Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Seksi ei kiinnosta tämän vuosikymmenen 25–34-vuotiaita miehiä ja naisia"

Vierailija
16.06.2026 |

Tämän vuosikymmenen 25–34-vuotiailla miehillä on kuukaudessa noin 40 prosenttia vähemmän yhdyntöjä kuin 1990-luvun samanikäisillä miehillä. Saman ikäryhmän naisilla laskua on noin 33 prosenttia.

 

Nuorten ja myös muiden ikäryhmien kotikeskeiseksi muuttunut elämä on yksi keskeinen syy siihen, miksi seksi vähenee.

 

Jos parisuhdetta ei ole, kodin ulkopuolelta löytyisivät potentiaaliset seurustelu- ja seksikumppanit.

 

Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri.

 

Samalla kaikki muut tapaamisen muodot, kuten kumppanin iskeminen baarissa tai tutustuminen ystävien kautta, ovat romahtaneet.

 

Internet ja älypuhelimet ovat mullistaneet yhteiskunnan ja ihmisten väliset suhteet muutamassa vuosikymmenessä.

 

Nuorten väliset kontaktit ovat siirtyneet suurelta osin verkkoon. Siellä eivät sosiaaliset taidot kehity samalla lailla kuin kasvokkain.

 

Nuoret aikuiset | Suomeen iski seksilama
https://www.hs.fi/tiede/art-2000012047910.html

Kommentit (274)

Vierailija
141/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin seksuaalisesti aktiivisinta kautta 20-30 vuotiaana 80-luvulla. Silloin suhtautuminern seksiin tuntui olevan paljon nykyistä vapautuneempaa, ainakin jos tälle palstalle kirjoittavien mielipiteet ovat mikään mittari.

Ei ainakaan yliopistonuorten keskuudessa sitoutuneisuutta pidetty mitenkään erityisesti seksin edellytyksenä. Jos panetti niin panetti. Molempia sukupuolia tasaveroisesti. Kyllähän siinä sydänsurujakin syntyi, mutta se kuuluu nuoruuteen.

Kumppanit tavattiin pääsääntöisesti baareissa ja aika alkoholinhuuruisissa opiskelijabileissä. Kaikesta mustamaalauksesta huolimatta seksuaalinen hyväksikäyttö samanikäisten kesken oli silloinkin harvinaista. Toki esimiesten, proffien ja muiden opettajien käytös alaisia ja opiskelijoita kohtaan on toivottavasti siisteytynyt. 

Pornon kulutus oli murto-osa nykyisestä. Kaikissa ikäluokissa. Lähtisin etsimään suurinta syytä seksin vähenemiseen sieltä. 

Vierailija
142/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten osalta ymmärrän tämän täysin. Seksi kun saattaa johtaa ei-toivottuun raskauteen (jopa se "suojattu") ja kaikki eivät pysty aborttiin. 

Vaikka lapsi olisi toivottu molempien vanhempien taholta, niin 90 % näissäkin tapauksissa nainen joutuu hoitamaan lapsen ja kodin yksin, vaikka käy töissä. 

Ehkäsy on keksitty varmaan 1960-luvulla 

Luitko edes tuota tekstiä ennen kommentointia? :D

Luin sen tekstin ennen kommentointia :D

Olisi kannattanut vielä sisäistää ja ymmärtää se.

Tossa sun höpötyksessä ollu mitään järkeä et nyt pitää pelätä raskautta niin paljon ettei voi harrastaa seksiä mut 1980-luvulla ei ollut niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"

Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.

Tähän on varmaan jo kommentoitu mutta itse olisin odottanut jopa hieman pienempää lukemaa. Katselin jo vuosia sitten vierestä kun kaksi nuorta naista makasi sängyllä vierekkäin ja selailivat toisen tinderiä. Naureskelivat vaan niille matcheille ja kaikki miehet olivat kamalia ja noloja heidän mielestään. Yksikään ei kelvannut, eikä tuossa tainnut oikeasti edes olla heille kyse pariutumisesta vaan jonkinlaisesta pelistä joka vahvisti heidän omaa itsetuntoaan.

Mitä ihmettä sinä siellä teit? Anna nuorten naisten olla ja tehdä kaverijuttujaan, ei tuossa ole kyse mistään ihmislajin elämän tai kuoleman kysymyksestä jos he eivät siinä tilanteessa etsineet vakavaa parisuhdetta tai hyviä ehdokkaita ei vaan ollut tarjolla. Melkoista huuhaatieteen tekemistä sinäkin harrastat yhden - luultavasti itse keksityn -tapauksen pohjalta.

Vierailija
144/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret aikuiset | Suomeen iski seksilama

25–34-vuotiaat eivät ole nuoria aikuisia. Kun aikuisuus määritellään laillisesti, se alkaa 18v ikäisenä. Kun aikuisuus määritellä biologisesti, se alkaa naisilla keskiäärin 12v iässä ja miehillä keskimäärin 13v iässä.

Vierailija
145/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"

Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.

Tähän on varmaan jo kommentoitu mutta itse olisin odottanut jopa hieman pienempää lukemaa. Katselin jo vuosia sitten vierestä kun kaksi nuorta naista makasi sängyllä vierekkäin ja selailivat toisen tinderiä. Naureskelivat vaan niille matcheille ja kaikki miehet olivat kamalia ja noloja heidän mielestään. Yksikään ei kelvannut, eikä tuossa tainnut oikeasti edes olla heille kyse pariutumisesta vaan jonkinlaisesta pelistä joka vahvisti heidän omaa itsetuntoaan.

Mitä ihmettä sinä siellä teit? Anna nuorten naisten olla ja tehdä kaverijuttujaan, ei tuossa ole kyse mistään ihmislajin elämän tai kuoleman kysymyksestä jos he eivät siinä tilanteessa etsineet vakavaa parisuhdetta tai hyviä ehdokkaita ei vaan ollut tarjolla. Melkoista huuhaatieteen tekemistä sinäkin harrastat yhden - luultavasti itse keksityn -tapauksen pohjalta.

Olipa täysin idioottimainen kommentti sinulta. Sivuutit täysin ja tahallisesti koko kommentin pointin.

Vierailija
146/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI-lääkitys tuhosi oman seksuaalisuuteni pysyvästi. Halut eivät ole palanneet edes lopetuksen jälkeen ja en kykene saamaan orgasmia. SSRI-lääkkeitä käytetään koko ajan yhä enemmän eli yhä useampi tulee saamaan myös pitkäkestoisia haittoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"

Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.

Tähän on varmaan jo kommentoitu mutta itse olisin odottanut jopa hieman pienempää lukemaa. Katselin jo vuosia sitten vierestä kun kaksi nuorta naista makasi sängyllä vierekkäin ja selailivat toisen tinderiä. Naureskelivat vaan niille matcheille ja kaikki miehet olivat kamalia ja noloja heidän mielestään. Yksikään ei kelvannut, eikä tuossa tainnut oikeasti edes olla heille kyse pariutumisesta vaan jonkinlaisesta pelistä joka vahvisti heidän omaa itsetuntoaan.

Mitä ihmettä sinä siellä teit? Anna nuorten naisten olla ja tehdä kaverijuttujaan, ei tuossa ole kyse mistään ihmislajin elämän tai kuoleman kysymyksestä jos he eivät siinä tilanteessa etsineet vakavaa parisuhdetta tai hyviä ehdokkaita ei vaan ollut tarjolla. Melkoista huuhaatieteen tekemistä sinäkin harrastat yhden - luultavasti itse keksityn -tapauksen pohjalta.

Oli kieltämättä kyllä aika naurettava tarina.

Tilastojen mukaan n. puolet suhteista alkaa netissä, mutta tuon pellen mukaan tämä ei pidä paikkaansa, koska kaksi (todennäköisesti keksittyä) tyttöä naureskeli miehille Tinderissä. 

Vierailija
148/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"

Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.

Tähän on varmaan jo kommentoitu mutta itse olisin odottanut jopa hieman pienempää lukemaa. Katselin jo vuosia sitten vierestä kun kaksi nuorta naista makasi sängyllä vierekkäin ja selailivat toisen tinderiä. Naureskelivat vaan niille matcheille ja kaikki miehet olivat kamalia ja noloja heidän mielestään. Yksikään ei kelvannut, eikä tuossa tainnut oikeasti edes olla heille kyse pariutumisesta vaan jonkinlaisesta pelistä joka vahvisti heidän omaa itsetuntoaan.

Mitä ihmettä sinä siellä teit? Anna nuorten naisten olla ja tehdä kaverijuttujaan, ei tuossa ole kyse mistään ihmislajin elämän tai kuoleman kysymyksestä jos he eivät siinä tilanteessa etsineet vakavaa parisuhdetta tai hyviä ehdokkaita ei vaan ollut tarjolla. Melkoista huuhaatieteen tekemistä sinäkin harrastat yhden - luultavasti itse keksityn -tapauksen pohjalta.

Olin festariporukassa noin samanikäisenä heidän kanssaan. En ole väittänyt tekeväni tiedettä. En keksinyt tapausta.

 

Miksi yrität mustamaalata minua kun kerroin vain tarinan tosielämästä johon sinä et kuulu lainkaan? Menikö noin pahasti tunteisiin ja jos meni niin miksi? Onko sinulla kaikki kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vanhan polven tutkijoiden sooloseksikielteisyyttä. Naiselle paljon varmempi keino saada orgasmi kuin heteroseksi miehen kanssa, eikä riskiä seksitaudeista tai alapäätulehduksista ei toivotusta raskaudesta nyt puhumattakaan.

Ehkä ajatellaan, että kahden ihmisen välinen seksi lisää ihmisten ymmärrystä toisistaan ja liittävät ihmisiä yhteen myös tunnetasolla? Mikä ehkä on yhteiskunnalle tärkeämpää kuin se seksi siinä.

Vierailija
150/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"

Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.

Tähän on varmaan jo kommentoitu mutta itse olisin odottanut jopa hieman pienempää lukemaa. Katselin jo vuosia sitten vierestä kun kaksi nuorta naista makasi sängyllä vierekkäin ja selailivat toisen tinderiä. Naureskelivat vaan niille matcheille ja kaikki miehet olivat kamalia ja noloja heidän mielestään. Yksikään ei kelvannut, eikä tuossa tainnut oikeasti edes olla heille kyse pariutumisesta vaan jonkinlaisesta pelistä joka vahvisti heidän omaa itsetuntoaan.

Mitä ihmettä sinä siellä teit? Anna nuorten naisten olla ja tehdä kaverijuttujaan, ei tuossa ole kyse mistään ihmislajin elämän tai kuoleman kysymyksestä jos he eivät siinä tilanteessa etsineet vakavaa parisuhdetta tai hyviä ehdokkaita ei vaan ollut tarjolla. Melkoista huuhaatieteen tekemistä sinäkin harrastat yhden - luultavasti itse keksityn -tapauksen pohjalta.

Olipa täysin idioottimainen kommentti sinulta. Sivuutit täysin ja tahallisesti koko kommentin pointin.

No mikä se pointti muka oli? Muu kuin idioottimainen nuorten naisten stalkkaaminen, siitä juoruilu ja yleistäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän huolestuisin siitä onko ihmiset toistensa kanssa tekemisissä ollenkaan, kuin että harrastavatko he seksiä keskenään. Jälkimmäinen on henkilökohtainen asia, ensimmäinen taas näkyy voimakkaasti ihmisten hyvinvoinnissa ja siinä ymmärtävätkö he toisiaan, ja siten yhteiskunnan toimivuudessa.

 

Yhteiskunta ei ole täysin voimaton näiden asioiden edessä vaan se voi edistää kanssakäymistä mahdollistamalla ns. kolmansia paikkoja (ilmaisia kokoontumispaikkoja työpaikan ja kodin välillä). Ihmiset eivät tapaa toisiaan jos ei ole mitään paikkaa missä viettää aikaa tai siihen ei ole varaa.

 

Jos taas ongelma on olevinaan se ettei lapsia synny niin siihenkin voi haikuttaa mahdollistamalla yllämainittu ja pitämällä huoli että ihmisillä on varaa perustaa perhe. En ymmärrä seksin määrän kyyläämistä, sillä suurimmasta osasta kanssakäymisiä ei synny lapsia. Toivovatko he vahinkolapsia korjaamaan tilastoja vai mikä on tämä kyyläämisen pointti?

Samaa mieltä tuosta että pelkkä seksin määrästä uutisointi on oire itsessään ja sillä hämärretään (tarkoituksellisesti?) kokonaiskuvaa: suhteita, niiden kestoa, niifen laatua ja tavoitteita. Ikäänkuin näistä puhuminen alkaisi olla jo tabu. Seksiä pitäisi olla niin hirveästi kaiken ikäisillä ja mitä enemmän tätä tuputetaan sitä vähemmän sitä tunnutaan saavan/harrastettavan.

Entä jos tämä on juuri se mitä halutaankin? Että porno kouluttaa yhä useammat miehet ja naisista saadaan tehtyä yhä pimeämpiä raivoaktivismeissaan.

Vierailija
152/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elin seksuaalisesti aktiivisinta kautta 20-30 vuotiaana 80-luvulla. Silloin suhtautuminern seksiin tuntui olevan paljon nykyistä vapautuneempaa, ainakin jos tälle palstalle kirjoittavien mielipiteet ovat mikään mittari.

Ei ainakaan yliopistonuorten keskuudessa sitoutuneisuutta pidetty mitenkään erityisesti seksin edellytyksenä. Jos panetti niin panetti. Molempia sukupuolia tasaveroisesti. Kyllähän siinä sydänsurujakin syntyi, mutta se kuuluu nuoruuteen.

Kumppanit tavattiin pääsääntöisesti baareissa ja aika alkoholinhuuruisissa opiskelijabileissä. Kaikesta mustamaalauksesta huolimatta seksuaalinen hyväksikäyttö samanikäisten kesken oli silloinkin harvinaista. Toki esimiesten, proffien ja muiden opettajien käytös alaisia ja opiskelijoita kohtaan on toivottavasti siisteytynyt. 

Pornon kulutus oli murto-osa nykyisestä. Kaikissa ikäluokissa. Lähtisin etsimään suurinta syytä seksin vähenemiseen sieltä. 

Se että miehet tumputtavat r aiskausmateriaalille ja naiset selailevat kivoja instakuvia ei ole ongelma vaan ratkaisu. Kukaan ei halua elää mitään panofestarielämää 80 vuotta. Seksuaalisuus on relevanttia luonnon eläimille kenen pitää lisääntyä niin nopeasti kuin mahdollista, jotta ekosysteemi pyörii. Ihmisen elämä on erilaista. Olisi aika ihmisapinankin kehittyä ihmisyyden tasolle ja jättää se apinointi vähemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 30v työkaveri (mies) ei ole viiteen vuoteen tavannut kasvotusten ainuttakaan naista koska Tinder. Kaikki keskustelut tehdään chattäämällä Whatsappissa prepaid -numerolla.

Vierailija
154/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tämän ketjun kommentointi kuvastaa suomalaisten mielenterveyden tilaa niin en ihmettele miksi parisuhteita ei synny ja seksiä ei päädytä harrastamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"

Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.

Niin minäkin. Tinderistä on löytynyt kaikki naisystävät eron jälkeen. PK-seudulla on toki miesten markkinat kaikissa ikäryhmissä nykyään. M50

Tuo koskee vain pitkiä ja komeita, työelämässä menestyneitä miehiä.

Vierailija
156/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän huolestuisin siitä onko ihmiset toistensa kanssa tekemisissä ollenkaan, kuin että harrastavatko he seksiä keskenään. Jälkimmäinen on henkilökohtainen asia, ensimmäinen taas näkyy voimakkaasti ihmisten hyvinvoinnissa ja siinä ymmärtävätkö he toisiaan, ja siten yhteiskunnan toimivuudessa.

 

Yhteiskunta ei ole täysin voimaton näiden asioiden edessä vaan se voi edistää kanssakäymistä mahdollistamalla ns. kolmansia paikkoja (ilmaisia kokoontumispaikkoja työpaikan ja kodin välillä). Ihmiset eivät tapaa toisiaan jos ei ole mitään paikkaa missä viettää aikaa tai siihen ei ole varaa.

 

Jos taas ongelma on olevinaan se ettei lapsia synny niin siihenkin voi haikuttaa mahdollistamalla yllämainittu ja pitämällä huoli että ihmisillä on varaa perustaa perhe. En ymmärrä seksin määrän kyyläämistä, sillä suurimmasta osasta kanssakäymisiä ei synny lapsia. Toivovatko he vahinkolapsia korjaamaan tilastoja vai mikä on tämä kyyläämisen pointti?

Samaa mieltä tuosta että pelkkä seksin määrästä uutisointi on oire itsessään ja sillä hämärretään (tarkoituksellisesti?) kokonaiskuvaa: suhteita, niiden kestoa, niifen laatua ja tavoitteita. Ikäänkuin näistä puhuminen alkaisi olla jo tabu. Seksiä pitäisi olla niin hirveästi kaiken ikäisillä ja mitä enemmän tätä tuputetaan sitä vähemmän sitä tunnutaan saavan/harrastettavan.

Entä jos tämä on juuri se mitä halutaankin? Että porno kouluttaa yhä useammat miehet ja naisista saadaan tehtyä yhä pimeämpiä raivoaktivismeissaan.

Elämäni naisena ei ole raivoaktiivista kuin silloin jos kohtaan koiraan joka yrittää kaivaa munaansa esiin pyytämättä. Elämäni koostuu pääosin ihan muista asioista, mitä en toki jaa täällä koska ovat sitä hyvää elämääni, minne en halua niitä r aiskaavia koiraita. Ymmärtääkseni muilla ihmisillä on ihan sama juttu, aggressiivista käytöstä ylläpidetään siellä missä pitää suojautua esim. r aiskauksilta ja muualla ollaan sitten seesteisesti, rakastavasti, nautinnollisesti, iloisesti. 

 

Koko tuo premissi jostain ihanasta pitkästä naaraan ja siittävän koiraan elinikäisestä suhteesta on ihan pöpipää. Jos tällaista on luonnossa, se on jatkuvaa pentutehtailua. Ihmisen optimaalinen pentutehtailu on nykyään sen sijaan 1-2kpl koko 80-120v elämän aikana

 

YKSIKIN syy miksi pitäisi siis ylläpitää parittelu ja panokäytöstä lähes 100 vuotta jos pentuja tehdään yksi-helvetin-kappale? :D

Ei ole mitään syytä. Tuo on täyttä turhuutta. Pelkkää seksuaalista hyväksikäyttöä. Kenenkään ei tarvitse osallistua sellaiseen, jos ei halua, eivätkä naiset halua. Case closed.

Vierailija
157/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 30v työkaveri (mies) ei ole viiteen vuoteen tavannut kasvotusten ainuttakaan naista koska Tinder. Kaikki keskustelut tehdään chattäämällä Whatsappissa prepaid -numerolla.

Tapaako hän siis kuitenkin loppujen lopuksi myös kasvotusten niitä Tinder naisia?

Vierailija
158/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vanhan polven tutkijoiden sooloseksikielteisyyttä. Naiselle paljon varmempi keino saada orgasmi kuin heteroseksi miehen kanssa, eikä riskiä seksitaudeista tai alapäätulehduksista ei toivotusta raskaudesta nyt puhumattakaan.

Ehkä ajatellaan, että kahden ihmisen välinen seksi lisää ihmisten ymmärrystä toisistaan ja liittävät ihmisiä yhteen myös tunnetasolla? Mikä ehkä on yhteiskunnalle tärkeämpää kuin se seksi siinä.

Esimerkiksi merihevosilla on tapana tanssia oman monogamisen kumppanin kanssa joka aamu. Tällä vahvistetaan sitä suhdetta ja molemmat tietävät, että kumppani on täällä tänäänkin.

Miksi helvetissä pitäisi panna tämän vahvistamiseksi? Tuossa on kyse pelkästä r aiskaamisesta ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Kenenkään ei tarvitse sellaiseen suostua, alentua, tai kehoaan altistaa.

Vierailija
159/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"

Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.

Tähän on varmaan jo kommentoitu mutta itse olisin odottanut jopa hieman pienempää lukemaa. Katselin jo vuosia sitten vierestä kun kaksi nuorta naista makasi sängyllä vierekkäin ja selailivat toisen tinderiä. Naureskelivat vaan niille matcheille ja kaikki miehet olivat kamalia ja noloja heidän mielestään. Yksikään ei kelvannut, eikä tuossa tainnut oikeasti edes olla heille kyse pariutumisesta vaan jonkinlaisesta pelistä joka vahvisti heidän omaa itsetuntoaan.

Mitä ihmettä sinä siellä teit? Anna nuorten naisten olla ja tehdä kaverijuttujaan, ei tuossa ole kyse mistään ihmislajin elämän tai kuoleman kysymyksestä jos he eivät siinä tilanteessa etsineet vakavaa parisuhdetta tai hyviä ehdokkaita ei vaan ollut tarjolla. Melkoista huuhaatieteen tekemistä sinäkin harrastat yhden - luultavasti itse keksityn -tapauksen pohjalta.

Olin festariporukassa noin samanikäisenä heidän kanssaan. En ole väittänyt tekeväni tiedettä. En keksinyt tapausta.

 

Miksi yrität mustamaalata minua kun kerroin vain tarinan tosielämästä johon sinä et kuulu lainkaan? Menikö noin pahasti tunteisiin ja jos meni niin miksi? Onko sinulla kaikki kotona?

Sinulla selvästi ei ole kaikki hyvin. Oliko jompikumpi noista tytöistä himojesi kohde kun kyyläsit ja loukkaannuit noin verisesti siitä että heillä oli keskenään hauskaa eivätkä edes vilkaisseet sinunlaiseen kuvotukseen. Ja nyt vieläkin jauhat asiasta anonyymisti netissä ja perustelet sillä naisvihaasi.

Vierailija
160/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 30v työkaveri (mies) ei ole viiteen vuoteen tavannut kasvotusten ainuttakaan naista koska Tinder. Kaikki keskustelut tehdään chattäämällä Whatsappissa prepaid -numerolla.

Tapaako hän siis kuitenkin loppujen lopuksi myös kasvotusten niitä Tinder naisia?

Auttaispa joku näitä naisiakin. Ei ole todellakaan tervettä alistua jonkun miehen pantavaksi, joka ei paljasta näille edes omaa henkilöllisyyttään, eikä siis edes pidä näistä, vaan ainoastaan alistaa ja hyväksikäyttää näitä seksuaalisesti. Sääliksi käy. Ja mies menee pikalipulla helvettiin tietty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän