Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?
1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.
2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.
Kommentit (964)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hidastelijat kapsäkkiensä kanssa. Kestää ikuisuus tunkea niitä siinne lokerikkoon ja estetään kaikkien sujuva liikkuminen omille paikoilleen. Pari viikkoa sitten minulla oli aika nopsa koneen vaihto ja jotkut sitten ottavat kaikessa rauhassa laukkujaan hyllyltä ja blokkaavat käytävän. Jos ei ole kiire, antaisitteko kiireisempien mennä ensin ja nousette vasta sitten itse?
Tämä. Ja nämä yleensä kiilaavat ekana koneeseen ja paikka on sitten rivillä joku 15 ja siinä sitten koko jono seisoo kun nämä asettelevat laukkuja ja laittavat takkeja tms. sinne ylös.
Ja minkä takia sitä kassia, laukkua ja pussukka pitää olla matkustamossa niin paljon? Niitä sitten ängetään ylälokeroon oikein antaumuksella, niin että muut joutuvat odottamaan jonossa 15 min...Heti, kun kone on noussut ja turvavyöt saa avata, noista kasseista ja pusseista pitää alkaa tonkia jotain. Jos ei ole varaa maksaa matkalaukusta ruumassa, niin jättäkää se maallinen jäämistönne kotiin.
Kentällä vuosia sitten työskennelleenä täytyy sanoa että ongelma ei juuri koskaan ole sallittujen käsimatkatavaroiden koko vaan ennemmin se kaikki mitä matkustajat ostavat lentokentiltä + ulkovaatteet. Näistä kertyy ne lukemattomat nyssäkät.
Lennän itse ekologisista syistä (myös pitkät kaukomatkat) vain käsimatkavaroilla ja ottaa itseäni päähän että oma ainoa kassi on vaarassa joutua ruumaan koska joidenkin oli nyt pakko saada turhaa härpätystä ja miljoona pussukkaa mukaan. Pitäisi olla sen verran käytöstapoja että tunkee pussukat sitten omaan jalkatilaan.
Onhan ne päällystakit jonkinlainen ongelma varsinkin silloin, kun lentää ihan toiseen ilmastoon. Ja aika orpoa oli olla Harbinin kentällä -30 asteen pakkasessa pikkutakkisillaan, kun matkatavarat olivat jääneet ilmeisesti Pekingiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.
Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana.
Me ollaan näitä kauheita reissavia lapsiperheitä. Meillä on olkalaukku, jossa on kaikki mitä lennon aikana voi tarvita: piirrustustavikkeita, vedet ja naposteltavat, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet lapselle, pehmolelut, 1-2 pientä kirjaa (ennen oli myös vaippapussi, korvikkeet ja maitopullot). Extra-paikoilla nousun ja laskun ajan laukut on pakko laittaa ylähyllyille, mutta nousun jälkeen lasketaan lattialle.
Siellä ylähyllyllä on vetolaukku jossa on lapselle lisää vaihtovaatteita, omat vaihtovaatteet, sekä kirjoja ja lisäpuuhia (ja ennen niitä vaippoja vielä lisää). Otettiin sieltä sitten tarvittaessa kirjaa tai vaippoja.
Pitäisikö vain kieltää lentäminen kaikilta ihan kokonaan kun kaikki on niin kauheaa ja ärsyttävää. Tai nukuttaa kaikki niinkuin Fifth Element leffassa :D
Olen matkustanut lapsen kanssa ihan pienestä saakka paljon ja jotenkin ollaan aina selvitty ilman tuollaista showta ja tavaramäärää. Kuulostat siltä, että teet hirveän show’n itsestäsi ja perheestäsi siellä lentokoneessa.
Ja vaipanvaihto näyttävästi siinä penkillä.
No älä katso. Siihen menee minuutti.
Ai sun mielestä ookoo vaihtaa vaippa penkillä, varmaan ketään ei häiritse?
On ookoo jos ei ole muuta sopivaa paikkaa. Kokeneelta vanhemmalta se sujuu nopsasti jos ei tarvita akrobatiaa.
Kysypä vaikka lentoemänniltä onko ookoo? Sitten sitä paskavaippaa vielä tyrkytetään heille roskikseen hoidettavaksi, hyi helvetti.
Mitäpä sitten? Henkilökunta auttaa kyllä, se on niiden työtä. Veikkaan että tekevät mieluummin sen kuin koskivat nippusiteitä juopuneena raivopään ranteisiin tai kantavat lisää viinaa lomalentäjille.
Luulet ihan tosissasi että joku lentoemo mielellään kantaa sinun Helmi-Petterisi kakkavaippaa? :D Hoida vaan oman muksusi paskat ihan itse.
Mielellään tai ei, samantekevää. Hölökunta auttaa tarvittaessa, se on niiden työ. Tuskin panevat sinuakaan siivoamaan noita oksennuksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.
Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana.
Me ollaan näitä kauheita reissavia lapsiperheitä. Meillä on olkalaukku, jossa on kaikki mitä lennon aikana voi tarvita: piirrustustavikkeita, vedet ja naposteltavat, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet lapselle, pehmolelut, 1-2 pientä kirjaa (ennen oli myös vaippapussi, korvikkeet ja maitopullot). Extra-paikoilla nousun ja laskun ajan laukut on pakko laittaa ylähyllyille, mutta nousun jälkeen lasketaan lattialle.
Siellä ylähyllyllä on vetolaukku jossa on lapselle lisää vaihtovaatteita, omat vaihtovaatteet, sekä kirjoja ja lisäpuuhia (ja ennen niitä vaippoja vielä lisää). Otettiin sieltä sitten tarvittaessa kirjaa tai vaippoja.
Pitäisikö vain kieltää lentäminen kaikilta ihan kokonaan kun kaikki on niin kauheaa ja ärsyttävää. Tai nukuttaa kaikki niinkuin Fifth Element leffassa :D
Olen matkustanut lapsen kanssa ihan pienestä saakka paljon ja jotenkin ollaan aina selvitty ilman tuollaista showta ja tavaramäärää. Kuulostat siltä, että teet hirveän show’n itsestäsi ja perheestäsi siellä lentokoneessa.
Ja vaipanvaihto näyttävästi siinä penkillä.
No älä katso. Siihen menee minuutti.
Ai sun mielestä ookoo vaihtaa vaippa penkillä, varmaan ketään ei häiritse?
On ookoo jos ei ole muuta sopivaa paikkaa. Kokeneelta vanhemmalta se sujuu nopsasti jos ei tarvita akrobatiaa.
Saanko vaihtaa myös terveyssiteen tai tamponin omalla paikallani. Ei menee kauaa aikaa ja voin myös sujauttaa käytetyn oksennuspussiin ja ojentaa nätisti lentoemännälle heidän sattuessaan seuraavalle kierrokselle?
Ainakin miehet voivat kätevästi ja huomaamatta myös kusta pulloon siinä paikallaan istuessa. Eivät sitten häiritse siinä käytävällä poukkoilemalla.
Sopii loistavasti etenkin kun picca on steriiliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.
Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana.
Me ollaan näitä kauheita reissavia lapsiperheitä. Meillä on olkalaukku, jossa on kaikki mitä lennon aikana voi tarvita: piirrustustavikkeita, vedet ja naposteltavat, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet lapselle, pehmolelut, 1-2 pientä kirjaa (ennen oli myös vaippapussi, korvikkeet ja maitopullot). Extra-paikoilla nousun ja laskun ajan laukut on pakko laittaa ylähyllyille, mutta nousun jälkeen lasketaan lattialle.
Siellä ylähyllyllä on vetolaukku jossa on lapselle lisää vaihtovaatteita, omat vaihtovaatteet, sekä kirjoja ja lisäpuuhia (ja ennen niitä vaippoja vielä lisää). Otettiin sieltä sitten tarvittaessa kirjaa tai vaippoja.
Pitäisikö vain kieltää lentäminen kaikilta ihan kokonaan kun kaikki on niin kauheaa ja ärsyttävää. Tai nukuttaa kaikki niinkuin Fifth Element leffassa :D
Olen matkustanut lapsen kanssa ihan pienestä saakka paljon ja jotenkin ollaan aina selvitty ilman tuollaista showta ja tavaramäärää. Kuulostat siltä, että teet hirveän show’n itsestäsi ja perheestäsi siellä lentokoneessa.
Hyvä teille. Ei siitä laukun ottamisesta tai värityskirja värittelystä mitään "showta" tarvitse tehdä.
Nyt pipoa vähän löysemmälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.
Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana.
Me ollaan näitä kauheita reissavia lapsiperheitä. Meillä on olkalaukku, jossa on kaikki mitä lennon aikana voi tarvita: piirrustustavikkeita, vedet ja naposteltavat, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet lapselle, pehmolelut, 1-2 pientä kirjaa (ennen oli myös vaippapussi, korvikkeet ja maitopullot). Extra-paikoilla nousun ja laskun ajan laukut on pakko laittaa ylähyllyille, mutta nousun jälkeen lasketaan lattialle.
Siellä ylähyllyllä on vetolaukku jossa on lapselle lisää vaihtovaatteita, omat vaihtovaatteet, sekä kirjoja ja lisäpuuhia (ja ennen niitä vaippoja vielä lisää). Otettiin sieltä sitten tarvittaessa kirjaa tai vaippoja.
Pitäisikö vain kieltää lentäminen kaikilta ihan kokonaan kun kaikki on niin kauheaa ja ärsyttävää. Tai nukuttaa kaikki niinkuin Fifth Element leffassa :D
Nykyaikana ihan kaiken saa tabletille. Meillä lapsella on ollut aina ns. reissutabletti, jossa on ladattuna piirrettyjä, äänikirjoja, kuvakirjoja, pelejä, värityskirja jne. aina kulloisenkin ikäkauden mukaan. Ja tietenkin kuulokkeet! Sitten vesipullo, pienet eväät ja yksi varavaatekerta sekä tärkein unilelu. Nämä ovat mahtuneet pieneen reppuun edessä olevan istuimen alle.
Kuulostaa ihan järkyttävältä säädöltä matkustaa tuollaisten pakaasien kanssa.
Ei ole säätöä, harvemmin niitä extroja sieltä tarvitsee lennon aikana ottakaa (paitsi vaippoja, silloin kun vielä käytti). Se on jees jos haluaa antaa lapselleen tabletin, mutta me ei anneta.
Ja tosiaan istutaan extra-istuimilla joissa ei ole penkkiä johon voisi laittaa alle. Olkalaukku nostetaan alas lattialle nousun jälkeen.
Aika pienet on maailman ongelmat, jos laukun ottaminen ylähyllyltä vaivaa noin paljon :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.
Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana.
Me ollaan näitä kauheita reissavia lapsiperheitä. Meillä on olkalaukku, jossa on kaikki mitä lennon aikana voi tarvita: piirrustustavikkeita, vedet ja naposteltavat, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet lapselle, pehmolelut, 1-2 pientä kirjaa (ennen oli myös vaippapussi, korvikkeet ja maitopullot). Extra-paikoilla nousun ja laskun ajan laukut on pakko laittaa ylähyllyille, mutta nousun jälkeen lasketaan lattialle.
Siellä ylähyllyllä on vetolaukku jossa on lapselle lisää vaihtovaatteita, omat vaihtovaatteet, sekä kirjoja ja lisäpuuhia (ja ennen niitä vaippoja vielä lisää). Otettiin sieltä sitten tarvittaessa kirjaa tai vaippoja.
Pitäisikö vain kieltää lentäminen kaikilta ihan kokonaan kun kaikki on niin kauheaa ja ärsyttävää. Tai nukuttaa kaikki niinkuin Fifth Element leffassa :D
On myös kivoja reissaavia perheitä. Ihan oma valintasi olla kauhea.
Meinasin "kauhea" koska täällä valitetaan jokaisesta lapsiperheestä. En minäkään tykkää huonosti käyttäytyvistä lapsista :D
Herne pois sieltä nenästä ja takas suuhun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lentänyt elämäni aikana satoja kertoja enkä ole törmännyt esim. juoppoihin koneessa kuin ehkä kerran pari. Liittyykö ne lomalentoihin vai missä niitä tapaa?
Lomalentoihin vissiin. Itsekin lennän vuodessa 10-30 kertaa (lähes kaikki reittilentoja) ja tulee mieleen ainoastaan 2 reissua, jossa lähistöllä istuva kännikala aiheutti häiriötä. Lomalentoja molemmat.
Kertokaa joku nyt ihan oikeasti millä "lomalennoilla" näitä känniäisiä on haitaksi asti?
Mulle on osunut lähinnä jollain pidemmillä lennoilla, jotka lentää suoraan johonkin rantalomakohteeseen. Sikäli kai ei väliä onko se reitti- vai charterlento. Varsinkin kun pahimmilla tapauksilla on ollut omat/jostain tai freesta ostetut viinat mukana niin ei ole edes siitä kiinni onko ilmaiset tarjoilut. Ikävintä on ollut seurata monta tuntia miten känninen ukko käpälöi muka salaa puolisoaan peiton alla viereisellä penkillä, kunnes sitten sammui avonainen pullo kädessään.
Sentään vain avonainen pullo, ei avonainen sepalus....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pierut
Pierujen hajuun voi kouluttautua haistelemalla omiaan. Silloin ei piereskelijoiden hajut koneessa haittaa.
Olen tätä keskustelua lukiessani yrittänyt miettiä olenko koskaan häiriintynyt toisten pieruista lentokoneessa. En kyllä keksi kertaakaan, että olisin edes haistanut mitään.
En minäkään ole koskaan huomannut yletöntä piereskelyä lentokoneessa.
Outoa että moni muu on tästä asiasta valittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.
Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana.
Me ollaan näitä kauheita reissavia lapsiperheitä. Meillä on olkalaukku, jossa on kaikki mitä lennon aikana voi tarvita: piirrustustavikkeita, vedet ja naposteltavat, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet lapselle, pehmolelut, 1-2 pientä kirjaa (ennen oli myös vaippapussi, korvikkeet ja maitopullot). Extra-paikoilla nousun ja laskun ajan laukut on pakko laittaa ylähyllyille, mutta nousun jälkeen lasketaan lattialle.
Siellä ylähyllyllä on vetolaukku jossa on lapselle lisää vaihtovaatteita, omat vaihtovaatteet, sekä kirjoja ja lisäpuuhia (ja ennen niitä vaippoja vielä lisää). Otettiin sieltä sitten tarvittaessa kirjaa tai vaippoja.
Pitäisikö vain kieltää lentäminen kaikilta ihan kokonaan kun kaikki on niin kauheaa ja ärsyttävää. Tai nukuttaa kaikki niinkuin Fifth Element leffassa :D
Olen matkustanut lapsen kanssa ihan pienestä saakka paljon ja jotenkin ollaan aina selvitty ilman tuollaista showta ja tavaramäärää. Kuulostat siltä, että teet hirveän show’n itsestäsi ja perheestäsi siellä lentokoneessa.
Ja vaipanvaihto näyttävästi siinä penkillä.
No älä katso. Siihen menee minuutti.
Ai sun mielestä ookoo vaihtaa vaippa penkillä, varmaan ketään ei häiritse?
Ei pitäisi häiritä. Ei lapsenhoidosta pidä valittaa.
No ehkä voisin nopean huomaamattoman pissavaipan vaihdon ymmärtää, jos vessaan on kamala jono ja lapsi käymässä unille. Mutta sitä vaippaa ei jätetä haisemaan siihen paikalle, vaan toinen vanhemmista jonottamaan, että saa sen vietyä vessan roskikseen. Kakkavaippojen vaihto taas täysin poikkeuksetta vain vessassa.
-eri
Vaihda diinä vessassa,kun ei ole tilaa paljon mitään. Ei kai pienen lapsen kakan haju paljoa häiritse,kyllä sitä omaa tulee jokaisen vähän väliä haisteltua pakosta.
Jos teidän tuhnuisessa lapsiperheessänne vieno paskanhaju on normisettiä 24/7 niin voin kertoa sinulle, että valtaosalle ihmisistä se ei ole. Ei myöskään lentokoneessa. Eli se vaippa vaihdetaan vessassa tai sitten pidät toukan ilmatiiviissä pussukassa, josta mahd. paskan haju ei pääse leijailemaan matkustamoon lennon aikana.
Juu, kyllä kakkavaipat pitää vaihtaa vessassa. Olen joskus nähnyt vierestä kun nukkuvalle lapselle on vaihdettu pissavaippa penkillä, eikä se ole häirinnyt. Ei sitä lasta kannata sen takia herättää, se on kaikille mukavampaa. Mutta jos vaippa on aivan "täynnä", kuten 2-3-vuotiaalla joskus voi olla, niin kannattaahan se silti vaihtaa, ettei penkki kastu.
Miksi sillä 2-3-vuotiaalla olisi täysi vaippa, jos on käytetty vessassa ennen unille menoa? Niin kuin normaalit täysipäiset vanhemmat tekee. Ei tuon ikäisellä normaalilla terveellä lapsella mitään päivävaippaa kuitenkaan ole, ellei ole laiskat vanhemmat.
Voi teidän kanssa. Jospa taapero oli vaikka juonut sitä hyvää mustikkamehua, mitä ei yleensä kotona saa. Pojilla yleensä tarvitsee vaipan vähän pitempään, ihan fysiologisista syistä. Tytöt oppivat nopeammin kuiviksi.
Viimeksi keskipenkillä istui pitkähiuksinen nainen, joka rupesi harjaamaan tukkaansa, niin että hiuksia levisi vieressä istuvien päälle. Lopuksi hän ruiski pikkupullosta hajuvettä ylleen ja me muutkn saimme siitä osamme. Siinä vasta tampio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan itselleni aina tietyn paikan lentokoneesta ja sitä en luovuta kenellekään.
Paikkaa ei tarvitse vaihtaa, se on kiveen hakattu.
Minä en ikinä vaihda paikkaa periaatteesta. Joskus on tullut lentoemo vinkumaan, että joku anni-petteri riviltä 5 haluaisi istua äitinsä lähellä ja voi voi ei ole mun ongelma. Nautinnollisesti kieltäydyn. Jos ei kestä muutamaa tuntia istua eri puolilla konetta niin jääkööt kotiin.
Itse ihmettelen, että perheet eivät osta vierekkäisiä paikkoja, jos on niin tärkeä istua vierekkäin. Me ainakin ostimme niin kauan kuin lapsi oli pienempi. Nyt on sen verran iso, että on aivan sama kuka siinä vieressä istuu.
Mä olen lähdössä matkalle 22-vuotiaan lapseni kanssa ja silti ostettiin vierekkäiset paikat. Aivan kuten ostettiin myös kaksi vuotta sitten. On se vain mukavampaa istua tutun ihmisen vieressä.
1. Känniääliöt. Onneksi reittilennoilla nykyään ei juurikaan ole näitä, chartereita vältän kuin ruttoa.
2. Minun istuimelleni ja jalkatilaan levittäytyvät. Yleensä miehiä. Nykyään sanon näille aika tylysti, jolleivät usko ensimmäisellä kerralla.
3. Ylitunteelliseksi heittäytyvät ääliöt, jotka alkavat tappelemaan a riehumaan jostain pienestä asiasta. Nämäkin yleensä miehiä.
4. Lentokoneen laskeuduttua ryntäilevät ääliöt. Sieltä koneesta voisi kyllä poistua sivistyneestikin, varsinkin kun ryntäilyllä harvoin saa edes mitään etua, kun se terminaaliin vievä bussi odottaa kaikkia.
Miten lihava pitää ihmisen olla, että vie tilaa vieruskaverilta? Mietin vain, kun itse olen ollut painavimmillaan 125kg ja olen 168cm pitkä nainen. En silti vienyt tilaa vieruskaverilta enkä tarvinnut turvavyöhön jatkopalaa. En myöskään haise pahalta koska osaan käydä suihkussa ja käyttää deodoranttia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät malta pitää turvavyötään kiinni koneen täydelliseen pysähtymiseen asti ja pomppaavat pystyyn - mihin on kiire? Toivottavasti joskus kone nytkähtää voimakkaasti ja kaatuvat käytävälle.
Myös lentokoneen laskeuduttua käytäville ryntäävät ihmiset ärsyttävät. Puretaan lentokone poistumisteistä lähimmistä alkaen - helppoa.
Mielestäni on ihan hyvä, että käytäväpaikoilla olevat nousevat heti ylös ja kokoavat kimpsunsa valmiiksi odottamaan sitä hetkeä, kun oma vuoro poistumiselle tulee. Enemmän ärsyttää ne, jotka istuvat viimeiseen asti penkillään ja vasta sitten kun käytävä edellä on tyhjä, alkavat miettimään, että pitäisikö se laukku ottaa hyllyltä ja olikohan mulla jotain penkin alla - tämä kun vielä yhdistetään seuraavalla rivillä sellaisiin taahoihin, jotka odottavat vaikka loputtomasti edellisten rivien tyhjentymistä - koska "järjestys olla pitää".
Tänään vedin itse tyynesti parin edeltävän rivin kuhnailijoiden (joista tosin vain yksi oli käytäväpaikkalla istunut "mulla ei ole mitään kiirettä" -tyyppi) ohi - en yleensäkään jätä tilaisuutta käyttämättä ja nyt oli lisäksi kusihätä (ja paljastui, että lähin vessa löytyi vasta matkatavarahallista...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.
Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana.
Me ollaan näitä kauheita reissavia lapsiperheitä. Meillä on olkalaukku, jossa on kaikki mitä lennon aikana voi tarvita: piirrustustavikkeita, vedet ja naposteltavat, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet lapselle, pehmolelut, 1-2 pientä kirjaa (ennen oli myös vaippapussi, korvikkeet ja maitopullot). Extra-paikoilla nousun ja laskun ajan laukut on pakko laittaa ylähyllyille, mutta nousun jälkeen lasketaan lattialle.
Siellä ylähyllyllä on vetolaukku jossa on lapselle lisää vaihtovaatteita, omat vaihtovaatteet, sekä kirjoja ja lisäpuuhia (ja ennen niitä vaippoja vielä lisää). Otettiin sieltä sitten tarvittaessa kirjaa tai vaippoja.
Pitäisikö vain kieltää lentäminen kaikilta ihan kokonaan kun kaikki on niin kauheaa ja ärsyttävää. Tai nukuttaa kaikki niinkuin Fifth Element leffassa :D
Olen matkustanut lapsen kanssa ihan pienestä saakka paljon ja jotenkin ollaan aina selvitty ilman tuollaista showta ja tavaramäärää. Kuulostat siltä, että teet hirveän show’n itsestäsi ja perheestäsi siellä lentokoneessa.
Ja vaipanvaihto näyttävästi siinä penkillä.
No älä katso. Siihen menee minuutti.
Ai sun mielestä ookoo vaihtaa vaippa penkillä, varmaan ketään ei häiritse?
On ookoo jos ei ole muuta sopivaa paikkaa. Kokeneelta vanhemmalta se sujuu nopsasti jos ei tarvita akrobatiaa.
Saanko vaihtaa myös terveyssiteen tai tamponin omalla paikallani. Ei menee kauaa aikaa ja voin myös sujauttaa käytetyn oksennuspussiin ja ojentaa nätisti lentoemännälle heidän sattuessaan seuraavalle kierrokselle?
Ainakin miehet voivat kätevästi ja huomaamatta myös kusta pulloon siinä paikallaan istuessa. Eivät sitten häiritse siinä käytävällä poukkoilemalla.
Sopii loistavasti etenkin kun picca on steriiliä.
Ei ole. Kysessä syvään juurtunut harhaluulo, jonka taustalla virhekäsitys, joka syntyi kun aiemmin ei osattu labraoloissa viljellä virtsassa olevia bakteereja.
Vierailija kirjoitti:
Miten lihava pitää ihmisen olla, että vie tilaa vieruskaverilta? Mietin vain, kun itse olen ollut painavimmillaan 125kg ja olen 168cm pitkä nainen. En silti vienyt tilaa vieruskaverilta enkä tarvinnut turvavyöhön jatkopalaa. En myöskään haise pahalta koska osaan käydä suihkussa ja käyttää deodoranttia.
No, jos otetaan päätä pidempi mies, joka ei ole aivan vinkuheinä rakenteeltaan, niin normaalipainoisenakin penkin leveys on aika nafti. Siihen muutama kymmenen kiloa ylipainoa, niin tila loppuu kesken.
Itse olen aina yritittänyt helpottaa muiden tuskaa varaamalla käytäväpaikan ja röhnöttämällä käytävän puolella niin paljon kuin mahdollista - siinä tulee tosin kerättyä kylkiosumia tarjoiluvaunuista, lentoemoista ja vessassa ramppaajista.
Mulle on osunut lähinnä jollain pidemmillä lennoilla, jotka lentää suoraan johonkin rantalomakohteeseen. Sikäli kai ei väliä onko se reitti- vai charterlento. Varsinkin kun pahimmilla tapauksilla on ollut omat/jostain tai freesta ostetut viinat mukana niin ei ole edes siitä kiinni onko ilmaiset tarjoilut. Ikävintä on ollut seurata monta tuntia miten känninen ukko käpälöi muka salaa puolisoaan peiton alla viereisellä penkillä, kunnes sitten sammui avonainen pullo kädessään.