Ajattelen että vietän loman miehen kanssa suunnitellusti reissussa, ja sen jälkeen otan eron
Mies ei ole ollut luottamuksen arvoinen enää vuosiin, mutta yhdessä olemisessa on kuitenkin ollut enemmän plussaa. Ja siksi yhdessä ollaan. Meillä on hauskaa yhdessä ja samanlaiset mielenkiinnonkohteet. Läheisyyttäkin, koska luottamusongelman saa taka-alalle. Mies tekee paljon asioita sen eteen että minulla olisi hyvä olla. Sanoo haluavansa korjata kaiken, saada luottamuksen takaisin.
Lomalle on suunniteltu jo pidempi matka joka varmasti olisi mukava.
Mutta nyt selvisi että heti loman jälkeen miehellä on meno, jota en vaan kestä, koska luottamusta ei ole. En halua kieltää menemästä, joten mietin jos vaan loman jälkeen ilmoitan että voi pakata tavaransa. Tulee olemaan hänelle järkytys, mutta en itse vaan kestä tuota tilannetta enää.
Onko aivan hullu ajatus?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kiellä häntä menemästä vaan kerro hänelle tuo mitä kerroit meille.
Tee eropäätös vasta sen jälkeen kun näet miten mies toimii kerrottuasi. Silloin ero ei myöskään tule niin isona järkytyksenä.
Hän tietää etten halua hänen menevän. Että ajatuskin on minusta kauhea. Silti on nyt menossa. Ap
Miten kauhea. Eikö miehellä saa olla omaa elämää ja ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis oikeasti uskalla erota, vaan vitkastelet vieläkin, tällä kertaa lomareisuun varjolla? Mitä jos vaanilmoittaisit erosta heti ja lähtisit reissuun yksin? Voisi tulla elämäsi lomamatka.
En pääse tuolle lomalle yksin. Ei ole mahdollista. Ap
Ei ole kovin reilua miestäsi kohtaan olla hänen kanssaan vain loman vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee eropäätös vasta sen jälkeen kun näet miten mies toimii kerrottuasi. Silloin ero ei myöskään tule niin isona järkytyksenä.
Hän tietää etten halua hänen menevän. Että ajatuskin on minusta kauhea. Silti on nyt menossa. Ap
Ei siis ole luottamusta, eikä näköjään myöskään kunnioitusta. MIksi ihmeessä sitkoilet suhteessa vieläkin, jollei mies kunnioita sinua?
Vaikuttaa siltä että sinä olet hänelle pelkkä kynnnysmatto, ja hän on sinulle pelkkä elintason nostaja.
Tietysti ajattelit niin, olethan nainen.
Vierailija kirjoitti:
Näin itse eronneena mietin, ja tämä ei ehkä liity aapeen tilanteeseen mitenkään ja siitä pahoittelut, että me naiset niin helposti ajatellaan ihan liikaa miltä toisesta tuntuu.
Muistan maanneeni aviovuoteessa, mies vieressä kuorsaten, että miten hän tulee kestämään sen, että minä lähden. Ikään kuin se olisi se pahin ongelma.
Ja kuitenkin minä olin se, joka oli jo vuosikaudet kärsinyt huonosta suhteesta. Mies oli saanut kaikki palvelut: ruokaa, seksiä, kodinhoitoa, huolien kuuntelua, hänen elokuvien katseluseuraa ja mitä vielä. Ja minä olin elättänyt meidät, hoitanut lähes kaikki käytännön asiat, jättänyt omat tarpeet taka-alalle. Ja minä vielä erotessa mietin, miten HÄN pärjää. Hän jäi meidän kotiimme, minä maksoin kovalla rahalla muuton ja uuden kodin itselleni.
Ajatelkaa hyvät naiset itseännekin. Ajatelkaa itseänne ennen kaikkea muuta. Ei miehen tarpeet ole ne tärkeimmät.
Minä ajattelen tässä nyt nimenomaan ja vain itseäni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis oikeasti uskalla erota, vaan vitkastelet vieläkin, tällä kertaa lomareisuun varjolla? Mitä jos vaanilmoittaisit erosta heti ja lähtisit reissuun yksin? Voisi tulla elämäsi lomamatka.
Miten niin et pääse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin reilua miestäsi kohtaan olla hänen kanssaan vain loman vuoksi.
Toisaalta, jos mies kerran on luottamuksen hajottanut, miksi vaimon pitäisi olla reilu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siis ole luottamusta, eikä näköjään myöskään kunnioitusta. MIksi ihmeessä sitkoilet suhteessa vieläkin, jollei mies kunnioita sinua?
Vaikuttaa siltä että sinä olet hänelle pelkkä kynnnysmatto, ja hän on sinulle pelkkä elintason nostaja.
Elintasosta ei ole kyse. Rahallisesti olen oikein hyvin jaloillani, jopa paremmin kuin hän. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintasosta ei ole kyse. Rahallisesti olen oikein hyvin jaloillani, jopa paremmin kuin hän. Ap
Vaan kyse on... mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähdet lomalle miehen kanssa johon et voi luottaa 100%? Joko ollaan yhdessä (täysillä, hyvinä ja huonoina aikoina) tai sitten ei olla yhdessä. Tai sitten toteat, että tyydyt suhteeseen sellaisena kuin se on mutta sitten ei tarvitse erotakaan.
Siksi lomalle, että se on yhdessä suunniteltu ja valmisteltu ja meillä on kuitenkin mukavaa siellä. Harmittaisi viettää kuukausi kotona. Ap
Miten sä pystyt nauttimaan lomastasi, jos olet päättänyt erota. Eikö se näy ja kuulu sun olemuksessas... miten voi viettää kivaa aikaa eromielessä. Mä en tajua.
Jos rahasta ei ole pulaa, niin voit varmasti varata itsellesi mukavan matkan jonnekin toiseen paikkaa ja ihan itseksesi., eikö vain?
Hän on pettänyt sua ja nyt on lähdössä kavereiden kanssa äijäreissuun.
Ap ei kerro miksi mies ei ole luottamuksen arvoinen, ja ap on päättänyt jo etukäteen, että mies on tulevalla reissulla epäluotettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sitten uskalla matkustaa vain yksin.Vai liittyykö tuo ettet voi miehen taitoihin joita sulla ei oo ( moottoripyöräily, purjehdus tms) tai resursseihin ( rajoittavia sukulaisia ulkomailla tms)?
Tiedän yhden vuoden pituisen kihlajaismatkan jälkeen käyneen noin hetki Helsinki-Vantaalla kun tulivat kotiin ja menivät kumpikin omiin luoliinsa eri takseilla. Samoin yksi avoliitto hajosi matkalaukkuja purkaessa joltain viikkokausien vinkuintian retkeltä palattuaan. Nainen kertoi suunnitelleensa jo pidempään tuota. Avoliiton purkautuminen on hyvä asia sikäli että se on syntiä ja haureutta, mutta kihlaus on jo sopimus Jumalan edessä mennä avioliittoon. Tosin haureus siinäkin oikeuttaa purkamiseen.