Suomen Uutiset: EK vaatii lisää maahanmuuttajia, mutta ei tiedä, mihin tulijat työllistyisivät
"Elinkeinoelämän keskusliitto (EK) haluaa lisätä maahanmuuttoa, mutta EK:n johtaja Ilkka Oksala ei kysyttäessä pysty nimeämään yhtään teollisuudenalaa, jossa työvoimapula on tällä hetkellä akuutti. Samaan aikaan Suomessa on arviolta satatuhatta työtöntä maahanmuuttajaa."
https://www.suomenuutiset.fi/elinkeinoelaman-keskusliitto-vaatii-lisaa-…
Kommentit (115)
Työvoimapula väistyy kun suljetaan Kela kokonaan. Nykyään on suosittua elää kuin loispaska ja vältellä työn tekoa kaikin mahdollisin keinoin.
Tämä liittyy syntyvyyteen, sitä kautta Suomen ikärakenteeseen ja näiden kautta Suomen luottoluokitukseen.
Vanhuksia liikaa suhteessa työikäisiin ja lisääntymisikäiset ei uskalla hankkia lapsia, koska puolet kaikista töistä pätkätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko EK johto vihertynyt?
Vai haluaako EK vihervasemmiston tapaan seksilemmikkejä? Muslimit ei kylläkään pane helpolla miehiä. Mutta on nekin kääntyneet kristityiksi ja homoiksi kun on uhannut kar kotus.
Persuthan on tunnettuja maamupatjoja.
Sebastian Tynkkynen, Joakim Vigelius, Juho Eerola, Teuvo Hakkarainen, Jani Mäkelä, Veikko Vallin, Kaisa Garedew, Olli Immonen, Mika Raatikainen, Sakari Puisto... Siinä muutama..
Mutta ne eivät pane alaikäisiä tiernapoikia.
EK:ssa on johtajina entisiä poliitikkoja, joilla ei ole osaamista yritysmaailmasta.
Jospa yritykset ottaisivat jotakin vastuuta työntekijöiden koulutuksesta ja ennen kaikkea harjoittelupaikoista suomalaisille opiskelijoille. Ei ole järkeä rahdata kielitaidotonta porukksa maailman laidalta ja pitää suomalaiset poissa työelämästä. Jopa hoitoalalla.
On s-nan epäisänmaallisia poliitikoitakin nykyään. Vain raha ratkaisee. Juuri tehdään taloyhtiön remppaa. Miksi ihmeessä maksamme kosovolaisille tai virolaisille noista töistä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä noin 330 000, joista ULKOMAALAISIA n 50 000.
Tämä on aika kiistatonta. Mihin hommiin siis tarvitaan tekijöitä.
Työttömiä on enemmän kuin 330 000. Tuohon ei lasketa 9 euron työttömiä. Kuntouttavat loppuu mutta työkokeilut ja pupukurssit jatkuu.
Suomesta muutti ulkomaille 19 888 henkilöä vuonna 2025, joka on tilastohistorian korkein luku.
Opro-Purran aikana Suomesta on muuttanut 50000 koulutettua suomalaista sivistyksen pariin. Samaan aikaan maahan on lampsinut 180000 huippuosaajaa.
Persutkin ajattelevat samoin. Älä äänestä persuja. Äänestä Sinimustia.
Paluumuutto vai sukupuutto?
#Paluumuutto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ay liike puhuu sitä mitä temarit haluavat, eli matukkaa sisään ja suomalaiset nuoret ovat sitten työttöminä. pitäisi kuulemma kaikki korkeastikouluttaa itsensä, mutta kun työtä ei enää ole ja tekoäly vie viimeset rääpinät. ja matalapalkka.alat jolla saisi ees opintolainaa lyhennettyä pari satkua kuussa on matute ttu. tämähän oli yksi syy, miksi briti halusi eu.sta ulos, että saisivat työpaikkansa takaisin.
Heh heh...
Joku taitaa olla trolli.
Britit katuu katkerasti sitä, että erosivat EU:sta. Kansantuote laski monta prosenttia.
Oli hetkellisesti. Ei enää. Nyt kärsivät siitä, kun Ranska lykkää venepakolaisia kanaalin yli satoja tuhansia. Semmoinen EU ja EUn arvot
Vierailija kirjoitti:
Tämä liittyy syntyvyyteen, sitä kautta Suomen ikärakenteeseen ja näiden kautta Suomen luottoluokitukseen.
Vanhuksia liikaa suhteessa työikäisiin ja lisääntymisikäiset ei uskalla hankkia lapsia, koska puolet kaikista töistä pätkätöitä.
Tuo on paskapuhetta, varsinkin kun liian suuri joukko tulijoista väijyy takuueläkettä, sekä notkuu kelan asiakkaana
Löytyykö tilastoa, mistä näkee kuinka kauan m a ah an m u u t ta aja keskimäärin asuu täällä? Thaimaalaiset marjanpoimijat sen kesän, muut vuoden-pari, kunnes kyllästyvät suomalaisiin.
Yleensä, siis aina, tänne tuleva OIKEA työntekijä hankkii työpaikan ennen kuin muuttaa Suomeen. Ottaa selvän puolison työmahdollisuudesta ja lasten koulunkäynnistä, asumisesta yms.
Luku-, kieli-, ja laskutaidottomien tilanne on toinen! Mihin muka työllistyvät?
Kela-card, veronmaksajien piikkiin!
Yhtään satunnaismatkailijaa ei tarvita!
Finnveran kautta jaetaan kohta miljardi euroa yrityksille.suomen vientinon sakannut v 2008 lähtien vaikka kymmeniä.miljardeja verorahoja jaettu firmoihin.ilisko josdain muusda nyt vikaa esim johtoportaas.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ay liike puhuu sitä mitä temarit haluavat, eli matukkaa sisään ja suomalaiset nuoret ovat sitten työttöminä. pitäisi kuulemma kaikki korkeastikouluttaa itsensä, mutta kun työtä ei enää ole ja tekoäly vie viimeset rääpinät. ja matalapalkka.alat jolla saisi ees opintolainaa lyhennettyä pari satkua kuussa on matute ttu. tämähän oli yksi syy, miksi briti halusi eu.sta ulos, että saisivat työpaikkansa takaisin.
Heh heh...
Joku taitaa olla trolli.
Britit katuu katkerasti sitä, että erosivat EU:sta. Kansantuote laski monta prosenttia.
Oli hetkellisesti. Ei enää. Nyt kärsivät siitä, kun Ranska lykkää venepakolaisia kanaalin yli satoja tuhansia. Semmoinen EU ja EUn arvot
Älä höpötä, iiigori.
Esimerkiksi kalastajat eivät saa enää saaliitaan myydyiksi, ja brittien matkustelu Euroopassa muuttui paljon hankalammaksi.
Venäjä maksoi äärioikeiston poliitikot kampanjoimaan brexitin puolesta, ja kansa tajuaa, että heitä huijattiin.
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun.
ihan oikein, ei ole muiden tehtävä kustantaa luksuselämää yksille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ay liike puhuu sitä mitä temarit haluavat, eli matukkaa sisään ja suomalaiset nuoret ovat sitten työttöminä. pitäisi kuulemma kaikki korkeastikouluttaa itsensä, mutta kun työtä ei enää ole ja tekoäly vie viimeset rääpinät. ja matalapalkka.alat jolla saisi ees opintolainaa lyhennettyä pari satkua kuussa on matute ttu. tämähän oli yksi syy, miksi briti halusi eu.sta ulos, että saisivat työpaikkansa takaisin.
Heh heh...
Joku taitaa olla trolli.
Britit katuu katkerasti sitä, että erosivat EU:sta. Kansantuote laski monta prosenttia.
Oli hetkellisesti. Ei enää. Nyt kärsivät siitä, kun Ranska lykkää venepakolaisia kanaalin yli satoja tuhansia. Semmoinen EU ja EUn arvot
Älä höpötä, iiigori.
Esimerkiksi kalastajat eivät saa enää saaliitaan myydyiksi, ja brittien matkustelu Euroopassa muuttui paljon hankalammaksi.
Venäjä maksoi äärioikeiston poliitikot kampanjoimaan brexitin puolesta, ja kansa tajuaa, että heitä huijattiin.
Länk
saknas
Kokomus ja vassarit huijaa kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun.
ihan oikein, ei ole muiden tehtävä kustantaa luksuselämää yksille
Potkulaki on voimassa.
Heh heh...
Joku taitaa olla trolli.
Britit katuu katkerasti sitä, että erosivat EU:sta. Kansantuote laski monta prosenttia.