Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä perheauto etsinnässä

Vierailija
17.06.2026 |

Lapset nyt 2- ja 6-vuotiaat. Pitäisi olla kunnolla tilaa turvaistuimille ja lomareissuja ajatellen tavaroillekin. Mieluiten bensakoneella. Plussaa jos takana olis liukuovet. Suosittele hyvää mallia! Mieluiten kuulisin lapsiperheellisten kokemuksia.

Kommentit (412)

Vierailija
341/412 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Climber synkro 1+8 automaatti eli

Neliveto Transportteria/Caravellea

Vierailija
342/412 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Climber synkro 1+8 automaatti eli

Neliveto Transportteria/Caravellea

Oletko jossain aineissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/412 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onhan noita öljypumppujakin hihnall eikä niillä välttämättä ole vaihtoväliä. 
 

Autovideoita katsottuani saan juutubeen pätkiä joissa amerikkalaiset mekaanikot kiroavat alimpaan helvettiin kuorma-auton kokoisissa pickupeissa 5-7l malmikasat korvanneen 2,7l V6 ecoboostin.

Siinä on juuri tämä tilanne että jakopää on ketjulla joka ei vaadi huoltoa mutta öljypumppu toimii märällä hihnalla.

Amerikkalaisethan eivät huolla autojaan eivätkä ainakaan merkkihuollossa joten öljypohjassa on aika äkkiä vettä, bensiinia ja ties mitä sinne lisättyä moottorisahan teräketjuöljyä ennustettavin seurauksin. Kone leikkaa kiinni kun kuminpuru tukkii öljypumpun imuputken.

Jep ja vettä sekä bensaa on ihan ajotavankin takia öljyn seassa, kylmästartit, pätkäajo.

Tuo 2,7l V6 oli siis myös Fordin EcoBoost mutta US malleissa käytetty. Tämä euroopassa myyty 1.0l sekä 1.5l EcoBoost (mondeo, focus, C-Max) "korjattiin" jo 2019 mutta nimenomaan siten että sinne jäi edelleen märällä hihnalla toimiva öljypumppu. Tilanne meni oikeastaan huonompaan suuntaan kun se märkä nokkahihna piti edes vaihtaa säännöllisesti huolto-ohjelman mukaan vaikka vaihtoväli olikin aluksi kaksi kertaa liian pitkä. Kun hihnan vaihtaa ohjeiden mukaan niin ongelmia ei ole. Tuo märkä öljypumpun hihna puolestaan on suunniteltu kestämään moottorin koko käyttöikä mitä se ei todellakaan tee ... tai siis tavallaan kyllä koska moottori tuhoutuu kun kevlar-hihnasta lopulta irtoaa kuminpurua joka tukkii öljypumpun kanavat.

Youtubessa on piezty Fordin insinöörejä kaksin käsin eikä turhaan koska tämä alkuperäinen 1.0l Ecoboostin märkä hihna oli tarkoitus vaihtaa mutta vaihdosta oli tehty silti niin järjettömän hankalaa että se maksaa Suomessa merkkihuollossa melkein kaksi tonnia. Stellantiksen 1.2l oli edes suunniteltu niin että hihnan vaihto ei maksa hirveästi enempää kuin perinteisen nokkahihnan.

Se että joku idioottilautakunta oli valinnut tuon ecoboostin vuoden moottoriksi enemmän kuin kerran kertoo tuosta lautakunnasta melko paljon....

Vierailija
344/412 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tsekata Dacia Jogger. Saa bensakoneena. Halpa uudeksi autoksi ja tilaa tosi paljon (saa 7-paikkaisenakin) ja kai myös kaksi isofix paikkaa.

Vierailija
345/412 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onhan noita öljypumppujakin hihnall eikä niillä välttämättä ole vaihtoväliä. 
 

Autovideoita katsottuani saan juutubeen pätkiä joissa amerikkalaiset mekaanikot kiroavat alimpaan helvettiin kuorma-auton kokoisissa pickupeissa 5-7l malmikasat korvanneen 2,7l V6 ecoboostin.

Siinä on juuri tämä tilanne että jakopää on ketjulla joka ei vaadi huoltoa mutta öljypumppu toimii märällä hihnalla.

Amerikkalaisethan eivät huolla autojaan eivätkä ainakaan merkkihuollossa joten öljypohjassa on aika äkkiä vettä, bensiinia ja ties mitä sinne lisättyä moottorisahan teräketjuöljyä ennustettavin seurauksin. Kone leikkaa kiinni kun kuminpuru tukkii öljypumpun imuputken.

Jep ja vettä sekä bensaa on ihan ajotavankin takia öljyn seassa, kylmästartit, pätkäajo.

Tuo 2,7l V6 oli siis myös Fordin EcoBoost mutta US malleissa käytetty. Tämä euroopassa myyty 1.0l sekä 1.5l EcoBoost (mondeo, focus, C-Max) "korjattiin" jo 2019 mutta nimenomaan siten että sinne jäi edelleen märällä hihnalla toimiva öljypumppu. Tilanne meni oikeastaan huonompaan suuntaan kun se märkä nokkahihna piti edes vaihtaa säännöllisesti huolto-ohjelman mukaan vaikka vaihtoväli olikin aluksi kaksi kertaa liian pitkä. Kun hihnan vaihtaa ohjeiden mukaan niin ongelmia ei ole. Tuo märkä öljypumpun hihna puolestaan on suunniteltu kestämään moottorin koko käyttöikä mitä se ei todellakaan tee ... tai siis tavallaan kyllä koska moottori tuhoutuu kun kevlar-hihnasta lopulta irtoaa kuminpurua joka tukkii öljypumpun kanavat.

Youtubessa on piezty Fordin insinöörejä kaksin käsin eikä turhaan koska tämä alkuperäinen 1.0l Ecoboostin märkä hihna oli tarkoitus vaihtaa mutta vaihdosta oli tehty silti niin järjettömän hankalaa että se maksaa Suomessa merkkihuollossa melkein kaksi tonnia. Stellantiksen 1.2l oli edes suunniteltu niin että hihnan vaihto ei maksa hirveästi enempää kuin perinteisen nokkahihnan.

Se että joku idioottilautakunta oli valinnut tuon ecoboostin vuoden moottoriksi enemmän kuin kerran kertoo tuosta lautakunnasta melko paljon....

Tuo moottorihan on paperilla aivan erinomainen. 

Todella pieni tilavuus todella korkea viritysaste ja niin uskomattoman tiukoilla toleransseilla tehty että öljynkin pitää olla aivan vettä että se edes pääsisi kitkapintojen väliin. 

Kaikki tämä että saadaan aikaiseksi alhainen kulutus ja keinotekoisen alhaiseksi säädetyt normit täyttävät päästöt. Siitähän nämä palkinnot jaettiin.

Ilman täysin tarpeettomia ja idioottimaisia ratkaisuja kuten öljyssä murenevia nokkahihnojakin on jokaiselle autotekniikasta jotain tietävälle selvää että tästä yhtälöstä ei hyvä seuraa. Työnnetään kahvipannua pienempi 1.0l moottori suurehkon perhefarmarin tai SUV:in konepellin alle ja oletetaan että massatuotannossa pystytään puskemaan osia niin tiukoilla sovituksilla että se veden paksuinen öljy todella pääsee voitelemaan oikeat paikat kun todellisessa käytössä siitäkin on suuri osa pätkäajon tuottamaa bensiiniä ja kondensoitunutta vettä.

Vierailija
346/412 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.

Mutta aivan kertakaikkisen hirveitä ajaa. Meluisiakin.

Näitä "Toyotat on hirveitä ajaa" kommenteista tulee aina mieleen, että vertaillaanko tässä nyt 5000 € Toyotan raatoa uudenkarheaan 80 000 € bemariin?

Minusta Toyota on omassa hintaluokassaan aivan kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan verrattuna mihin tahansa! Jos budjetti on vaikka 15 000 € ja sillä rahalla ostaa käytetyn Toyota Auriksen niin en minä tiedä miten sillä samalla budjetilla voisi saada ylivoimaisesti parempaa ajomukavuuta. Etenkään jossei halua tinkiä auton luotettavuudesta. Sillä rahalla saa huolettoman käyttöauton arjen pyörittämiseen. Eli juuri sitä mitä valtaosa autonostajista haluaa autoltaan.

No se on aivansama otatko 5000 tojon vai 5000 bemarin sillä bemarilla on kuitenki parempi ajaa. On hiljaisempi ja muutenki mukavempi.

Jos vertailussa on 5000 € Toyota ja 5000 € BMW niin se bemari on kymmenen vuotta vanhempi iältään ja sillä on ajettu 300 000 kilometriä enemmän. 

Kyllä näistä kahdesta vaihtoehdosta ehdottomasti luotettavampi käyttöauto on se Toyota. Tuollaiset halvat teinipoikien pilluralli-bemarit kannattaa kiertää kaukaa! Bemarin omistamisessa on järkeä vain siinä tapauksessa, että oikeasti on varaa omistaa sellainen uutena. Silloin se on luksusluokan autoilua, mutta kyllä siinä tarvitsee olla myös paksu lompakko takataskussa.

Aivan oikein BMW on ainakin 300 000 enemmän ajettu silti pesee tojotan mennen tullen ajo ominaisuuksillaan sekä hiljaisuudellaan ja mukavuudellaan.

Parin uutena hankitun Bemarin jälkeen on pakko kysyä mitä ja missä ovat ne ajo-ominaisuudet, esim mese on parempi ajaa.  Lisäksi en tykkää nykybemarien Gary Glitter-sisustuksesta, on halpaa muovikuraa jos mikä. Miksiköhän nämä ajo-ominaisuusbemarit eivät osallistu ja menesty autourheilussa, tosin kisoissa ei wunderbaumilla, lippalakilla ja amisviiksillä pärjää mutta ehkä pissiksiltä heruu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
347/412 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autojen hinnat tuplaantuneet kymmenessä vuodessa ja laatu puolittunut.

Moottorit puoliksi muovista, lyhytikäisiä korkeaviritteisiä minikokoisia turbokoneita, kestävän manuaalin sijaan vikaherkkiä robottoautomaatteja, paskat kierrätetään takaisin imusarjaan, suorasuihkutus karstoittaa imupuolen tukkoon, kumihihnat kuumassa öljykylvyssä jne.jne. idioottikeksintöjä.

Voivoi, kohta pitäisi autokin vaihtaa.

Vierailija
348/412 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skoda Kodiaq 1.5 manuaali. Tilaa on. Kokeile vielä taka istuimen/turvaistuimen/etupenkki tila ennen ostopäätöstä.

VAG ryhmän autot on ohjelmoitu hajoamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
349/412 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autojen hinnat tuplaantuneet kymmenessä vuodessa ja laatu puolittunut.

Moottorit puoliksi muovista, lyhytikäisiä korkeaviritteisiä minikokoisia turbokoneita, kestävän manuaalin sijaan vikaherkkiä robottoautomaatteja, paskat kierrätetään takaisin imusarjaan, suorasuihkutus karstoittaa imupuolen tukkoon, kumihihnat kuumassa öljykylvyssä jne.jne. idioottikeksintöjä.

Voivoi, kohta pitäisi autokin vaihtaa.

Semmoista se on nykyään. Voiton maksimointi ja hullut päästörajat. Lopputuloksena autoja jotka kestävät puolet entisestä ja autojen valmistuksen ekokuorma tuplaantuu samalla.

Vierailija
350/412 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kia Ceed Euroopan myydyin farmari. Ei mitään Mersun paskaa missä maksaa vain merkki. Tojota myös luotettava ja Honda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
351/412 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kia Ceed Euroopan myydyin farmari. Ei mitään Mersun paskaa missä maksaa vain merkki. Tojota myös luotettava ja Honda.

Kunhan et osta Kian ladattavaa hybridiä. Tulee tosi kalliiksi (jos)/  kun akku kosahtaa.

Vierailija
352/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
353/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kia Ceed Euroopan myydyin farmari. Ei mitään Mersun paskaa missä maksaa vain merkki. Tojota myös luotettava ja Honda.

Meillä on Kia Ceed. Siinä ei ole mitään muuta vikaa kuin se, että se on todella pieni matkustamon puolelta. Paksiin mahtuu hyvin tavaraa. Kaksi lasta mahtuu turvaistuimilla juuri ja juuri, jos eivät tarvitse paljoa jalkatilaa, eikä aikuiset ole kovinkaan pitkiä (alle 180 cm).

Vierailija
354/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu enää ostaa bensa-auton? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
355/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autojen hinnat tuplaantuneet kymmenessä vuodessa ja laatu puolittunut.

Moottorit puoliksi muovista, lyhytikäisiä korkeaviritteisiä minikokoisia turbokoneita, kestävän manuaalin sijaan vikaherkkiä robottoautomaatteja, paskat kierrätetään takaisin imusarjaan, suorasuihkutus karstoittaa imupuolen tukkoon, kumihihnat kuumassa öljykylvyssä jne.jne. idioottikeksintöjä.

Voivoi, kohta pitäisi autokin vaihtaa.

Minulla on kaikissa manuaaleissa ollut aina jotain vikaa. Kestävyys on pelkkä myytti. Nykyään onneksi saa ajaa sähköautolla.

Vierailija
356/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.

Mutta aivan kertakaikkisen hirveitä ajaa. Meluisiakin.

Näitä "Toyotat on hirveitä ajaa" kommenteista tulee aina mieleen, että vertaillaanko tässä nyt 5000 € Toyotan raatoa uudenkarheaan 80 000 € bemariin?

Minusta Toyota on omassa hintaluokassaan aivan kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan verrattuna mihin tahansa! Jos budjetti on vaikka 15 000 € ja sillä rahalla ostaa käytetyn Toyota Auriksen niin en minä tiedä miten sillä samalla budjetilla voisi saada ylivoimaisesti parempaa ajomukavuuta. Etenkään jossei halua tinkiä auton luotettavuudesta. Sillä rahalla saa huolettoman käyttöauton arjen pyörittämiseen. Eli juuri sitä mitä valtaosa autonostajista haluaa autoltaan.

No se on aivansama otatko 5000 tojon vai 5000 bemarin sillä bemarilla on kuitenki parempi ajaa. On hiljaisempi ja muutenki mukavempi.

Jos vertailussa on 5000 € Toyota ja 5000 € BMW niin se bemari on kymmenen vuotta vanhempi iältään ja sillä on ajettu 300 000 kilometriä enemmän. 

Kyllä näistä kahdesta vaihtoehdosta ehdottomasti luotettavampi käyttöauto on se Toyota. Tuollaiset halvat teinipoikien pilluralli-bemarit kannattaa kiertää kaukaa! Bemarin omistamisessa on järkeä vain siinä tapauksessa, että oikeasti on varaa omistaa sellainen uutena. Silloin se on luksusluokan autoilua, mutta kyllä siinä tarvitsee olla myös paksu lompakko takataskussa.

Aivan oikein BMW on ainakin 300 000 enemmän ajettu silti pesee tojotan mennen tullen ajo ominaisuuksillaan sekä hiljaisuudellaan ja mukavuudellaan.

Parin uutena hankitun Bemarin jälkeen on pakko kysyä mitä ja missä ovat ne ajo-ominaisuudet, esim mese on parempi ajaa.  Lisäksi en tykkää nykybemarien Gary Glitter-sisustuksesta, on halpaa muovikuraa jos mikä. Miksiköhän nämä ajo-ominaisuusbemarit eivät osallistu ja menesty autourheilussa, tosin kisoissa ei wunderbaumilla, lippalakilla ja amisviiksillä pärjää mutta ehkä pissiksiltä heruu.

Et sitten ole näköjään uusien mersujen sisustoja katsellut, samanlaista blingiä ne on täynnä.

Vierailija
357/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.

Mutta aivan kertakaikkisen hirveitä ajaa. Meluisiakin.

Näitä "Toyotat on hirveitä ajaa" kommenteista tulee aina mieleen, että vertaillaanko tässä nyt 5000 € Toyotan raatoa uudenkarheaan 80 000 € bemariin?

Minusta Toyota on omassa hintaluokassaan aivan kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan verrattuna mihin tahansa! Jos budjetti on vaikka 15 000 € ja sillä rahalla ostaa käytetyn Toyota Auriksen niin en minä tiedä miten sillä samalla budjetilla voisi saada ylivoimaisesti parempaa ajomukavuuta. Etenkään jossei halua tinkiä auton luotettavuudesta. Sillä rahalla saa huolettoman käyttöauton arjen pyörittämiseen. Eli juuri sitä mitä valtaosa autonostajista haluaa autoltaan.

No se on aivansama otatko 5000 tojon vai 5000 bemarin sillä bemarilla on kuitenki parempi ajaa. On hiljaisempi ja muutenki mukavempi.

Jos vertailussa on 5000 € Toyota ja 5000 € BMW niin se bemari on kymmenen vuotta vanhempi iältään ja sillä on ajettu 300 000 kilometriä enemmän. 

Kyllä näistä kahdesta vaihtoehdosta ehdottomasti luotettavampi käyttöauto on se Toyota. Tuollaiset halvat teinipoikien pilluralli-bemarit kannattaa kiertää kaukaa! Bemarin omistamisessa on järkeä vain siinä tapauksessa, että oikeasti on varaa omistaa sellainen uutena. Silloin se on luksusluokan autoilua, mutta kyllä siinä tarvitsee olla myös paksu lompakko takataskussa.

Aivan oikein BMW on ainakin 300 000 enemmän ajettu silti pesee tojotan mennen tullen ajo ominaisuuksillaan sekä hiljaisuudellaan ja mukavuudellaan.

Parin uutena hankitun Bemarin jälkeen on pakko kysyä mitä ja missä ovat ne ajo-ominaisuudet, esim mese on parempi ajaa.  Lisäksi en tykkää nykybemarien Gary Glitter-sisustuksesta, on halpaa muovikuraa jos mikä. Miksiköhän nämä ajo-ominaisuusbemarit eivät osallistu ja menesty autourheilussa, tosin kisoissa ei wunderbaumilla, lippalakilla ja amisviiksillä pärjää mutta ehkä pissiksiltä heruu.

Et sitten ole näköjään uusien mersujen sisustoja katsellut, samanlaista blingiä ne on täynnä.

Pahinta

Vierailija
358/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autojen hinnat tuplaantuneet kymmenessä vuodessa ja laatu puolittunut.

Moottorit puoliksi muovista, lyhytikäisiä korkeaviritteisiä minikokoisia turbokoneita, kestävän manuaalin sijaan vikaherkkiä robottoautomaatteja, paskat kierrätetään takaisin imusarjaan, suorasuihkutus karstoittaa imupuolen tukkoon, kumihihnat kuumassa öljykylvyssä jne.jne. idioottikeksintöjä.

Voivoi, kohta pitäisi autokin vaihtaa.

Minulla on kaikissa manuaaleissa ollut aina jotain vikaa. Kestävyys on pelkkä myytti. Nykyään onneksi saa ajaa sähköautolla.

Mikähän niissä on yhteinen tekijä?

Vierailija
359/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.

Mutta aivan kertakaikkisen hirveitä ajaa. Meluisiakin.

Näitä "Toyotat on hirveitä ajaa" kommenteista tulee aina mieleen, että vertaillaanko tässä nyt 5000 € Toyotan raatoa uudenkarheaan 80 000 € bemariin?

Minusta Toyota on omassa hintaluokassaan aivan kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan verrattuna mihin tahansa! Jos budjetti on vaikka 15 000 € ja sillä rahalla ostaa käytetyn Toyota Auriksen niin en minä tiedä miten sillä samalla budjetilla voisi saada ylivoimaisesti parempaa ajomukavuuta. Etenkään jossei halua tinkiä auton luotettavuudesta. Sillä rahalla saa huolettoman käyttöauton arjen pyörittämiseen. Eli juuri sitä mitä valtaosa autonostajista haluaa autoltaan.

No se on aivansama otatko 5000 tojon vai 5000 bemarin sillä bemarilla on kuitenki parempi ajaa. On hiljaisempi ja muutenki mukavempi.

Jos vertailussa on 5000 € Toyota ja 5000 € BMW niin se bemari on kymmenen vuotta vanhempi iältään ja sillä on ajettu 300 000 kilometriä enemmän. 

Kyllä näistä kahdesta vaihtoehdosta ehdottomasti luotettavampi käyttöauto on se Toyota. Tuollaiset halvat teinipoikien pilluralli-bemarit kannattaa kiertää kaukaa! Bemarin omistamisessa on järkeä vain siinä tapauksessa, että oikeasti on varaa omistaa sellainen uutena. Silloin se on luksusluokan autoilua, mutta kyllä siinä tarvitsee olla myös paksu lompakko takataskussa.

Aivan oikein BMW on ainakin 300 000 enemmän ajettu silti pesee tojotan mennen tullen ajo ominaisuuksillaan sekä hiljaisuudellaan ja mukavuudellaan.

Parin uutena hankitun Bemarin jälkeen on pakko kysyä mitä ja missä ovat ne ajo-ominaisuudet, esim mese on parempi ajaa.  Lisäksi en tykkää nykybemarien Gary Glitter-sisustuksesta, on halpaa muovikuraa jos mikä. Miksiköhän nämä ajo-ominaisuusbemarit eivät osallistu ja menesty autourheilussa, tosin kisoissa ei wunderbaumilla, lippalakilla ja amisviiksillä pärjää mutta ehkä pissiksiltä heruu.

Hyvä huomio toi, että BMW on autourheilussa poikkeuksellisen huonosti menestynyt valmistaja. Kaikki japanilaiset, ranskalaiset yms. pyyhkivät lattiaa amismerkillä

Vierailija
360/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Anteeksi nyt mutta mikä estää hankkimasta jotain uudempaa mallia?"

 

Tää on nyt todella villi arvaus mutta olisiko raha syynä siihen miksi kaikki suomalaiset ei aja uudella Bentleyllä vaikka se olisi tosi turvallinen ja tilava lapsiperheelle?

AP:ltä on monta kertaa kysytty budjettia. Jos raha ei ole esteenä, niin kannattaa valita se Volvo, se on turvallisin. 

Hintoja (noin) VolvoXC90 - 85 000 €, BMW5 - 70 000 €, Toyota Rav4 - 45 000 €, Scoda Octavia - 30 000 €. 

Hyvin pieniä ne turvallisuuserot. Riippuu myös mitä lisävarusteita valitsee?