Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen Uutiset: EK vaatii lisää maahanmuuttajia, mutta ei tiedä, mihin tulijat työllistyisivät

Vierailija
17.06.2026 |

"Elinkeinoelämän keskusliitto (EK) haluaa lisätä maahanmuuttoa, mutta EK:n johtaja Ilkka Oksala ei kysyttäessä pysty nimeämään yhtään teollisuudenalaa, jossa työvoimapula on tällä hetkellä akuutti. Samaan aikaan Suomessa on arviolta satatuhatta työtöntä maahanmuuttajaa."

https://www.suomenuutiset.fi/elinkeinoelaman-keskusliitto-vaatii-lisaa-…

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putkonen neuvotteli persujen työelämäkysymyksistä hallitusneuvotteluissa. Pääneuvottelijana toimi Jani Mäkelä. Mitään ulkomaista työvoimaa vastaan ei heidän puoleltaan ilmennyt. Takki kääntyi kun hillotolppa kutsui.


Ja myöskään ay-liikkeen ja työehtojen tuhoaminen Arton kanssa ei ollut persuille ongelma. 
Seuratkaa hyvät ihmiset tekoja eikä puheita. 

 

AY liikkeellä itsellään ei ole mitään tätä kehitystä vastaan, heitä ei huoleta edes jäsenkato, koska tileille on kerätty niin valtava rahamassi ja kiinteistöistä omaisuus ettei haittaa enää yhtään mikään. Siellä se liittopomo vetää sikaria ja lihoo entisestään 

 

Onko kukaan nähnyt ikinä edes normaalipainoista ay-pamppua 

Ay liike saa rahansa asunto eli maa hanmuuttobisneksestä nykyään. Siinä jää ay-pampuilla suomalaisen työvoiman suojelu taka-alalle.

En tullut edes ajatelleeksi tuota, mutta se selittää paljon. Oikeastaan kaiken 

Vierailija
62/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK Suomen vasemmisto lmaooo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Ajeleeko persujen suomen uutiset kaksilla rattailla? Ensin ollaan EK:n marionettipuolue, mutta aviisissa esitetään äänestäjilleen, eli hyödyllisille idiooteille muuta?! Päivän naurut persuille ja suolen uutisille!

No mutta kun katsoo tämänkin ketjun kommentteja vihervasemmistosta, jonka syyksi tämänkin jotkut laittaa, niin ihan toimiva taktiikka persuilta. 
Ei niillä faktoilla tunnu olevan niin väliä. 

Vasemmiston taktiikka: "Uli uli persu on venäjäpuolue", seuraavana päivänä sama naama heiluttaa neuvostoliiton lippua miekkarissa ja toivoo itärajana avaamista 

Vierailija
64/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuen lakkauttamista suunnitellaan.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012050381.html

Vierailija
65/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putkonen neuvotteli persujen työelämäkysymyksistä hallitusneuvotteluissa. Pääneuvottelijana toimi Jani Mäkelä. Mitään ulkomaista työvoimaa vastaan ei heidän puoleltaan ilmennyt. Takki kääntyi kun hillotolppa kutsui.


Ja myöskään ay-liikkeen ja työehtojen tuhoaminen Arton kanssa ei ollut persuille ongelma. 
Seuratkaa hyvät ihmiset tekoja eikä puheita. 

 

Ilman ay liikettä on helpompi polkea palkkoja.

Ay liike ei ole vittujakaan välittänyt suomalaisista työntekijöistä enää vuosiin. Tietäisit tämän, jos kävisit jossain töissä ja olisit edes yrittänyt olla ammattiliiton jäsen 

 

Ylimääräistä työvoimareserviä maahan tuomalla poljetaan varsinkin matalapalkka-alojen palkkoja entisestään, kun oven ulkopuolella odottaa valtava massa samaan työpaikkaan toivovia ihmisiä. Nykyisellä liian lepsulla politiikalla suomalainen ei pääse edes hintaneuvotteluihin saakka, koska se kielitaidoton puoli-ilmainen työntekijä on jo siellä työpaikalla

Vierailija
66/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Ajeleeko persujen suomen uutiset kaksilla rattailla? Ensin ollaan EK:n marionettipuolue, mutta aviisissa esitetään äänestäjilleen, eli hyödyllisille idiooteille muuta?! Päivän naurut persuille ja suolen uutisille!

No mutta kun katsoo tämänkin ketjun kommentteja vihervasemmistosta, jonka syyksi tämänkin jotkut laittaa, niin ihan toimiva taktiikka persuilta. 
Ei niillä faktoilla tunnu olevan niin väliä. 

Vasemmiston taktiikka: "Uli uli persu on venäjäpuolue", seuraavana päivänä sama naama heiluttaa neuvostoliiton lippua miekkarissa ja toivoo itärajana avaamista 

Persujen taktiikka: "öyh öyh, väestönvaihto mustiin, öyhh öyh, otanpa itse mustan puolison, öyh öyh, ulkomaalaiset ra'iskaa, öyh öyh, vastustan parlamentin äänestyksessä sitä, että seksiin pitää olla suostumus". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maahanmuuttohöpinä uhkaa tiettyjen alojen vetovoimaa ja toimii haitallisena ehkäisevänä tekijänä, kun nuoret miettivät työpaikkojaan.

Vierailija
68/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajille pitäisi rakentaa asuntoja EK-pomojen naapuriin, kun he niitä niin kovasti haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa että Suomesta ollaan tekemässä rajumpaa ruutitynnyriä kuin Ruotsista, Suomessa jo nyt yli 330000 työtöntä ja siihen päälle turva  paikanhakijat joten "soppa" alkaa olemaan valmis. Saattaapi kohta olla Suomessa vaarallisenpaa kulkea töihin kuin drone uhan aikana.

Vierailija
70/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on yksi urpola. Kun muita ei ulkomailta saada otetaan hätäpäissään kaikki mikä tunkee rajoille eli kouluja käymättömiä maahm korottamaan työttömyyslukuja tai lisäämään laitt omasti maassa oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tukia nostavat saatanat voisi karkottaa Suomesta. Emme tarvitse täällä mokomia rottia.

Vierailija
72/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin kun nyt niitä työpaikkoja on pilvin pimein. Vai onko ongelmana kun suomalainen työtön ei osaa mitään muuta kuin loisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön on kuluerä ja haitake.

Vierailija
74/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä noin 330 000, joista ULKOMAALAISIA n 50 000.

Tämä on aika kiistatonta. Mihin hommiin siis tarvitaan tekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nämä ulkomaalaiset osaavat työllistää itsensä. Esim pk-seudulla on kymmeniä autopesuloita ja huoltoliikkeitä. Lisää tarvitaan.

Oikeesti nyt, oletko tosissasi. 

Mitäs jos alettaisiin pesemään toistemme paitoja. BKT kasvaisi, ja kaikilla olisi töitä. Et ainakaan ole talouspuolen hommissa ( toivottavasti )

Vierailija
76/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut voisivat kaataa hallituksen vaikka tänään. Mutta EK sentään niin huono ole.

Vierailija
77/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on maailman kirjat sekaisin, kun persut allekirjoitti 2023 EK:n tekemän hallitusohjelman, missä vaaditaan lisää maahan muuttajia.

Ja nyt vasta persujen lehti alkaa ihmetellä sitä? Ai niin, vaalit on ensi huhtikuussa 😂😂😂

Pop pop populistit paukkuu.

Vierailija
78/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleistukea pienentävät tulot

‐ omat palkkatulosi

- vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan

- muut kuin palkkatulosi, esimerkiksi tuet ja pääomatulot

Otamme tulot huomioon bruttona (Bruttotulo on tulojen määrä, josta ei ole vähennetty veroja eikä muita pakollisia maksuja)."

www.kela.fi/tyottomyys-yleistuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Vierailija
79/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ay liike puhuu sitä mitä temarit haluavat, eli matukkaa sisään ja suomalaiset nuoret ovat sitten työttöminä. pitäisi kuulemma kaikki korkeastikouluttaa itsensä, mutta kun työtä ei enää ole ja tekoäly vie viimeset rääpinät. ja matalapalkka.alat jolla saisi ees opintolainaa lyhennettyä pari satkua kuussa on matute ttu. tämähän oli yksi syy, miksi briti halusi eu.sta ulos, että saisivat työpaikkansa takaisin.

Vierailija
80/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja varallisuus vaikuttavat asumistukeen.

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat