Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä perheauto etsinnässä

Vierailija
17.06.2026 |

Lapset nyt 2- ja 6-vuotiaat. Pitäisi olla kunnolla tilaa turvaistuimille ja lomareissuja ajatellen tavaroillekin. Mieluiten bensakoneella. Plussaa jos takana olis liukuovet. Suosittele hyvää mallia! Mieluiten kuulisin lapsiperheellisten kokemuksia.

Kommentit (412)

Vierailija
301/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella bussilla pääsee...

Ei pääse esimerkiksi mökille tai mummolaan. Toki auton vuokraus on myös mahdollisuus mutta niissäkin pitäisi tietää mihin mahtuu istuimet. Ja sitten istuimilla pitäisi olla jokin oma säilytyspaikka.

Vierailija
302/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi ottaa riskiä tuon kanssa kun on vaihtoehtojakin. "

Auton ostaja on tavallisen tyhmä jos kuvittelee ettei käytetyn auton hankintaan liity riskiä kunhan vaan välttää kahta märällä hihnalla varustettua moottoria.

Tällainen ostaa varmasti DSG-vaihteistoisen VAG-tekeleen, mielellään juuri V6-koneisen olympiavolkkarin jonka jakopää on tunnetusti ilmainen huoltaa ja korjata. Se kun on oikein saksalainen laatuauto 

Käytettyjen markkinoilla saa parhaan vastineen rahoilleen ostamalla mallin jonka hinta romahtaa puoleen käytännössä uudenveroisena vain kolmessa, neljässä vuodessa jonkin tunnetun ja helposti sekä kohtuulliseen hintaan korjattavan syyn takia.

Suomi on köyhä kehitysmaa jonka asukkaat ovat niin hysteerisen turvallisuushakuisia autokaupoillakin että täällä käytettyjen markkinoilla tekee upeita löytöjä valitsemalla juuri se mallit joista esson baarin punaniskat ulvovat kuorossa varoituksia 

Taas näitä jotka jankkaa dsgjuttuja vielä 15v takaa🥱

Ja mikä v6 kone? Se jossa jakopää on ns. väärässä päässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Volkkarin Caravelle bussina.

Eikö pitäny olla luotettava auto? 

Vierailija
304/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi Helsinki (tai vastaava hyvämaineinen paikallinen)

 

Tai vesipäät huostaanottoon, lumpun kanssa uimarannalle.

 

Nih.

Vierailija
305/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi ottaa riskiä tuon kanssa kun on vaihtoehtojakin. "

Auton ostaja on tavallisen tyhmä jos kuvittelee ettei käytetyn auton hankintaan liity riskiä kunhan vaan välttää kahta märällä hihnalla varustettua moottoria.

Tällainen ostaa varmasti DSG-vaihteistoisen VAG-tekeleen, mielellään juuri V6-koneisen olympiavolkkarin jonka jakopää on tunnetusti ilmainen huoltaa ja korjata. Se kun on oikein saksalainen laatuauto 

Käytettyjen markkinoilla saa parhaan vastineen rahoilleen ostamalla mallin jonka hinta romahtaa puoleen käytännössä uudenveroisena vain kolmessa, neljässä vuodessa jonkin tunnetun ja helposti sekä kohtuulliseen hintaan korjattavan syyn takia.

Suomi on köyhä kehitysmaa jonka asukkaat ovat niin hysteerisen turvallisuushakuisia autokaupoillakin että täällä käytettyjen markkinoilla tekee upeita löytöjä valitsemalla juuri se mallit joista esson baarin punaniskat ulvovat kuorossa varoituksia 

Taas näitä jotka jankkaa dsgjuttuja vielä 15v takaa🥱

Ja mikä v6 kone? Se jossa jakopää on ns. väärässä päässä?

15v takaa? Millaisessa denial-moodissa tämän VAG-lahkon porukka oikein elää?

Luepa tuoreimman Moottori-lehden 4/2026 käyttötesti jossa 50 000€ VW Tiguanilla yritettiin ajaa volkkarin nykyiselle tuotteelle ylipääsemättömän pitkä 25tkm kestotesti.

Aivan oikein DSG-vaihteisto korkkasi vielä parin vuosikymmenen kehitystyön jälkeenkin.

Tästä herralle hyvä ja luotettava käytetty laatuauto. Buahahahah.

Vierailija
306/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi ottaa riskiä tuon kanssa kun on vaihtoehtojakin. "

Auton ostaja on tavallisen tyhmä jos kuvittelee ettei käytetyn auton hankintaan liity riskiä kunhan vaan välttää kahta märällä hihnalla varustettua moottoria.

Tällainen ostaa varmasti DSG-vaihteistoisen VAG-tekeleen, mielellään juuri V6-koneisen olympiavolkkarin jonka jakopää on tunnetusti ilmainen huoltaa ja korjata. Se kun on oikein saksalainen laatuauto 

Käytettyjen markkinoilla saa parhaan vastineen rahoilleen ostamalla mallin jonka hinta romahtaa puoleen käytännössä uudenveroisena vain kolmessa, neljässä vuodessa jonkin tunnetun ja helposti sekä kohtuulliseen hintaan korjattavan syyn takia.

Suomi on köyhä kehitysmaa jonka asukkaat ovat niin hysteerisen turvallisuushakuisia autokaupoillakin että täällä käytettyjen markkinoilla tekee upeita löytöjä valitsemalla juuri se mallit joista esson baarin punaniskat ulvovat kuorossa varoituksia 

sinunkaltaiset ylimieliset oikeistolaiset nimenomaan aiheuttavat sitä köyhyyttä kaikille muille, stanan riistäjä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
307/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole BMW:n voittanut. X5:ssa hyvät tilat, loistavat ajo-ominaisuudet, sekä matkustusmukavuus, sporttinen suorituskyky.

Jos pitäisi listata yleisesti saatavilla olevista käytetyistä mallit jotka ovat jo ostettaessakin suhteettoman kalliita ja joiden ylläpitoon sekä korjaukseen menee muutamassa vuodessa uuden pikkuauton hinta niin BMW X5 on ihan ehdoton valinta ykköspaikalle.

Sanoo joku jolla ei ole kokemusta. Paras ja viattomin auto mitä olen omistanut.

Vierailija
308/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mennään laukalle ja kovaa. N.270 : llä kommenteista ei ole mitään yhtymäkohtaa aloitukseen. Eikä ole muuten tälläkään.

Ap: suositelkaa hyvää perheautoa. 2 turvaistuinta , käyttövoima miel.bensa . 

Vastaus: mulla oli 5- sarjan bemari joskus, volvo 240 oli 70- luvulla hyvä, skoda on muovia itä-saksasta. Jep erittäin informatiivista 

😒

Anteeksi nyt mutta mikä estää hankkimasta jotain uudempaa mallia? Volvo XC90 esimerkiksi on erittäin turvallinen ja BMW 5-sarjassa on erinomainen ajomukavuus. Nuo on molemmat muuten hyviä, mutta minusta suurimpana hankaluutena molemmissa se, että kaikki säädöt on kosketusnäytöllä, eli fyysisten näppäinten puute tekee säädöistä ajon aikana hankalampaa, etenkin kun tyyppivika on että näyttö aina välillä jäätyy. 

Moni sellainen jolla on varaa noihin premiumautoihin, vierastaa Skoda Octavian itäauton mainetta, vaikka siinä ehkä olisi paras hinta-/laatusuhde. 

Sitten lopulta moni valitsee Toyota Rav4:n, koska siinäkin on hyvä hinta-/laatusuhde, arvo säilyy eikä ole entisen itäauton rasitetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
309/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mennään laukalle ja kovaa. N.270 : llä kommenteista ei ole mitään yhtymäkohtaa aloitukseen. Eikä ole muuten tälläkään.

Ap: suositelkaa hyvää perheautoa. 2 turvaistuinta , käyttövoima miel.bensa . 

Vastaus: mulla oli 5- sarjan bemari joskus, volvo 240 oli 70- luvulla hyvä, skoda on muovia itä-saksasta. Jep erittäin informatiivista 

😒

Anteeksi nyt mutta mikä estää hankkimasta jotain uudempaa mallia? Volvo XC90 esimerkiksi on erittäin turvallinen ja BMW 5-sarjassa on erinomainen ajomukavuus. Nuo on molemmat muuten hyviä, mutta minusta suurimpana hankaluutena molemmissa se, että kaikki säädöt on kosketusnäytöllä, eli fyysisten näppäinten puute tekee säädöistä ajon aikana hankalampaa, etenkin kun tyyppivika on että näyttö aina välillä jäätyy. 

Moni sellainen jolla on varaa noihin premiumautoihin, vierastaa Skoda Octavian itäauton mainetta, vaikka siinä ehkä olisi paras hinta-/laatusuhde. 

Sitten lopulta moni valitsee Toyota Rav4:n, koska siinäkin on hyvä hinta-/laatusuhde, arvo säilyy eikä ole entisen itäauton rasitetta.

Kuinka monesti niitä lämppärin säätöjä oikeasti tarvitsee edes rämpätä? Just mietin, että en ole varmaan vuoteen koskenut säätöihin, kun ei tarvitse. (Ajan BMW i4:lla.)

Vierailija
310/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi ottaa riskiä tuon kanssa kun on vaihtoehtojakin. "

Auton ostaja on tavallisen tyhmä jos kuvittelee ettei käytetyn auton hankintaan liity riskiä kunhan vaan välttää kahta märällä hihnalla varustettua moottoria.

Tällainen ostaa varmasti DSG-vaihteistoisen VAG-tekeleen, mielellään juuri V6-koneisen olympiavolkkarin jonka jakopää on tunnetusti ilmainen huoltaa ja korjata. Se kun on oikein saksalainen laatuauto 

Käytettyjen markkinoilla saa parhaan vastineen rahoilleen ostamalla mallin jonka hinta romahtaa puoleen käytännössä uudenveroisena vain kolmessa, neljässä vuodessa jonkin tunnetun ja helposti sekä kohtuulliseen hintaan korjattavan syyn takia.

Suomi on köyhä kehitysmaa jonka asukkaat ovat niin hysteerisen turvallisuushakuisia autokaupoillakin että täällä käytettyjen markkinoilla tekee upeita löytöjä valitsemalla juuri se mallit joista esson baarin punaniskat ulvovat kuorossa varoituksia 

sinunkaltaiset ylimieliset oikeistolaiset nimenomaan aiheuttavat sitä köyhyyttä kaikille muille, stanan riistäjä!

Selitätkö ihan omin sanoin miten arvostaan 50% menettäneen uuden auton ostanut olisi paremmassa asemassa jos yhtään kukaan, edes nämä "ylimieliset oikeistolaiset" ei suostuisi ostamaan sitä mihinkään hintaan?

Olisiko parempaa että arvo putoaisi nollaan näoden esson baarissa päivystävien punaniskajunttien (jollaiseen kalikka selvästi osui) päätettyä että tonnin huolto kerran viidessä vuodessa tekee täysin toimivan ja turvallisen auton arvottomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
311/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyrkkä ei toyotalle. Sillä on oma fanaattinen kulttikannatuksensa enimmökseen eläkeläisten keskuudessa - joskus 90-luvulla se oli edullinen ja luotettava. 

 

Nyt toyota on kallis eikä se enää pärjää länsiautoille oikein missään suhteessa. 

 

Jos välttättö haluat itäauton, osta korealainen. 

Aika moni Toyota on britti, meilläkin varmaan jo viides menossa. Etkö edes tuollaista pikkuasiaa tiennyt?

Hassua kuin tojotakulttilaiset loukkaantuvat pienestäkin autoon kohdistuvasta kritiikistä. Heikko itsetunto, kun tietävät ajavansa muovisella ja meluisalla peltiämpärillä. Silityksiä ja haleja! -eri

Vierailija
312/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mazda5 mallissa on liukuovet  

Hirveitä ruostepesiä kaikki mazdat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
313/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mennään laukalle ja kovaa. N.270 : llä kommenteista ei ole mitään yhtymäkohtaa aloitukseen. Eikä ole muuten tälläkään.

Ap: suositelkaa hyvää perheautoa. 2 turvaistuinta , käyttövoima miel.bensa . 

Vastaus: mulla oli 5- sarjan bemari joskus, volvo 240 oli 70- luvulla hyvä, skoda on muovia itä-saksasta. Jep erittäin informatiivista 

😒

Anteeksi nyt mutta mikä estää hankkimasta jotain uudempaa mallia? Volvo XC90 esimerkiksi on erittäin turvallinen ja BMW 5-sarjassa on erinomainen ajomukavuus. Nuo on molemmat muuten hyviä, mutta minusta suurimpana hankaluutena molemmissa se, että kaikki säädöt on kosketusnäytöllä, eli fyysisten näppäinten puute tekee säädöistä ajon aikana hankalampaa, etenkin kun tyyppivika on että näyttö aina välillä jäätyy. 

Moni sellainen jolla on varaa noihin premiumautoihin, vierastaa Skoda Octavian itäauton mainetta, vaikka siinä ehkä olisi paras hinta-/laatusuhde. 

Sitten lopulta moni valitsee Toyota Rav4:n, koska siinäkin on hyvä hinta-/laatusuhde, arvo säilyy eikä ole entisen itäauton rasitetta.

Kuinka monesti niitä lämppärin säätöjä oikeasti tarvitsee edes rämpätä? Just mietin, että en ole varmaan vuoteen koskenut säätöihin, kun ei tarvitse. (Ajan BMW i4:lla.)

Alla ei ole saksalainen preemium mutta minullakin on sen verran hyvin toimiva automaatti-ilmastointi etten ole juurikaan koskenut sen jälkeen kun näpyttelin siihen 21C. Lämmitettävä tuulilasi toimii erillisestä katkaisijasta joka on kylläkin hankalasti ratin alla.

Penkinlämmittimien säädön siirtäminen tähän kosketusnäyttöön on kyllä täysin perseestä. Niille pitäisi olla joku rulla tai vähintään 2-asentoinen katkaisin keskikonsolissa 

Vierailija
314/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW M5 Ainoa vaihtoehto. Pääset sitte niillä lomareissuilla perheesi kanssa traktoristakin ohi toisin kuin nämä urpot jotka ajelevat tojotoilla.

Ja kiinalainen sähköauto puhaltaa bimmeristä ohi. Tehokkaimmat teslat sujahtavat ohi niin nopeasti, että bimmerin kuski ehdi edes huomata, ennen kuin teslan tavavalot vilahtavat 100 metriä bimmerin edessä

En tykkää ajaa hiustenkuivaajalla, vaikka kiihtyisi kuinka. Deal with it.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
315/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bmw 525 V6 Automaatilla.

Tuollaista ei ole olemassakaan.

Vierailija
316/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita öljypumppujakin hihnall eikä niillä välttämättä ole vaihtoväliä. 
 

Vierailija
317/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja kiinalainen sähköauto puhaltaa bimmeristä ohi. Tehokkaimmat teslat sujahtavat ohi niin nopeasti, että bimmerin kuski ehdi edes huomata, ennen kuin teslan tavavalot vilahtavat 100 metriä bimmerin edessä"

 

Siis oletko oikeasti vielä hiekkalaatikkoikäinen?

Noin infantiili tapaus olisi viettänyt aika nöyryyttävät kolme vuotta meidän yläasteellakin jos tuollaista juttua olisi tullut vielä 13 vuotiaan suusta.

Vierailija
318/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skoda Superb, jos tilaa kaipaat

Tälle ääni minultakin. Kunnon tilava takapenkki ja ainakin farkussa iso takapaksi.

Kaikki eivät halua ajella millään itäblokin punikkilaveteilla

Saksalaisella premiummerkillä (BMW) itse ajelen. Mikäs sulla on?

Imusarjat ja öljypohjat premium-muovista, tiiviinä ei pata pysy millään.

Kuten kaikissa nykyään.

Vierailija
319/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi nyt mutta mikä estää hankkimasta jotain uudempaa mallia?"

 

Tää on nyt todella villi arvaus mutta olisiko raha syynä siihen miksi kaikki suomalaiset ei aja uudella Bentleyllä vaikka se olisi tosi turvallinen ja tilava lapsiperheelle?

Vierailija
320/412 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skoda Kodiaq 1.5 manuaali. Tilaa on. Kokeile vielä taka istuimen/turvaistuimen/etupenkki tila ennen ostopäätöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi