Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?
1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.
2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.
Kommentit (850)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hidastelijat. Joka vaiheessa. Ensin aletaan kaivaa sitä lippua esiin vasta portilla, jono seisoo takana. Sitten hiiiitaaaasti madellaan koneeseen ja viikataan sitä takkia ikuisuus sinne lokeroon ja ronklataan se megakokoisen repun jokainen tasku läpi ennen kuin ahdetaan se lokeroon. Ja sama koneesta poistuessa. Noustaan heti tukkimaan käytävä eikä kuitenkaan toimita reippaasti vaan siinä sitten taas kaikessa rauhassa puetaan sitä samaa takkia ja reppua selkään.
VAUHTIA IHMISET!!!Älä turhaan hermostu. Ei se kone lähde, ennen kuin te olette kaikki kyydissä ja olette ehtineet odottaa jokainen omalla penkillänne hyvän aikaa.
no kyllähän vaan kone lähtee,ei jää odottamaan jos et ole ajoissa koneessa,en tiedä onko lomalennoilla eri käytäntö,mutta esim.jos lennät vaikka helsingistä buenos airesiin,niin siinä on hyvinkin pari vaihtoa,ja voi olla tiukkakin aikataulu,itselläni oli pysähdys pariisissa,ja koneen vaihtoon vain 45 min.ja lähtö eri terminaalista kuin mihin saavuin(pariisin kenttä ei ole kovin pieni...),onneksi ehdin,mutta piti käytävällä seisojia ohitella vauhdilla ja oli vain reppu selässä.
Tuossa oli valitettu jonosta koneeseen, kun ruvetaan vasta portilla kaivamaan lippua jne. Jos itse seisot samassa jonossa, niin aivan varmasti sinut otetaan sisään, kulki jono sitten hitaasti tai nopeasti.
vastaus oli tuohon joka kirjoitti" älä hermostu,ei se kone lähde ennenkuin olette kaikki kyydissä"..
Vaikka lennän jatkuvasti ja paljon, niin eipä ole mikään sen kummemmin ärsyttänyt. Yölennoilla ja muulloinkin laitan unimaskin, korvatulpat ja hupparin hupun päähän ja käyn nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ärsyynny. Lennän lomalle ja pois, hyvä fiilis, hyvää seuraa, hyvä kirja, lasi kuohuvaa.. Minua ei haittaa hidastelijat, lapset, eläimet,pähkinät, lihavat, juopot.
Lähinnä mietin tätä keskustelua miten ihmiset nykyisin ärsyyntyy kaikesta. Kamalan raskasta.
Niin on.
on myös paljon ihmisiä jotka lentävät muutenkin kuin lomalle ,mutta hienoa jos voit nauttia kirjasta ja lasista kuohuvaa vaikka joku lapsi huutaa ja kirkuu vieressä,vanhemmat ovat kun eivät huomaiskaan,tai joku potkii selkänojaasi koko lennon ajan,tai täräyttää selkänojansa alas niin että kuohari lentää... ei positiivisuudessa mitään pahaa,mutta ei voi myöskään vähätellä muiden kokemuksia ikävistä lennoista.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni kyllä kuvottaa nämä ilmaisen viinan pämppääjät. Vaikka lentoyhtiö ei automaattisesti anna monta drinkkiä, jotkut eivät epäröi juoksuttaa lentoemoja tuomassa lisää. Myös ällöttää kun loungessa kello 7 aamulla jotkut vetää kaksin käsin kaikkea mahdollista alkoholia, koska se on ilmaista. Kiva sitten istua viinalta haisevan vierustoverin vierssä. Itse en hirveästi enää tässä iässä lähes kuuskymppisenä nauti alkoholista, minusta on mukavampi matkustaa mieli kirkkaana. Ymmärrän, että halutaan rentoutua, mutta jotain epätervettä tuollaisessa maanisessa alkoholin avulla nollaamisessa minusta on.
En kyllä ymmärrä lentoyhtiöiden hinkua tarjota sitä viinaa jatkuvalla syötöllä.
Tuttu kertoi, että hänelle ja kaverille joskus oikein tyrkytettiin loppuviinoja, kun koneessa ei sillä kertaa ollut paljon matkustajia. Eivätkä kumpikaan olleet siihen mennessä paljoa juoneet.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa, kun vierustoveri tilaa ruokapaketin ja punaviiniä. Vähän kone keikahtaa ja punaviini on minun vaatteillani. Seuraava aste on se vieressäistuja, joka on kännissä ja käyttäytyy kuin känniläinen.
Joo ja se prkln MUSTIKKAMEHU. Miksi helvetissä mustikkaa, joka varmasti sotkee kaiken eikä lähde edes pesussa pois. Vettä ja vichyä ja kirkasta viinaa tarjolle - ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yölennolla, kun takana istuvan Tuire-Mairen on päästävä vessaan, joten noustessaan ottaa selkänojasta kiinni ja nykäisee niin, että koko penkki rytkähtää tasksepäin. Tähän kun herää ja tuijottaa vihaisesti niin Terttukaisa tuijottaa vähä-älyisesti suu auki ja jatkaa nykimistä.
Kun edessä oleva penkki on ala-asennossa Tuire- Maire ei ehkä pääse paikaltaan ottamatta tukea edessä olevasta penkistä. Siihen väliin kun ei millään mahdu seisomaan, kun edessä oleva penkki roikkuu Tuire-Mairen polvissa.
Asiaan saattaa vaikuttaa myös se, että Tuire-Mairen keskivartalon tukilihakset eivät ole olleet kunnossa sitten vuoden 1983.
Saattaisi, mutta on merkityksetöntä, kun siinä välissä ei mahdu seisomaan.
Toiset mahtuu - toiset eivät. Ei toki suorassa mutta pystyy kannattelemaan itseään ja hivuttautumaan käytävälle oikein sujuvasti.
Ei kyllä hirveästi kanssamatkustajat ärsytä. 🤔 Enemmän ärsyttää matkustamon kuiva ilma, ahtaus, paine korvissa, vessajonot. Ylipäätään väsyttävä tapa matkustaa. Menisin mieluummin aina maata pitkin jos vaan voisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti, miks tossa on siipi? Äiti, miks me ollaan paikallaan? Äiti, miks me lennetään? Äiti, miksi täs on ikkuna? Äiti, miks tolla sedällä on hassu tukka? Äiti, miksi me ei olla jo perillä? Äiti, miks tolla naisella on tollanen naama? Äiti, miks me ei menty laivalla? Äiti, miks me ei saada jo karkkia tosta kärrystä? Äiti, miks meidän täytyy matkustaa aikuisten kanssa? Äiti, miks me ei saada juosta käytävällä kun kone nousee? Äiti, miks täällä ei oo lasten leikkipaikkaa? Äiti, tääll on tylsää!!!
Mene bisnesluokassa tai omalla koneella, jos normaali ihmisen kehitysvaihe ottaa kaaliin.
Tai penskalle vois sanoa, että mene ulos leikkimään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä mikään. En vain pidä ihmispaljoudesta missään muodossa enää. Eli mun reissut on tehty. Ja olen nähnyt kaiken mikä kiinnostaa.
Samoin, matkat on nyt tehty.
Kotimaassa riittää erämaita ja rauhaa tarvittaessa. Ja jos ihmisiä kaipaa, niitäkin löytyy.
Ainakin eilen sunclass koneessa lentoemo sanoi aika napakasti ,äänet pois tai kuulokkeet päähän ,kun jollain oli videot pyörimässä ,hyvä hyvä . Jatkuvasti kusella ramppaajat voisi sijoittaa sinne taakse ja käytäväpaikoille suoraan. Voisi jo varauksessa laittaa raksi ruutuun :)
Vierailija kirjoitti:
Muistan kerran Rhodoksen reissulla, kun vieressä oleva pariskunta oli melko lomafiiliksissä, itse matkustin yksin. Jossain vaiheessa naapurin drinkki kaatui mun käsilaukkuun ja toisen ruoka-annos meni nurinniskoin mun kintuille. Niiden tavarat lenteli pitkin poikin lattiaa ym... Mutta loppujenlopuks ihan hauska lento. Sekä tää pariskunta oli tosi kiva ja tarjos pari juomaa mullekin korvaukseksi.
Jep. Matkalle päälle aina jotain tummia vaatteita. Sain kerran punkut päälleni, mutta mustassa se ei näkynyt häiritsevästi. En muuten tajua, miksi, oi miksi Finski tyrkyttää juuri nimenomaan mustikkamehua lennoillaan. Äly hoi! Eikä se edes ole Suomessa valmistettua, jos joku sitä ajattelee syyksi.
Se mehu on tehty pensasmustikasta. Pensasmustikka on sisältä vaalea eikä siitä lähde väriä edes kuorista.
Eniten ärsyttää ikkunapaikalla nukkuvat ihmiset. Jos on ikkunapaikalla, niin pitää katsoa koko rahan edestä maisemia, kun on sen paikan saanut. Nih!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istutaan käytäväpaikalla ja koko ajan otetaan kuvia lentokoneen ikkunasta. Varaisi ikkunapaikan jos maisemat ja kuvaaminen kiinnostaa.
Miten se ikkunapaikka varataan? Minä ainakin jouduin keskipaikalle viimeksi.
Sieltä mistä lipunkin ostit.
Jos on ostanut pakettimatkan, niin ei niissä yleensä pysty itse vaikuttamaan paikkoihin. Kun ostat lipun netistä lentoyhtiön sivuilta, voit itse valita paikan.
Ihan samalla tavalla sen istuinpaikan voi ostaa vaikka on pakettimatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt mulle, kun mun mielestä se penkki liikkuu yläreunastaan tyyliin max. 10 cm taaksepäin. Niin miten se voi olla niin suuri ärtymystä aiheuttava tekijä, kun eihän me nyt kaikki olla niin pitkäjalkaisianaan mitenkään. Vai onko meillä jossain kollektiivisessa muistissa ne ajat, kun ne selkänojat liikkui oikeasti? Nykykoneissa toki istutaan tosi ahtaasti jo valmiiksi verrattuna esim. ysäriin, mutta ei mua silti merkittävästi haittaa edessä istuvan penkin kallistus, jos kohta en ymmärrä, mitä hyötyäkään siitä on. Itse en vaivaudu penkkiä kallistamaan, koska hyöty siitä on niin pieni mulle, mutta takanani istuvan vitutus yli asteikon.
Olet niin oikeassa. Mutta eri lentoyhtiöillä on penkeissä erilaiset mitoitukset, ja Finnairillakin tilauslentojen koneisiin on mahdutettu enemmän penkkirivejä kuin reittilentojen koneisiin. Jalkatilan määrä siis vaihtelee, ja luulen, että nuo, joita eniten harmittaa selkänojan kallistelijat, ovat juuri lentäneet jollain ahtaalla tilauslentokoneella. Eikä takana olevalla penkillä todellakaan voi pitää tarjotinta ja ruokailla, jos edessä oleva penkki on kaliistettu taaksepäin, sen takia ruokailun aikana pidetään selkänojat pystyssä. Jalkatilaanhan kallistaminen ei juurikaan vaikuta, vaan siihen ylempänä olevaan tilaan.
Joo ruokaillessa toki täytyy penkin olla pystyssä, ja matkustamohenkilökunta pyytää penkit siksi aikaa. Mun puolison polvet on kiinni edessä olevan selkänojassa, ja hänellä kyllä toki tuntuu se pienikin kallistus.
Mut toki, jos pakettimatkat kuljetaan vielä ahtaammin kuin reittilennot, niin mulla puuttuu pala täatä kokemuksesta, koska en ole lentänyt pakettimatkalla kuin todennäköisesti luokkaretkelle silloin ysärillä.
Pakettimatkalle lennetään ainakin Finnairilla ihan siinä samassa koneessa kuin reittilentolaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkulasten vanhemmat. Ei sitä housuunpaskojaa tarvitse ottaa mukaan, ehditte kyllä varmasti matkustella sitten kun lapsi on kasvanut. Itkeskelevä housuunpaskoja viihtyy takuulla paremmin mummolassa hoidossa tai kotona.
Lapsi saattaa olla matkalla mummolaan.
Mummo lentäköön lapsen luo, ja muistaa olla sitten hidastelematta ja ravaamatta vessassa.
Itsekkyys ja ajattelemattomuus ennen kaikkea. Myös tavarat, joita ei jaksa itse nostaa, rumat puheet esim miesporukoilla huomannut huonoa ja esim naisia alentavaa käytöstä. Kovaäänistä puhetta, likaista ja haisevaa olemusta. Huonoja vitsejä. Tilan viemistä muilta röhnöttämällä ulkona omalta penkiltään. Jatkuva tavaroiden järjestely tai jonkin asian kaivaminen yläkaapista. Ylipäänsä, suuri määrä nyssyköitä ärsyttää ja saa ajattelemaan onko omistaja idiootti kun ei hallitse tavaroitaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä mikään. En vain pidä ihmispaljoudesta missään muodossa enää. Eli mun reissut on tehty. Ja olen nähnyt kaiken mikä kiinnostaa.
Sama! Lentomatkustamisessa ärsyttää niin moni asia, että ainoa keino on välttää sitä täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hidastelijat. Joka vaiheessa. Ensin aletaan kaivaa sitä lippua esiin vasta portilla, jono seisoo takana. Sitten hiiiitaaaasti madellaan koneeseen ja viikataan sitä takkia ikuisuus sinne lokeroon ja ronklataan se megakokoisen repun jokainen tasku läpi ennen kuin ahdetaan se lokeroon. Ja sama koneesta poistuessa. Noustaan heti tukkimaan käytävä eikä kuitenkaan toimita reippaasti vaan siinä sitten taas kaikessa rauhassa puetaan sitä samaa takkia ja reppua selkään.
VAUHTIA IHMISET!!!Älä turhaan hermostu. Ei se kone lähde, ennen kuin te olette kaikki kyydissä ja olette ehtineet odottaa jokainen omalla penkillänne hyvän aikaa.
no kyllähän vaan kone lähtee,ei jää odottamaan jos et ole ajoissa koneessa,en tiedä onko lomalennoilla eri käytäntö,mutta esim.jos lennät vaikka helsingistä buenos airesiin,niin siinä on hyvinkin pari vaihtoa,ja voi olla tiukkakin aikataulu,itselläni oli pysähdys pariisissa,ja koneen vaihtoon vain 45 min.ja lähtö eri terminaalista kuin mihin saavuin(pariisin kenttä ei ole kovin pieni...),onneksi ehdin,mutta piti käytävällä seisojia ohitella vauhdilla ja oli vain reppu selässä.
Tuossa oli valitettu jonosta koneeseen, kun ruvetaan vasta portilla kaivamaan lippua jne. Jos itse seisot samassa jonossa, niin aivan varmasti sinut otetaan sisään, kulki jono sitten hitaasti tai nopeasti.
vastaus oli tuohon joka kirjoitti" älä hermostu,ei se kone lähde ennenkuin olette kaikki kyydissä"..
Ja se oli vastaus sille, joka valitti, kun lippua aletaan kaivaa vasta portilla.
Jos joku on vasta juoksemassa lentokentän poikki, niin pikemminkin vois kuvitella olevan tyytyväinen, jos joku hidastelee portilla 😀
Niin on.