ajella. Muovinenkin kuin mikä.

Kerro nyt vähän kattavammin miten se oli kaamea ajettava. Tuollaisia "kaamea ajettava-kommentteja" on helppo heitellä, mutta olisi hyvä olla jotain perustettakin sanojen tueksi. Auto on ymmärtääkseni ollut aika uudehkokin, ei kuitenkaan mikään 80-90-luvun vanhus, joissa ajotuntuma ei kieltämättä ihan mitalisijoille yltänyt.

Kyllä nyt peruskriteeri autossa on se, että se menee suoralla tiellä suoraan ilman jatkuvia pieniä korjauksia ratilla. Tojotat ei ole tähän ikinä pystyneet. Ei toki ainoa merkki jossa on tätä ongelmaa.

Vierailija
105/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hybridiä suosittelen, pelkällä bensalla ajaminen on kallista ja vanhanaikaista 

Sanoo joku jolla ei ole mitään käsitystä millaiset piilevät kustannukset siinä hybridissä on. Kertakäyttöistä paskaa.

Vierailija
106/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skoda Superb on paras mahdollinen valinta lapsiperheelle, jos lapsia ei ole enempää kuin 3.

Itäblokin kaalilavetti, punikin valinta.

Ai taas näitä menneisyyteen jämähtäneitä, jotka elää edelleen 80-lukua. No kävisikö sitten jos vaihdetaan logot ja maksetaan hieman lisää eli otetaan VW Passat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ford Fiesta Ecosport automaattilaatikolla..todella hyvä ja huoleton..

😂 Tämä on hauskin ketju vähään aikaan

Vierailija
108/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota avensis 2.0 bensa farkku, paras auto mitä on olemassa.

Ei todellakaan ole.

Kyllä on uskomukset lujassa.

Vm1998 avensis farkku 2.0 ja ajettu 520t ja ei osoita mitään antautumisen merkkejä, katsurikin sanoi viikko sitten että harvoin näkee noin hyväkuntoisia yksilöitä. Paras auto ja halpa pitää.

Onkohan tulevaisuudessa liki 30v vanhoja sähköautoja ajossa? 🤔

Todennäköisesti on. Joku firma alkaa tekemään edullisia tarvikeakkuja. Semmoisen uusimalla saa 15 vuotta vanhan sähköauton taas kehräämään kuin uusi.

Tämä on oma veikkaukseni siitä miltä tulevaisuus näyttää. Fossiiliset autot vähitellen katoaa markkinoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vm. -85 Toyota Terceliä voinee jo varovaisesti suositella, miljoona 250 tuhatta km jo kestänyt.

Vierailija
110/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skoda Kodiaq RS saa vielä puhtaalla bensakoneella.

Hybridiaikaa edeltävä Ford S-Max saa myös eri kokoisilla bensakoneilla käytettynä.

Jälkimmäiseen menee 3 kapeampaa turvaistuinta rinnakkain taakse.

Siinä toinen esimerkki täysin järjettömistä valinnoista, uskomattoman karmeita ehdotuksia.

Vielä karmeampi on oma esimerkkisi. Sinulla ei sitten ole ehdottaa mitään muutakaan tilalle, eli vastauksesi on pelkkää sanahelinää mutu-periaatteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota avensis 2.0 bensa farkku, paras auto mitä on olemassa.

Appivanhemmat ovat ajaneet Toyotilla 30 vuotta. Vaihtavat uusiin 3-4 vuoden välein. Kehuvat kuinka mahtavia ajettavia ovat ja kuinka on hienoja ominaisuuksia mitä ei muissa ole. Siinä on vaan se, että kumpikaan ei ole ajanut metriäkään millään muulla tuon 30 vuoden aikana. Kerran jouduin pakosta ajamaan apen avensista talvella ja hyi helvetti että oli kaamea kötöstys ajella. Muovinenkin kuin mikä.

Kerro nyt vähän kattavammin miten se oli kaamea ajettava. Tuollaisia "kaamea ajettava-kommentteja" on helppo heitellä, mutta olisi hyvä olla jotain perustettakin sanojen tueksi. Auto on ymmärtääkseni ollut aika uudehkokin, ei kuitenkaan mikään 80-90-luvun vanhus, joissa ajotuntuma ei kieltämättä ihan mitalisijoille yltänyt.

Kyllä nyt peruskriteeri autossa on se, että se menee suoralla tiellä suoraan ilman jatkuvia pieniä korjauksia ratilla. Tojotat ei ole tähän ikinä pystyneet. Ei toki ainoa merkki jossa on tätä ongelmaa.

Kannattaa säätää renkaiden ohjauskulmat jos pitää kokoajan korjailla ohjausta, kyllä mun toyota menee vakaasti kuin juna ilman korjausliikkeitä.

Vierailija
112/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skoda Kodiaq RS saa vielä puhtaalla bensakoneella.

Hybridiaikaa edeltävä Ford S-Max saa myös eri kokoisilla bensakoneilla käytettynä.

Jälkimmäiseen menee 3 kapeampaa turvaistuinta rinnakkain taakse.

Siinä toinen esimerkki täysin järjettömistä valinnoista, uskomattoman karmeita ehdotuksia.

Vielä karmeampi on oma esimerkkisi. Sinulla ei sitten ole ehdottaa mitään muutakaan tilalle, eli vastauksesi on pelkkää sanahelinää mutu-periaatteella.

No lähetään siitä että melkein mikätahansa auto on parempi kuin ford s-max.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaa kaipaa niin minibussi. Käyettynä joku 6-9 hengen VW Transporter tai MB Srinter.

Vierailija
114/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skoda Kodiaq RS saa vielä puhtaalla bensakoneella.

Hybridiaikaa edeltävä Ford S-Max saa myös eri kokoisilla bensakoneilla käytettynä.

Jälkimmäiseen menee 3 kapeampaa turvaistuinta rinnakkain taakse.

Siinä toinen esimerkki täysin järjettömistä valinnoista, uskomattoman karmeita ehdotuksia.

Ford s-max 2-litran bensakoneella. Älä osta!!! Koneessa ei riitä teho eikä vääntö. Lisäksi on vain 5-vaihteinen joten yli 100 nopeuksissa jone parkuu yli 3000 rpm. Tämä mielipide tosin perustuu vaan tunnin mittaisen koeajoon. Siitä 2.5l turbosta ja 1.6l ecoboostista ei ole kokemuksia, mutta ainakin siinä 1.0 ecoboostissa on ollut kestävyysongelmia enkä tiedä koskeeko sama 1.5 mallia sehän on toki eri moottori. S maxissa ei ole liukuovia 

 

 Itsellä on päivittäisessä n 400 000 2,0 diesel (163 hp) joka on ihan ok. Hyvä ajaa ja ei nyt tehokas mutta pysyy tällä liikenteessä mukana ja on hyvin kestänyt kasassakin. Ei ole isompia korjauksia ollut. Jos S-maxissa on Powesift automaattilaatikko niin tarkista huoltokirjasta että vaihteistoöljyt on vaihdettu ajallaan 60 000 välein. Vaihteiston kestävyyden kannalta on myös oleellista että autossa ei ole eikä ole ollut vetokoukkua kun siitä vetohistoriasta ei koskaan voi tietää. 

 

Mutta muuten autoasiat tuntuvat olevan monelle uskonto jokainen kehuu omaansa. Kannattaa kierrellä ja fiilistellä mikä itsestä tuntuu parhaalta. Itsellä sama ongelma että putäisi löytää s-maxin korvaajaksi auto jossa olisi 3 istuinta takana. Nykyvehkeissä takapenkillä muotoiltuna on monesti vaan 2 paikkaa.

 

Mutta tässä omat ehdotukset.

 

VW caddy tai Ford tourneo connect.: Isoja ja liukuovet on, mutta pakettiautomaisia ja tarjolla vaan laimeita moottoreita.

 

Ford c-max grand: Liukuovet on mutta  valmistus loppunut ja sikäli menneen talven lumia. Osassa myös 1.0 ecoboost moottori jossa kestävyysongelmia.

 

VW sharan.  Seat Alhambra VW touran:  Varmaan ok autoja. Itse en tosin kokemusssyistä diggaile VAG-konsernin tuotteita eikä kaikissa ole liukuovia.

 

Peugeot 5008  taitaa olla harvoja tila-autoja joita nytkyään tehdään. Tästä ei mitään koekmusta. Ranskikset eivät kauhean hyvän maineessa ole.

 

BMW 218   ei kokemusta eikä liukuovia. Mutta yleensä bemari ei laske markkinoille ihan kuraa

 

JA sitten tietysti sähkövehkeet:

 

KIA EV9 ja kiinalainen Maxus  

 

 

 

 

 

 

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skoda Octavia farkku, mahtuu kolme pientä lasta turvaistuimissa takapenkille, toisin kuin superbissa tai kodiaqissa. Ja silti edessä mahtuu istumaan 180cm aikuinen ihan hyvin.

Jos lapsia enemmän,  niin Ford Galaxy.

Näitä ollut meidän perheessä ja toimivaksi todettu.

Vierailija
116/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Volvo xc 60.  Et kadu. 

Ei kai nyt kiinalaista sentään.

Vierailija
117/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea etsintään

Vierailija
118/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vw Sharan, siitä löytyy liukuovet. Vw touran on tilava, ja valtava kontti. 

Touran on kuin peltisellä nakkikioskilla ajelisi. Tehtaalla jostain syystä unohtunut kaikki vaimennusmateriaali ja rengasmelu on korviahuumaava.

Vierailija
119/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skoda Kodiaq RS saa vielä puhtaalla bensakoneella.

Hybridiaikaa edeltävä Ford S-Max saa myös eri kokoisilla bensakoneilla käytettynä.

Jälkimmäiseen menee 3 kapeampaa turvaistuinta rinnakkain taakse.

Siinä toinen esimerkki täysin järjettömistä valinnoista, uskomattoman karmeita ehdotuksia.

Aloittajan kriteerit oli:

tilaa kahdelle lapselle

tilaa kahdelle turvaistuimelle

tilaa tavaroille

tila-auto

bensakone

 

Mikä se sun kilpaileva ehdotus on? RS Kodiaq ja varsinkin S-Max on ajoltaan myös varsin hyviä/sporttisia luokassaan, eikä mitään lylleröitä.

Vierailija
120/419 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä juuri muita ole kuin Chrysler Voyager / Grand Voyager, tilaa on seitsemälle helposti, 3.3 litran bensa-V6 on ikiliikkuja, luotettava, todella mukava ajaa.

Bensaahan se imaisee 10-11 litraa satasella, mutta sitä on vielä myynnissä. Itsellä kokemuksia vuosimalleista 2002-2006 ja kokemukset vain positiivisia. Talvella sisätilat lämpiävät hetkessä ja kesällä ilmastointi on todella hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan