Mikset uskalla ajaa 100km/h 100-alueella?
Mielestäni tänä kesänä entistä enemmän yleistynyt ilmiö että tavallisia henkilöautoja näkee jatkuvasti ajavan reilua alinopeutta 100-alueella. Rekkojen ja asuntoautojen kohdalla vielä ymmärtää, mutta miksi et henkilöautoilijana uskalla ajaa 100km/h?
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea koko ketjua.
Mielestäni alinopeudesta pitäisi sakottaa. Pahimpia liikenteenvaarantajia pikateillä.
Ja jos ruuhkan takia kaikki ajavat jonossa 40 km/h, niin kaikille kuuluisi antaa sakot?
Hiljennät rankkasateella kun et näe eteesi - sakot.
Tiellä juoksee hirvi, ei saa hiljentää tai tulee sakot.
EU on säätänyt että jokainen auto NALKUTTAA kuskille, jos mittarinopeus on edes yhden kilometrin nopeusrajoitusta enemmän. Siksi moderni autoilja ajaa aina 5 km nopeusrajoitusta vähemmän, tai jopa hitaammin. Se pelastaa maapallon.
Vierailija kirjoitti:
EU on säätänyt että jokainen auto NALKUTTAA kuskille, jos mittarinopeus on edes yhden kilometrin nopeusrajoitusta enemmän. Siksi moderni autoilja ajaa aina 5 km nopeusrajoitusta vähemmän, tai jopa hitaammin. Se pelastaa maapallon.
Autot missä noita on opetellaan ensiksi kääntämään ne pois päältä ajon ajaksi.
Hautaanko vai minne lie näillä painostajilla kiire. Jos on huonokuntoinen, urainen tai mutkainen tie, riittää kyllä 80-90 km tunnissa, jos on vielä vähän ajokokemustakin. Menkööt hätähousut ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot on käteviä, Pysähdyt vaan huoltoasemalle ja "Tankkaat" sitä sähköä 3 tuntia, juot samalla 9 kahvia ja luet sen iltiksen neljään kertaan.. Sit lähdet taas ajamaan hetkeksi ja sit jälleen "tankkaamaan" muutamaksi tunniksi. Näppäriä nuo patteriautot !
Mihin minä sen yli kaksi tuntia lataamisen aikana käyttäisin kun auto on jo täynnä 45 minuutissa vaikka tulisin tyhjällä akulla laturille ja vetäisin aivan täyteen?
45 minuuttia? Luoja. Tankkaan dieselini 5 minuutissa.
So? Käytän mieluummin senkin viisiminuuttisen muiden kanssa ruokailuun sen sijaan että seison yksin jossain haisevassa letkussa kiinni.
Mä mielummin vain tankkaan silloin kun on vain tarve tankata ja pidän taukoa silloin kun ihmisillä on tarve taukoon. Auto ei määrää mulle aikaa ja paikkaa tauolle.
Niin? Ei ole auto määräillyt mitään. Ihmisien takia tarvitsisi pysähtyä tauoille joka tapauksessa.
Auton latailun mukaanhan siinä taukoja pidetään. Tauot pidetään latauspaikoilla. Syödään (taas) ja kustaan vaikka ei olisi tarvetta.
Tein kerran matkaa sähköauton kyydissä. Matkaa reilu 400 km. Reitit piti suunnitella latauspaikkojen mukaan. Kaksi kertaa piti pysähtyä reilun puolen tunnin lataukselle. Eka tauko oli ok, koska piti syödä, mutta seuraava oli ihan huoltiksella pyörimistä ja odottelua. Minulle riittää 400 km:n matkalla yksi lyhyt pysähdys, ei ole tarvetta junnailla huoltiksilla. Tuumailin tuossa sähköautopelleilyn aikana, että ei ikinä mulle tällaista kiitos ennen kuin tekniikka on kehittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot on käteviä, Pysähdyt vaan huoltoasemalle ja "Tankkaat" sitä sähköä 3 tuntia, juot samalla 9 kahvia ja luet sen iltiksen neljään kertaan.. Sit lähdet taas ajamaan hetkeksi ja sit jälleen "tankkaamaan" muutamaksi tunniksi. Näppäriä nuo patteriautot !
Mihin minä sen yli kaksi tuntia lataamisen aikana käyttäisin kun auto on jo täynnä 45 minuutissa vaikka tulisin tyhjällä akulla laturille ja vetäisin aivan täyteen?
45 minuuttia? Luoja. Tankkaan dieselini 5 minuutissa.
So? Käytän mieluummin senkin viisiminuuttisen muiden kanssa ruokailuun sen sijaan että seison yksin jossain haisevassa letkussa kiinni.
Mä mielummin vain tankkaan silloin kun on vain tarve tankata ja pidän taukoa silloin kun ihmisillä on tarve taukoon. Auto ei määrää mulle aikaa ja paikkaa tauolle.
Niin? Ei ole auto määräillyt mitään. Ihmisien takia tarvitsisi pysähtyä tauoille joka tapauksessa.
Auton latailun mukaanhan siinä taukoja pidetään. Tauot pidetään latauspaikoilla. Syödään (taas) ja kustaan vaikka ei olisi tarvetta.
Ei syödä ja kusta lataamisen takia vaan koska syötäisiin ja kustaisiin ihan muutenkin. Te 1000km putkeen homoörvelöt olette taas sitten oma rotunne. Koittakaa joskus matkustamista naisten ja perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tein kerran matkaa sähköauton kyydissä. Matkaa reilu 400 km. Reitit piti suunnitella latauspaikkojen mukaan. Kaksi kertaa piti pysähtyä reilun puolen tunnin lataukselle. Eka tauko oli ok, koska piti syödä, mutta seuraava oli ihan huoltiksella pyörimistä ja odottelua. Minulle riittää 400 km:n matkalla yksi lyhyt pysähdys, ei ole tarvetta junnailla huoltiksilla. Tuumailin tuossa sähköautopelleilyn aikana, että ei ikinä mulle tällaista kiitos ennen kuin tekniikka on kehittynyt.
Joku romu, 400km menee lataamatta.
Vierailija kirjoitti:
Millä autolla piti 400km takia pysähtyä kahdesti puoleksi tunniksi lataamaan....
Onko taas tehty jollain vuoden 2012 24kWh Leaffillä matkaa.
Skootterini kulkee vain 45km/h, siksi.
Minä ihmettelen miksi siinä madellaan 100km/h kun voi huoletta säätää mittarin 120km/h ja ajaa jokaisen edelle joka eteen tulee. Eikö teslat kulje vai ovatko niin pas.koja että virta loppuu normaali vauhdissa? Volvomies