Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?

Vierailija
16.06.2026 |

1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.

2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.

Kommentit (1056)

Vierailija
1021/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku nyt varmaan suuttuu, mutta pakettimatkojen lennoista huono kokemus. En tiedä oliko vaan sattumaa, mutta näitä suu auki toljottajia, crocksit ja ihme rytkyt päällä sekä kovaan ääneen kailottajia tuntui olevan liian monta samalla lennolla.

Eli joskus kaheksankytluvulla oot matkustanut? Riippuu ehkä kohteestakin mutta ei ne charterlennotkaan tuollaisia ole olleet vuosikymmeniin, ja nykyäänhän pakettimatkalaiset lentää pääosin reittilennoilla. 

Vierailija
1022/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät otetaan pois koneessa?? Hyi. 

Itseasiassa näin ei saa kait tehdä, turvallisuussyistä.

 

Ja nämä jotka rojauttavat istuime alas. Lyhyilläkin lennoilla. Olen n.180 pitkä ja polviin ottaa. No, olen ruvennut liikuttelemaan jalkoja ja nostelemaan polviani. Kerran edessä makaava alkoi inisemään "että hänellä on oikeus levätä" totesi että ja minulla on oikeus liikutella jalkojani. Hki-Arlanda lento. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä matkustanut lentsikalla, enkä tule matkustamaan. Ikää 54v.

Vierailija
1024/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kengät otetaan pois koneessa?? Hyi. 

Itseasiassa näin ei saa kait tehdä, turvallisuussyistä.

 

Ja nämä jotka rojauttavat istuime alas. Lyhyilläkin lennoilla. Olen n.180 pitkä ja polviin ottaa. No, olen ruvennut liikuttelemaan jalkoja ja nostelemaan polviani. Kerran edessä makaava alkoi inisemään "että hänellä on oikeus levätä" totesi että ja minulla on oikeus liikutella jalkojani. Hki-Arlanda lento. 

Saa ottaa kengät pois, ja monet premiumlentoyhtiöt jopa tarjoavat turistiluokan matkustajillekin tohvelit lennolla. Finnair ei tursitiluokassa tarjoa tossuja, ja olen nähnyt, että moni tuo yölennolle erikseen töppöset tai villasukat. Finnairillakin on bisnesluokassa tohvelit. Etenkin pitkällä yölennolla on suotavaakin riisua kengät, että veri kiertää paremmin. Ei tietenkään jollan tunnin pituisella Tukholman lennolla silti ole mitään syytä riisua kenkiä.

Vierailija
1025/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustajat, jotka vievät kokonsa takia osan viereisestäkin penkistä. 

Jos ostan lentolipun, oletan että siihen kuuluu kokonainen istumapaikka, eikä vain puolikasta.

Kerran olin litystyneenä kahden ison välissä, ojentelivat toisilleen Pringles-purkkia jo ennen kuin oltiin edes ilmassa.  Olivat kai olettaneet, että keskipenkki jää vapaaksi.

Noissa tilanteissa sitä toivoisi, että ne ikkuna- ja käytäväpenkillä istuvat kaverukset ihan oma-aloitteisesti tajuaisivat ehdottaa, että haluaisiko se keskellä istuva ei-joukkoon-kuuluva vaihtaa paikkaa jomman kumman kanssa. Mua ärsyttäisi tuollainen ruokien tai ties minkä tavaroiden ojentelu minun ylitseni ja minun ohitseni jatkuvasti puhuminen ihan riippumatta siitä minkä kokoiset ihmiset on kyseessä.

Vierailija
1026/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku nyt varmaan suuttuu, mutta pakettimatkojen lennoista huono kokemus. En tiedä oliko vaan sattumaa, mutta näitä suu auki toljottajia, crocksit ja ihme rytkyt päällä sekä kovaan ääneen kailottajia tuntui olevan liian monta samalla lennolla.

Mä jouduin käyttämään pelkästään crockseja yhden reissun ajan ( Amsterdam  4vrk)  koska mulla oli jalka kipeä. Pari kynttä haljennut pahasti.  Varpaat oli aika muhkea paketti sitomisen jälkeen ja ainoa vaihtoehto oli crocksit.  

Lentokentällä ihmiset vähän ihmiset tuijotteli,  mutta en välittänyt.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1027/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joitten on saatava matkustaa pelkällä käsimatkatavaralla kun se on niin kätevää. Sitten raahataan niitä helvetin isoja laukkuja ja kasseja ja pussukoita ja tukitaan kaikki paikat.

Vierailija
1028/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku nyt varmaan suuttuu, mutta pakettimatkojen lennoista huono kokemus. En tiedä oliko vaan sattumaa, mutta näitä suu auki toljottajia, crocksit ja ihme rytkyt päällä sekä kovaan ääneen kailottajia tuntui olevan liian monta samalla lennolla.

Eli joskus kaheksankytluvulla oot matkustanut? Riippuu ehkä kohteestakin mutta ei ne charterlennotkaan tuollaisia ole olleet vuosikymmeniin, ja nykyäänhän pakettimatkalaiset lentää pääosin reittilennoilla. 

Paitsi että Crocseja ei ollut vielä 80-luvulla, eikä vielä 90-luvullakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1029/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät ja pistävönhajuiset pierut

Vierailija
1030/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Heidän olemassaolonsa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1031/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan puhua pälpättävät ja selkänojansa kaatajat toisen syliin. Yleensä huonokäytöksiset jotka ei huomioi muita. 

Vierailija
1032/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustajat, jotka vievät kokonsa takia osan viereisestäkin penkistä. 

Jos ostan lentolipun, oletan että siihen kuuluu kokonainen istumapaikka, eikä vain puolikasta.

Kerran olin litystyneenä kahden ison välissä, ojentelivat toisilleen Pringles-purkkia jo ennen kuin oltiin edes ilmassa.  Olivat kai olettaneet, että keskipenkki jää vapaaksi.

Noissa tilanteissa sitä toivoisi, että ne ikkuna- ja käytäväpenkillä istuvat kaverukset ihan oma-aloitteisesti tajuaisivat ehdottaa, että haluaisiko se keskellä istuva ei-joukkoon-kuuluva vaihtaa paikkaa jomman kumman kanssa. Mua ärsyttäisi tuollainen ruokien tai ties minkä tavaroiden ojentelu minun ylitseni ja minun ohitseni jatkuvasti puhuminen ihan riippumatta siitä minkä kokoiset ihmiset on kyseessä.

Miksi ei keskipaikalla istuva ehdota itse, että hän voi vaihtaa paikkaa niin kaverukset voivat istua vierekkäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1033/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku nyt varmaan suuttuu, mutta pakettimatkojen lennoista huono kokemus. En tiedä oliko vaan sattumaa, mutta näitä suu auki toljottajia, crocksit ja ihme rytkyt päällä sekä kovaan ääneen kailottajia tuntui olevan liian monta samalla lennolla.

Eli joskus kaheksankytluvulla oot matkustanut? Riippuu ehkä kohteestakin mutta ei ne charterlennotkaan tuollaisia ole olleet vuosikymmeniin, ja nykyäänhän pakettimatkalaiset lentää pääosin reittilennoilla. 

Paitsi että Crocseja ei ollut vielä 80-luvulla, eikä vielä 90-luvullakaan.

"Crocs" kai on yleisnimi kaikille pihasandaaleille/kumikengille nykyään vaikka on uudempi brandi. 

Vierailija
1034/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lensin 2011 Canarialle ja ihan samaa käytöstä oli silloinkin. Minkäpä sitä ihminen huonoille tavoilleen voi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1035/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka tunkevat matkalaukkuhihnaan kiinni tiiviiseen riviin kärryineen.

Jos jätettäis tilaa ja kärryt 3m päähän niin ei tarttis pitkänlennonjälkeen polttaa päreitään.

Vierailija
1036/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkikassien lattialle laittajat. Kassit ei ikinä mahdu sinne edessä olevan penkin alle.

Vierailija
1037/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joitten on saatava matkustaa pelkällä käsimatkatavaralla kun se on niin kätevää. Sitten raahataan niitä helvetin isoja laukkuja ja kasseja ja pussukoita ja tukitaan kaikki paikat.

Ei onnistu nykyään, koska käsimatkatavaroiden määrä, paino ja koko ovat rajoitettuja. 

Vierailija
1038/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pösilöt, jotka laskeutumisen jälkeen kipittävät odottamaan matkalaukkua 15 sentin päähän matkalaukkuhihnasta. 

Aika moni ei ole vieläkään oppinut, että matkalaukkuhihna toimii parhaiten niin, että yksi seurueesta ryhmittyy noin metrin päähän pyörivästä hihnasta ja astuu hihnan viereen vasta sitten, kun oikea laukku on tulossa kohdalle. Silloin kaikilla muillakin on loistava näkyvyys.


 Ilmeisesti ne, jotka tuppautuvat ihan hihnan viereen toljottamaan ja estämään muilta näkyvyyden, ovat tavallista tyhmempiä tai hyvin vähän matkustaneita. Tai sitten muuten vaan todella itsekkäitä. Ehkä Helsinki-Vantaankin kentälle pitäisi palauttaa se tarraraita, kun vieläkin siellä on kaikenmaailman torveloita tungeksimassa nenä kiinni matkalaukkukarusellissa.

Vierailija
1039/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tavannu lentokoneessa lapsiperheitä, joissa lapset kiukuttelevat ja pompottelevat vanhempiaan mennen tullen, eikä isä tai äiti sano mitään, vaikka häiriö alkaa käydä muille kanssamatkustajille sietämättömiksi. Vois vähän jo etukäteen pohtia, jaksaako se janipetteri matkustaa kiukuttelematta yölennolla tai aikaisella aamukoneella tai kannattaako sitä ylipäätään vielä ottaa lentomatkoille mukaan.

Vierailija
1040/1056 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pösilöt, jotka laskeutumisen jälkeen kipittävät odottamaan matkalaukkua 15 sentin päähän matkalaukkuhihnasta. 

Aika moni ei ole vieläkään oppinut, että matkalaukkuhihna toimii parhaiten niin, että yksi seurueesta ryhmittyy noin metrin päähän pyörivästä hihnasta ja astuu hihnan viereen vasta sitten, kun oikea laukku on tulossa kohdalle. Silloin kaikilla muillakin on loistava näkyvyys.


 Ilmeisesti ne, jotka tuppautuvat ihan hihnan viereen toljottamaan ja estämään muilta näkyvyyden, ovat tavallista tyhmempiä tai hyvin vähän matkustaneita. Tai sitten muuten vaan todella itsekkäitä. Ehkä Helsinki-Vantaankin kentälle pitäisi palauttaa se tarraraita, kun vieläkin siellä on kaikenmaailman torveloita tungeksimassa nenä kiinni matkalaukkukarusellissa.

Ja luonnollisesti taaperoiden kuuluu olla siinä etummaisina. Ei satu muhun jos siitä joku keilaantuu kun ihmiset ottavat laukkujansa.