Oikeasti rikkaiden ei tarvitse tehdä minuuttiakaan töitä ja heidän omaisuutensa ainoastaan kasvaa
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme kaikki samalla viivalla.
Minä en ole samalla viivalla esim. Heikki Herlinin kanssa. Ensinnäkin, minulla on edelleen isä, hänellä ei. Toisekseen hänellä on milajardiomaisuus, minulla ei.
Eli isäsi vika kun olet köyhä
En puhunut siitä. Viittasin siihen, että kyseinen henkilö on miljardööri siksi, että peri isänsä, kun tämä kuoli. Mieluummin pidän isäni (joka ei ole rikas) kuin menetän hänet ja saan ison kasan rahaa (toki sellaista ei tässä tapauksessa siis ole tulossa).
Sittenhän sinulla on kaikki hyvin.
Miksi öyhötät toisten rikkaudesta.
En öyhötäkään. Totesin vain, ettemme ole kaikki samalla viivalla vastauksena toiseen viestiin.
Jokainen on vastuussa omasta elämästään, rikkaudesta tai köyhyydestä.
Varakkaisiin sukuihin syntyy ihan kelvottomia vötkäleitä jotka jotka ei ole vastuussa mistään omassa elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme kaikki samalla viivalla.
Minä en ole samalla viivalla esim. Heikki Herlinin kanssa. Ensinnäkin, minulla on edelleen isä, hänellä ei. Toisekseen hänellä on milajardiomaisuus, minulla ei.
Eli isäsi vika kun olet köyhä
Kenen vika se on, että olet niin yksinkertainen?
Minun tuntemillani rikkailla oikeistoukkelseilla on loputtomasti aikaa roikkua somessa kertomassa tärkeitä mielipiteitään kaikesta maan ja taivaan välillä. Loputtomasti. Minusta näyttää, että siinä on maailman joutilain ihmisryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntemillani rikkailla oikeistoukkelseilla on loputtomasti aikaa roikkua somessa kertomassa tärkeitä mielipiteitään kaikesta maan ja taivaan välillä. Loputtomasti. Minusta näyttää, että siinä on maailman joutilain ihmisryhmä.
Maailman turhin ja aikaansaamattomin (samalla äänekkäin ja eniten uhriutuva) ihmistyhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman turhin ja aikaansaamattomin (samalla äänekkäin ja eniten uhriutuva) ihmistyhmä
Naapurin miljonääri avautuu somessa siitä, miten ei oo vapaita ja ei oo lomia ja koko ajan vaan töitä töitä töitä. Silti ukko roikkuu X:ssä ja FB:ssä KOKO ajan. KOKO ajan. Kummallista kiirettä ja työntekoa. Ehkä joku sitten maksaa hänelle siitä loputtomasta vihervassujen ja feministien mollaamisesta, kuten muillekin ns. oikeistoinfluenssereille.
Vierailija kirjoitti:
Omistaminen on nykyään se joka kannattaa. Työnteolla ei pääse läheskään samoihin rahoihin läheskään samalla helppoudella.
Se on ains mikä kannattaa.
Omaisuus on aina töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin miljonääri avautuu somessa siitä, miten ei oo vapaita ja ei oo lomia ja koko ajan vaan töitä töitä töitä. Silti ukko roikkuu X:ssä ja FB:ssä KOKO ajan. KOKO ajan. Kummallista kiirettä ja työntekoa. Ehkä joku sitten maksaa hänelle siitä loputtomasta vihervassujen ja feministien mollaamisesta, kuten muillekin ns. oikeistoinfluenssereille.
Olisi varmaan liikaa pyydetty että hän myös tekisi jotain palkkansa eteen...
Vierailija kirjoitti:
Omaisuuden kartuttaminen on vaatinut ahkeruutta.
Eikä onneksi sen lisäksi ainakaan syntymälahjoja, toisten ihmisten apua ja tukea sekä rutkasti hyvää onnea. Maailma on täynnä ahkeria persaukisia tai korkeintaan keskinkertaisesti toimeentulevia superahkeria ihmisiä. Loppujen lopuksi, jos oikeasti todella rikkaista puhutaan, niin yhtä hyvin lottovoittaja voisi kehua ylivertaisella ja ahkeralla lottoamiskyvyllään.
Kyllä, munki varallisuus vaan kasvaa koko ajan ja oon työssäkäyvä jolla 25k€ rahastoja
Vierailija kirjoitti:
Jo vanha sananlasku sanoo ettei rehellisellä työllä rikastu.
Siltä se voi sosiaalipummin näkökulmasta näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki lisää elämästäsi
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että rikkaaksi vain pamahdetaan ihan satunnaisesti? Ei. Se vaatii kovaa työtä, lahjakkuutta, älyä ja ahkeruutta.
Miksi ihmiset aina jättää sen tuurin mainitsematta kuin se olisi jotenkin häpeällinen asia? Kun se kuitenkin on enemmän tai vähemmän jokaisessa menestystarinassa osallisena.
Meillä 1milj. 200 000€:n nettovarallisuus ja kumpikin käy töissä. Miehen bruttopalkka 3800€, minulla 4200€. Mies 5-kymppinen, minä 4-kymppinen.
Tylsää olisi, jos ei töissä kävisi.
Kyllä mä olen oikeasti katkera, kun joillain on rahaa ja mulla ei. Vaikka käyn töissä.
Olisihan se hienoa, jos vaikka paikallinen miljonääri antaisi yhtäkkiä 50€ kassajonossa seisovalle mummolle, joka laskee pikku rahoja.
Mutta kertoo siis aika paljon maailmasta nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että rikkaaksi vain pamahdetaan ihan satunnaisesti? Ei. Se vaatii kovaa työtä, lahjakkuutta, älyä ja ahkeruutta.
Miksi ihmiset aina jättää sen tuurin mainitsematta kuin se olisi jotenkin häpeällinen asia? Kun se kuitenkin on enemmän tai vähemmän jokaisessa menestystarinassa osallisena.
Plus että lahjakkuus ja äly tulee aika lailla kokonaan geeneistä sekä lapsuuden kotioloista, joihin ihminen ei voi vaikuttaa. Jäljelle jää ahkeruus. Maailma on täynnä hyvinkin ahkeria ihmisiä, jotka joutuvat vain kituuttamaan päivästä toiseen. Tällainen omahyväisyys on todella vastenmielistä.
Jos puhutaan siis ihan tavallisista suomalaisista. Suomessa syntyneistä suomalaisista. Raha valuu ihan jonnekin muualle kun meille. Esim. suomalainen eläkeläinen 80-v Marja ei ole enää mitään. 25-v Abdul tai sekopää 21-vuotias monisukupuolinen tienaa eläkettä huonolla käytöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 54-vuotiaana maksanut rehellisellä työllä ansaittuja välittömiä veroja yhteensä 2 miljoonaa euroa. Kyllä sillä muutaman sosiaalipummin elättää. Ja alvit päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 54-vuotiaana maksanut rehellisellä työllä ansaittuja välittömiä veroja yhteensä 2 miljoonaa euroa. Kyllä sillä muutaman sosiaalipummin elättää. Ja alvit päälle.
Miksi sinulla on kuitenkin niin paha olla itsesi kanssa, että pitää polkea ja lytätä toisia ihmisiä jossain vauvapalstalla? Taidat olla elävä esimerkki siitä, että materiaalisesti vauraana voi olla henkisesti todella köyhä ja onneton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksamme 5-kymppisinä tänä vuonna perintöveroa 90 000€.
Sillä elättää kaksi Te-toimiston virkailijaa vuoden ajan.
Nyt keskustelu on rikkaista, ei säästösuunnitelmasta. Yritysten käyttäminen ja kehittäminen, ostaminen, pilkkominen, yhdistely ja myyminen vaati jo paljon enemmän. Edes yrityskentän ja ihmisten tarpeiden ennakointi ei riitä, pitää osua oikein myös säätelyn kanssa aivan kaikessa ja kaikkialla. Ei mikään kolmen palan palapeli.