Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykypäivä on kyllä hajusteyliherkkien painajainen

Vierailija
16.06.2026 |

Minulla ei ennen ollut mitään hajusteyliherkkyyttä. Päinvastoin, tykkäsin hyvistä tuoksuista. Joillekin tietyille tuoksuille olin allerginen, siis alkoi silmät vuotaa ja aivastuttaa, mutta niitä oli aika helppo välttää aiemmin.

Noh, sittemmin olen jostain syystä tullut tuoksuille herkemmäksi, ja tuntuu että ihmiset suorastaan kylpevät hajusteissaan nykyään. Tuota aivastelua ja silmien vuotamista saan kokea harva se päivä bussissa, ja työpaikalla yritän vältellä yhtä työntekijää, jonka hajuvesipilvi saa minulle aikaan migreeniä. Monet etenkin nuorten suosimat tuoksut saavat minun jopa nieleskelemään pahoinvointia julkisilla paikoilla.

Tuntuu ihan käsittämättömältä, miten PALJON hajusteita nykyään laitetaan kerralla päälle.

En ole ikinä kyllä ennenkään virnuillut hajusteyliherkille, mutta siitä huolimatta tulipahan sitten minunkin opittua, miten ikävää tämä on.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen uskolla on valtava voima. Jos uskot, että hajusteen haistaminen aiheuttaa sietämättömiä oireita, niin kyllä se varmasti niin tekeekin. Uskoa kannattaisi käyttää johonkin positiiviseen.

Vierailija
22/30 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset käyttää liian raskaalla kädellä hajusteita. Toissa päivänä bussissa oli minun lisäkseni vain yksi matkustaja jonka noustua bussiin nenääni leijui yhtä voimakas hajuveden tuoksu kuin hän olisi suihkutellut sitä vieressäni, vaikka hän istui kuuden penkkirivin päässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hajusteyliherkkyys tuntuu olevan vahvasti suomalainen juttu. En missään muualla ole törmännyt vastaavanlaiseen. 

Joku vinksahtanut kateuden muoto. Tässäkin ketjussa tulee esiin, että lähinnä nuorten naisten tuoksut särkevät päätä. Jos tämä olisi jokin oikea, lääketieteellinen asia, niin mistä se olisi yhtäkkiä hypännyt tällä lailla ja juuri suomalaisille? 

En itsekään oikein jaksa uskoa, että jonkun Maurizion Calvin Klein aiheuttaisi näille yliherkille yhtään niin pahaa päänsärkyä. 

Vierailija
24/30 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset käyttää liian raskaalla kädellä hajusteita. Toissa päivänä bussissa oli minun lisäkseni vain yksi matkustaja jonka noustua bussiin nenääni leijui yhtä voimakas hajuveden tuoksu kuin hän olisi suihkutellut sitä vieressäni, vaikka hän istui kuuden penkkirivin päässä. 

Toinen asia, millä on valtava voima, on mielikuvitus. Tiedät, ettei tämä ole mitenkään mahdollista, jos välissä on kuusi penkkiriviä. 

Vierailija
25/30 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteiden kanssa lotraavat itsekkäitä. Minä minä.

Vierailija
26/30 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että joka hemmetin kosmetiikkaan laitetaan nykyisin myskiä, miksi? On semmoinen tunkkainen haju minun nokkaan, shampoissa, hoitoaineissa yms paljon tätä. En ole hajuherkkä ja käytän tuoksuvia pesuaineita, mutta parfyymeja ei ole minulla yhtäkään(kalliita) Löytäsinpä jonkun edullisen, tuoksun joka olisi raikas ja ehkä kevyesti kukkainen, kuin viileä kesäaamun tuulahdus. Ilman myskiä,vaniljaa tai muuta tunkkaista.

Osta hajusteettomia tuotteita. Niitä saa ihan mistä tuotteesta tahansa nykyään.

Vierailija
27/30 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajusteiden kanssa lotraavat itsekkäitä. Minä minä.

Joka asiasta ongelman tekevät ihmiset ne itsekkäitä ovat.

Vierailija
28/30 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen asia, millä on valtava voima, on mielikuvitus. Tiedät, ettei tämä ole mitenkään mahdollista, jos välissä on kuusi penkkiriviä. 

Jos sinulla ei ole hajuaistia, ei se tarkoita, ettei muillakaan olisi.

Mä haistan vielä kauempaa hajuja. Haistan myös menneet hajut eli jos joku on hajuineen ollut tilassa tuntia aiemmin, haistan sen yhä.

Vierailija
29/30 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hajusteyliherkkiä, vaikka minua itseäni eivät hajusteet haittaa. Sen sijaan olen koira-allergikko ja en voi mennä mihinkään ilman allergialääkkeitä. Jos hajusteyliherkkyys huomioidaan, milloin huomioidaan allergisuus koirille. Kaikki eivät voi olla samassa tilassa koirien kanssa.

Vierailija
30/30 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä hajusteyliherkkyys tuntuu olevan vahvasti suomalainen juttu. En missään muualla ole törmännyt vastaavanlaiseen. 

Missään muualla ei ole tapana kaataa tynnyrillistä hajusteita päälleen kun lähtee ovesta ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi