Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?
1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.
2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.
Kommentit (1086)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hidastelijat kapsäkkiensä kanssa. Kestää ikuisuus tunkea niitä siinne lokerikkoon ja estetään kaikkien sujuva liikkuminen omille paikoilleen. Pari viikkoa sitten minulla oli aika nopsa koneen vaihto ja jotkut sitten ottavat kaikessa rauhassa laukkujaan hyllyltä ja blokkaavat käytävän. Jos ei ole kiire, antaisitteko kiireisempien mennä ensin ja nousette vasta sitten itse?
Mä en vaan ymmärrä, miksi mtkustamoon päästetään ensin etuosassa istuvat. Eikö olisi sujuvampaa aloittaa perältä.
Vastoin yleistä intuitiota, perältä aloittaminen on lähes huonoin tapa.
https://www.popsci.com/technology/best-way-to-board-an-airplane-accordi…
University of Florida master’s student named Adam Jacobs has built a simulator that clearly visualizes what so many travelers already feel in their gut. Jacobs created a computer model simulating a 186-seat Airbus A320neo and had computer-generated travelers board using three well-documented methods: random, back-to-front, and the lesser-known but academically popular “Steffen method.”...
... The Steffen method, which prioritizes boarding window seats first, concluded boarding after just 11 minutes and and 16 seconds, by far the fastest of the three. Random seating, which is essentially Southwest Airlines offered until recently, completed in 17 minutes and 59 seconds.
Loading back-to-front, however, which many intuitively assume should be the most efficient approach, actually performed far worse than the other two, taking 31 minutes and 15 seconds.
Boardingin perältä aloittamisen todistivat huonoksi vaihtoehdoksi myös Myytinmurtajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkuiden maaninen pelaaminen ja kännykän näpelöinti.
EN voi uskoa, että ihan jokaikisellä on kiltisti lentotila päällä.
Alapeukku tuli tyypiltä, joka ei koskaan laita puhelintaan lentotilaan.
Tai sitten ihmisiltä jotka tietävät ettei lentotilaa tarvitse pitää kuin noustessa ja laskiessa ja sekin vain melkeinpä teoreettisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Ettei ne enne lentoa käy paskalla 💩
Kaikkie pitäs käydä enne lentoa paskalla nii ei menis nii paljo petroolia. Tää pitäs olla lakisäätene juttu! Ennen lentoa paskalle! 💩
Koneesta ulos rynnivät ärsyttävät. Oman käsityksen mukaan ainakin ennen oli kirjoittamaton sääntö, että kone tyhjennetään järjestyksessä edestä päin. Oman kokemuksen mukaan koneen ollessa myöhässä kuulutetaan, että jatkolennolle kiirehtivät menevät ensin. Mutta jos kone on ajoissa,niin miksi pitää rynniä toisten päälle? Lennän usein väliä jossa on tiukka vaihto, ja aina olen kerennyt vaikka olen kiltisti odottanut omaa vuoroa.
Minua ei toiset matkustajat ärsytä. Mutta se ärsyttää, että Helsingin lentokentällä ei ole tarpeeksi henkilökuntaa. On tosi ärsyttävää katsella yli puoli tuntia tyhjänä pyörivää matkalaukkuhihnaa ja se jälkeen kun laukkuja alkaa tulla, niitä tulee harvakseltaan yksi laukku kerrallaan ja joka laukun vällissä monta metriä tyhjää. Kun sinne ei vain ole palkattu tarpeeksi niitä tyyppejä, jotka heittelisivät matkalaukut hihnalle. Tällaisen massatyöttömyyden aikana, hyvänen aika nyt, palkatkaa sinne ihmisiä töihin!