Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa tehdä töitä seitsemänkymppiseksi!

Vierailija
06.04.2024 |

En jaksa! Oikeasti. Mitä nyt?

Kommentit (210)

Vierailija
1/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala saikuttaa. Ja ehkä onnistut kehittämään jonkun oikean sairaudenkin vanhemmiten, jolloin saatat päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
2/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko että elän yli 70. Nyt olen 52.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään. Alan alustaa mielenterveysongelmia. 

Vierailija
4/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät? Sinulla on hyviä naisenergiavarastoja.

Vierailija
5/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet saikulle kun olet 69 vuotias. Vetoat, ettet jaksa tehdä enää töitä.

Vierailija
6/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida päästä työkyvyttömyyseläkkeellekään oikein mitenkään. Monta tuttua on huonokuntoisena töissä, mutta ei se mihinkään johda. Sairauslomaa ja sitten takaisin töihin muutamaksi päiväksi.

Vierailija
7/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 5-kymppinen ja tehnyt töitä säännöllisesti 18- vuotiaasta alkaen. Matalapalkka-ala joka on henkisesti ja fyysisesti verottanut vuosien varrella, on saanut aikaan sen, etten uskalla edes ajatella kuinka selviän tuosta eläkeiän nostosta. Vaikka kuinka koittaisi elää terveellisesti, kyllä ne vuodet ja kilometrit väistämättä vaikuttaa. Kai meidät vanhemmat halutaan imeä kuiviin kaikilla mahdollisilla tavoilla, ettei eläkettä tarvitsisi tulevaisuudessa maksaa. Sama se kai olisi, jos jo kävisi narukaupoilla:/

Vierailija
8/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka luulee saavansa eläkkeellä 10 hyvää vuotta...?

Siis ilman, että joku äkillinen sairaus iskee tai se aiemmin vaihdettu tekonivel alkaa reistaamaan.

Isä pääsi eläkkeelle 61-vuotiaana ja elämän jäljet alkoi rasittamaan 76-vuotiaana.

15 hyvää vuotta eläkkeellä.

Vierailija
9/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa tehdä töitä!

-palstavassari

Vierailija
10/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jää työttömäksi iäkkäämpänä niin saat olla rauhassa. Jos tarjoavat jotain kuntouttavaa niin otat rennosti. Kahvittelet ja istuskelet.

Vierailija
11/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka luulee saavansa eläkkeellä 10 hyvää vuotta...?

Siis ilman, että joku äkillinen sairaus iskee tai se aiemmin vaihdettu tekonivel alkaa reistaamaan.

Isä pääsi eläkkeelle 61-vuotiaana ja elämän jäljet alkoi rasittamaan 76-vuotiaana.

15 hyvää vuotta eläkkeellä.

Minun isäni on ollut kohta kymmenen vuotta eläkkeellä. Vakava sairaus tekee siitä lopun ennen kuin kymmenen vuotta tulee täyteen. Naapurin pappa on ollut kohta eläkkeellä yli 30 vuotta. Tai no ei se enää naapurini ole kun muutti muualle aikoja sitten mutta siellä se satavuotias pappa kuulemma edelleen muiden asioista huolehtii.

Vierailija
12/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jää työttömäksi iäkkäämpänä niin saat olla rauhassa. Jos tarjoavat jotain kuntouttavaa niin otat rennosti. Kahvittelet ja istuskelet.

Pahoin pelkään etten jää työttömäksi ellen töpeksi todella pahasti.

Vierailija
13/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit aloittanut säästämisen ja sijoittamisen ajoissa niin ei tarvitsisi.

Vierailija
14/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit aloittanut säästämisen ja sijoittamisen ajoissa niin ei tarvitsisi.

Sano muuta. Se aika kun olin nuori, ei kannustanut sijoittamiseen tai mihinkään vastaavaan, mikä nykypäivänä on lähinnä normi. 

Vierailija
15/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva jaksaa ja siksipä keskimääräinen eläkeikä on jotain aivan muuta kuin "virallinen eläkeikä". Minullakin on eläkekertymä jo 2500€ ja omaisuutta miljoona, joten tuskin viitsin tehdä töitä loppuun saakka.

Vierailija
16/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Työelämä syö minua niin fyysisesti kuin henkisestikin.  Ikää on vasta 43v ja olen jo sökö monesta nivelestä ja lähimuisti reistaa. Kapasiteetti ei vaan riitä loppuun asti. 

Vierailija
17/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva jaksaa ja siksipä keskimääräinen eläkeikä on jotain aivan muuta kuin "virallinen eläkeikä". Minullakin on eläkekertymä jo 2500€ ja omaisuutta miljoona, joten tuskin viitsin tehdä töitä loppuun saakka.

Et enempää saanut aikaiseksi,mulla eläke tulee olemaan noin 4500 euroa,maata ja metsää on ja paljon,rantatontit lähtee suurella rahalla kysyntää on.

Vierailija
18/210 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä nyt aika vänkää meille 60-luvulla syntyneille, jotka olemme jo kohta 40 vuotta maksaneet eläkemaksut joka palkasta eikä ole kysytty haluaako maksaa vai ei. Nyt jos sitten sanotaankin että ei riitäkään 44 vuotta töitä vaan pitää jaksaakin 46 vuotta töitä ennen eläkettä, niin ei ihan reilua ole. Nuoremmat voivat vielä itse vaikuttaa asiaansa esimerkiksi sijoittamalla ja nostamalla palkkansa yrityksen kautta pääomatuloina. Niistä ei tarvitse eläkemaksuja maksaa valtion eläkehuijaussysteemiin.

Me vanhemmat ei enää saada rahojamme tuolta millään pois. Ihan perseestä että eläkemaksut on pitänyt maksaa valtiolle sen sijaan että jokainen maksaisi ne omalle eläketililleen. Nyt jos kuolet ennen eläkeikää niin rahat  on menetetty. Omalle eläketilille maksetut sentään jäisi lapsille perinnöksi.

Vierailija
19/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ei kukaan oleta sinun tekevän työtä seitkytvuotiaaksi. Käytännössä tulet saamaan YT-neuvotteluissa potkut 45+ -vuotiaana ja kukaan ei palkkaa sinua enää koskaan töihin suuren ikäsi vuoksi.

Asia tarkoittaa käytännössä sitä, että tulet olemaan työtön n. 25 vuotta, ennen kuin pääset eläkkeelle.

Vierailija
20/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko että elän yli 70. Nyt olen 52.

Jos otit piikit, voi onnistuakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme