Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti rikkaiden ei tarvitse tehdä minuuttiakaan töitä ja heidän omaisuutensa ainoastaan kasvaa

Vierailija
16.06.2026 |

Ahkeruudesta sössöttäminen on absurdia. 

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaan rikkaaksi tekevät toiset ihmiset. Siihen tarvitaan taitoa. Joillakin sitä on ja joillakin ei. Ne joilla sitä taitoa ei ole ovatkin yleensä niitä rikkaiden tekijöitä.

Vierailija
22/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapa sinäkin rikkaaksi niin ei tarvitse tehdä mitään.

Ai niin, ethän sinä mitään teekään joten olet rikas.

Mikset sinä ole alkanut? Miksi olet laiska?

En ole köyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että rikkaaksi vain pamahdetaan ihan satunnaisesti? Ei. Se vaatii kovaa työtä, lahjakkuutta, älyä ja ahkeruutta.

Rikkaaksi voi vielä pamahtaa, mutta rikkaana pysyminen vaatii luettelemiasi asioita. 

Mitä se tarkalleen ottaen vaatii että laittaa vaikka viidestä miljoonasta 4.8 miljoonaa indeksirahastoihin sekä johonkin 3-4% korkoa tuottaville tileille eri pankkeihin (jotta talletussuoja pysyy)? Ei mitään rakettitieteilijää.

Mutta mitä se vaatii, että hankkii ne viisi miljoona? Minä en ainakaan ole vielä onnistunut. Kovalla työllä on saatu kasaan kaksi miljoonaa, nekin yhdessä miehen kanssa. Tällä ei vielä juhlita, etenkin kun puolet siitä on kiinni asunnossa, mökissä ja muussa semmoisessa.

Vierailija
24/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole köyhä.

Olet, tai et viettäisi aikaasi vauvapalstalla huvijahdin kannen sijasta. Jos et saa pääomatuloina vähintään satoja tonneja vuodessa ja työ on sinulle pelkkä harrastus, olet joko keskiluokkainen tai köyhä, et rikas.

Vierailija
25/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme kaikki samalla viivalla.

Minä en ole samalla viivalla esim. Heikki Herlinin kanssa. Ensinnäkin, minulla on edelleen isä, hänellä ei. Toisekseen hänellä on milajardiomaisuus, minulla ei.

Eli isäsi vika kun olet köyhä

Se on sukuvika kun ei suksi luista.

Vierailija
26/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaisuuden kartuttaminen on vaatinut ahkeruutta.

Näin juuri. Vtun luuserit.

Heikki H

Vierailija
27/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole samalla viivalla esim. Heikki Herlinin kanssa. Ensinnäkin, minulla on edelleen isä, hänellä ei. Toisekseen hänellä on milajardiomaisuus, minulla ei.

En puhunut siitä. Viittasin siihen, että kyseinen henkilö on miljardööri siksi, että peri isänsä, kun tämä kuoli. Mieluummin pidän isäni (joka ei ole rikas) kuin menetän hänet ja saan ison kasan rahaa (toki sellaista ei tässä tapauksessa siis ole tulossa).

Vierailija
28/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole köyhä.

Olet, tai et viettäisi aikaasi vauvapalstalla huvijahdin kannen sijasta. Jos et saa pääomatuloina vähintään satoja tonneja vuodessa ja työ on sinulle pelkkä harrastus, olet joko keskiluokkainen tai köyhä, et rikas.

Huvijahden kanneltakin päässee vauvapalstalle.

Vierailija
29/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansan syytähän se on kun lampaaksi alistuvat aitaukseen isännän hyväksi.

Vierailija
30/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunut siitä. Viittasin siihen, että kyseinen henkilö on miljardööri siksi, että peri isänsä, kun tämä kuoli. Mieluummin pidän isäni (joka ei ole rikas) kuin menetän hänet ja saan ison kasan rahaa (toki sellaista ei tässä tapauksessa siis ole tulossa).

Sittenhän sinulla on kaikki hyvin.

Miksi öyhötät toisten rikkaudesta.

Vierailija
31/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän rikkaat pystyvät elämään muiden siivellä evääkään liikuttamatta, jos osaavat pitää rahoistaan kiinni. Ahkerat kasvattavat omaisuuttaan, kuten Musk, Bezos, Zuckerberg, Altman ja muut teknoparonit. Samalla heidän yhteiskunnallinen vaikutusvaltansa suurenee ohi ns. vanhan rahan. Rahan vuoksi ja saadakseen heidän asioitaan ajettua läpi tämä jengi asettui Trumpin taakse, ei sen vuoksi että Donald olisi hyvä tyyppi tai presidentti. Teknoyhtiöllä tahtoo olla sarallaaan määräävä markkina-asema, joten heillä on jo valmis kuristusote, koska heidän tuotteille ei ole vaihtoehtoa. Haaste, jonka EU on nyt saanut huomata.

Vierailija
32/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli muuten hänen isoisänsä isoisä, joka osti yrityksen ja teki siitä tuottavan. Eli Niklas oli itsekin perijä, tai oikeammin perijän perijän perijä.

Vierailija
33/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että rikkaaksi vain pamahdetaan ihan satunnaisesti? Ei. Se vaatii kovaa työtä, lahjakkuutta, älyä ja ahkeruutta.

Ja syntyä oikeasta etuoikeutetusta peräreijästä.

Vierailija
34/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole köyhä.

Huvijahden kanneltakin päässee vauvapalstalle.

Niinpä, sormia napsauttamalla saa palvelua 

Vierailija
35/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En öyhötäkään. Totesin vain, ettemme ole kaikki samalla viivalla vastauksena toiseen viestiin.

Vierailija
36/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tutkimusten mukaan varallisuus on perittyä, todella harva vaurastuu "työllä" (etenkään omalla).

Vierailija
37/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En öyhötäkään. Totesin vain, ettemme ole kaikki samalla viivalla vastauksena toiseen viestiin.

Jokainen on vastuussa omasta elämästään, rikkaudesta tai köyhyydestä.

Vierailija
38/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaisuuden kartuttaminen on vaatinut ahkeruutta.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/694ed6ae-a2c6-4eb2-a1a7-c556ac71d…

Vierailija
39/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tutkimusten mukaan varallisuus on perittyä, todella harva vaurastuu "työllä" (etenkään omalla).

Nykyään useampi kuin ennen. Mutta sehän on hyvä asia, tarvitsemmme enemmän varakkaita ihmisiä eikä vähemmän. Useimmat perinnön vuoksi varakkaat tekevät myös ihan kunnollisen työuran.

Vierailija
40/60 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salonkikelpoinen vasemmistoeliitti on hyvä esimerkki miten eletän ylellisesti tekemättä päivääkään tuottavaa työtä.

Tai kaikki kuninkaalliset. Bolsevikkityylinen vallankumous pistää sinutkin ponnistelemaan kohti parempaa tulevaisuutta,jos et saa kuulaa kalloosi matkan varrella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan