Ajattelen että vietän loman miehen kanssa suunnitellusti reissussa, ja sen jälkeen otan eron
Mies ei ole ollut luottamuksen arvoinen enää vuosiin, mutta yhdessä olemisessa on kuitenkin ollut enemmän plussaa. Ja siksi yhdessä ollaan. Meillä on hauskaa yhdessä ja samanlaiset mielenkiinnonkohteet. Läheisyyttäkin, koska luottamusongelman saa taka-alalle. Mies tekee paljon asioita sen eteen että minulla olisi hyvä olla. Sanoo haluavansa korjata kaiken, saada luottamuksen takaisin.
Lomalle on suunniteltu jo pidempi matka joka varmasti olisi mukava.
Mutta nyt selvisi että heti loman jälkeen miehellä on meno, jota en vaan kestä, koska luottamusta ei ole. En halua kieltää menemästä, joten mietin jos vaan loman jälkeen ilmoitan että voi pakata tavaransa. Tulee olemaan hänelle järkytys, mutta en itse vaan kestä tuota tilannetta enää.
Onko aivan hullu ajatus?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis oikeasti uskalla erota, vaan vitkastelet vieläkin, tällä kertaa lomareisuun varjolla? Mitä jos vaanilmoittaisit erosta heti ja lähtisit reissuun yksin? Voisi tulla elämäsi lomamatka.
En pääse tuolle lomalle yksin. Ei ole mahdollista. Ap
Ei ole kovin reilua miestäsi kohtaan olla hänen kanssaan vain loman vuoksi.
Ei kovin reilua mieheltä mennä menoonsa, vaikka tietää sen olevan ap:lle kauheaa. Ilmeisrstihän kyde on siitä, että taistalla on pettämistä, eikä sekään ole kovin reilua mieheltä.
Niin että kun mies on törppö niin nainenkin saa olla? Mä en ajattele noin.
Törppö? Pettämisessä on kyse vähän vakavammasta asiasta kuin "törppöydestä". Kun luottamuksen menettää, sen palauttaminen voi olla mahdotonta tai ainakin työn ja tuskan takana. Jos ei mies välitä ottaa tätä huomioon omassa toiminnassaan, kyse on kunnioituksen puutteesta.
Ero on siihen yksi mahdollinen, aivan reilu vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis oikeasti uskalla erota, vaan vitkastelet vieläkin, tällä kertaa lomareisuun varjolla? Mitä jos vaanilmoittaisit erosta heti ja lähtisit reissuun yksin? Voisi tulla elämäsi lomamatka.
En pääse tuolle lomalle yksin. Ei ole mahdollista. Ap
Ei ole kovin reilua miestäsi kohtaan olla hänen kanssaan vain loman vuoksi.
Toisaalta, jos mies kerran on luottamuksen hajottanut, miksi vaimon pitäisi olla reilu?
Jos ei pidä toisen teosta tai käytöksestä, miksi sitten tehdä sama virhe itse, jos kerran on olevinaan parempi.
Kyseessä ei ole mikään kilpailu paremmuudesta. Naisen luottamusta on rikottu, ja hän miettii millä ehdoin pystyy elämään eteenpäin. Suhteessa vai ei? Ilmeisesti ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että päätös on jo tehty. Kun luottamusta ei ole, niin sitä ei ole. Olisi itsepetosta jatkaa.
On myös sekä itsepetosta että toisen pettämistä lähteä lomalle ihmisen kanssa, josta on jo päättänyt erota koska hän on parantumaton pettäjä. Miten muka voisi nauttia lomailusta tuollaisessa tilanteessa ja tuollaisen tyypin kanssa? Mielessä pyörii kuitenkin ne aiemmat pettämiset, heti reissun jälkeen tuleva seuraava pettäminen ja sitten väistämättä seuraava ero. Veikkaan kyllä, että mies ehtii ilmoittaa erohaluistaan enen kuin ap saa suutaan auki.
Eivät pettävät miehet eroa. Eivät ennen kuin on joku toinen nainen katsottuna. Muutenhan mies olisi eronnut jo silloin ennen kuin ryhtyi pettämään. Tämä on juuri sitä epäluotettavuutta. Puuttuu selkäranka. Jotenkin selittävät itselleen, että näin voi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan niinkin että kontrolloimallakaan se luottamus harvemmin palaa. Ennemmin se palaa sen kautta kun pikkuhiljaa annat miehen mennä ja tulla ja huomaat että maailma ei loppunutkaan ja mies olikin luottamuksen arvoinen.
Ja toisaalta sen toisen osapuolen näkökulmasta, mikään määrä toisen pillin mukaan hyppimistä ei yleensä riitä.
Näin yksinkertainen ihminen pitää ehdottomasti päästää takaisin luontoon.
Vierailija kirjoitti:
Reilumpaa on sanoa että en halua että menet
Jos menee ota ero, sitten ei oo yllätys
Ymmärrän täysillä ap:ta.
Jos sanoo ettei halua toisen menevän, niin hän on seuraavaksi "pirttihirmu". Mutta jos ei sano mitään, kärvistelee yksinään.
Ero on minunkin mielestäni parhain ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kiellä häntä menemästä vaan kerro hänelle tuo mitä kerroit meille.
Tee eropäätös vasta sen jälkeen kun näet miten mies toimii kerrottuasi. Silloin ero ei myöskään tule niin isona järkytyksenä.
Höpö höpö, tuohan on rajoittamista. Jos toinen tietää että kumppani ei halua että että menee ja kuitenkin menee niin ei tuo suhde muutenkaan kestä tai ap joutuu sulattamaan enemmän ja enemmän kaikenlaista. Tuo on hyvä suunmitelma, itse tekisin just noin.
.
Ottaisin eron samantien. Mitä sitä mätisäkin kanssa tuhlaamaan aikaansa. Voi viettää kivan kesän paremmassa seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilumpaa on sanoa että en halua että menet
Jos menee ota ero, sitten ei oo yllätysHän tietää kyllä etten halua hänen menevän. Ap
No mikä se meno sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies töihin menossa? Jätä se sika!
Jos asuu toisella paikkakunnalla duunia tehden, niin kyllähän se on aika selvä ero ja ei miehelle kauaa mene löytää toista parittelukumppania. Ne tekee sen aina salaa. Tämä on niin nähty. Toki tuollainen ylläriero on voi olla tosi oikeistokonservatiiviselle miehelle häpeän paikka ja jos sillä on ase, nin ei kannata olla samassa tilassa lasten kanssa. Ne no ihan hulluja. Jos ovat uskonnollisia tapauksia, niin polttavat koko huussin.
Miksi juuri uskovaiset polttaisivat ulkokäymälän? Onko kellään enää sellaista, muualla kuin mökillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan niinkin että kontrolloimallakaan se luottamus harvemmin palaa. Ennemmin se palaa sen kautta kun pikkuhiljaa annat miehen mennä ja tulla ja huomaat että maailma ei loppunutkaan ja mies olikin luottamuksen arvoinen.
Ja toisaalta sen toisen osapuolen näkökulmasta, mikään määrä toisen pillin mukaan hyppimistä ei yleensä riitä.
Olen antanut mennä, jolloin mies on pettänyt luottamuksen uudelleen. Ja uudelleen. Ja aina on "kovin pahoillaan". Että ei palaudu noin. Ap
Ok. Sitten ollaan ihan eri asian äärellä kuin kertahairahduksen. Ei taida olla enää paluuta, ihmettelen että olet edelleen tuossa suhteessa.
Aina välillä ihmettelen itsekin. Enkä osaa selittää sitä, mutta jotenkin yhdessä ollessa koko luottamusasian saa tökättyä sivuun. Ei vaikuta silloin mihinkään, asiaa ei edes muista, ei ajattele hetkeäkään. Sarkasmia, mutta varmaan vuosien harjoittelun tulosta. Joka tapauksessa vaikka en edes muista milloin olisin mieheen voinut tällaisissa asioissa luottaa, meillä on normaalisti tosi hauskaa yhdessä. Lomat esimerkiksi ei mitenkään voisi olla parempia kuin meillä on.
Eihän tällaista olisi voinutkaan jatkaa, jos ei osaisi työntää asiaa kokonaan pois mielestään suurimmaksi osaksi aikaa ja keskittyä aivan muihin asioihin.
Moni kirjoittaa että "asiahan on mielessä koko ajan", mutta kun ei ole. Se taitaa olla sekä hyvä että huono asia. Ap
Jotkut miehet ovat myös niin härskejä, että "nollaavat" omat tekonsa täysin. Toisin sanoen ensin pettävät luottamuksen, ehkä pyytävät vähän anteeksi, ja sitten ovat kuin mitään ei olisi tapahtunut. Sellaisen ihmisen kanssa ehkä itsekin mieluummin ajattelee jotain muuta, kunnes taas tulee eteen täysin sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Pari ajatusta. Miksi sen miehen pitää pakata tavaransa ja lähteä. Mikset itse ota laukkujasi ja lähde, kun olet aktiivinen osapuoli erossa? On myös minusta melko kaksinaamaista leikkiä loma normaalia ja kotia, eikä tunnustaa tilanne sellaiseksi kuin se on.
Ota vastuu itsestäsi ja omista päätöksistäsi.
Oisko vaikka naisen omistamassa asunto?
Kun luottamus on rikottu, koko suhde on vinossa. Silloin leikitään normaalia, koska muut vaihtoehdot ovat suhteen aktiivinen korjaaminen esimerkiksi terapialla, tai ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilumpaa on sanoa että en halua että menet
Jos menee ota ero, sitten ei oo yllätysHän tietää kyllä etten halua hänen menevän. Ap
No mikä se meno sitten on?
Oletpa utelias 😂😂 ei kuulu sulle millään tavalla, aloittaja tekee ihan oikein kun ei kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari ajatusta. Miksi sen miehen pitää pakata tavaransa ja lähteä. Mikset itse ota laukkujasi ja lähde, kun olet aktiivinen osapuoli erossa? On myös minusta melko kaksinaamaista leikkiä loma normaalia ja kotia, eikä tunnustaa tilanne sellaiseksi kuin se on.
Ota vastuu itsestäsi ja omista päätöksistäsi.
Oisko vaikka naisen omistamassa asunto?
Kun luottamus on rikottu, koko suhde on vinossa. Silloin leikitään normaalia, koska muut vaihtoehdot ovat suhteen aktiivinen korjaaminen esimerkiksi terapialla, tai ero.
Suhteen korjaaminen ei onnistu jos toinen koko ajan jatkaa toimintaansa kuten kerrottu.
Vinkki sulle ap että monet miehet vaistoaa parisuhteen sisällä asioita jotka odottelee puskan takana. Tosin huijaat miestäsi joka vain lieventää tulevaa eroa koska mies voi alkaa etsiä oikeasti arvostuksen arvoista uutta kumppania eikä tuuliviiriä jonka kanssa jokainen pikkuasia kertyy listaan jolla ero rakennetaan.
Moni mies tekee kaikkensa naisensa eteen mutta nainen vain nostaa rimaa mitä puuttuu siihen ala kurkottelemaan. Uhriutuvat ellei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki sulle ap että monet miehet vaistoaa parisuhteen sisällä asioita jotka odottelee puskan takana. Tosin huijaat miestäsi joka vain lieventää tulevaa eroa koska mies voi alkaa etsiä oikeasti arvostuksen arvoista uutta kumppania eikä tuuliviiriä jonka kanssa jokainen pikkuasia kertyy listaan jolla ero rakennetaan.
Moni mies tekee kaikkensa naisensa eteen mutta nainen vain nostaa rimaa mitä puuttuu siihen ala kurkottelemaan. Uhriutuvat ellei onnistu.
Onneksi sinä arvostat pettäjämiestäkin, palvot maata hänen jalkojensa alla. Siinä on miehellä kanssasi kyllä hyvät oltavat! 😀
Vierailija kirjoitti:
Vinkki sulle ap että monet miehet vaistoaa parisuhteen sisällä asioita jotka odottelee puskan takana. Tosin huijaat miestäsi joka vain lieventää tulevaa eroa koska mies voi alkaa etsiä oikeasti arvostuksen arvoista uutta kumppania eikä tuuliviiriä jonka kanssa jokainen pikkuasia kertyy listaan jolla ero rakennetaan.
Moni mies tekee kaikkensa naisensa eteen mutta nainen vain nostaa rimaa mitä puuttuu siihen ala kurkottelemaan. Uhriutuvat ellei onnistu.
Blah blah taas.
Ei keneenkään pidä luottaa sataprosenttisesti.
Ei tuo tule sillä paranemaan, että kahlitset miehen kotiin. Parempi erota vaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei lomaa kannata pilata erolla.
Mahtaa siitä kovasti nauttia, kun takaraivossa on kokoajan, että kotiin palattua laitan avioerohakemuksen menemään. Itse tuskin pystyisin, mutta ehkä ap pystyy, toivotan siis hyvää lomaa ja matkaa hänelle!
Se on tietenkin selvää, että ilman luottamusta parisuhteella ei ole tulevaisuutta.
Jos ei pidä toisen teosta tai käytöksestä, miksi sitten tehdä sama virhe itse, jos kerran on olevinaan parempi.