Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?
1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.
2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.
Kommentit (856)
Vierailija kirjoitti:
Viimeeksi ärsytti se, että olin varannut lennolle evääksi pari pähkinää sisältävää myslipatukkaa ja lentoemäntä kuulutti lennolla olevan pähkinäallergikon, joten ei saa edes avata mitään missä on pähkinää. Minulla ei ollut muuta evästä mukana. Kun kysyin saanko korvaukseksi "kärsimyksestä" ilmaiseksi esim suklaapatukan, en saanut.
Olisit vaan syönyt. Minä otan piruuttaankin evääksi tästä lähtien oikein pähkinäisiä suklaapatukoita ja tungen vielä lisää pähkinöitä sinne sisälle. Vaihdan kääreet ja mussutan vaivihkaa ja hönkäilen oikein pitkin ja poikin koneen käytävää kulkiessani. Hah hah!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rääkyvät kakarat!!! Mikään ei ole ärsyttävämpää ja rasittavampaa kuin se että joudut istumaan useamman tunnin pienessä purkissa missä joku saatanan kakara rääkyy kurkkusuorana ja vanhemmat ei tee mitään sen eteen että saisi hiljennettyä sen kakaran. Lentäkää perkele yksityiskoneella kun kerran ette osaa ottaa muita huomioon. Vaikka se teidän kakaran rääyntä olisi teidän korviin kaunein ääni maan päällä niin muille se on aivan saatanan rasittavaa
Voin vakuuttaa ettei se ole kivaa yhdellekään vanhemmalle. Ehdota mitä asialle tulisi tehdä kun kyseessä on vaikka vauva? Lyödä? Kuristaa? Tukehduttaa?
Kaikki luettelemasi ovat hyviä vaihtoehtoja. Ja jos vaikka sitten jättäisitte matkustamatta kunnes kersa osaa olla hiljaa.
Joillekin aikuisillekin saisi tehdä nämä mainitut asiat. Sinulle etunenässä, senkin kuvotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laukkujen määrä. Jos sisälle voi ottaa yhden niin on vielä toinen iso laukku ellei kolmas "pikku kassi".
Itsellä yksi pienehkö reppu, jonka kanssa on käyty kaikissa ilmansuunnissa.
Olen huomannut että käytännöllisesti ajateltu vaatekerta, ohuita nopeasti kuivuvia esim kerrospukeutumiseen on parempi kuin yksi paksu vaate.
Onko tullut mieleen, että ihmisillä on erilaisia matkustuskohteita? Jotkut jopa menevät vuodeksi jonnekin. Ihme ärsytyksen aihe.
No kyllä suurin syy on, ettei ihmiset viitsi maksaa ruumaan menevästä matkalaukusta.
Niinkö? Lentoyhtiön statuksen vuoksi lippuuni kuuluu aina pieni reppu tms., käsimatkatavara ja kaksi ruumaan menevää laukkua vaikka otan halvimman mahdollisen lipun. Pyrin kuitenkin matkustamaan aina käsimatkatavaroilla, koska matkustan niin paljon, etten todellakaan halua kuluttaa aikaani matkatavarahihnojen äärellä saati laatia korvaushakemuksia kadonneista matkalaukuista (tänä vuonna kaksi kertaa).
Millälailla onnistut sössimään matkatavaratarrat? Etkö muista ottaa edellisen reissun kaikkia tarroja pois? Viivakoodilukija ei (yleensä) tee virheitä.
Kuule sen verran paljon matkustan, että tiedän todellakin, miten laukkujen ja tarrojen kanssa menetellään. Silloin harvoin, kun matkalaukun otan mukaan, siihen vielä lätkitään tarrat ja lipukkeet virkailijan toimesta, koska kävelen priority chek inniin. Mutta jostain syystä sössimisiä tapahtuu, tiedä sitten kenen toimesta. Ja joskus kentällä on käsittelyssä ongelmia. Usaan konferenssiin mennessä lähes koko koneellisen (suora lento!) matkalaukut jäivät tulematta. Ne toimitettiin sitten kotiin pari päivää matkan päättymisen jälkeen! Ja joskus ne laukut eivät ehdi mukaan koneen vaihdon yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi sai nauttia kirkuvasta pikkuvauvasta. Onko ihan pakko lähteä 6 h lennolle sen parikuukautisen kanssa, taisi olla tärkeintä vaan että äiti pääsee aurinkolomalle.
Kuulokkeet päähän ja katsoo jotain elokuvaa, niin sitä ei huomaa. Pikkuvauva voi kokea painetta korvissa nousun ja laskun aikana, tai on väsynyt, eikä osaa vielä kommunikoida muulla tavalla. Olet sinäkin joskus ollut pieni. Niin kuin me kaikki.
Olen eri, mutta vanhempani olivat sen verran fiksuja, että lähdimme koko perheen voimin ensimmäiselle etelänlomalle vasta kun minä olin ylä-asteikäinen ja sisarukseni muistaakseni viidennellä luokalla. Edelleen kysyn, että miksi ne kersat pitää roudata ulkomaille ihan pieninä? Suomessakin on riittävästi nähtävää ja lomat kuluvat mukavasti vaikka kotipaikkakunnalla. Ihme vouhotusta ja ihmisten kiusaamista raijata kiukuttelevia pikkulapsia väkisin maailman toiselle puolen. He ehtivät matkustella vielä aikuisinakin sitten kun kaikkialla ei ole vielä käyty...
Vaikka siksi, että mummola sijaitsee toisessa maassa.
Vähän ikävää sanoa, mutta ihmiset, jotka eivät paljoa matkusta. Se toljottaminen ja kailottaminen, kun on kerrankin päästy Savon perukoilta ihmisten ilmoille. Näitä on onneksi helppo vältellä valitsemalla omat matkakohteet pakettimatkojen ulkopuolelta.
Sitten sanoittavat vanhemmat. Nämä vielä yleensä puhuvat sellaiseen sävyyn, että kaikkien on tarkoitus kuulla kuinka hyviä vanhempia ovat. Yleensä nämä eivät ole opettaneet lapsilleenkaan, että pitäisi pitää volyymi sellaisena, että vaan ihan lähellä olevat kuulevat. Toisin sanoen yleensä näiden sanoittajien lapsetkin ovat ärsyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Penkinkallistajat. Yölennot erikseen, mutta kyllä aikuinen jaksaa istua Euroopan lennolla keskellä päivää muutaman tunnin.
Minä kallistan penkkini ihan niillä Euroopan sisäisilläkin lennoilla. Yleensä lennän päivällä, joten nukun vain 2-3h edellisenä yönä, jotta saan nukuttua koneessa. Touhuan yleensä aina jotain ja 4-6h lento on liian pitkä aika olla paikoillaan, nukkuessa se sujuu.
Pahoittelut siitä! Toivottavasti eteenpäin liukuvat penkit yleistyvät kaikkiin konemalleihin.
Ai siis sä ihan varta vasten nukut vähän yöllä, että voit häiritä takana istuvaa lennolla..? Kaikkea sitä ihmisille tulee mieleen, mikä ei itsellä kävisi mielessäkään.
Kuorsaajat ja tuhisijat lennolla pitäisi saada ampua saman tien. Tuli tästä mieleen.
Minua kyllä eniten ärsyttää muutaman tunnin päivälennolla kuorsaajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Penkinkallistajat. Yölennot erikseen, mutta kyllä aikuinen jaksaa istua Euroopan lennolla keskellä päivää muutaman tunnin.
Minä kallistan penkkini ihan niillä Euroopan sisäisilläkin lennoilla. Yleensä lennän päivällä, joten nukun vain 2-3h edellisenä yönä, jotta saan nukuttua koneessa. Touhuan yleensä aina jotain ja 4-6h lento on liian pitkä aika olla paikoillaan, nukkuessa se sujuu.
Pahoittelut siitä! Toivottavasti eteenpäin liukuvat penkit yleistyvät kaikkiin konemalleihin.
Ai siis sä ihan varta vasten nukut vähän yöllä, että voit häiritä takana istuvaa lennolla..? Kaikkea sitä ihmisille tulee mieleen, mikä ei itsellä kävisi mielessäkään.
Kuorsaajat ja tuhisijat lennolla pitäisi saada ampua saman tien. Tuli tästä mieleen.
Minua kyllä eniten ärsyttää muutaman tunnin päivälennolla kuorsaajat.
Minä ainakin torkahdan lentokoneessa aina, vaikka olisin nukkunut hyvin ja juonut juuri kahvia. Sori siitä. En kyllä ymmärrä miksi se ketään ärsyttää. Ei nukkuva ihminen häiritse ketään.
Vierailija kirjoitti:
Hidastelijat. Joka vaiheessa. Ensin aletaan kaivaa sitä lippua esiin vasta portilla, jono seisoo takana. Sitten hiiiitaaaasti madellaan koneeseen ja viikataan sitä takkia ikuisuus sinne lokeroon ja ronklataan se megakokoisen repun jokainen tasku läpi ennen kuin ahdetaan se lokeroon. Ja sama koneesta poistuessa. Noustaan heti tukkimaan käytävä eikä kuitenkaan toimita reippaasti vaan siinä sitten taas kaikessa rauhassa puetaan sitä samaa takkia ja reppua selkään.
VAUHTIA IHMISET!!!
Bussi lähtee heti kun matkustaja on sisällä, mutta lentokone ei lähde vaikka menisit laukaten sisälle !
Aikaa on ! Kyllä siellä ehdit sitten lennon aikana istua kylliksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeeksi ärsytti se, että olin varannut lennolle evääksi pari pähkinää sisältävää myslipatukkaa ja lentoemäntä kuulutti lennolla olevan pähkinäallergikon, joten ei saa edes avata mitään missä on pähkinää. Minulla ei ollut muuta evästä mukana. Kun kysyin saanko korvaukseksi "kärsimyksestä" ilmaiseksi esim suklaapatukan, en saanut.
Olisit vaan syönyt. Minä otan piruuttaankin evääksi tästä lähtien oikein pähkinäisiä suklaapatukoita ja tungen vielä lisää pähkinöitä sinne sisälle. Vaihdan kääreet ja mussutan vaivihkaa ja hönkäilen oikein pitkin ja poikin koneen käytävää kulkiessani. Hah hah!
Sinua ei tietenkään haittaa, että sinun takiasi kone saattaa joutua laskeutumaan ihan muualle kuin olet menossa. Onhan se niin ihanaa istuskella koneessa/vieraalla kentällä monta tuntia odottelemassa että päästään uudelleen liikkeelle. Tai jopa odottaa yön yli, kun henkilökunnan työtunnit ovat täyttyneet. Ja sinun vuoksesi koko koneellinen joutuu samaan tilanteeseen.
No, ethän sinä ikinä minnekään lennäkään, kunhan tuuli lörppähuuliasi heiluttelee ja näppis savuaa ihan muuten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Penkinkääntäjät. Voi jeesuksen helv e tti että verenpaine nousee ajatuksestakin. Talvella 12 h (päiväsaikaan) lennolla mieheni edessä istuva vellikulli kaatoi heti penkin ääriasentoon taakse, ja istui sitten etukenossa tuijottamassa elokuvia koko lennon ajan.
Niin käsittämätöntä itsekkyyttä että puistattaa.
Hänellä on siihen oikeus.
Ihme ettei koneissa ole penkit, jonka istuin siirtyy eteenpäin jos selkänojaa haluaa kallistaa. Silloin oma jalkatila pienenee eikä muiden. Samaten on turvallisempaa kun takana istujan pöytä pysyisi samassa asennossa koko matkan.
P.S. Me ostamme aina paikat ekalta, tai exit-riviltä, niin ei tarvitse pitää ketään sylissä.
Tiedän että on oikeus. Aivan järjettömän itsekäs ja kusipäinen temppu se on silti.
Ei tuollaiset itsekkäät mitään usko eikä ajattele toisia matkustajia, ihan sama mitä niille sanoo. Moukkia.
Vierailija kirjoitti:
Pitkähiuksiset naiset jotka heittävät lettinsä penkin taakse.
Ei muuta kuin yskimään vaan näyttävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laukkujen määrä. Jos sisälle voi ottaa yhden niin on vielä toinen iso laukku ellei kolmas "pikku kassi".
Olen huomannut että käytännöllisesti ajateltu vaatekerta, ohuita nopeasti kuivuvia esim kerrospukeutumiseen on parempi kuin yksi paksu vaate.
Onko tullut mieleen, että ihmisillä on erilaisia matkustuskohteita? Jotkut jopa menevät vuodeksi jonnekin. Ihme ärsytyksen aihe.
No kyllä suurin syy on, ettei ihmiset viitsi maksaa ruumaan menevästä matkalaukusta.
Yksi ruumalaukku kuuluu hintaan.
Ei se enää kuulu, välttämättä edes käsimatkatavarat ei kuulu halvimmissa lennoissa, saa ottaa vain pienen repun tai laukun, joka laitetaan edellä olevan istuimen alle.
En käytä halpislentoja. Lennän Finairilla.
Ei se matkalaukku ole ilmainen Finnairillakaan - ainoastaan business luokassa Euroopan lennolla hintaan kuuluu yksi 23kg laukku (jonka hinta on business luokan hintaan "piilotettu") Mikään ei ole enää "ilmaista" paitsi vesi ja mustikkamehu!!
Ei ihan noin ole, tilasin viime viikolla liput ja kyllä siihen lippuun sisältyy 1 kpl 23 kg laukkuja ja kabiinin max 8 kg laukku.
Eikä tosiaan ole businesslippu !
Joku viisas on joskus sanonut, ettei pikkuasioista kannata hermostua, ja kun tarkemmin ajattelee, kaikki asiat ovat pikkuasioita.
Ehdotankin että kaikki te turhasta ja pikkuasioista ärsyyntyvät jäätte vaan yksinkertaisesti kotiin. Säästätte hermojanne eikä verenpaine nouse turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se enää kuulu, välttämättä edes käsimatkatavarat ei kuulu halvimmissa lennoissa, saa ottaa vain pienen repun tai laukun, joka laitetaan edellä olevan istuimen alle.
Ei se matkalaukku ole ilmainen Finnairillakaan - ainoastaan business luokassa Euroopan lennolla hintaan kuuluu yksi 23kg laukku (jonka hinta on business luokan hintaan "piilotettu") Mikään ei ole enää "ilmaista" paitsi vesi ja mustikkamehu!!
Ei ihan noin ole, tilasin viime viikolla liput ja kyllä siihen lippuun sisältyy 1 kpl 23 kg laukkuja ja kabiinin max 8 kg laukku.
Ei, mutta ei myöskään Super Light-lippu. Siihen ei tosiaan Finnairillakaan kuulu muuta kuin pieni laukku, joka mahtuu istuimen alle.
Itse ärsyynnyn, kun vanhemmat vaeltaa taaperoidensa kanssa käytävällä ja antavat niiden tahmatassutaaperoiden sorkkia muita ihmisiä. Ja sitten pitäisi olla sille räkäiselle kuolaavalle taaperolle mukava, kun se herättää sinut sorkkimalla kuolaisilla käsillään.
Ja kyllä minulla on omakin lapsi, joka ei ole ikinä saanut taapertaa käytävää pitkin, vaikka on matkustanut pienestä saakka.
Vierailija kirjoitti:
Penkin selkänojan laskijat. Jos lento ei ole yölento tai hyvin pitkä, kaikille on parasta jos kukaan ei laske selkänojaa alas. Istuimet on niin lähekkäin että jos edellä oleva laittaa nojan alas, on itse pakko tehdä sama jotta jää tilaa hengittää.
Aika norsu saa olla, ettei jää tilaa hengittää !
Mustat ulkopaikkakuntalaiset ja riitaa haastavat persut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimet matkustamossa. Täysin käsittämätöntä että eläimiä päästetään matkustamoon.
Pähkinöiden syöjät.
Pähkinät nyt ovat yksi helpoimmista eväistä. Meillä on niitä aina mukana, kun matkustetaan pidemmälle. Samoin kuivattuja hedelmiä.
Jos rou skutat äänekkäästi, niin k uri stan sinut. Muuten ei väliä.
"Pähkinäallergikot" näistä saavat aina koh tauksia....No aika äänekkäästi saa rouskuttaa, että kukaan kuulee lentokoneen hälyn yli. Vieressä istuu 95% kerroista oma perhe, eikä niitä häiritse.
Meitä misofoonikkoja on kuule yllättävän paljon.
Se on ihan teidän ongelmanne, ei minun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on classic lippu. Se on siis se kolmanneksi kallein lipputyyppi mitä finskillä on.