Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?

Vierailija
16.06.2026 |

1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.

2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.

Kommentit (1018)

Vierailija
1001/1018 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuijottelu, kun tulet omalle paikallesi tai käyt vessassa lennon aikana. Sama myös junassa. Todella epäkohteliasta sellainen päästä varpaisiin katselu, jota ei voi tosiaan tehdä huomaamattomasti niin pienessä tilassa. 

Se on omituinen suomalainen tapa, ja olen miettinyt usein mitä se oikein tarkoittaa. Olen tullut siihen tulokseen, että se ei ole välttämättä epäkohtelias tapa, vaan on jotenkin kuin lapsen utelias katse. Hei, kuka olet, voitaisiko leikkiä yhdessä? Suomalaiset ovat mielestäni hieman erikoinen kansa, joka viestii enemmän katseilla kuin puheella eli se on jonkinlaista telepatiaa ihmisten välillä. Itse olen oppinut olemaan pahastumatta siitä. 

Vierailija
1002/1018 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntematon tulee istumaan viereeni, hymyilen ja nyökkään, en halua keskustella sen pidempään. En pidä kovin seurallisista ja puheliaista ja luulisi heidän ymmärtävän kun en vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1018 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään kun en lennä. Jos ei pidä ihmisistä, pitää tehdä asioita ajatuksella että ei tartte nähdä muita. Esim. Yksin vaeltaminen, erämökkeily ja autolla matkustaminen on silloin vaihtoehtoja. 

Vierailija
1004/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ärsyttänyt lennoilla mikään kanssamatkustajan käytös. Eikä junissa tai pitkän matkan busseissa. Paikallisliikenteessäkään ei mitään ärsyttävää ole jäänyt mieleen, lukuun ottamatta ruuhka-aikana väsyneiden pikkulasten kiljuntaa. Yksi isä rauhoitteli itkevää lastaan että lauletaan. Niin he yhdessä lauloivat täpötäydessä bussissa joitain lastenlauluja. Se oli mukava kokemus.

Vierailija
1005/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun edessä istuva kääntää penkin niin alas kuin mahdollista ihan lyhyilläkin lennoilla. Ymmärrän pitkät lennot, jos haluaa nukkua, mutta jos lennät keskellä päivää Helsingistä Tukholmaan, miksi?

Minulla oli bursitis lonkassa eli lihaspussin tulehdus. Istuminen sattui ja asentoa joutui vaihtamaan vähän väliä. Pahoittelut jälkikäteen. Olisinpa tajunnut tuon ennen 24 tunnin matkaa ja käynyt ottamassa kortisonipistoksen ennen matkaa. Sinulla siellä takapenkillä ei toivottavasti ollut mitään fyysisiä kipuja, ehkä olit nuori ja terve, toisin kuin minä vanha ja sairas.

Vierailija
1006/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljaat jalat.

Sukat ja kengät riisuttu.

Varpaita heilutellaan ja tuuletellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1007/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi todella hienoa lentoyhtiön puolelta jos istuimet lukittaisiin istuma-asentoon, sellaisesta kyydistä voisi maksaa jopa hieman enemmän.

Vierailija
1008/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisi todella hienoa lentoyhtiön puolelta jos istuimet lukittaisiin istuma-asentoon, sellaisesta kyydistä voisi maksaa jopa hieman enemmän.

Minä en lentäisi ilmaiseksikaan tuollaisella yhtiöllä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1009/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkänojani ra*skaajat:

 

1. Ne jotka eivät pääse takanani ylös ottamatta tukea, ja samalla ravistavat minut hereille.

 

2. Ne jotka eivät osaa kulkea käytävällä ottamatta tukea molemmin puolin muiden selkänojista, jälleen häiriten muita matkustajia.

 

3. Potkijat.

 

4. Kääntämisestä inisevät. Minun fysiikalleni ne selkänojat ovat normaaliasennossa aivan liian pystyssä! 

Vierailija
1010/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustajat, jotka vievät kokonsa takia osan viereisestäkin penkistä. 

Jos ostan lentolipun, oletan että siihen kuuluu kokonainen istumapaikka, eikä vain puolikasta.

Kerran olin litystyneenä kahden ison välissä, ojentelivat toisilleen Pringles-purkkia jo ennen kuin oltiin edes ilmassa.  Olivat kai olettaneet, että keskipenkki jää vapaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1011/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva viettää edes lentokoneessa hetkinen ilman älylaitteita ja tabletteja ja läppäreitä. Niiden käyttö pitäisi kokonaan kieltää lennoilla. Joutuisivat luuripäät olemaan hetkisen oikeassa maailmassa omien ajatustensa kanssa. Se tekisi heillekin hyvää.

Eikö lento- bussi- tai junamatka juuri ole kuin tehty älylaitteita varten? Mitä muutakaan siitä tekee kun ei voi kuin istua paikallaan?

Jos et itse saa vieroitettua itseäsi laitteista, eivät muut oikein siinä voi auttaa.

Olen viimeksi matkustanut aikana ennen älypuhelinten yleistymistä. Silloin matkapuhelimia ei tainnut edes saada käyttää lentokoneissa. Tuolloin selattiin ajankuluksi penkin taskussa olevia matkalehtiä tai otettiin oma sudokukirja mukaan, tai jotakin muuta sähkötöntä tekemistä.

Lentomatkat ovat yhtä juhlaa kun voi ottaa vanhanaikaisen kirjan ja lukea sitä. Ruutuaddiktille on siihen harvoin mahdollisuus. 

Vierailija
1012/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen oksettava käytös pikkutyttöjä kohtaan sekä heil-huutonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1013/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalleen puhuva seisova mies, jonka perse on mun naamani edessä ja haisee p-kalle. Eikö reissuun lähtiessä voisi kävästä suihkussa ja laittaa phtaat kalsarit ja päällyshousut?

Vierailija
1014/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lennolla paikkani oli kolmen rivissä keskimmäinen. No eikös viime hetkillä viereeni käytäväpaikalle kärrätty pyörätuolilla sellainen ihminen, joka olisi tarvinnut joka kerta jonkinlaista avustusta noustaakseen penkistä ja väistääkseen minua. Eli jos minä olisin halunnut mennä vessaan tms., niin olisi pitänyt lentoemot kutsua paikalle. Mielestäni aivan kohtuutonta. Ja tämä henkilö haisi aivan järkyttävän voimakkaasti kus*lle ja pask*lle, anteeksi nyt vaan. Ymmärrän kyllä, ettei varmaan voinut sille mitään. Mutta minä en todellakaan suostunut istumaan loukussa hengitystä pidättäen seuraavat X tuntia. Teinkin sen erittäin selväksi henkilökunnalle, onneksi järjestivät toisen istumapaikan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1015/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nyt varmaan suuttuu, mutta pakettimatkojen lennoista huono kokemus. En tiedä oliko vaan sattumaa, mutta näitä suu auki toljottajia, crocksit ja ihme rytkyt päällä sekä kovaan ääneen kailottajia tuntui olevan liian monta samalla lennolla.

Vierailija
1016/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku nyt varmaan suuttuu, mutta pakettimatkojen lennoista huono kokemus. En tiedä oliko vaan sattumaa, mutta näitä suu auki toljottajia, crocksit ja ihme rytkyt päällä sekä kovaan ääneen kailottajia tuntui olevan liian monta samalla lennolla.

Minua ei haittaa toisten vaatteet tai crocksit. Oikeastaan voi ollakin hyvä ajatus pistää lomalennolle crocsit jalkaan, niin ne eivät vie tilaa matkalaukussa. Ehkä voisin laittaa itsekin. Mutta lentokoneessa kailottaminen on ikävää. 

Vierailija
1017/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku nyt varmaan suuttuu, mutta pakettimatkojen lennoista huono kokemus. En tiedä oliko vaan sattumaa, mutta näitä suu auki toljottajia, crocksit ja ihme rytkyt päällä sekä kovaan ääneen kailottajia tuntui olevan liian monta samalla lennolla.

Minua ei haittaa toisten vaatteet tai crocksit. Oikeastaan voi ollakin hyvä ajatus pistää lomalennolle crocsit jalkaan, niin ne eivät vie tilaa matkalaukussa. Ehkä voisin laittaa itsekin. Mutta lentokoneessa kailottaminen on ikävää. 

Pitkän päivän aikana jalat hikoilevat herkästi, joten minusta avonaiset kengät eivät ole hyvä valinta lennolle. Totta kai jokainen saa pukeutua miten haluaa. Valitettavasti ainakin tämän kokemuksen mukaan rähjäiset vaatteet tuntuivat yhdistävän erikoisen käytöksen kanssa.

Vierailija
1018/1018 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up