Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?

Vierailija
16.06.2026 |

1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.

2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.

Kommentit (1056)

Vierailija
1041/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika piinallinen lento, jos joutuu istumaan huonosti henkilökohtaisesta hygieniastaan huolehtivan lähelle. Tässä kuussa istuin lennolla kahden teinipojan takana. Jompi kumpi löyhkäsi niin pistävästi hielle, että oli tainnu päästä suihkussa käynti unohtumaan viime aikoina.

Vierailija
1042/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku nyt varmaan suuttuu, mutta pakettimatkojen lennoista huono kokemus. En tiedä oliko vaan sattumaa, mutta näitä suu auki toljottajia, crocksit ja ihme rytkyt päällä sekä kovaan ääneen kailottajia tuntui olevan liian monta samalla lennolla.

Eli joskus kaheksankytluvulla oot matkustanut? Riippuu ehkä kohteestakin mutta ei ne charterlennotkaan tuollaisia ole olleet vuosikymmeniin, ja nykyäänhän pakettimatkalaiset lentää pääosin reittilennoilla. 

Paitsi että Crocseja ei ollut vielä 80-luvulla, eikä vielä 90-luvullakaan.

"Crocs" kai on yleisnimi kaikille pihasandaaleille/kumikengille nykyään vaikka on uudempi brandi. 

No ei sellaisia jalkineita kuitenkaan 80-luvun tai 90-luvun lennoilla kellään ollut, muunkaan merkkisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1056 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset rääkyvät matkustajat jotka ovat kuten iippadaa. Kännissä huudetaan ja rääytään ja huudatetaan musiikkia jne 

Vierailija
1044/1056 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänetön piereskely. Haju leviää. Menkää vessaan.

Vierailija
1045/1056 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO viimeksi oli vierustiveri ja voi jeesus kun tuoksui kissan hiekkslaatikolle. Peskää itsenne ja vaihtakaa puhtaat vaatteet kun tulette ihmisten seuraan yäk yäk.

Vierailija
1046/1056 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aika piinallinen lento, jos joutuu istumaan huonosti henkilökohtaisesta hygieniastaan huolehtivan lähelle. Tässä kuussa istuin lennolla kahden teinipojan takana. Jompi kumpi löyhkäsi niin pistävästi hielle, että oli tainnu päästä suihkussa käynti unohtumaan viime aikoina.

Taskussa maski tällaisten tilanteiden varalta sekä mentolirasvaa tai muuta vastaavaa. Sipaisu nennän alle, niin ympäristön hajut ei tunnu.

Jossain dekkarissa opastettiin, että tuota nokkaan, niin pystyy paremmin lähestymään huonoon kuntoon päässyttä vainajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1047/1056 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viereissä istuva puhelias iäkäs, jonka henki haisee raadolle. Ihan kauheata pidättää hengitystä Lissabonista Helsinkiin. Menkää hammaslääkäriin ennenkuin lähdette mihinkään hönkimään prkl. 

- Osa lennolle pyrkijöistä pitäisi ymmärtää käydä pesulla! Hieltä haiseva omatoimimatkaaja, jolla myös pskaiset vaatteet istui kainaloitaan tuulettaen edessä olevalla penkkirivillä. Nainen tämäkin. Hengen pidätystä Haniasta Helsinkiin. En tiennyt että nainenkin voi haista niin pahalle. Taisi olla krapulassakin. 

t.Nainen

Vierailija
1048/1056 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piereskely. Pierujen irtoamista varmaan edesauttaa matkustamon painetason heittely. Toisinaan haju on todella tyrmäävä ja joudun suuntaamaan raitisilmasuuttimen suoraan kasvoilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1049/1056 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.

Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana. 

Me ollaan näitä kauheita reissavia lapsiperheitä. Meillä on olkalaukku, jossa on kaikki mitä lennon aikana voi tarvita: piirrustustavikkeita, vedet ja naposteltavat, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet lapselle, pehmolelut, 1-2 pientä kirjaa (ennen oli myös vaippapussi, korvikkeet ja maitopullot). Extra-paikoilla nousun ja laskun ajan laukut on pakko laittaa ylähyllyille, mutta nousun jälkeen lasketaan lattialle. 

Siellä ylähyllyllä on vetolaukku jossa on lapselle lisää vaihtovaatteita, omat vaihtovaatteet, sekä kirjoja ja lisäpuuhia (ja ennen niitä vaippoja vielä lisää). Otettiin sieltä sitten tarvittaessa kirjaa tai vaippoja. 

Pitäisikö vain kieltää lentäminen kaikilta ihan kokonaan kun kaikki on niin kauheaa ja ärsyttävää. Tai nukuttaa kaikki niinkuin Fifth Element leffassa :D

Olen matkustanut lapsen kanssa ihan pienestä saakka paljon ja jotenkin ollaan aina selvitty ilman tuollaista showta ja tavaramäärää. Kuulostat siltä, että teet hirveän show’n itsestäsi ja perheestäsi siellä lentokoneessa. 

Ja vaipanvaihto näyttävästi siinä penkillä. 

No älä katso. Siihen menee minuutti.

Ai sun mielestä ookoo vaihtaa vaippa penkillä, varmaan ketään ei häiritse? 

On ookoo jos ei ole muuta sopivaa paikkaa. Kokeneelta vanhemmalta se sujuu nopsasti jos ei tarvita akrobatiaa.

Saanko vaihtaa myös terveyssiteen tai tamponin omalla paikallani. Ei menee kauaa aikaa ja voin myös sujauttaa käytetyn oksennuspussiin ja ojentaa nätisti lentoemännälle heidän sattuessaan seuraavalle kierrokselle?

Ainakin miehet voivat kätevästi ja huomaamatta myös kusta pulloon siinä paikallaan istuessa. Eivät sitten häiritse siinä käytävällä poukkoilemalla. 

Sopii loistavasti etenkin kun picca on steriiliä.

Virtsa on steriiliä vain rakossa. Ulostulleessaan se ei todellakaan ole enää steriiliä.

Vierailija
1050/1056 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun läskit jotka eivät osta kahta paikkaa leveälle perseelleen. Parasta olisi laittaa virtahevon kokoiset oliot ruumaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1051/1056 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.

Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana. 

Me ollaan näitä kauheita reissavia lapsiperheitä. Meillä on olkalaukku, jossa on kaikki mitä lennon aikana voi tarvita: piirrustustavikkeita, vedet ja naposteltavat, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet lapselle, pehmolelut, 1-2 pientä kirjaa (ennen oli myös vaippapussi, korvikkeet ja maitopullot). Extra-paikoilla nousun ja laskun ajan laukut on pakko laittaa ylähyllyille, mutta nousun jälkeen lasketaan lattialle. 

Siellä ylähyllyllä on vetolaukku jossa on lapselle lisää vaihtovaatteita, omat vaihtovaatteet, sekä kirjoja ja lisäpuuhia (ja ennen niitä vaippoja vielä lisää). Otettiin sieltä sitten tarvittaessa kirjaa tai vaippoja. 

Pitäisikö vain kieltää lentäminen kaikilta ihan kokonaan kun kaikki on niin kauheaa ja ärsyttävää. Tai nukuttaa kaikki niinkuin Fifth Element leffassa :D

Olen matkustanut lapsen kanssa ihan pienestä saakka paljon ja jotenkin ollaan aina selvitty ilman tuollaista showta ja tavaramäärää. Kuulostat siltä, että teet hirveän show’n itsestäsi ja perheestäsi siellä lentokoneessa. 

Ja vaipanvaihto näyttävästi siinä penkillä. 

No älä katso. Siihen menee minuutti.

Ai sun mielestä ookoo vaihtaa vaippa penkillä, varmaan ketään ei häiritse? 

On ookoo jos ei ole muuta sopivaa paikkaa. Kokeneelta vanhemmalta se sujuu nopsasti jos ei tarvita akrobatiaa.

Saanko vaihtaa myös terveyssiteen tai tamponin omalla paikallani. Ei menee kauaa aikaa ja voin myös sujauttaa käytetyn oksennuspussiin ja ojentaa nätisti lentoemännälle heidän sattuessaan seuraavalle kierrokselle?

Ainakin miehet voivat kätevästi ja huomaamatta myös kusta pulloon siinä paikallaan istuessa. Eivät sitten häiritse siinä käytävällä poukkoilemalla. 

Sopii loistavasti etenkin kun picca on steriiliä.

Virtsa on steriiliä vain rakossa. Ulostulleessaan se ei todellakaan ole enää steriiliä.

Höpöti.

 

Hilt EE, McKinley K, Pearce MM, Rosenfeld AB, Zilliox MJ, Mueller ER, Brubaker L, Gai X, Wolfe AJ, Schreckenberger PC. Urine is not sterile: use of enhanced urine culture techniques to detect resident bacterial flora in the adult female bladder. J Clin Microbiol. 2014 Mar;52(3):871-6. doi: 10.1128/JCM.02876-13. Epub 2013 Dec 26. PMID: 24371246; PMCID: PMC3957746.

 

https://www.sciencenews.org/blog/gory-details/urine-not-sterile-and-nei…

Vierailija
1052/1056 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsaus , röyhtäily, piereskely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1053/1056 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piereskely. Pierujen irtoamista varmaan edesauttaa matkustamon painetason heittely. Toisinaan haju on todella tyrmäävä ja joudun suuntaamaan raitisilmasuuttimen suoraan kasvoilleni.

Ehkä tarkoitus onkin tyrmätä.

Vierailija
1054/1056 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun torspojen pitää aina nousta repimään laukkuja hyllyiltä samalla sekunnilla kun turvavyövalo sammuu ja kone pysähtyy portille. Sitten nämä ääliöt seisovat ikuisuuden  odottamassa ovien aukeamista.

Nämä on niitä joilla on kiire seuraavalle lennolle tai muuhun kuljetukseen... katso pari viestiä ylempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1055/1056 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä hajuvedellä vuoranneet, jotka eivät sen vertaa tajua ottaa kanssamatkustajia huomioon, että jättäisivät sen täysin turhan päänsäryn aiheuttajan pois edes lentomatkalta. Kiva olla suljettu samaan tilaan useaksi tunniksi jonkun käryäjän kanssa. 

Vierailija
1056/1056 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lentolaukun paikka on tuolin alla, siksi ne tarkat mitat. Ylähyllylle vaatteet.