Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen miettinyt eroa mutta ei onnistu?

Vierailija
16.06.2026 |

Olen miettinyt eroa (erilleen muuttoa) puolisostani mutta se ei ole mahdollista. Vai mistä saisi apua prosessiin?? Miksi aina neuvotaan eroamaan, mutta ei oteta huomioon onko se fyysisesti mahdollista?

Korostan, että mikään "turvakoti" tai vastaava ei liity asiaan; ei ole väkivaltaa tms. Eikä riitaa kuka omistaa mitä.

Omistamme puoliksi velattoman asuinpaikkamme. Kummallakaan ei kuitenkaan ole rahaa "ostaa toista ulos". Minä olen se, joka haluaisin lähteä, koska emme tule enää toimeen. Mutta minne muka menisin ja miten??

Okei, sukulaiseni mökillä (noin 200 km päässä) voisin kuulemma majoittua mutta se ei auta tilannettani muuten. Minulla on täällä pikkukaupungissa työ, jonka haluaisin pitää; on aikalailla elinehto. Tuolta mökiltäkin työssäkäyntiin pitäisi omistaa auto. En omista, vaan olen ajanut puolisoni autoa töissä käydessäni (autojen menot maksaneet yhdessä).

En saa mistään lainaa, koska minulla ei ole luottotietoja. Puolisollakaan ei ole.

Julkisuudessa aina puhutaan, että "pitäisi erota huonosta suhteesta jo lastenkin takia" diipadaapa... Mutta entä jos ei se ole KÄYTÄNNÖSSÄ mahdollista?? 

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, lähtisin pois milloin tahansa. Mutta kun ei ole varaa eikä paikkaa minne mennä.

Minä kärsin puolison jatkuvasta kettuilusta ja sitä kautta päivittäisestä riitelystä.  Vaikuttaa myös lapseen ja jopa lemmikkeihin.

No tulipa todistettua aloituksessa mainitsemani "mahdottomuus". Pitäisi olla rahaa/varoja että pystyy eroamaan; mitä meillä kummallakaan ei ole. Toisaalta asia otetaan vitsillä; kun ei olla itse koettu mitään lähellekään vastaavaa. Eli ei vaan ymmärretä miten vakavasta asiasta on kyse.

AP

Vierailija
62/66 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, lähtisin pois milloin tahansa. Mutta kun ei ole varaa eikä paikkaa minne mennä.

Minä kärsin puolison jatkuvasta kettuilusta ja sitä kautta päivittäisestä riitelystä.  Vaikuttaa myös lapseen ja jopa lemmikkeihin.

No tulipa todistettua aloituksessa mainitsemani "mahdottomuus". Pitäisi olla rahaa/varoja että pystyy eroamaan; mitä meillä kummallakaan ei ole. Toisaalta asia otetaan vitsillä; kun ei olla itse koettu mitään lähellekään vastaavaa. Eli ei vaan ymmärretä miten vakavasta asiasta on kyse.

AP

🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä kummallakaan ei ole luottotietoja?

Miksi luottotiedot nyt yleensä menevät? Laskuja ei ole pystynyt maksamaan ajallaan.

Minun tapauksessa ns. normaalit menot on päätynyt ulosottoon. En ole tuhlaillut, tilaillut tai ostanut mitään velaksi.

(En ole koskaan edes omistanut luottokorttia)

Ulosottoon on päätynyt mm. omia hammaslääkärimaksuja ja lasten Aku Ankan tilaus (nämä esimerkkinä).

Akuankkaa ei juolahtanut mieleen lopettaa tilaamasta, kun rahat alkoivat huveta? 

Vierailija
64/66 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä kummallakaan ei ole luottotietoja?

Miksi luottotiedot nyt yleensä menevät? Laskuja ei ole pystynyt maksamaan ajallaan.

Minun tapauksessa ns. normaalit menot on päätynyt ulosottoon. En ole tuhlaillut, tilaillut tai ostanut mitään velaksi.

(En ole koskaan edes omistanut luottokorttia)

Ulosottoon on päätynyt mm. omia hammaslääkärimaksuja ja lasten Aku Ankan tilaus (nämä esimerkkinä).

Akuankkaa ei juolahtanut mieleen lopettaa tilaamasta, kun rahat alkoivat huveta? 

Miksi ihmeessä juututte nyt tähän Akuun?

Kerroin vain mistä uo on koostunut. Isommat menot ovat esim. lääkärikulut, jätemaksut, autojen vakuutukset jne. Aku oli vaan yksi esimerkki siitä, että en ole tuhlannut rahoja itseeni.

Vierailija
65/66 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto myyntiin vaikka käräjäoikeuden päätöksellä, yhteiselämän purku-nimellä. 

Vierailija
66/66 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto myyntiin vaikka käräjäoikeuden päätöksellä, yhteiselämän purku-nimellä. 

Kuulostaa kalliilta :( Olisin varmasti itsekin maksajana, ei kai "oikeudet" ilmaiseksi tee päätöksiä.

Enkä haluaisi muuta kuin aloittaa elämäni jossain lähellä, lapseni kanssa.

Pointti tosiaan avaukselle oli, että helppoa ei ole lähteä! Kuten aina väitetään.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan