Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diakonilla nöyryytetty

Vierailija
15.06.2026 |

Tiedän että diakoni apu on viimesijainen muoto, mutta tilanteeni oli huono. Olo on kuun puulla päähän lyöty diakonin käynnin jälkeen ja hyvin nöyryytetty. Onko muilla negatiivisia kokemuksia? Esim. diakonin liiallisen uteliaisuuden, elämän penkomisen tai jokaisen tilitapahtuman selityksen vuoksi? En hae apua enää koskaan sieltä. Piti kertoa mitä tavaraa olen lähettänyt ystävälleni postissa kun postimaksu on mennyt. Myös luetella mitä olen apteekista ostanut. En saisi köyhänä syödä tärkeitä ravintolisää (rauta, magnesium, monivitamiini) Kun ei ole hänkään tällaisia koskaan syönyt ja kaikki pois ruokarahoistani. Lääkäri kun käskenyt näitäkin käyttämään. Tuloni on tosi heikot ja olen saanut tt tukea Kelasta. Onko muilla tällaisia kokemuksia? 

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sama äm mä joka sanoi että kissa pois,ellei ole rahaa sen ruokaan (ainoa ystääni,ainoa iloni) ja myös kauhisteli kovaan ääneen vanhoja viiltelyarpiani. 

En sen jälkeen ole diakonian kautta hakenut ruoka-apuja.

On kyllä sitten väärässä työssä hän,mutta näitä väärässä työssä olevia on paljon.

Vierailija
62/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle jäätyäni karsin kaikki turhat kulut pois: kahvilat, uudet vaatteet, kalliit ruoat, ravintolat jne.

Kumma, että vähävaraiset ovat pulskia, tatuoituja, lävistettyjä, polttavat tupakkaa. Ei minulla olisi varaa moiseen. 

Kesällä ovat kaupat ja torit pullollaan halpoja vihanneksia, mutta kun vain pizza ja kalja maistuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sama äm mä joka sanoi että kissa pois,ellei ole rahaa sen ruokaan (ainoa ystääni,ainoa iloni) ja myös kauhisteli kovaan ääneen vanhoja viiltelyarpiani. 

En sen jälkeen ole diakonian kautta hakenut ruoka-apuja.

Ei diakonia apu eikä toimeentulo lakiin kuulu  yhteiskunnan elättää kenenkään kissoja ja koiria.  Aamen,  miksi haukut häntä ämmäkzi kun tekee niinkuin on käsketty.

Niin että köyhien lemmikkieläimet on vietävä teuraaksi? Jeesus - se diakonialaitoksen + kirkon päähenkilö - sanoi jotakin tekopyhistä ja julmista ihmisistä. Taisi ajaa ne ulos seurakunnastakin... 

Sinäkö vaadit että me veronmaksajat ruokitaan sun kissaa että rahasi säästyisi sätkään.   Sinun kissa ei kuulu meidän elätettäväksi.

painu nyt vit...tuun siitä

Tunnut olevan uskossa. 

Vierailija
64/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Oulussa ei oo tiliotteita kyselty, Kelan päätökset vaan joista näkyy myös tulotiedot.

Kerran vuodessa saa vain käydä ja 11 kuukautta vuodesta pitää sitten selvitä jotenkin muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä