Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelen että vietän loman miehen kanssa suunnitellusti reissussa, ja sen jälkeen otan eron

Vierailija
15.06.2026 |

Mies ei ole ollut luottamuksen arvoinen enää vuosiin, mutta yhdessä olemisessa on kuitenkin ollut enemmän plussaa. Ja siksi yhdessä ollaan. Meillä on hauskaa yhdessä ja samanlaiset mielenkiinnonkohteet. Läheisyyttäkin, koska luottamusongelman saa taka-alalle. Mies tekee paljon asioita sen eteen että minulla olisi hyvä olla. Sanoo haluavansa korjata kaiken, saada luottamuksen takaisin.

Lomalle on suunniteltu jo pidempi matka joka varmasti olisi mukava.

Mutta nyt selvisi että heti loman jälkeen miehellä on meno, jota en vaan kestä, koska luottamusta ei ole. En halua kieltää menemästä, joten mietin jos vaan loman jälkeen ilmoitan että voi pakata tavaransa. Tulee olemaan hänelle järkytys, mutta en itse vaan kestä tuota tilannetta enää. 

Onko aivan hullu ajatus?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole luottamusta, ei ole suhdetta.

Olet luultavasti jo vuosia myöhässä eroaikeissasi. Voimia ja rohkeutta uuteen elämääsi, ap.

Vierailija
2/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olet ihan normaali. Ensin vietetään loma ja sitten vasta erotaan. Elokuussa avioeroja haetaan aina enemmän kuin muina kuukausina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilumpaa on sanoa että en halua että menet 

Jos menee ota ero, sitten ei oo yllätys 

Vierailija
4/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kiittää. 

Vierailija
5/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh jos et uskalla mitään vaatia niin se on oma vika 

Vierailija
6/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei lomaa kannata pilata erolla.

Vierailija
7/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies töihin menossa? Jätä se sika!

Vierailija
8/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sanot että mies ei saa mennä jos niin ajattelet 

Vierailija
9/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilumpaa on sanoa että en halua että menet 

Jos menee ota ero, sitten ei oo yllätys 

Hän tietää kyllä etten halua hänen menevän. Ap

Vierailija
10/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei ole luottamusta ja jos ei ole niin miten edes olette vielä yhdessä? 

Vierailija
11/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa mennä mutta et kerro että et halua että menee 

Skitsoa 

Vierailija
12/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähdet lomalle miehen kanssa johon et voi luottaa 100%? Joko ollaan yhdessä (täysillä, hyvinä ja huonoina aikoina) tai sitten ei olla yhdessä. Tai sitten toteat, että tyydyt suhteeseen sellaisena kuin se on mutta sitten ei tarvitse erotakaan.

Vierailija
13/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kiellä häntä menemästä vaan kerro hänelle tuo mitä kerroit meille. 

Tee eropäätös vasta sen jälkeen kun näet miten mies toimii kerrottuasi. Silloin ero ei myöskään tule niin isona järkytyksenä. 

Vierailija
14/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähdet lomalle miehen kanssa johon et voi luottaa 100%? Joko ollaan yhdessä (täysillä, hyvinä ja huonoina aikoina) tai sitten ei olla yhdessä. Tai sitten toteat, että tyydyt suhteeseen sellaisena kuin se on mutta sitten ei tarvitse erotakaan.

Siksi lomalle, että se on yhdessä suunniteltu ja valmisteltu ja meillä on kuitenkin mukavaa siellä. Harmittaisi viettää kuukausi kotona. Ap

Vierailija
15/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis oikeasti uskalla erota, vaan vitkastelet vieläkin, tällä kertaa lomareisuun varjolla? Mitä jos vaanilmoittaisit erosta heti ja lähtisit reissuun yksin? Voisi tulla elämäsi lomamatka.

Vierailija
16/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee eropäätös vasta sen jälkeen kun näet miten mies toimii kerrottuasi. Silloin ero ei myöskään tule niin isona järkytyksenä. 

Hän tietää etten halua hänen menevän. Että ajatuskin on minusta kauhea. Silti on nyt menossa. Ap

Vierailija
17/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis oikeasti uskalla erota, vaan vitkastelet vieläkin, tällä kertaa lomareisuun varjolla? Mitä jos vaanilmoittaisit erosta heti ja lähtisit reissuun yksin? Voisi tulla elämäsi lomamatka.

En pääse tuolle lomalle yksin. Ei ole mahdollista. Ap

Vierailija
18/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietä vaan loma kun se on maksettukin  sitten teet uusia suunitelmia. 

Vierailija
19/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tietää etten halua hänen menevän. Että ajatuskin on minusta kauhea. Silti on nyt menossa. Ap

Oletko kertonut kuinka vahvasti tunnet eli eroajatukset? 

Jos olet niin eron ei pitäisi tulla mitenkään yllätyksenä. 

Vierailija
20/35 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itse eronneena mietin, ja tämä ei ehkä liity aapeen tilanteeseen mitenkään ja siitä pahoittelut, että me naiset niin helposti ajatellaan ihan liikaa miltä toisesta tuntuu.

Muistan maanneeni aviovuoteessa, mies vieressä kuorsaten, että miten hän tulee kestämään sen, että minä lähden. Ikään kuin se olisi se pahin ongelma.

Ja kuitenkin minä olin se, joka oli jo vuosikaudet kärsinyt huonosta suhteesta. Mies oli saanut kaikki palvelut: ruokaa, seksiä, kodinhoitoa, huolien kuuntelua, hänen elokuvien katseluseuraa ja mitä vielä. Ja minä olin elättänyt meidät, hoitanut lähes kaikki käytännön asiat, jättänyt omat tarpeet taka-alalle. Ja minä vielä erotessa mietin, miten HÄN pärjää. Hän jäi meidän kotiimme, minä maksoin kovalla rahalla muuton ja uuden kodin itselleni.

Ajatelkaa hyvät naiset itseännekin. Ajatelkaa itseänne ennen kaikkea muuta. Ei miehen tarpeet ole ne tärkeimmät.