Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Seksi ei kiinnosta tämän vuosikymmenen 25–34-vuotiaita miehiä ja naisia"

Vierailija
16.06.2026 |

Tämän vuosikymmenen 25–34-vuotiailla miehillä on kuukaudessa noin 40 prosenttia vähemmän yhdyntöjä kuin 1990-luvun samanikäisillä miehillä. Saman ikäryhmän naisilla laskua on noin 33 prosenttia.

 

Nuorten ja myös muiden ikäryhmien kotikeskeiseksi muuttunut elämä on yksi keskeinen syy siihen, miksi seksi vähenee.

 

Jos parisuhdetta ei ole, kodin ulkopuolelta löytyisivät potentiaaliset seurustelu- ja seksikumppanit.

 

Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri.

 

Samalla kaikki muut tapaamisen muodot, kuten kumppanin iskeminen baarissa tai tutustuminen ystävien kautta, ovat romahtaneet.

 

Internet ja älypuhelimet ovat mullistaneet yhteiskunnan ja ihmisten väliset suhteet muutamassa vuosikymmenessä.

 

Nuorten väliset kontaktit ovat siirtyneet suurelta osin verkkoon. Siellä eivät sosiaaliset taidot kehity samalla lailla kuin kasvokkain.

 

Nuoret aikuiset | Suomeen iski seksilama
https://www.hs.fi/tiede/art-2000012047910.html

Kommentit (274)

Vierailija
161/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vanhan polven tutkijoiden sooloseksikielteisyyttä. Naiselle paljon varmempi keino saada orgasmi kuin heteroseksi miehen kanssa, eikä riskiä seksitaudeista tai alapäätulehduksista ei toivotusta raskaudesta nyt puhumattakaan.

Ehkä ajatellaan, että kahden ihmisen välinen seksi lisää ihmisten ymmärrystä toisistaan ja liittävät ihmisiä yhteen myös tunnetasolla? Mikä ehkä on yhteiskunnalle tärkeämpää kuin se seksi siinä.

Esimerkiksi merihevosilla on tapana tanssia oman monogamisen kumppanin kanssa joka aamu. Tällä vahvistetaan sitä suhdetta ja molemmat tietävät, että kumppani on täällä tänäänkin.

Miksi helvetissä pitäisi panna tämän vahvistamiseksi? Tuossa on kyse pelkästä r aiskaamisesta ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Kenenkään ei tarvitse sellaiseen suostua, alentua, tai kehoaan altistaa.

Sinulla on selvästi mielenterveysongelmia jos pidät parisuhdeseksiä raiskaamisena.

Vierailija
162/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"

Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.

Tähän on varmaan jo kommentoitu mutta itse olisin odottanut jopa hieman pienempää lukemaa. Katselin jo vuosia sitten vierestä kun kaksi nuorta naista makasi sängyllä vierekkäin ja selailivat toisen tinderiä. Naureskelivat vaan niille matcheille ja kaikki miehet olivat kamalia ja noloja heidän mielestään. Yksikään ei kelvannut, eikä tuossa tainnut oikeasti edes olla heille kyse pariutumisesta vaan jonkinlaisesta pelistä joka vahvisti heidän omaa itsetuntoaan.

Mitä ihmettä sinä siellä teit? Anna nuorten naisten olla ja tehdä kaverijuttujaan, ei tuossa ole kyse mistään ihmislajin elämän tai kuoleman kysymyksestä jos he eivät siinä tilanteessa etsineet vakavaa parisuhdetta tai hyviä ehdokkaita ei vaan ollut tarjolla. Melkoista huuhaatieteen tekemistä sinäkin harrastat yhden - luultavasti itse keksityn -tapauksen pohjalta.

Oli kieltämättä kyllä aika naurettava tarina.

Tilastojen mukaan n. puolet suhteista alkaa netissä, mutta tuon pellen mukaan tämä ei pidä paikkaansa, koska kaksi (todennäköisesti keksittyä) tyttöä naureskeli miehille Tinderissä. 

Mistä väittämiäsi tutkimuksia löytyy?  Vuonna 2023 USA:ssa vain noin 5% pitkistä parisuhteista alkoi jonkin pariutumispalvelun kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen hieman jutun ikäryhmän ulkopuolelle (N36), mutta kommentoimpa silti. En ole harrastanut kumppanin kanssa seksiä reiluun 2 vuoteen, en tosin juuri soolonakaan. Sitä ennen olen ollut lähes koko aikuiselämän parisuhteissa ja seksuaalisesti aktiivinen (myös sinkkuna). Viimeisimmän (surkeasti loppuneen) parisuhteen myötä lopahtivat kaikki halut ja myös kiinnostus vastakkaista sukupuolta kohtaan. Tämä on ollut itsellekin uutta ja yllättävää, intressi minkäänlaiseen kanssakäymiseen on tosiaan ollut pitkään täysin nolla. Nyt viime aikoina on tullut paikoittain mieleen, että seksi toisen osapuolen kanssa ehkä kiinnostaisi, mutta edelleenkään ei kiinnosta riittävästi nähdä vaivaa asian eteen. En kuitenkaan ihan kenen tahansa kanssa hyppäisi sänkyyn, joten nunnameno jatkuu niin kauan kuin mieli muuttuu.

Vierailija
164/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vanhan polven tutkijoiden sooloseksikielteisyyttä. Naiselle paljon varmempi keino saada orgasmi kuin heteroseksi miehen kanssa, eikä riskiä seksitaudeista tai alapäätulehduksista ei toivotusta raskaudesta nyt puhumattakaan.

Ehkä ajatellaan, että kahden ihmisen välinen seksi lisää ihmisten ymmärrystä toisistaan ja liittävät ihmisiä yhteen myös tunnetasolla? Mikä ehkä on yhteiskunnalle tärkeämpää kuin se seksi siinä.

Esimerkiksi merihevosilla on tapana tanssia oman monogamisen kumppanin kanssa joka aamu. Tällä vahvistetaan sitä suhdetta ja molemmat tietävät, että kumppani on täällä tänäänkin.

Miksi helvetissä pitäisi panna tämän vahvistamiseksi? Tuossa on kyse pelkästä r aiskaamisesta ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Kenenkään ei tarvitse sellaiseen suostua, alentua, tai kehoaan altistaa.

Sinulla on selvästi mielenterveysongelmia jos pidät parisuhdeseksiä raiskaamisena.

No onhan se sitä. Mikä eläin parittelee kumppaninsa kanssa kymmeniä tuhansia kertoja näiden elämien aikana? Ei mikään. Se on äärimmäistä sairautta, yliseksuaalisuutta ja addiktiota. Uhri on nainen, sillä kukaan ei laita miehen kehoon aktissa mitään vahingollisia ulosteita.

 

Soolona elävät eläimet parittelevat kohdatessaan kerran vuodessa, monogamiset eläimet kiima-aikana. Eivät huvin päiten. Ihmisen seksuaalikäytös on pelkkää r aiskaamista ja se on normalisoitu osaksi sosiaalista kulttuuria tällaisten näennäisen kivojen meemien kautta, kuten "seksi". Jota ei ole olemassakaan. Kyseessä on parittelu.

Vierailija
165/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
166/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen hieman jutun ikäryhmän ulkopuolelle (N36), mutta kommentoimpa silti. En ole harrastanut kumppanin kanssa seksiä reiluun 2 vuoteen, en tosin juuri soolonakaan. Sitä ennen olen ollut lähes koko aikuiselämän parisuhteissa ja seksuaalisesti aktiivinen (myös sinkkuna). Viimeisimmän (surkeasti loppuneen) parisuhteen myötä lopahtivat kaikki halut ja myös kiinnostus vastakkaista sukupuolta kohtaan. Tämä on ollut itsellekin uutta ja yllättävää, intressi minkäänlaiseen kanssakäymiseen on tosiaan ollut pitkään täysin nolla. Nyt viime aikoina on tullut paikoittain mieleen, että seksi toisen osapuolen kanssa ehkä kiinnostaisi, mutta edelleenkään ei kiinnosta riittävästi nähdä vaivaa asian eteen. En kuitenkaan ihan kenen tahansa kanssa hyppäisi sänkyyn, joten nunnameno jatkuu niin kauan kuin mieli muuttuu.

Juu siitä että omassa mielessä teoriassa voisi kiinnostaa siihen, että löytyisi mies joka on edes lähellä sitä omaa mielikuvaa, on aika pitkä. Pääosin miehet ovat pelkkää pettymystä.

Se on ihan sopiva taso heille, että saavat sen siemenen ulos purkkiin lääkärissä. Nainen sitten asioi lääkärin kanssa, joka ei r aiskaa heitä 10 000 kertaa. Jos haluaa parisuhteen naiseen niin pitää hieman kehittyä ihmisenä ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"

Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.

Tähän on varmaan jo kommentoitu mutta itse olisin odottanut jopa hieman pienempää lukemaa. Katselin jo vuosia sitten vierestä kun kaksi nuorta naista makasi sängyllä vierekkäin ja selailivat toisen tinderiä. Naureskelivat vaan niille matcheille ja kaikki miehet olivat kamalia ja noloja heidän mielestään. Yksikään ei kelvannut, eikä tuossa tainnut oikeasti edes olla heille kyse pariutumisesta vaan jonkinlaisesta pelistä joka vahvisti heidän omaa itsetuntoaan.

Mitä ihmettä sinä siellä teit? Anna nuorten naisten olla ja tehdä kaverijuttujaan, ei tuossa ole kyse mistään ihmislajin elämän tai kuoleman kysymyksestä jos he eivät siinä tilanteessa etsineet vakavaa parisuhdetta tai hyviä ehdokkaita ei vaan ollut tarjolla. Melkoista huuhaatieteen tekemistä sinäkin harrastat yhden - luultavasti itse keksityn -tapauksen pohjalta.

Oli kieltämättä kyllä aika naurettava tarina.

Tilastojen mukaan n. puolet suhteista alkaa netissä, mutta tuon pellen mukaan tämä ei pidä paikkaansa, koska kaksi (todennäköisesti keksittyä) tyttöä naureskeli miehille Tinderissä. 

Mistä väittämiäsi tutkimuksia löytyy?  Vuonna 2023 USA:ssa vain noin 5% pitkistä parisuhteista alkoi jonkin pariutumispalvelun kautta.

"Vuonna 2023 USA:ssa vain noin 5% pitkistä parisuhteista alkoi jonkin pariutumispalvelun kautta"

Miksi valehtelet? Sinulla ei ole mitään lähdettä tuolle luvulle, koska keksit sen päästäsi. Todellinen luku jenkeissä on noin 40%. 

https://news.stanford.edu/stories/2019/08/online-dating-popular-way-u-s…

Vierailija
168/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vanhan polven tutkijoiden sooloseksikielteisyyttä. Naiselle paljon varmempi keino saada orgasmi kuin heteroseksi miehen kanssa, eikä riskiä seksitaudeista tai alapäätulehduksista ei toivotusta raskaudesta nyt puhumattakaan.

Osmo Kontula vielä artikkelissa alleviivaa tätä naisen nautinnon tärkeyttä vähättelevää menneen maailman seksikulttuuria ja seksiä mieslasien kautta tarkastelemistaan kutsumalla muuta kuin yhdyntää seksissä" krumeluuriksi", vaikka naisille se yhdyntä on yleensä orgasmin kannalta aivan turhaa krumeluuria ja aiheuttaa sekä raskaus- että tautiriskin.

Mä olen nainen, ja koen kyllä olevan ajatuksiltani lähempänä Kontulaa kuin sua.

Juupajuu, lumihiutalenainen tuli taas kertomaan, kuinka yhdyntä on hänelle suurin naitinnonlähde :D

Niin on mullekin, ja oon eri nainen kuin tuo kommentoija. Kai tästäkin saa puhua? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vanhan polven tutkijoiden sooloseksikielteisyyttä. Naiselle paljon varmempi keino saada orgasmi kuin heteroseksi miehen kanssa, eikä riskiä seksitaudeista tai alapäätulehduksista ei toivotusta raskaudesta nyt puhumattakaan.

Ehkä ajatellaan, että kahden ihmisen välinen seksi lisää ihmisten ymmärrystä toisistaan ja liittävät ihmisiä yhteen myös tunnetasolla? Mikä ehkä on yhteiskunnalle tärkeämpää kuin se seksi siinä.

Esimerkiksi merihevosilla on tapana tanssia oman monogamisen kumppanin kanssa joka aamu. Tällä vahvistetaan sitä suhdetta ja molemmat tietävät, että kumppani on täällä tänäänkin.

Miksi helvetissä pitäisi panna tämän vahvistamiseksi? Tuossa on kyse pelkästä r aiskaamisesta ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Kenenkään ei tarvitse sellaiseen suostua, alentua, tai kehoaan altistaa.

Ei seksi ole mitään panemista, se on hyvänä pitämistä. Ei tarvitse olla yhdyntää. 

Vierailija
170/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vanhan polven tutkijoiden sooloseksikielteisyyttä. Naiselle paljon varmempi keino saada orgasmi kuin heteroseksi miehen kanssa, eikä riskiä seksitaudeista tai alapäätulehduksista ei toivotusta raskaudesta nyt puhumattakaan.

Ehkä ajatellaan, että kahden ihmisen välinen seksi lisää ihmisten ymmärrystä toisistaan ja liittävät ihmisiä yhteen myös tunnetasolla? Mikä ehkä on yhteiskunnalle tärkeämpää kuin se seksi siinä.

Esimerkiksi merihevosilla on tapana tanssia oman monogamisen kumppanin kanssa joka aamu. Tällä vahvistetaan sitä suhdetta ja molemmat tietävät, että kumppani on täällä tänäänkin.

Miksi helvetissä pitäisi panna tämän vahvistamiseksi? Tuossa on kyse pelkästä r aiskaamisesta ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Kenenkään ei tarvitse sellaiseen suostua, alentua, tai kehoaan altistaa.

Sinulla on selvästi mielenterveysongelmia jos pidät parisuhdeseksiä raiskaamisena.

No onhan se sitä. Mikä eläin parittelee kumppaninsa kanssa kymmeniä tuhansia kertoja näiden elämien aikana? Ei mikään. Se on äärimmäistä sairautta, yliseksuaalisuutta ja addiktiota. Uhri on nainen, sillä kukaan ei laita miehen kehoon aktissa mitään vahingollisia ulosteita.

 

Soolona elävät eläimet parittelevat kohdatessaan kerran vuodessa, monogamiset eläimet kiima-aikana. Eivät huvin päiten. Ihmisen seksuaalikäytös on pelkkää r aiskaamista ja se on normalisoitu osaksi sosiaalista kulttuuria tällaisten näennäisen kivojen meemien kautta, kuten "seksi". Jota ei ole olemassakaan. Kyseessä on parittelu.

Homo sapiens parittelee sillä tavoin, samoin useat delfiinit ja lähin sukulaisemme bonobo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 30v työkaveri (mies) ei ole viiteen vuoteen tavannut kasvotusten ainuttakaan naista koska Tinder. Kaikki keskustelut tehdään chattäämällä Whatsappissa prepaid -numerolla.

Tapaako hän siis kuitenkin loppujen lopuksi myös kasvotusten niitä Tinder naisia?

Auttaispa joku näitä naisiakin. Ei ole todellakaan tervettä alistua jonkun miehen pantavaksi, joka ei paljasta näille edes omaa henkilöllisyyttään, eikä siis edes pidä näistä, vaan ainoastaan alistaa ja hyväksikäyttää näitä seksuaalisesti. Sääliksi käy. Ja mies menee pikalipulla helvettiin tietty.

Voitko nyt oikeasti jo mennä muualle oksentamaan tuota pahaa oloasi.

Vierailija
172/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"

Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.

Tähän on varmaan jo kommentoitu mutta itse olisin odottanut jopa hieman pienempää lukemaa. Katselin jo vuosia sitten vierestä kun kaksi nuorta naista makasi sängyllä vierekkäin ja selailivat toisen tinderiä. Naureskelivat vaan niille matcheille ja kaikki miehet olivat kamalia ja noloja heidän mielestään. Yksikään ei kelvannut, eikä tuossa tainnut oikeasti edes olla heille kyse pariutumisesta vaan jonkinlaisesta pelistä joka vahvisti heidän omaa itsetuntoaan.

Mitä ihmettä sinä siellä teit? Anna nuorten naisten olla ja tehdä kaverijuttujaan, ei tuossa ole kyse mistään ihmislajin elämän tai kuoleman kysymyksestä jos he eivät siinä tilanteessa etsineet vakavaa parisuhdetta tai hyviä ehdokkaita ei vaan ollut tarjolla. Melkoista huuhaatieteen tekemistä sinäkin harrastat yhden - luultavasti itse keksityn -tapauksen pohjalta.

Oli kieltämättä kyllä aika naurettava tarina.

Tilastojen mukaan n. puolet suhteista alkaa netissä, mutta tuon pellen mukaan tämä ei pidä paikkaansa, koska kaksi (todennäköisesti keksittyä) tyttöä naureskeli miehille Tinderissä. 

Mistä väittämiäsi tutkimuksia löytyy?  Vuonna 2023 USA:ssa vain noin 5% pitkistä parisuhteista alkoi jonkin pariutumispalvelun kautta.

"Vuonna 2023 USA:ssa vain noin 5% pitkistä parisuhteista alkoi jonkin pariutumispalvelun kautta"

Miksi valehtelet? Sinulla ei ole mitään lähdettä tuolle luvulle, koska keksit sen päästäsi. Todellinen luku jenkeissä on noin 40%. 

https://news.stanford.edu/stories/2019/08/online-dating-popular-way-u-s…

Syy miksi nämä eivät toimi on juurikin se että miehet tulevat niihin muna edellä. Pelkkä r aiskaus mielessä. Normaalisti pitkä parisuhde kehittyy niin, että ihmisen energian ja sielun tuntee vuosia, sitten tulee avioliitto ja sitten parittelu. Näissä apeissa r aiskataan ruumis vaikka inhoaisi toisen sielua -> parisuhdetta ei synny. Miehet ovat lietsoneet itsensä tällaiseen sodankaltaiseen r aiskauskäytöstilaan, missä vaan hyökätään toisen elämään, r aiskataan tämän ruumis ja poistutaan. Miettikää miten sairasta.

 

Suuri osa naisia tietty kieltäytyy tästä. Mutta sitten on ilmeisesti näitä, jotka siihen alistuvat. Joku prepaid-ukko, kenen nimeä tai kenestä et tiedä mitään, tulee r aiskaamaan sinut ja sitten menee elämään omaa elämäänsä jonnekin. Eikö kukaan mieti, miten alhaista ja häpäisevää tuo naiselle on? Ja miten paha tuo mies on? Hyi. Ja tällaisia ihmisiä suomi pullollaan nykyään, istuvat jossain hyväpalkkaisissa duuneissa ja käyvät hyökkäysr aiskailemassa naisia tinderin kautta. Hyi saatana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen hieman jutun ikäryhmän ulkopuolelle (N36), mutta kommentoimpa silti. En ole harrastanut kumppanin kanssa seksiä reiluun 2 vuoteen, en tosin juuri soolonakaan. Sitä ennen olen ollut lähes koko aikuiselämän parisuhteissa ja seksuaalisesti aktiivinen (myös sinkkuna). Viimeisimmän (surkeasti loppuneen) parisuhteen myötä lopahtivat kaikki halut ja myös kiinnostus vastakkaista sukupuolta kohtaan. Tämä on ollut itsellekin uutta ja yllättävää, intressi minkäänlaiseen kanssakäymiseen on tosiaan ollut pitkään täysin nolla. Nyt viime aikoina on tullut paikoittain mieleen, että seksi toisen osapuolen kanssa ehkä kiinnostaisi, mutta edelleenkään ei kiinnosta riittävästi nähdä vaivaa asian eteen. En kuitenkaan ihan kenen tahansa kanssa hyppäisi sänkyyn, joten nunnameno jatkuu niin kauan kuin mieli muuttuu.

Tuo seesteisyys, eli himon täydellinen menetys, on yksi vakava oire joka edeltää vaihdevuosivaivojen alkua, miehillä on tapana sanoa silloin että nainen pihtaa, mitään muita vaihdevuosivaivojen oireita ei vielä silloin ilmene. Tämä jakso voi kestää monia vuosia joiden aikana mies jo ainakin tapailee parempia naisia.

Vierailija
174/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen hieman jutun ikäryhmän ulkopuolelle (N36), mutta kommentoimpa silti. En ole harrastanut kumppanin kanssa seksiä reiluun 2 vuoteen, en tosin juuri soolonakaan. Sitä ennen olen ollut lähes koko aikuiselämän parisuhteissa ja seksuaalisesti aktiivinen (myös sinkkuna). Viimeisimmän (surkeasti loppuneen) parisuhteen myötä lopahtivat kaikki halut ja myös kiinnostus vastakkaista sukupuolta kohtaan. Tämä on ollut itsellekin uutta ja yllättävää, intressi minkäänlaiseen kanssakäymiseen on tosiaan ollut pitkään täysin nolla. Nyt viime aikoina on tullut paikoittain mieleen, että seksi toisen osapuolen kanssa ehkä kiinnostaisi, mutta edelleenkään ei kiinnosta riittävästi nähdä vaivaa asian eteen. En kuitenkaan ihan kenen tahansa kanssa hyppäisi sänkyyn, joten nunnameno jatkuu niin kauan kuin mieli muuttuu.

Tuo seesteisyys, eli himon täydellinen menetys, on yksi vakava oire joka edeltää vaihdevuosivaivojen alkua, miehillä on tapana sanoa silloin että nainen pihtaa, mitään muita vaihdevuosivaivojen oireita ei vielä silloin ilmene. Tämä jakso voi kestää monia vuosia joiden aikana mies jo ainakin tapailee parempia naisia.

Ei se ole mikään oire. Päin vastoin jos moottoria ei saa pois käynnistä, kyseessä on ongelma ja tuote on rikki. Se että sen saa pois ja päälle tarvittaessa, on oikein toimivan laitteen toimintamalli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vanhan polven tutkijoiden sooloseksikielteisyyttä. Naiselle paljon varmempi keino saada orgasmi kuin heteroseksi miehen kanssa, eikä riskiä seksitaudeista tai alapäätulehduksista ei toivotusta raskaudesta nyt puhumattakaan.

Ehkä ajatellaan, että kahden ihmisen välinen seksi lisää ihmisten ymmärrystä toisistaan ja liittävät ihmisiä yhteen myös tunnetasolla? Mikä ehkä on yhteiskunnalle tärkeämpää kuin se seksi siinä.

Esimerkiksi merihevosilla on tapana tanssia oman monogamisen kumppanin kanssa joka aamu. Tällä vahvistetaan sitä suhdetta ja molemmat tietävät, että kumppani on täällä tänäänkin.

Miksi helvetissä pitäisi panna tämän vahvistamiseksi? Tuossa on kyse pelkästä r aiskaamisesta ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Kenenkään ei tarvitse sellaiseen suostua, alentua, tai kehoaan altistaa.

Sinulla on selvästi mielenterveysongelmia jos pidät parisuhdeseksiä raiskaamisena.

No onhan se sitä. Mikä eläin parittelee kumppaninsa kanssa kymmeniä tuhansia kertoja näiden elämien aikana? Ei mikään. Se on äärimmäistä sairautta, yliseksuaalisuutta ja addiktiota. Uhri on nainen, sillä kukaan ei laita miehen kehoon aktissa mitään vahingollisia ulosteita.

 

Soolona elävät eläimet parittelevat kohdatessaan kerran vuodessa, monogamiset eläimet kiima-aikana. Eivät huvin päiten. Ihmisen seksuaalikäytös on pelkkää r aiskaamista ja se on normalisoitu osaksi sosiaalista kulttuuria tällaisten näennäisen kivojen meemien kautta, kuten "seksi". Jota ei ole olemassakaan. Kyseessä on parittelu.

Homo sapiens parittelee sillä tavoin, samoin useat delfiinit ja lähin sukulaisemme bonobo. 

Eivät parittele muuta kuin jossain joukkor aiskaustilanteissa. Sitä paitsi jos vertaat itseäsi bonoboon niin ole hyvä ja mene r aiskaamaan niitä bonoboita sitten, pois ihmisyhteisöistä. Me muut ihmiset emme ole apinoita, vaikka sinä et korkeammalle tasolle ylläkään.

Vierailija
176/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi palstahullu vai onko kauankin riehunut?

Vierailija
177/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vanhan polven tutkijoiden sooloseksikielteisyyttä. Naiselle paljon varmempi keino saada orgasmi kuin heteroseksi miehen kanssa, eikä riskiä seksitaudeista tai alapäätulehduksista ei toivotusta raskaudesta nyt puhumattakaan.

Ehkä ajatellaan, että kahden ihmisen välinen seksi lisää ihmisten ymmärrystä toisistaan ja liittävät ihmisiä yhteen myös tunnetasolla? Mikä ehkä on yhteiskunnalle tärkeämpää kuin se seksi siinä.

Esimerkiksi merihevosilla on tapana tanssia oman monogamisen kumppanin kanssa joka aamu. Tällä vahvistetaan sitä suhdetta ja molemmat tietävät, että kumppani on täällä tänäänkin.

Miksi helvetissä pitäisi panna tämän vahvistamiseksi? Tuossa on kyse pelkästä r aiskaamisesta ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Kenenkään ei tarvitse sellaiseen suostua, alentua, tai kehoaan altistaa.

Ei seksi ole mitään panemista, se on hyvänä pitämistä. Ei tarvitse olla yhdyntää. 

Ei ole mitään syytä olla "seksiä" että pitää toista hyvänä, kuten nyt vaikka tämä merihevospariskunta osoittaa. Sukuelintä ei ole mitän syytä hinkuttaa joka päivä, se on addiktiota ja sairautta.

 

Aika ihme muuten ettei suomessa vielä ole mitään näitä antiporno ja pornoaddiktio-avustusjärjestöjä. Niitä on jenkeissä paljonkin ja ovat erittäin aktiivisia, sillä siellä ollaan tunnistettu tuon sairaan ilmiön vakavat seuraukset.

Vierailija
178/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin asian voi korjata tuomalla lisää villejä miehiä Suomeen.

 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cc976a43-a6ff-4bd1-980d-f0ab3285b99c

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b2024c4b-04f0-468d-a924-42907b0ebf9e

Muuttaa mitä? He pakkautuvat muslimiukkojen ja persujen kanssa r aiskaroimaan toinen toistaan? Ei naisia kiinnosta nämä yhtään sen enempää.

Vierailija
179/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"

Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.

Tähän on varmaan jo kommentoitu mutta itse olisin odottanut jopa hieman pienempää lukemaa. Katselin jo vuosia sitten vierestä kun kaksi nuorta naista makasi sängyllä vierekkäin ja selailivat toisen tinderiä. Naureskelivat vaan niille matcheille ja kaikki miehet olivat kamalia ja noloja heidän mielestään. Yksikään ei kelvannut, eikä tuossa tainnut oikeasti edes olla heille kyse pariutumisesta vaan jonkinlaisesta pelistä joka vahvisti heidän omaa itsetuntoaan.

Mitä ihmettä sinä siellä teit? Anna nuorten naisten olla ja tehdä kaverijuttujaan, ei tuossa ole kyse mistään ihmislajin elämän tai kuoleman kysymyksestä jos he eivät siinä tilanteessa etsineet vakavaa parisuhdetta tai hyviä ehdokkaita ei vaan ollut tarjolla. Melkoista huuhaatieteen tekemistä sinäkin harrastat yhden - luultavasti itse keksityn -tapauksen pohjalta.

Oli kieltämättä kyllä aika naurettava tarina.

Tilastojen mukaan n. puolet suhteista alkaa netissä, mutta tuon pellen mukaan tämä ei pidä paikkaansa, koska kaksi (todennäköisesti keksittyä) tyttöä naureskeli miehille Tinderissä. 

Mistä väittämiäsi tutkimuksia löytyy?  Vuonna 2023 USA:ssa vain noin 5% pitkistä parisuhteista alkoi jonkin pariutumispalvelun kautta.

"Vuonna 2023 USA:ssa vain noin 5% pitkistä parisuhteista alkoi jonkin pariutumispalvelun kautta"

Miksi valehtelet? Sinulla ei ole mitään lähdettä tuolle luvulle, koska keksit sen päästäsi. Todellinen luku jenkeissä on noin 40%. 

https://news.stanford.edu/stories/2019/08/online-dating-popular-way-u-s…

Joka kymmenes parisuhteessa olevista aikuisista USA:ssa tapasi toisensa ensimmäisen kerran treffisivustolla tai -sovelluksessa, selvisi kyselyssä joka suoritettiin vuonna 2022 Pew Research Center:n toimesta joka on erittäin luotettava lähde.

Eli 5% naisista ja 5% miehistä parisuhteessa olevista aikuisista USA:ssa tapasi toisensa ensimmäisen kerran treffisivustolla tai -sovelluksessa.

https://www.pewresearch.org/internet/2023/02/02/the-who-where-and-why-o…

Vierailija
180/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi palstahullu vai onko kauankin riehunut?

Siitoshullu on vakiokalustoa. Tänään näyttäis olevan aktiivisempi kuin normaalisti. Sääliksi käy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi