Diakonilla nöyryytetty
Tiedän että diakoni apu on viimesijainen muoto, mutta tilanteeni oli huono. Olo on kuun puulla päähän lyöty diakonin käynnin jälkeen ja hyvin nöyryytetty. Onko muilla negatiivisia kokemuksia? Esim. diakonin liiallisen uteliaisuuden, elämän penkomisen tai jokaisen tilitapahtuman selityksen vuoksi? En hae apua enää koskaan sieltä. Piti kertoa mitä tavaraa olen lähettänyt ystävälleni postissa kun postimaksu on mennyt. Myös luetella mitä olen apteekista ostanut. En saisi köyhänä syödä tärkeitä ravintolisää (rauta, magnesium, monivitamiini) Kun ei ole hänkään tällaisia koskaan syönyt ja kaikki pois ruokarahoistani. Lääkäri kun käskenyt näitäkin käyttämään. Tuloni on tosi heikot ja olen saanut tt tukea Kelasta. Onko muilla tällaisia kokemuksia?
Kommentit (64)
Tottakai katsotaan tiliasiat jos oot rahaa vonkumassa
Törkeää mitä kaikkea tehdään aina samoille ihmisille uskonnon ja politiikan varjolla! Voisiko joku muu hoitaa nämä asiat arvokkaasti. Hätää jo moni kärsii ja virkailijat pahentavat sekopäisillä puheillaan monen elämän pilalle. Ja raha riittäväksi, ettei tule tätä tilannetta. Diakoni on loinen joka saa palkkaa kuulustelemalla, samoin sossu. Ja köyhyys luotua.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai katsotaan tiliasiat jos oot rahaa vonkumassa
Oelt aivan takuulla sosiaalitantta. Kukaan muu ei ole noin vähä-älyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka se siis sun elämää penkoi ja oli liian utelias?
PS. Monivitamiinia et tarvitse sitä mihinkään ja magnesium ja rauta estää toisensa imeytymistä.
Ne apteekin vitamiinit on ihan samoja kuin markettien halpahyllyllä.
Varmaan kuuluu noiden hommaan kysellä, mihin se raha menee, ei ne sua kiusaa sen enempää kuin muitakaan.
Laita korkki jo kiinni, paskaläjä.
Miksiköhän köyhiä on vaikea auttaa 🤔
Eikö se ole ideakin että selvitetään mihin rahat menee ja tuetaan käyttämällä niitä fiksummin. Ei tukielättinä kuulukaan olla mitään luksuselämää. Ne on muiden rahoista annettuja almuja.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin lääkäri suosittelee syömään monivitamiineja ym.. Ne on valtaosalle turhia. Ehkä tuhlailet turhiin pieniä tuloja ja siksi ei riitä. Nyt harmittaa kun joku kunnolla selvitti menojasi ja sanoi asiasta.
Jos on anemiaa ja imeytymisongelmia, niin lääkäri todellakin voi kehottaa syömään niitä vitamiineja. Olisit sanonut selkeästi diakonille , että lääkäri on niitä käskenyt ottamaan, mutta ei valitettavasti kirjoittanut reseptiä. Hae harkinnanvaraista tt-tukea kunnalta? Ja käy myös punaisen ristin pakeilla.
Saitko siis apua vai et?
Minkälainen tilanteen olisi pitänyt olla, mistä hänen olisi pitänyt tietää tilanteesi?
Minua koetti diakoni höynäyttää mukaan johonkin verkostomarkkinointibisnekseen. Jotain hanavesisuodattimia olisi pitänyt ruveta myymään ja sillä muka tienata.Olin niin tyrmistynyt, etten älynnyt, että tuosta pitäisi ilmoittaa seurakunnan kirkkoherralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin lääkäri suosittelee syömään monivitamiineja ym.. Ne on valtaosalle turhia. Ehkä tuhlailet turhiin pieniä tuloja ja siksi ei riitä. Nyt harmittaa kun joku kunnolla selvitti menojasi ja sanoi asiasta.
Jos on anemiaa ja imeytymisongelmia, niin lääkäri todellakin voi kehottaa syömään niitä vitamiineja. Olisit sanonut selkeästi diakonille , että lääkäri on niitä käskenyt ottamaan, mutta ei valitettavasti kirjoittanut reseptiä. Hae harkinnanvaraista tt-tukea kunnalta? Ja käy myös punaisen ristin pakeilla.
Niin toimeentulo tukeenkin vaaditaan näyttö lääkärintodistuksesta. ..muutenhan sinnee joka ämmyli menisi vitamiinia kerjäämään. .
Laita ko seurakunnan kirkkoherra like kirjallinen kysymys menikö niinkuin pitää vai uteliko ja neuvoiko liikaa.
Diakonin palkka maksetaan 100 prosenttisesti verorahoista, ei siellä perseillä miten tahansa.
Mee vaan uudestaan, ihan piruuttasikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisit sille lääkärille sanonut, että ei sinulla ole varaa vitamiineja ostella. Ei ole ensimmäinen kerta, kun suosittelevat jotain itsehoitotuotetta, ollenkaan ajattelematta että jotkut tosiaan ovat niin köyhiä etteivät voi niitä ostaa.
Kummasti alkaa USKO kiinnostaa.
On menty Suomen Kirkon palveluihin. Alkas yhtäkkii kiinnostamaan.
Diakoniatyö on suomalaisille pelkkä itsestäänselvyys.
Palvelut ja ilmaiset avut kyllä kiinnostaa.
ITKEÄ VAI NAURAA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka se siis sun elämää penkoi ja oli liian utelias?
PS. Monivitamiinia et tarvitse sitä mihinkään ja magnesium ja rauta estää toisensa imeytymistä.
Ne apteekin vitamiinit on ihan samoja kuin markettien halpahyllyllä.
Varmaan kuuluu noiden hommaan kysellä, mihin se raha menee, ei ne sua kiusaa sen enempää kuin muitakaan.
Laita korkki jo kiinni, paskaläjä.
Meneppä itse vaaalle jos pääset sieltä haisevasta sängystäsi. Paljon paskaläskiä kasassa. Nöff, nöff
menepä
vaa’alle
Vierailija kirjoitti:
Minua koetti diakoni höynäyttää mukaan johonkin verkostomarkkinointibisnekseen. Jotain hanavesisuodattimia olisi pitänyt ruveta myymään ja sillä muka tienata.Olin niin tyrmistynyt, etten älynnyt, että tuosta pitäisi ilmoittaa seurakunnan kirkkoherralle.
Ihan asiaa ehdottanut. Olen joskus ollut tuossa ja kyllä siltä tuli ihan kivasti. Kirkkoherra on tyytyväinen tuohon työntekijään.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut ihmisen, jolla oli samanlainen kokemus. Lienetkö käynyt saman työntekijän luona. Ei ollut kouluttautunut diakoniatyöntekijä vaan sijainen, joka oli ennen ollut sosiaalitoimistossa töissä ja toimi samalla tavalla.
Yritä saada seuraava aika jollekin muulle työntekijälle.
Millä tavoin eri lailla pitäisi toimia? Varoja ei ole rajattomasti jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Laita ko seurakunnan kirkkoherra like kirjallinen kysymys menikö niinkuin pitää vai uteliko ja neuvoiko liikaa.
Diakonin palkka maksetaan 100 prosenttisesti verorahoista, ei siellä perseillä miten tahansa.
Mee vaan uudestaan, ihan piruuttasikin.
En voi ihan piruuttani mennä kun leikin uskovaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin toimeentulo tukeenkin vaaditaan näyttö lääkärintodistuksesta. ..muutenhan sinnee joka ämmyli menisi vitamiinia kerjäämään. .
toimeentulotukeenkin
sinne
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän varmaan olis kivempi jos lapioitaisiin seteleitä 30 litran vuovikassiin.
Vaan kun ei ole mistä antaa.
Kyllä kirkolla on varaa, minäkin olen koko ikäni maksanut kirkollisveroa, ja työssäkäydessäni olin tekemisissä vanhan pappisperheen kanssa, joka oli sosialisoinut omaan kotiinsa kaiken arvokkaan ja kiiltävän, mitä kirkkorakennuksesta lähti irti.
Olen asioinut inhottavan diakonissan luona. Hän pahastui ja valitti naama nurinpäin kun kuuli, että lyhensin vuokrarästiä lapsilisästä. Se on "lapsen rahaa", ja hän voisi tehdä lastensuojeluilmoituksen! Haloo ääliö, kotimme on myöskin sen lapsen koti. Hän yritti myös tunkea kotiini katsomaan, "miten elämme". Järkyttävä ihminen! En todellakqan päästänyt tätä pahatapaista nihilistiä kotiini. Samoin jouduin kuuntelemaan, kun typerä diakonissa "neuvoi" minua ruoanlaitossa ja rahankäytössä - jankutti itsestäänselvyyksiä niin että sain hänestä painajaisunia.
Olet aloittaja ja vitamiinilisiä ei tarvitse. Syö monipuolisesti. Eri asia jos lääkäri määrää että jokin arvo on pielessä.