Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?
1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.
2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.
Kommentit (850)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kerran Rhodoksen reissulla, kun vieressä oleva pariskunta oli melko lomafiiliksissä, itse matkustin yksin. Jossain vaiheessa naapurin drinkki kaatui mun käsilaukkuun ja toisen ruoka-annos meni nurinniskoin mun kintuille. Niiden tavarat lenteli pitkin poikin lattiaa ym... Mutta loppujenlopuks ihan hauska lento. Sekä tää pariskunta oli tosi kiva ja tarjos pari juomaa mullekin korvaukseksi.
Jep. Matkalle päälle aina jotain tummia vaatteita. Sain kerran punkut päälleni, mutta mustassa se ei näkynyt häiritsevästi. En muuten tajua, miksi, oi miksi Finski tyrkyttää juuri nimenomaan mustikkamehua lennoillaan. Äly hoi! Eikä se edes ole Suomessa valmistettua, jos joku sitä ajattelee syyksi.
Sivuseikka, mutta eikös se ole Bonnea? Suoraan Lohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Se mehu on tehty pensasmustikasta. Pensasmustikka on sisältä vaalea eikä siitä lähde väriä edes kuorista.
Voi olla, mutta kyllä se mehu ainakin on aivan tummaa. En ole onneksi vielä joutunut pesemään sitä vaatteista, niin en tiedä, miten hyvin lähtee.
Vieressäni oli kerran yksi kummallinen mies, joka istui tosi leveästi. Inhotti että sen reisi kosketti omaani, joten yritin kaikkeni hinuuttaa itseäni poispäin hänestä istuimellani kohti käytävää ja aina kun tein niin, niin mies laittoi haarojansa leveämmälle. Silloin kyllä vtutti! Sitten tarkoituksella nousin perillä oikein hitaasti ja otin tavarani hitaasti, että se outo tyyppi ei olis päässy heti pois kun sillä selvästi poltti maa jalkojen alla. Sitten ku se pääsi mun ohi niin kyllä lähti kuin ohjus. :D
Minua ei ärsytä oikein mikään, enkä kovin kiinnitä huomiota muihin ihmisiin koneessa. En muista, että olisin koskaan ärsyyntynyt lentokoneessa. Yleensä istun paikallani silmät kiinni ja yritän nukkua. En ole koskaan nukkunut, mutta yritän kuitenkin. Inhoan lentomatkustamista ja yritän selvitä siitä mahdollisimman vähäeleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys ja ajattelemattomuus ennen kaikkea. Myös tavarat, joita ei jaksa itse nostaa, rumat puheet esim miesporukoilla huomannut huonoa ja esim naisia alentavaa käytöstä. Kovaäänistä puhetta, likaista ja haisevaa olemusta. Huonoja vitsejä. Tilan viemistä muilta röhnöttämällä ulkona omalta penkiltään. Jatkuva tavaroiden järjestely tai jonkin asian kaivaminen yläkaapista. Ylipäänsä, suuri määrä nyssyköitä ärsyttää ja saa ajattelemaan onko omistaja idiootti kun ei hallitse tavaroitaan.
Eihän niitä nyssyköitä voi edes olla kovin paljoa, koska matkatavaroiden määrä matkustamoon on rajoitettu nykyään. Minä pidän toista käsimatkatavaraa edellä istuvan penkin alla ja siellä on kaikki mitä kuvittelen lennolla tarvitsevani. Tuskin kukaan kanssamatkustaja häiriintyy vaikka otan välillä laukusta jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne paskiaiset jotka pamauttaa selkänojansa täysillä taakse, niin että takana istuvan polvilumpiot halkeaa ja reisiluut tulee perseestä ulos.
Olisi kohteliasta kysyä, tai edes varoittaa ensin.
Minä palkitsen nämä ääliöt sillä että nousen vartin välein ylös ja punnerran edessäolevan istuimen selkänojalla itseni ylös ja takaisin penkkiin niin että koko edessä istuvan kroppa heiluu.
Asiaa 👍
Juon paljon vettä ennen lentoa ja lennon aikana (kaukolentoja) ja arvatkaapa pitääkö käydä usein vessassa. Otan aina käytäväpaikan, niin en häiritse muita, kun käyn vessassa. Lennon jälkeen on paljon pirteämpi, eikä väsytä kovasti, kun on nesteyttänyt kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laukkujen määrä. Jos sisälle voi ottaa yhden niin on vielä toinen iso laukku ellei kolmas "pikku kassi".
Itsellä yksi pienehkö reppu, jonka kanssa on käyty kaikissa ilmansuunnissa.
Olen huomannut että käytännöllisesti ajateltu vaatekerta, ohuita nopeasti kuivuvia esim kerrospukeutumiseen on parempi kuin yksi paksu vaate.
Onko tullut mieleen, että ihmisillä on erilaisia matkustuskohteita? Jotkut jopa menevät vuodeksi jonnekin. Ihme ärsytyksen aihe.
No kyllä suurin syy on, ettei ihmiset viitsi maksaa ruumaan menevästä matkalaukusta.
Yksi ruumalaukku kuuluu hintaan.
Ei se enää kuulu, välttämättä edes käsimatkatavarat ei kuulu halvimmissa lennoissa, saa ottaa vain pienen repun tai laukun, joka laitetaan edellä olevan istuimen alle.
En käytä halpislentoja. Lennän Finairilla.
Ei se matkalaukku ole ilmainen Finnairillakaan - ainoastaan business luokassa Euroopan lennolla hintaan kuuluu yksi 23kg laukku (jonka hinta on business luokan hintaan "piilotettu") Mikään ei ole enää "ilmaista" paitsi vesi ja mustikkamehu!!
Ei ihan noin ole, tilasin viime viikolla liput ja kyllä siihen lippuun sisältyy 1 kpl 23 kg laukkuja ja kabiinin max 8 kg laukku.
Eikä tosiaan ole businesslippu !
Pakko olla trolli. Väkisinkin näkee ne vaihtoehdot, jos itse tilaa lennot. Niin no, jos tosiaan joku muu tilasi lennot, niin sitten joku voi onnistua pysyttelemään autuaan tietämättömänä.
Näkeehän sen vaihtoehdon aina ja omalla matkallani lippuun on aina kuulunut ruumalaukku 23 kg ja matkustamoon käsimatkatavarat 2 kpl yhteispaino 8 kg, koot määritelty. Ruumalaukun painon voi korottaa 32 kiloon maksua vastaan ja maksamalla saa myös lisälaukkuja ruumaan.
Vierailija kirjoitti:
Se mehu on tehty pensasmustikasta. Pensasmustikka on sisältä vaalea eikä siitä lähde väriä edes kuorista.
Mehu on kuitenkin tummaa eli kyllä näkyy jos sitä läikkyy vaatteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkulasten vanhemmat. Ei sitä housuunpaskojaa tarvitse ottaa mukaan, ehditte kyllä varmasti matkustella sitten kun lapsi on kasvanut. Itkeskelevä housuunpaskoja viihtyy takuulla paremmin mummolassa hoidossa tai kotona.
Lapsi saattaa olla matkalla mummolaan.
Mummo lentäköön lapsen luo, ja muistaa olla sitten hidastelematta ja ravaamatta vessassa.
Tai sen kersan voi lähettää rahtina ruumassa mummolaan niin ei häiritse muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laukkujen määrä. Jos sisälle voi ottaa yhden niin on vielä toinen iso laukku ellei kolmas "pikku kassi".
Itsellä yksi pienehkö reppu, jonka kanssa on käyty kaikissa ilmansuunnissa.
Olen huomannut että käytännöllisesti ajateltu vaatekerta, ohuita nopeasti kuivuvia esim kerrospukeutumiseen on parempi kuin yksi paksu vaate.
Onko tullut mieleen, että ihmisillä on erilaisia matkustuskohteita? Jotkut jopa menevät vuodeksi jonnekin. Ihme ärsytyksen aihe.
No kyllä suurin syy on, ettei ihmiset viitsi maksaa ruumaan menevästä matkalaukusta.
Yksi ruumalaukku kuuluu hintaan.
Ei se enää kuulu, välttämättä edes käsimatkatavarat ei kuulu halvimmissa lennoissa, saa ottaa vain pienen repun tai laukun, joka laitetaan edellä olevan istuimen alle.
En käytä halpislentoja. Lennän Finairilla.
Ei se matkalaukku ole ilmainen Finnairillakaan - ainoastaan business luokassa Euroopan lennolla hintaan kuuluu yksi 23kg laukku (jonka hinta on business luokan hintaan "piilotettu") Mikään ei ole enää "ilmaista" paitsi vesi ja mustikkamehu!!
Ei ihan noin ole, tilasin viime viikolla liput ja kyllä siihen lippuun sisältyy 1 kpl 23 kg laukkuja ja kabiinin max 8 kg laukku.
Eikä tosiaan ole businesslippu !
Pakko olla trolli. Väkisinkin näkee ne vaihtoehdot, jos itse tilaa lennot. Niin no, jos tosiaan joku muu tilasi lennot, niin sitten joku voi onnistua pysyttelemään autuaan tietämättömänä.
Näkeehän sen vaihtoehdon aina ja omalla matkallani lippuun on aina kuulunut ruumalaukku 23 kg ja matkustamoon käsimatkatavarat 2 kpl yhteispaino 8 kg, koot määritelty. Ruumalaukun painon voi korottaa 32 kiloon maksua vastaan ja maksamalla saa myös lisälaukkuja ruumaan.
Jos ei tarvitse 30 kg tavaraa matkallaan, voi valita sen edullisemman vaihtoehdon ja ottaa vain käsimatkatavaran lentokoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta kyllä se mehu ainakin on aivan tummaa. En ole onneksi vielä joutunut pesemään sitä vaatteista, niin en tiedä, miten hyvin lähtee.
En tiedä milloin viimeksi matkustit, mutta viime lennollani oli aika hailakan väristä
Vierailija kirjoitti:
Hidastelijat kapsäkkiensä kanssa. Kestää ikuisuus tunkea niitä siinne lokerikkoon ja estetään kaikkien sujuva liikkuminen omille paikoilleen. Pari viikkoa sitten minulla oli aika nopsa koneen vaihto ja jotkut sitten ottavat kaikessa rauhassa laukkujaan hyllyltä ja blokkaavat käytävän. Jos ei ole kiire, antaisitteko kiireisempien mennä ensin ja nousette vasta sitten itse?
Tai sitten jos sinulla on kiire, voisit maksaa siitä, että saat valita istumapaikan koneen etuosasta? Miten olisi? Vai iskikö piheys?
Vierailija kirjoitti:
Penkinkääntäjät. Voi jeesuksen helv e tti että verenpaine nousee ajatuksestakin. Talvella 12 h (päiväsaikaan) lennolla mieheni edessä istuva vellikulli kaatoi heti penkin ääriasentoon taakse, ja istui sitten etukenossa tuijottamassa elokuvia koko lennon ajan.
Niin käsittämätöntä itsekkyyttä että puistattaa.
Ala potkia penkkiä vähitellen.
" Ai sori mä tässä koetin lähtee vessaan" "No nyt jalat jotenkin jumissa?" "Ai tää onkin jumissa tää penkki" Pitää potkia et toimii.
Ne hemmetin idiootit, jotka lähtevät ylisuurella kovalla käsimatkatavaralaukulla liikenteeseen ja sitten sille epätoivoisesti etsitään paikkaa hyllyltä.
Nuo kovat laukut voisi kieltää kokonaan matkustamoista.
Vierailija kirjoitti:
Ne hemmetin idiootit, jotka lähtevät ylisuurella kovalla käsimatkatavaralaukulla liikenteeseen ja sitten sille epätoivoisesti etsitään paikkaa hyllyltä.
Ja VAIN YKSI käsimatkatavara per ihminen. EI NYSSÄKKÄÄ EIKÄ PUSSUKKAA EIKÄ MUOVIPUSSIA EIKÄ KÄSILAUKKUA NAISILLA ERIKSEEN. Käsilaukku sullotaan sinne reppuun tai laukkuun matkan ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Ja sitten ne on usein niin painavia että kaikkien lähellä istuvien päät ja olkapäät on vaarassa kun ei ihan hallita sitä raskasta laukkua nostaessa ja pois ottaessa.
Reippaasti kiinni sen penkistä, joka tuon hankaluuden aiheuttaakin!