Nykypäivä on kyllä hajusteyliherkkien painajainen
Minulla ei ennen ollut mitään hajusteyliherkkyyttä. Päinvastoin, tykkäsin hyvistä tuoksuista. Joillekin tietyille tuoksuille olin allerginen, siis alkoi silmät vuotaa ja aivastuttaa, mutta niitä oli aika helppo välttää aiemmin.
Noh, sittemmin olen jostain syystä tullut tuoksuille herkemmäksi, ja tuntuu että ihmiset suorastaan kylpevät hajusteissaan nykyään. Tuota aivastelua ja silmien vuotamista saan kokea harva se päivä bussissa, ja työpaikalla yritän vältellä yhtä työntekijää, jonka hajuvesipilvi saa minulle aikaan migreeniä. Monet etenkin nuorten suosimat tuoksut saavat minun jopa nieleskelemään pahoinvointia julkisilla paikoilla.
Tuntuu ihan käsittämättömältä, miten PALJON hajusteita nykyään laitetaan kerralla päälle.
En ole ikinä kyllä ennenkään virnuillut hajusteyliherkille, mutta siitä huolimatta tulipahan sitten minunkin opittua, miten ikävää tämä on.
Kommentit (62)
No käyttäähän osa nuorista etenkin miehistä ( pojista) liikaa hajuvettä.Samoin sote-alalta löytyy näitä läträäjiä.Ei haittaa,mutta ennen ne oli tälläiset tantat,kuin minä jotka löyhkäsi nykyään nuoret😂.Itse en pahemmin hajuvettä käytä.
Kyseessä ei ole vain "paha mieli" senkin mulkosilmäinen suuhengittäjä. Monet saavat ihan oikeita oireita voimakkaista kemikaaleista ja astmaatikkoja on enemmän kuin ennen. Kohtaukseen voi ihan oikeasti kuolla, tajuatko?
Onko sulle jotenkin ylivoimaisen vaikeaa olla laittamatta sitä hajustetta vähemmän? Pitää kaataa puolet pullosta kerralla?
Taitaa näillä haisuleilla olla jotain vikaa omassa hajuaistissa samanlailla kun musan huudattajilla nykyään, on paskottu kuulo niin huudatetaan omia laitteita muiden lähellä.