Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen Uutiset: EK vaatii lisää maahanmuuttajia, mutta ei tiedä, mihin tulijat työllistyisivät

Vierailija
17.06.2026 |

"Elinkeinoelämän keskusliitto (EK) haluaa lisätä maahanmuuttoa, mutta EK:n johtaja Ilkka Oksala ei kysyttäessä pysty nimeämään yhtään teollisuudenalaa, jossa työvoimapula on tällä hetkellä akuutti. Samaan aikaan Suomessa on arviolta satatuhatta työtöntä maahanmuuttajaa."

https://www.suomenuutiset.fi/elinkeinoelaman-keskusliitto-vaatii-lisaa-…

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin nämä hullut pitävät valtaa, tällä maalla ei ole tulevaisuutta.

Vierailija
22/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK lähtee siitä että työtiimille riittää vasullinen lohenperkeitä ja vitonen päivässä rahaa per nupi. Mihin sitä telttamajoituksessa enempää tarvitsisikaan? Bonukset voi maksaa sitten kun on paremmin rahaa jaettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Ajeleeko persujen suomen uutiset kaksilla rattailla? Ensin ollaan EK:n marionettipuolue, mutta aviisissa esitetään äänestäjilleen, eli hyödyllisille idiooteille muuta?! Päivän naurut persuille ja suolen uutisille!

Vierailija
24/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Ajeleeko persujen suomen uutiset kaksilla rattailla? Ensin ollaan EK:n marionettipuolue, mutta aviisissa esitetään äänestäjilleen, eli hyödyllisille idiooteille muuta?! Päivän naurut persuille ja suolen uutisille!

No mutta kun katsoo tämänkin ketjun kommentteja vihervasemmistosta, jonka syyksi tämänkin jotkut laittaa, niin ihan toimiva taktiikka persuilta. 
Ei niillä faktoilla tunnu olevan niin väliä. 

Vierailija
25/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putkonen neuvotteli persujen työelämäkysymyksistä hallitusneuvotteluissa. Pääneuvottelijana toimi Jani Mäkelä. Mitään ulkomaista työvoimaa vastaan ei heidän puoleltaan ilmennyt. Takki kääntyi kun hillotolppa kutsui.


Ja myöskään ay-liikkeen ja työehtojen tuhoaminen Arton kanssa ei ollut persuille ongelma. 
Seuratkaa hyvät ihmiset tekoja eikä puheita. 

 

Ilman ay liikettä on helpompi polkea palkkoja.

Vierailija
26/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomi tarvitse yhtään mitään työperäistä maahanmuuttoa.

Tuo on aivan järjetöntä höpinää.

Joku maksaa tolle höpisijälle ihan älytöntä palkkaa, että se jaksaa höpistä noita älyttömyyksiään!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK:n tavoitteena on purkaa työsopimusyhteiskunta, romuuttamalla työehtosolpimukset. Sehän jo nähtiin. Kun juntataan läpi "paikallinen sopiminen" niin työehdoista ei suinkaan sovita, vaan paikallisesti alistetaan ne yhden työnantajan mielivallalle. Joko teet näin, tai voit lähteä ovesta ulos. Jos olet pienellä paikkakunnalla ja sieltä hankkinut velkaisen asunnon, tms. Ei sinulla ole muuta vaihtoehtoa kuin niellä nämä sanellut ehdot. 

Toinen tavoite on luoda sekundääriset halpatyövoiman markkinat, tuottamalla tänne näitä kielitaidottomia, joita voi vedätää ihan mennen tullen. Ja koska ne suostuu tekemään ihan mitä tahansa, ihan millä hintaa tahansa, niiden avulla voidaan rapauttaa työehtoja laajemminkin. 

Vierailija
28/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nämä ulkomaalaiset osaavat työllistää itsensä. Esim pk-seudulla on kymmeniä autopesuloita ja huoltoliikkeitä. Lisää tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nämä ulkomaalaiset osaavat työllistää itsensä. Esim pk-seudulla on kymmeniä autopesuloita ja huoltoliikkeitä. Lisää tarvitaan.

Se on kyllä totta. Siinä kun suomalainen pitkäaikaistyötön kasvaa perseestään kiinni sohvannurkkaan, ja toitottaa miten selkä on ollut 20 vuotta niin sökö, että pelkkä työnteon ajatteleminenkin vaatii kahta buranaa, niin nämä tulokkaat hyvin omatoimisesti osaa tehdä yhtä sun toista. Niin kuin sekin rengashotelli, josta keväällä oli yhtäkkiä hävinnyt kaikki renkaat ja yrittäjä niiden mukana? 

Vierailija
30/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nämä ulkomaalaiset osaavat työllistää itsensä. Esim pk-seudulla on kymmeniä autopesuloita ja huoltoliikkeitä. Lisää tarvitaan.

Työllistyvät yrityksiinsä, joissa eivät tienaa tarpeeksi rahaa elääkseen, mutta onneksi kela maksaa asumisen ja toimentulotukea! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko EK johto vihertynyt?

Ei tietenkään. Mitä enemmän työttömiä, sitä matalampi palkkataso.

Vierailija
32/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nämä ulkomaalaiset osaavat työllistää itsensä. Esim pk-seudulla on kymmeniä autopesuloita ja huoltoliikkeitä. Lisää tarvitaan.

Työllistyvät yrityksiinsä, joissa eivät tienaa tarpeeksi rahaa elääkseen, mutta onneksi kela maksaa asumisen ja toimentulotukea! 

Se ei pidä paikkaansa. Ei Suomessa ole mitään maahantulijoiden osakeyhtiöitä erikseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nämä ulkomaalaiset osaavat työllistää itsensä. Esim pk-seudulla on kymmeniä autopesuloita ja huoltoliikkeitä. Lisää tarvitaan.

Työllistyvät yrityksiinsä, joissa eivät tienaa tarpeeksi rahaa elääkseen, mutta onneksi kela maksaa asumisen ja toimentulotukea! 

Se ei pidä paikkaansa. Ei Suomessa ole mitään maahantulijoiden osakeyhtiöitä erikseen. 

Ja työskentelevät mm salaattikasvattamoissa, joissa eivät tienaa tarpeeksi, mutta onneksi saavat asumistukea ja toimeentulotukea ja salaattifarmari kovat maataloustuet!

Vierailija
34/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan uskomatonta isänmaan petturuutta EK:lta vain muutaman orjan tähden. Parhaimmillaan nämä työllistyy wolt- tai bussikuskiksi ja mihinkään muuhun ei tarvita.

Turhaan mouhitat. Te perseet istutte tyytyväidinä hallituksessa EDISTÄMÄSSÄ MAA HAN MUUT TO A. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä työvoiman lisääminen suomen hallituksen toimesta on ihan käsittämätön asia muutenkin. 

Jos yritys tarvitsee työntekijän se voi varmasti laittaa kansainvälisille työnhakusivustoille ilmoituksen ja työpaikkaa hakee sitten siitä kiinostuneet. Mitään oikeas syytä, ei ole tuoda maahan ns. työvoimareserviä yrityksille, paitsi työehtojen heikennys. 

Vierailija
36/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tuosta roskalehdestään uutisia lue?

Vierailija
37/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tarvitsee korkeintaan kourallisen länsimaisia todellisia huippuosaajia. Tietysti kun he näkevät kommunistimaamme veroprosentit isosta palkasta he naurahtavat ajatukselle. Ei taida räntäsade kompensoida rahallisia menetyksiä.

Vierailija
38/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä työvoiman lisääminen suomen hallituksen toimesta on ihan käsittämätön asia muutenkin. 

Jos yritys tarvitsee työntekijän se voi varmasti laittaa kansainvälisille työnhakusivustoille ilmoituksen ja työpaikkaa hakee sitten siitä kiinostuneet. Mitään oikeas syytä, ei ole tuoda maahan ns. työvoimareserviä yrityksille, paitsi työehtojen heikennys. 

Olis mielenkiintoista tietää, miten korruptioraha liikkuu ja millaisilla summilla tässä kuviossa!

Vierailija
39/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieressä olisi pitänyt olla joku käsinukke nauramassa räkäisesti, eihän tuollainen mene kuin komediasta.

Vierailija
40/115 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut veisaa paskoja uhriutumisvirsiään sittenkin kun puolue on poistettu. Tyytymättömät, ilkeät, vähä-älyiset.

 

https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364

C ---> k