Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?
1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.
2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.
Kommentit (852)
Penkin potkijat ja piereskelijät.
Vierailija kirjoitti:
Yölennolla, kun takana istuvan Tuire-Mairen on päästävä vessaan, joten noustessaan ottaa selkänojasta kiinni ja nykäisee niin, että koko penkki rytkähtää tasksepäin. Tähän kun herää ja tuijottaa vihaisesti niin Terttukaisa tuijottaa vähä-älyisesti suu auki ja jatkaa nykimistä.
Kun edessä oleva penkki on ala-asennossa Tuire- Maire ei ehkä pääse paikaltaan ottamatta tukea edessä olevasta penkistä. Siihen väliin kun ei millään mahdu seisomaan, kun edessä oleva penkki roikkuu Tuire-Mairen polvissa.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti kasvatetut lapset on ihan kamalia lentokoneessa. Ei voi olla niin vaikeaa estää lasta potkimasta jatkuvasti edessä olevan selkänojaa. Se että joskus vahingossa jalka osuu siihen on sitten ihan eri asia. Tarkoitan tässä niitä jotka potkivat vähän väliä sitä selkänojaa. Lisäksi lentokoneessa raivokohtauksia saavat lapset ja tässäkin tarkoitan sellaisia yli 3 vuotiaita eli aivan liian isoja lapsia raivoamaan ja kirkumaan hallitsemattomasti.
Olen kerran (ja viimeinen kerta oli) lentänyt Tui:n koneessa pitkän lennon ja aivan kamalaa. Koko ajan joku lapsi raivosi ja kirkui siellä ja nimenomaan sen ikäiset, joihin kasvatuksen ja sanojen pitäisi jo tehota. Vanhempien ainoa tapa oli vaan hyssytellä ja anoa lasta tyyliin: Nico-Petteri täällä ei saa huutaa ja ei mitään tehtoa vanhempien pyynnöillä (no olivat sellaista ininää, ei mitään käskevää sävyä jne....)
Hyvä että en ole kertaakaan niiden koneella lentänyt, vaikka paljon olen matkustellut
Ja se penkki on muuten oikeus laskea ala-asentoon lyhyelläkin lennolla jos haluaa ottaa nokoset. Ei minua ainakaan haittaa jos joku laskee penkkinsä paitsi ruokailun ajaksi tietenkin nostetaan yläasentoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan ei ole vielä maininnut niitä, jotka huudattavat omia videoitaan äänet täysillä? En tod halua kuunnella roskasarjaasi parin penkkirivin päästä.
Voiko joku kertoa, että miksi jotkut ihmiset tuntuvat nimenomaan HALUAVAN, että kaikki ympärillä olijat kuulevat, mitä he katsovat puhelimesta? Miksi eivät käytä mieluummin kuulokkeita? Jotain huomionhakua, päähenkilösyndrooma?
Itseäni tuollainen nolottaa enkä todellakaan haluaisi kenenkään kuulevan, mitä katson puhelimella. Vaikka ovat ihan perus somevideoita ja sarjoja...
Mun lennoilla henkilökunta on aina pyytänyt näitä käyttämään kuulokkeita. Kerran oltiin kaverin kanssa just sanomassa, mutta lentoemäntä ehti ensin.
Joskus vain volyymit ovat niin kovalla, että luureistakin kuuluu vieressä istujille mitä luuripää kuuntelee. Mahtavat tärykalvot olla paskana näillä.
Tiedätkö, kuulovammaisiakin on ? Pakko olla isollaan ääni, että kuulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti kasvatetut lapset on ihan kamalia lentokoneessa. Ei voi olla niin vaikeaa estää lasta potkimasta jatkuvasti edessä olevan selkänojaa. Se että joskus vahingossa jalka osuu siihen on sitten ihan eri asia. Tarkoitan tässä niitä jotka potkivat vähän väliä sitä selkänojaa. Lisäksi lentokoneessa raivokohtauksia saavat lapset ja tässäkin tarkoitan sellaisia yli 3 vuotiaita eli aivan liian isoja lapsia raivoamaan ja kirkumaan hallitsemattomasti.
Olen kerran (ja viimeinen kerta oli) lentänyt Tui:n koneessa pitkän lennon ja aivan kamalaa. Koko ajan joku lapsi raivosi ja kirkui siellä ja nimenomaan sen ikäiset, joihin kasvatuksen ja sanojen pitäisi jo tehota. Vanhempien ainoa tapa oli vaan hyssytellä ja anoa lasta tyyliin: Nico-Petteri täällä ei saa huutaa ja ei mitään tehtoa vanhempien pyynnöillä (no olivat sellaista ininää, ei mitään käskevää sävyä jne....)
Hyvä että en ole kertaakaan niiden koneella lentänyt, vaikka paljon olen matkustellut
aivan samoilla linjoilla,ymmärrän pienet vauvat jotka saattavat huutaa jos korviin sattuu,mutta vähän isommat kakarat jotka kiukuttelevat,huutavat,kirkuvat,potkivat penkkejä,heittelevät tavaroita,ja eniten ärsyttää ne vanhemmat jotka eivät edes yritä puuttua tähän,vaan katselevat muualle,tai lahjovat lapsiaan herkuilla,tai peleillä,jolloin "palkitaan huonosta käytöksestä",ja huuto vaan kovenee..on ihan tuskaa joutua tämmöisen porukan viereen.
toinen on nämä kaikkein hitaimmin ja huonoimmin liikkuvat ihmiset,jotka tukkivat käytävät heti kun kone alkaa olla perillä,ja jos jatkolentoon on lyhyt väli,et millään pääse koneesta ulos ajoissa,varsinkin kun jos ensimmäinen lento on myöhässä.
myös hajusteiden käyttö joillain on täysin karannut lapasesta,kärpäsmyrkyt aiheuttaa migreeniä,ja huonoa oloa,voisi vähän ajatella muitakin ja pienempikin määrä riittäisi.
ja se penkkien selkänojien taivuttelu,tiedän että se on jokaisen oikeus istuintaan säätää,mutta joskus voisi takana istuvaa vaikka varoittaa,että laittaa nojan alas,myös joku takana istuja noustessaan on saattanut ottaa nojasta kiinni niin että on tukistanut samalla,vaikka on yhyet hiukset,niin se käsi on tullut aivan kiinni. en edes yleensä laske selkänojaa alas lennoilla juurikin siksi ettei takana istuja noustessaa repisi hiuksia päästä.joskus pitkillä lennoilla kun yritäänyt nukkua,niin selkänoja ollut alhaalla,oppinut nyt pitämään hupparia päällä,jotta voi vetää hupun pään suojaksi.
Jos joku piereskelee.
T. Hiljainen Leija
Ihmetyttää kovin vessassa ravaajat. Jo ihan muutaman minuutin kuluttua noususta muodostuu vessoille hirveä jono? Lentokentällä olisi voinut käydä vessassa 45 minuuttia sitten? Itse koitan pidätellä koko lennon, ettei tarvitse ängetä niihin pieniin ja likaisiin vessoihin. Varaan aina ikkunapaikan ja olen siellä rauhassa nousematta, ja jos pitää vessaan mennä kerran niin teen sen samaan aikaan vieruskavereiden kanssa. 6-7 tuntia pärjään hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hidastelijat. Joka vaiheessa. Ensin aletaan kaivaa sitä lippua esiin vasta portilla, jono seisoo takana. Sitten hiiiitaaaasti madellaan koneeseen ja viikataan sitä takkia ikuisuus sinne lokeroon ja ronklataan se megakokoisen repun jokainen tasku läpi ennen kuin ahdetaan se lokeroon. Ja sama koneesta poistuessa. Noustaan heti tukkimaan käytävä eikä kuitenkaan toimita reippaasti vaan siinä sitten taas kaikessa rauhassa puetaan sitä samaa takkia ja reppua selkään.
VAUHTIA IHMISET!!!Älä turhaan hermostu. Ei se kone lähde, ennen kuin te olette kaikki kyydissä ja olette ehtineet odottaa jokainen omalla penkillänne hyvän aikaa.
no kyllähän vaan kone lähtee,ei jää odottamaan jos et ole ajoissa koneessa,en tiedä onko lomalennoilla eri käytäntö,mutta esim.jos lennät vaikka helsingistä buenos airesiin,niin siinä on hyvinkin pari vaihtoa,ja voi olla tiukkakin aikataulu,itselläni oli pysähdys pariisissa,ja koneen vaihtoon vain 45 min.ja lähtö eri terminaalista kuin mihin saavuin(pariisin kenttä ei ole kovin pieni...),onneksi ehdin,mutta piti käytävällä seisojia ohitella vauhdilla ja oli vain reppu selässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimet matkustamossa. Täysin käsittämätöntä että eläimiä päästetään matkustamoon.
Pähkinöiden syöjät.
Pähkinät nyt ovat yksi helpoimmista eväistä. Meillä on niitä aina mukana, kun matkustetaan pidemmälle. Samoin kuivattuja hedelmiä.
Jos rou skutat äänekkäästi, niin k uri stan sinut. Muuten ei väliä.
"Pähkinäallergikot" näistä saavat aina koh tauksia....No aika äänekkäästi saa rouskuttaa, että kukaan kuulee lentokoneen hälyn yli. Vieressä istuu 95% kerroista oma perhe, eikä niitä häiritse.
Meitä misofoonikkoja on kuule yllättävän paljon.
Se on ihan teidän ongelmanne, ei minun
Minulla on misofonia ja olen samaa mieltä kanssasi. Ei kaikkea vaan pysty elämässä järjestämään minun rajoitusten mukaisesti. Ja esim. tuo rouskuttaminen hoituu vaan laittamalla kuulokkeet korviin tai väkisin sietämällä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kerran yölennolla yksi akka, jolla olisi ollut kauheasti asiaa kaikille ryhmämatkalaisille. Kiersi ympäri konetta etsimässä uhria ja kaikki teeskentelivät nukkuvansa- siis sellainen tapaus, joka ei koskaan ole hiljaa. Ukkoparkansa joutui koko lennon ajan nostamaan laukkua ylös ja alas, kun rouva tarvitsi sieltä jotain välttämättä aina pienen ajan jälkeen.
Se meininki olisikyllä käynyt jostain komediasta.
Lentopelkoista voi uhkaila vaikka hapen loppumisella kaikilta jos puhuu turhaan. Eikä se tavaraluukun ovi mikään lisäsiipi ole joten sen availu ei vaikuta mitenkään parantavasti koneen ilmassa pysymiseen. Parempi että luukussa on enempi tavaraa jos kone putoaa vaikka katolleen niin kone ei litisty niin paljon, seisova ihminen ei taida auttaa tähän ongelmaan yhtä hyvin. Hauskaa matkaa kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yölennolla, kun takana istuvan Tuire-Mairen on päästävä vessaan, joten noustessaan ottaa selkänojasta kiinni ja nykäisee niin, että koko penkki rytkähtää tasksepäin. Tähän kun herää ja tuijottaa vihaisesti niin Terttukaisa tuijottaa vähä-älyisesti suu auki ja jatkaa nykimistä.
Kun edessä oleva penkki on ala-asennossa Tuire- Maire ei ehkä pääse paikaltaan ottamatta tukea edessä olevasta penkistä. Siihen väliin kun ei millään mahdu seisomaan, kun edessä oleva penkki roikkuu Tuire-Mairen polvissa.
Asiaan saattaa vaikuttaa myös se, että Tuire-Mairen keskivartalon tukilihakset eivät ole olleet kunnossa sitten vuoden 1983.
Vierailija kirjoitti:
Ja se penkki on muuten oikeus laskea ala-asentoon lyhyelläkin lennolla jos haluaa ottaa nokoset. Ei minua ainakaan haittaa jos joku laskee penkkinsä paitsi ruokailun ajaksi tietenkin nostetaan yläasentoon.
Kuinka kertoa, että on lyhytkasvuinen sanomatta että on lyhytkasvuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan ei ole vielä maininnut niitä, jotka huudattavat omia videoitaan äänet täysillä? En tod halua kuunnella roskasarjaasi parin penkkirivin päästä.
Voiko joku kertoa, että miksi jotkut ihmiset tuntuvat nimenomaan HALUAVAN, että kaikki ympärillä olijat kuulevat, mitä he katsovat puhelimesta? Miksi eivät käytä mieluummin kuulokkeita? Jotain huomionhakua, päähenkilösyndrooma?
Itseäni tuollainen nolottaa enkä todellakaan haluaisi kenenkään kuulevan, mitä katson puhelimella. Vaikka ovat ihan perus somevideoita ja sarjoja...
Mun lennoilla henkilökunta on aina pyytänyt näitä käyttämään kuulokkeita. Kerran oltiin kaverin kanssa just sanomassa, mutta lentoemäntä ehti ensin.
Joskus vain volyymit ovat niin kovalla, että luureistakin kuuluu vieressä istujille mitä luuripää kuuntelee. Mahtavat tärykalvot olla paskana näillä.
Tiedätkö, kuulovammaisiakin on ? Pakko olla isollaan ääni, että kuulee
Jos et kulkisi luurit päässä 24/7 niin olisi kuulokin tallella.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kovin vessassa ravaajat. Jo ihan muutaman minuutin kuluttua noususta muodostuu vessoille hirveä jono? Lentokentällä olisi voinut käydä vessassa 45 minuuttia sitten? Itse koitan pidätellä koko lennon, ettei tarvitse ängetä niihin pieniin ja likaisiin vessoihin. Varaan aina ikkunapaikan ja olen siellä rauhassa nousematta, ja jos pitää vessaan mennä kerran niin teen sen samaan aikaan vieruskavereiden kanssa. 6-7 tuntia pärjään hyvin.
Jepsis jee. Aikuinen normaalikuntoinen ihminen pärjää Kanarialle asti ilman vessakäyntiä kun ei litki litraa olutta lennon aikana ja käy vessassa ennen koneeseen menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jepsis jee. Aikuinen normaalikuntoinen ihminen pärjää Kanarialle asti ilman vessakäyntiä kun ei litki litraa olutta lennon aikana ja käy vessassa ennen koneeseen menoa.
Mista tuntuu, että ihmisille on toitotettu niin paljon sitä, että lennoilla pitää liikkua, että ne on tehneet parin tunnin lennoillekin itselleen lukujärjestyksen, jonka mukaan seikkailevat pitkin konetta.
Vierailija kirjoitti:
Itse ärsyynnyn, kun vanhemmat vaeltaa taaperoidensa kanssa käytävällä ja antavat niiden tahmatassutaaperoiden sorkkia muita ihmisiä. Ja sitten pitäisi olla sille räkäiselle kuolaavalle taaperolle mukava, kun se herättää sinut sorkkimalla kuolaisilla käsillään.
Ja kyllä minulla on omakin lapsi, joka ei ole ikinä saanut taapertaa käytävää pitkin, vaikka on matkustanut pienestä saakka.
Minä irvistän noille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istutaan käytäväpaikalla ja koko ajan otetaan kuvia lentokoneen ikkunasta. Varaisi ikkunapaikan jos maisemat ja kuvaaminen kiinnostaa.
Miten se ikkunapaikka varataan? Minä ainakin jouduin keskipaikalle viimeksi.
Sieltä mistä lipunkin ostit.
Viimeksi rauhallisena ihmisenä aloin todella ärsyyntymään ihan jatkuvaan vessajonoon. Porukka veti (suomalaiset tietty) kaksin käsin juomia. Osa juomista loppui kesken. Istuin käytäväpaikalla ja koko ajan tuli perää, tissiä ja kyynerpäätä naamalle. Se jono kulki molempiin suuntiin ja lihavat akat ja ukot joutui väistämään ja tunkivat lähes syliin.
Ärsyttäähän se, että edessä oleva lykkää penkin lepoasentoon, muta niin kauan kuin ne selkänojat ovat säädettäviä, on matkustajalla oikeus säätää penkki lepoasentoon. Siitä on sinänsä turha nillittää, vaikka ärsyttääkin. Joko lemtoyhtiö asian ratkaisee tai sitten sen kanssa on elettävä.
Itseä kyllä ärsyttää enemmän, että nykyään ei mahdu nukkumaan niin, että pää nojaa tarjottimeen. Se kun ei häiritse ketään, mutta edes tälläinen lyhyt ihminen ei pysty niin nukkumaan. Joku etukenoratkaisu olisi paljon parempi, niin saisi nukkua, eikä takana olevan tila ei kärsisi.