Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diakonilla nöyryytetty

Vierailija
15.06.2026 |

Tiedän että diakoni apu on viimesijainen muoto, mutta tilanteeni oli huono. Olo on kuun puulla päähän lyöty diakonin käynnin jälkeen ja hyvin nöyryytetty. Onko muilla negatiivisia kokemuksia? Esim. diakonin liiallisen uteliaisuuden, elämän penkomisen tai jokaisen tilitapahtuman selityksen vuoksi? En hae apua enää koskaan sieltä. Piti kertoa mitä tavaraa olen lähettänyt ystävälleni postissa kun postimaksu on mennyt. Myös luetella mitä olen apteekista ostanut. En saisi köyhänä syödä tärkeitä ravintolisää (rauta, magnesium, monivitamiini) Kun ei ole hänkään tällaisia koskaan syönyt ja kaikki pois ruokarahoistani. Lääkäri kun käskenyt näitäkin käyttämään. Tuloni on tosi heikot ja olen saanut tt tukea Kelasta. Onko muilla tällaisia kokemuksia? 

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakonissat ovat usein armeliaita vain miehille. Naiset tiuskitaan ulos, mutta poikia ja miehiä saatetaan auttaa isoissakin laskuissa.

Vierailija
42/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diakonissat ovat usein armeliaita vain miehille. Naiset tiuskitaan ulos, mutta poikia ja miehiä saatetaan auttaa isoissakin laskuissa.

Saako pimps myös? Nunnat on ainakin antavaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma ,kun luullaan ,että yli 300000 ihmistä EI haluaisi mennä töihin. Ja siitä sitten jaksetaan vitt..illa.

Vierailija
44/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän varmaan olis kivempi jos lapioitaisiin seteleitä 30 litran vuovikassiin. 

Vaan kun ei ole mistä antaa. 

Kyllä kirkolla on varaa, minäkin olen koko ikäni maksanut kirkollisveroa, ja työssäkäydessäni olin tekemisissä vanhan pappisperheen kanssa, joka oli sosialisoinut omaan kotiinsa kaiken arvokkaan ja kiiltävän, mitä kirkkorakennuksesta lähti irti.

Sellaista on uskonto. 

Vierailija
45/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sama äm mä joka sanoi että kissa pois,ellei ole rahaa sen ruokaan (ainoa ystääni,ainoa iloni) ja myös kauhisteli kovaan ääneen vanhoja viiltelyarpiani. 

En sen jälkeen ole diakonian kautta hakenut ruoka-apuja.

Vierailija
46/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää mitä kaikkea tehdään aina samoille ihmisille uskonnon ja politiikan varjolla! Voisiko joku muu hoitaa nämä asiat arvokkaasti. Hätää jo moni kärsii ja virkailijat pahentavat sekopäisillä puheillaan monen elämän pilalle. Ja raha riittäväksi, ettei tule tätä tilannetta. Diakoni on loinen joka saa palkkaa kuulustelemalla, samoin sossu. Ja köyhyys luotua.

Oletko hullu vai humalassa, tuossa sun kirjoituksessa ei ole päätä eikä toista. Pahasti heittää.

Vierailija
47/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakonilla on sinänsä pointti että pharma kyllä kynii sinut kuiviin ja tappaa päälle jos uskot kaiken mitä he sinulle myyvät ja sanovat. Siinä on yksi sellainen ala jolla ei ole mitään moraalia vaan tosiaan kynivät ja riistävät, vievät ulosottoon ja vievät jopa sisäelimiä vähävaraisilta. Muilla aloilla ei tällaista oikein edes ole paitsi ehkä huumekauppiailla, on siis alhaisin kaikista.

Jos olisin sinä niin lopettaisin myös kaikki turhat ravintolisät ja kulut. 

Harmi että kokemus oli ikävä, toivottavasti palaudut siitä kuitenkin nopeasti. Nyt kesällä on tosi hyvää aikaa myös nauttia raittiista ulkoilmasta ja saada virkeyttä ja hyvää oloa sitä kautta. Ihminen tarvitsee hyvää happea ja vehreyttä.

Vierailija
48/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus myös hoitajista ja sossuista. Kaipa se joku munan kaipuu ja kumartelu heissä, mitä minussa ei ole. No siinähän kumartelevat, jätin miehen heille ihan kokonaan.

Vierailija
49/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sama äm mä joka sanoi että kissa pois,ellei ole rahaa sen ruokaan (ainoa ystääni,ainoa iloni) ja myös kauhisteli kovaan ääneen vanhoja viiltelyarpiani. 

Ei diakonia apu eikä toimeentulo lakiin kuulu  yhteiskunnan elättää kenenkään kissoja ja koiria.  Aamen,  miksi haukut häntä ämmäkzi kun tekee niinkuin on käsketty.

Vierailija
50/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti alkaa USKO kiinnostaa.

On menty Suomen Kirkon palveluihin. Alkas yhtäkkii kiinnostamaan.

Diakoniatyö on suomalaisille pelkkä itsestäänselvyys. 

Palvelut ja ilmaiset avut kyllä kiinnostaa.

ITKEÄ VAI NAURAA

Olen ollut uskossa vuosikausia mutta suomen kirkolla on aika vähän tekemistä kristillisen touhun kanssa. Jos olisi niin täällä ei olisi yhtäkään nälkää näkevää ja myös lääkärit laitettaisiin ruotuun, pois kuppaamasta vähävaraisia. Ei ole suomen kirkkolaisilla selkärankaa tällaiseen vaan ovat tekopyhiä valtion kassan nyhrääjiä siinä missä sosiaalityöntekijätkin. Ei ole lähimmäisenrakkaudesta kyse tässä toiminnassa vaan omasta lompsasta. Lähimmäisenrakkautta on se, että jos omalla lautasella on yksi papu ja naapurissa nälkäinen suu, se yksi papu jaetaan naapurin kanssa.

Vierailija
51/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, otan osaa. Toivon että elämäsi on jatkossa valoisampaa. & kissa on monen ihmisen pelastus ja terveyden ylläpitäjä, kuten koirakin. Hölmö avosuinen diakonissa. 

Vierailija
52/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei diakonia apu eikä toimeentulo lakiin kuulu  yhteiskunnan elättää kenenkään kissoja ja koiria.  Aamen,  miksi haukut häntä ämmäkzi kun tekee niinkuin on käsketty.

Miksi sinä ajattelet että kissan ja koiran elämä on jonkun omistuksessa, eikä itsessään olemassaolon arvoinen, ja tämä vähävarainen on vain tämän eläimen haltija? Taidat olla itsekin viharikollinen etkä kuullutkaan jeesuksesta, kun noin kovasti vihaat vähävaraista. Ihmisoikeuksien mukaan heilläkin on oikeus ihmisarvoiseen elämään, ja ihmisoikeudet eivät ole edes lähellä jeesuksen laupeutta. Häpeä.

Vierailija
53/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän varmaan olis kivempi jos lapioitaisiin seteleitä 30 litran vuovikassiin. 

Vaan kun ei ole mistä antaa. 

Kyllä kirkolla on varaa, minäkin olen koko ikäni maksanut kirkollisveroa, ja työssäkäydessäni olin tekemisissä vanhan pappisperheen kanssa, joka oli sosialisoinut omaan kotiinsa kaiken arvokkaan ja kiiltävän, mitä kirkkorakennuksesta lähti irti.

Valitettavasti kaikki nämä auttamisammatit ovat alkaneet vetämään puoleensa myös harakoita, kun niihin on liittynyt mitään varallisuutta. Köyhyyslupauksen tehneet munkit ehkä ymmärtävät jotain kristuksesta, palkkalistoilla olevat sen sijaan... 

Vierailija
54/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Saman arvoisina pidetään ja aua annetaan kaikista heikommassa oleville näytön perusteella. Eikä ne summat ole isoja.

Vierailija
55/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että köyhien lemmikkieläimet on vietävä teuraaksi? Jeesus - se diakonialaitoksen + kirkon päähenkilö - sanoi jotakin tekopyhistä ja julmista ihmisistä. Taisi ajaa ne ulos seurakunnastakin... 

Vierailija
56/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai katsotaan tiliasiat jos oot rahaa vonkumassa

Oelt aivan takuulla sosiaalitantta. Kukaan muu ei ole noin vähä-älyinen.

No kyllä sua ap  otti kovin kerroksia  kun et saanut sätkätavikkeisiin  rahaa..   Juo lasi vettä ja hengitä syvään.   Terveisiä kissalle.

Vierailija
57/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että köyhien lemmikkieläimet on vietävä teuraaksi? Jeesus - se diakonialaitoksen + kirkon päähenkilö - sanoi jotakin tekopyhistä ja julmista ihmisistä. Taisi ajaa ne ulos seurakunnastakin... 

Sinäkö vaadit että me veronmaksajat ruokitaan sun kissaa että rahasi säästyisi sätkään.   Sinun kissa ei kuulu meidän elätettäväksi.

Vierailija
58/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna palautetta nimettömänä sille diakoniaa ylläpitävälle taholle. Vaikka voi olla ettei auta. Kyllä moni tuntee että juoksutetaan ja nöyryytetty. Kuten sossukin tekee. Ei tarvitse vastailla kaikkeen. Voisiko ihmisille olla riittävä raha eikä tätä kiusaamista?

Miksi nimettömänä?  Aikuinen ihminen antaa asiallisen palautteen omalla nimellään. 

Vierailija
59/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni selviytyy ilman monivitamiineja? Ainakin minä olen tarvinnut niitä ihan nuoresta asti. Välillä olen pitänyt taukoa ja silloin olen ollut kuin "nukkuneen rukous".

En ole keskustelun aloittaja kuitenkaan.

Olet aloittaja ja vitamiinilisiä ei tarvitse.  Syö monipuolisesti.  Eri asia jos lääkäri määrää että jokin arvo on pielessä.

Kuukauden monivitamiinit saa 1-2 eurolla. Pienituloisimmat varmasti myös hyötyvät niistä eniten, koska ruoan laadusta on väkisinkin tingittävä.

Vierailija
60/64 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna palautetta nimettömänä sille diakoniaa ylläpitävälle taholle. Vaikka voi olla ettei auta. Kyllä moni tuntee että juoksutetaan ja nöyryytetty. Kuten sossukin tekee. Ei tarvitse vastailla kaikkeen. Voisiko ihmisille olla riittävä raha eikä tätä kiusaamista?

Miksi nimettömänä?  Aikuinen ihminen antaa asiallisen palautteen omalla nimellään. 

Juuri näin. Ja todistettavasti tulot ja menot ilman että tarvitsee kysellä.  Huom laita menoihin kissanruuat.  Tupakat. jos ostat kaljaa.   Näin on reilu peli kaikilla.,ei ainoastaan sinulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi