Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?
1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.
2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.
Kommentit (852)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt mulle, kun mun mielestä se penkki liikkuu yläreunastaan tyyliin max. 10 cm taaksepäin. Niin miten se voi olla niin suuri ärtymystä aiheuttava tekijä, kun eihän me nyt kaikki olla niin pitkäjalkaisianaan mitenkään. Vai onko meillä jossain kollektiivisessa muistissa ne ajat, kun ne selkänojat liikkui oikeasti? Nykykoneissa toki istutaan tosi ahtaasti jo valmiiksi verrattuna esim. ysäriin, mutta ei mua silti merkittävästi haittaa edessä istuvan penkin kallistus, jos kohta en ymmärrä, mitä hyötyäkään siitä on. Itse en vaivaudu penkkiä kallistamaan, koska hyöty siitä on niin pieni mulle, mutta takanani istuvan vitutus yli asteikon.
Olet niin oikeassa. Mutta eri lentoyhtiöillä on penkeissä erilaiset mitoitukset, ja Finnairillakin tilauslentojen koneisiin on mahdutettu enemmän penkkirivejä kuin reittilentojen koneisiin. Jalkatilan määrä siis vaihtelee, ja luulen, että nuo, joita eniten harmittaa selkänojan kallistelijat, ovat juuri lentäneet jollain ahtaalla tilauslentokoneella. Eikä takana olevalla penkillä todellakaan voi pitää tarjotinta ja ruokailla, jos edessä oleva penkki on kaliistettu taaksepäin, sen takia ruokailun aikana pidetään selkänojat pystyssä. Jalkatilaanhan kallistaminen ei juurikaan vaikuta, vaan siihen ylempänä olevaan tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istutaan käytäväpaikalla ja koko ajan otetaan kuvia lentokoneen ikkunasta. Varaisi ikkunapaikan jos maisemat ja kuvaaminen kiinnostaa.
Miten se ikkunapaikka varataan? Minä ainakin jouduin keskipaikalle viimeksi.
Sieltä mistä lipunkin ostit.
Jos on ostanut pakettimatkan, niin ei niissä yleensä pysty itse vaikuttamaan paikkoihin. Kun ostat lipun netistä lentoyhtiön sivuilta, voit itse valita paikan.
kuoroporukka joka päättää alkaa laulamaan kesken lennon ja kuvittelee, että kaikki tykkää. Äänekkäät teinit.
Piereskelevät ihmiset. Töllistelijät myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi sai nauttia kirkuvasta pikkuvauvasta. Onko ihan pakko lähteä 6 h lennolle sen parikuukautisen kanssa, taisi olla tärkeintä vaan että äiti pääsee aurinkolomalle.
Kuulokkeet päähän ja katsoo jotain elokuvaa, niin sitä ei huomaa. Pikkuvauva voi kokea painetta korvissa nousun ja laskun aikana, tai on väsynyt, eikä osaa vielä kommunikoida muulla tavalla. Olet sinäkin joskus ollut pieni. Niin kuin me kaikki.
Olen eri, mutta vanhempani olivat sen verran fiksuja, että lähdimme koko perheen voimin ensimmäiselle etelänlomalle vasta kun minä olin ylä-asteikäinen ja sisarukseni muistaakseni viidennellä luokalla. Edelleen kysyn, että miksi ne kersat pitää roudata ulkomaille ihan pieninä? Suomessakin on riittävästi nähtävää ja lomat kuluvat mukavasti vaikka kotipaikkakunnalla. Ihme vouhotusta ja ihmisten kiusaamista raijata kiukuttelevia pikkulapsia väkisin maailman toiselle puolen. He ehtivät matkustella vielä aikuisinakin sitten kun kaikkialla ei ole vielä käyty...
Juu, tässä on havumetsä. Ja katsokaas lapset, tässä on sekametsää, olettekos sellaista nähneet? Jaa olette. No mitäs sitten keksittäisiin, mennäänkö vaikka saunaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laukkujen määrä. Jos sisälle voi ottaa yhden niin on vielä toinen iso laukku ellei kolmas "pikku kassi".
Itsellä yksi pienehkö reppu, jonka kanssa on käyty kaikissa ilmansuunnissa.
Olen huomannut että käytännöllisesti ajateltu vaatekerta, ohuita nopeasti kuivuvia esim kerrospukeutumiseen on parempi kuin yksi paksu vaate.
Onko tullut mieleen, että ihmisillä on erilaisia matkustuskohteita? Jotkut jopa menevät vuodeksi jonnekin. Ihme ärsytyksen aihe.
No kyllä suurin syy on, ettei ihmiset viitsi maksaa ruumaan menevästä matkalaukusta.
Yksi ruumalaukku kuuluu hintaan.
Ei se enää kuulu, välttämättä edes käsimatkatavarat ei kuulu halvimmissa lennoissa, saa ottaa vain pienen repun tai laukun, joka laitetaan edellä olevan istuimen alle.
En käytä halpislentoja. Lennän Finairilla.
Et ilmeisesti ihan viime vuosina kuitenkaan?
Jos et Finnairin matkatavaramaksuista tiedä.
Paskaa ajavat ihmiset. Näitä suomalaisissa riittää. Maitoa kitataan että varmasti kaasua riittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laukkujen määrä. Jos sisälle voi ottaa yhden niin on vielä toinen iso laukku ellei kolmas "pikku kassi".
Itsellä yksi pienehkö reppu, jonka kanssa on käyty kaikissa ilmansuunnissa.
Olen huomannut että käytännöllisesti ajateltu vaatekerta, ohuita nopeasti kuivuvia esim kerrospukeutumiseen on parempi kuin yksi paksu vaate.
Onko tullut mieleen, että ihmisillä on erilaisia matkustuskohteita? Jotkut jopa menevät vuodeksi jonnekin. Ihme ärsytyksen aihe.
No kyllä suurin syy on, ettei ihmiset viitsi maksaa ruumaan menevästä matkalaukusta.
Yksi ruumalaukku kuuluu hintaan.
Ei se enää kuulu, välttämättä edes käsimatkatavarat ei kuulu halvimmissa lennoissa, saa ottaa vain pienen repun tai laukun, joka laitetaan edellä olevan istuimen alle.
En käytä halpislentoja. Lennän Finairilla.
Ei se matkalaukku ole ilmainen Finnairillakaan - ainoastaan business luokassa Euroopan lennolla hintaan kuuluu yksi 23kg laukku (jonka hinta on business luokan hintaan "piilotettu") Mikään ei ole enää "ilmaista" paitsi vesi ja mustikkamehu!!
Ei ihan noin ole, tilasin viime viikolla liput ja kyllä siihen lippuun sisältyy 1 kpl 23 kg laukkuja ja kabiinin max 8 kg laukku.
Eikä tosiaan ole businesslippu !
Pakko olla trolli. Väkisinkin näkee ne vaihtoehdot, jos itse tilaa lennot. Niin no, jos tosiaan joku muu tilasi lennot, niin sitten joku voi onnistua pysyttelemään autuaan tietämättömänä.
En ärsyynny. Lennän lomalle ja pois, hyvä fiilis, hyvää seuraa, hyvä kirja, lasi kuohuvaa.. Minua ei haittaa hidastelijat, lapset, eläimet,pähkinät, lihavat, juopot.
Lähinnä mietin tätä keskustelua miten ihmiset nykyisin ärsyyntyy kaikesta. Kamalan raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istutaan käytäväpaikalla ja koko ajan otetaan kuvia lentokoneen ikkunasta. Varaisi ikkunapaikan jos maisemat ja kuvaaminen kiinnostaa.
Miten se ikkunapaikka varataan? Minä ainakin jouduin keskipaikalle viimeksi.
Sieltä mistä lipunkin ostit.
Jos on ostanut pakettimatkan, niin ei niissä yleensä pysty itse vaikuttamaan paikkoihin. Kun ostat lipun netistä lentoyhtiön sivuilta, voit itse valita paikan.
Totta kai pystyy. Lisämaksusta saa just sen paikan minkä haluaa. Vanhempani käyvät joka vuosi paketilla Thaimassa. Aina varaan heille käytäväpaikat
Pelottaa, kun vierustoveri tilaa ruokapaketin ja punaviiniä. Vähän kone keikahtaa ja punaviini on minun vaatteillani. Seuraava aste on se vieressäistuja, joka on kännissä ja käyttäytyy kuin känniläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hidastelijat. Joka vaiheessa. Ensin aletaan kaivaa sitä lippua esiin vasta portilla, jono seisoo takana. Sitten hiiiitaaaasti madellaan koneeseen ja viikataan sitä takkia ikuisuus sinne lokeroon ja ronklataan se megakokoisen repun jokainen tasku läpi ennen kuin ahdetaan se lokeroon. Ja sama koneesta poistuessa. Noustaan heti tukkimaan käytävä eikä kuitenkaan toimita reippaasti vaan siinä sitten taas kaikessa rauhassa puetaan sitä samaa takkia ja reppua selkään.
VAUHTIA IHMISET!!!Älä turhaan hermostu. Ei se kone lähde, ennen kuin te olette kaikki kyydissä ja olette ehtineet odottaa jokainen omalla penkillänne hyvän aikaa.
no kyllähän vaan kone lähtee,ei jää odottamaan jos et ole ajoissa koneessa,en tiedä onko lomalennoilla eri käytäntö,mutta esim.jos lennät vaikka helsingistä buenos airesiin,niin siinä on hyvinkin pari vaihtoa,ja voi olla tiukkakin aikataulu,itselläni oli pysähdys pariisissa,ja koneen vaihtoon vain 45 min.ja lähtö eri terminaalista kuin mihin saavuin(pariisin kenttä ei ole kovin pieni...),onneksi ehdin,mutta piti käytävällä seisojia ohitella vauhdilla ja oli vain reppu selässä.
Tuossa oli valitettu jonosta koneeseen, kun ruvetaan vasta portilla kaivamaan lippua jne. Jos itse seisot samassa jonossa, niin aivan varmasti sinut otetaan sisään, kulki jono sitten hitaasti tai nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yölennolla, kun takana istuvan Tuire-Mairen on päästävä vessaan, joten noustessaan ottaa selkänojasta kiinni ja nykäisee niin, että koko penkki rytkähtää tasksepäin. Tähän kun herää ja tuijottaa vihaisesti niin Terttukaisa tuijottaa vähä-älyisesti suu auki ja jatkaa nykimistä.
Kun edessä oleva penkki on ala-asennossa Tuire- Maire ei ehkä pääse paikaltaan ottamatta tukea edessä olevasta penkistä. Siihen väliin kun ei millään mahdu seisomaan, kun edessä oleva penkki roikkuu Tuire-Mairen polvissa.
Asiaan saattaa vaikuttaa myös se, että Tuire-Mairen keskivartalon tukilihakset eivät ole olleet kunnossa sitten vuoden 1983.
Saattaisi, mutta on merkityksetöntä, kun siinä välissä ei mahdu seisomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt mulle, kun mun mielestä se penkki liikkuu yläreunastaan tyyliin max. 10 cm taaksepäin. Niin miten se voi olla niin suuri ärtymystä aiheuttava tekijä, kun eihän me nyt kaikki olla niin pitkäjalkaisianaan mitenkään. Vai onko meillä jossain kollektiivisessa muistissa ne ajat, kun ne selkänojat liikkui oikeasti? Nykykoneissa toki istutaan tosi ahtaasti jo valmiiksi verrattuna esim. ysäriin, mutta ei mua silti merkittävästi haittaa edessä istuvan penkin kallistus, jos kohta en ymmärrä, mitä hyötyäkään siitä on. Itse en vaivaudu penkkiä kallistamaan, koska hyöty siitä on niin pieni mulle, mutta takanani istuvan vitutus yli asteikon.
Olet niin oikeassa. Mutta eri lentoyhtiöillä on penkeissä erilaiset mitoitukset, ja Finnairillakin tilauslentojen koneisiin on mahdutettu enemmän penkkirivejä kuin reittilentojen koneisiin. Jalkatilan määrä siis vaihtelee, ja luulen, että nuo, joita eniten harmittaa selkänojan kallistelijat, ovat juuri lentäneet jollain ahtaalla tilauslentokoneella. Eikä takana olevalla penkillä todellakaan voi pitää tarjotinta ja ruokailla, jos edessä oleva penkki on kaliistettu taaksepäin, sen takia ruokailun aikana pidetään selkänojat pystyssä. Jalkatilaanhan kallistaminen ei juurikaan vaikuta, vaan siihen ylempänä olevaan tilaan.
Joo ruokaillessa toki täytyy penkin olla pystyssä, ja matkustamohenkilökunta pyytää penkit siksi aikaa. Mun puolison polvet on kiinni edessä olevan selkänojassa, ja hänellä kyllä toki tuntuu se pienikin kallistus.
Mut toki, jos pakettimatkat kuljetaan vielä ahtaammin kuin reittilennot, niin mulla puuttuu pala täatä kokemuksesta, koska en ole lentänyt pakettimatkalla kuin todennäköisesti luokkaretkelle silloin ysärillä.
Vierailija kirjoitti:
kuoroporukka joka päättää alkaa laulamaan kesken lennon ja kuvittelee, että kaikki tykkää. Äänekkäät teinit.
Kivaa vaihtelua se on
t.. Mummeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan ei ole vielä maininnut niitä, jotka huudattavat omia videoitaan äänet täysillä? En tod halua kuunnella roskasarjaasi parin penkkirivin päästä.
Voiko joku kertoa, että miksi jotkut ihmiset tuntuvat nimenomaan HALUAVAN, että kaikki ympärillä olijat kuulevat, mitä he katsovat puhelimesta? Miksi eivät käytä mieluummin kuulokkeita? Jotain huomionhakua, päähenkilösyndrooma?
Itseäni tuollainen nolottaa enkä todellakaan haluaisi kenenkään kuulevan, mitä katson puhelimella. Vaikka ovat ihan perus somevideoita ja sarjoja...
Mun lennoilla henkilökunta on aina pyytänyt näitä käyttämään kuulokkeita. Kerran oltiin kaverin kanssa just sanomassa, mutta lentoemäntä ehti ensin.
Joskus vain volyymit ovat niin kovalla, että luureistakin kuuluu vieressä istujille mitä luuripää kuuntelee. Mahtavat tärykalvot olla paskana näillä.
Tiedätkö, kuulovammaisiakin on ? Pakko olla isollaan ääni, että kuulee
Jos et kulkisi luurit päässä 24/7 niin olisi kuulokin tallella.
VOi kuule, minulla on tasan yhdet luurit olleet. Kuulovammani on synnynnäinen
Minua ärsyttää joka ikinen pentu ja kovaääniset, nenäkkäät teinit, känniääliöt ja hidastelijat.
Ei ärsytä mikään. En vain pidä ihmispaljoudesta missään muodossa enää. Eli mun reissut on tehty. Ja olen nähnyt kaiken mikä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Pikkulasten vanhemmat. Ei sitä housuunpaskojaa tarvitse ottaa mukaan, ehditte kyllä varmasti matkustella sitten kun lapsi on kasvanut. Itkeskelevä housuunpaskoja viihtyy takuulla paremmin mummolassa hoidossa tai kotona.
Lapsi saattaa olla matkalla mummolaan.