Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kysyi: " Mitä siellä taivaassa tehdään"?

Vierailija
15.06.2026 |

Eiks tule aika pitkäksi ikuisuudessa?

En osannut vastata. Mietitään yhdessä.

On vaikea kuvitella, ettei ääretön olemassaolo kävisi joskus vallan yksitoikkoiseksi ja varsin piankin.

Kysyi myös miksi Jumala istutti syövän isoäitiin? Siis tuo kaikkivaltias?

Kommentit (192)

Vierailija
161/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattomuus on niin vaikea käsittää? Jos ei ole aikaa, niin ei ole aikaa. Aika perustuu vain havaittuun muutokseen.

Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Ajattomuudessa siis kaikki on pysähdyksissä, mitään ei tapahdu. Sepä vasta viihdyttävää onkin 🙄

Ei vaan, muutosta ei havaitse.

No yhtä lailla tylsäksi menee, jos joka hetki tuntuu edellisen toisinnolta.

Vierailija
162/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tulisi aika pitkäksi, olisi järkyttävää olla ikuisesti. Mitään taivasta ei kuitenkaan ole.

Henkimaailmassa ei ole aikaa, mikä kävisi pitkäksi. On vain nyt-hetki. 

Eli ollaan vain, kuin ötökkä meripihkassa?

Onpa houkuttelevaa... Hyi hitto.

Töö... Ei, vaan ollaan niinkuin vauva tai lapsi, vailla ajantajua (tai valhetta siitä).

Siis vailla jumaluskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattomuus on niin vaikea käsittää? Jos ei ole aikaa, niin ei ole aikaa. Aika perustuu vain havaittuun muutokseen.

Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Ajattomuudessa siis kaikki on pysähdyksissä, mitään ei tapahdu. Sepä vasta viihdyttävää onkin 🙄

Ei vaan, muutosta ei havaitse.

No yhtä lailla tylsäksi menee, jos joka hetki tuntuu edellisen toisinnolta.

Tylsyyshän perustuu siihen, että havaitset ajan kuluvan?

Vierailija
164/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattomuus on niin vaikea käsittää? Jos ei ole aikaa, niin ei ole aikaa. Aika perustuu vain havaittuun muutokseen.

Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Ajattomuudessa siis kaikki on pysähdyksissä, mitään ei tapahdu. Sepä vasta viihdyttävää onkin 🙄

Ei vaan, muutosta ei havaitse.

No yhtä lailla tylsäksi menee, jos joka hetki tuntuu edellisen toisinnolta.

Tylsyyshän perustuu siihen, että havaitset ajan kuluvan?

Tylsistyminen laukeaa, kun aivot eivät saa riittävästi dopamiinia eli mielihyvähormonia. Tällöin aivot viestivät, että nykyinen toiminta ei ole mielekästä.

Vierailija
165/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattomuus on niin vaikea käsittää? Jos ei ole aikaa, niin ei ole aikaa. Aika perustuu vain havaittuun muutokseen.

Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Ajattomuudessa siis kaikki on pysähdyksissä, mitään ei tapahdu. Sepä vasta viihdyttävää onkin 🙄

Ei vaan, muutosta ei havaitse.

No yhtä lailla tylsäksi menee, jos joka hetki tuntuu edellisen toisinnolta.

Tylsyyshän perustuu siihen, että havaitset ajan kuluvan?

Ei, vaan juuri päinvastoin. Jos istut esim. terveysaseman odotussaulassa ja kello on viisi minuuttia enemmän kuin viimeksi katsoessasi, vaikka aika tuntui puolelta tunnilta, olet tylsyyden ytimessä.

Vierailija
166/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattomuus on niin vaikea käsittää? Jos ei ole aikaa, niin ei ole aikaa. Aika perustuu vain havaittuun muutokseen.

Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Ajattomuudessa siis kaikki on pysähdyksissä, mitään ei tapahdu. Sepä vasta viihdyttävää onkin 🙄

Ei vaan, muutosta ei havaitse.

No yhtä lailla tylsäksi menee, jos joka hetki tuntuu edellisen toisinnolta.

Tylsyyshän perustuu siihen, että havaitset ajan kuluvan?

Miksi sitten hyvä elokuva tuntuu lyhyemmältä kuin huono, vaikka ne olisivat saman pituisia? Aika nopeutuu, kun on hauskaa. Viiko lomalla kuluu nopeasti, mutta töissä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kuvittelevat taivaan paikaksi, jossa ihmiset vain laulavat pilvien päällä ikuisesti. Perinteisessä kristillisessä teologiassa taivas nähdään kuitenkin täydellisenä elämänä ja yhteytenä Jumalaan, ei yksitoikkoisena toimintana. Ajatus on, että koska Jumala on ääretön, häntä ei voi koskaan "kuluttaa loppuun". Ihminen voi jatkuvasti oppia, ymmärtää ja kokea enemmän. Siksi taivaan ei ajatella olevan staattinen tila, jossa kaikki on nähty ensimmäisen viiden minuutin aikana. Taivaassa ihminen ei ole täsmälleen samanlainen kuin nyt. Hän on vapaa synnistä, kärsimyksestä ja monista nykyisistä psykologisista rajoitteista. Tylsyys nähdään usein nykyisen ihmiselämän piirteenä, joka liittyy puutteeseen, levottomuuteen tai merkityksettömyyteen.

Niin mitä muuta siellä taivaassa tehdään kun palvellaan jumalaa? Aika narsisti pitää olla että luo itselleen "orjia" ja teidän pitää palvoa sitä narsistia ihan vaan siitä syystä kun hän haluaa. Mitään muuta järkevää ja loogista syytähän sille ei ole. Eikö teille uskovaisille koskaan tule mieleen että miksi helvetissä? Eihän tuossa ole mitään tolkkua

Vierailija
168/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInäkin tajusin vasta 49-vuotiaan että minulle on "uskonnon" nimissä opetettu kaikkea täyttä huuhaata.

Erosin huuhaasta ja vapauduin ja sain täydellisen rauhan.

Itse onneksi heräsin "jo" 25-vuotiaana kun rupesin miettimään kaikkia epäloogisuuksia ja huuhaa tarinoita missä ei ole mitään tolkkua. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattomuus on niin vaikea käsittää? Jos ei ole aikaa, niin ei ole aikaa. Aika perustuu vain havaittuun muutokseen.

Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Ajattomuudessa siis kaikki on pysähdyksissä, mitään ei tapahdu. Sepä vasta viihdyttävää onkin 🙄

Ei vaan, muutosta ei havaitse.

No yhtä lailla tylsäksi menee, jos joka hetki tuntuu edellisen toisinnolta.

Tylsyyshän perustuu siihen, että havaitset ajan kuluvan?

Miksi sitten hyvä elokuva tuntuu lyhyemmältä kuin huono, vaikka ne olisivat saman pituisia? Aika nopeutuu, kun on hauskaa. Viiko lomalla kuluu nopeasti, mutta töissä ei.

Vierailija
170/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tylsää, jos taivaassa ei ole kehoa. Ei voi tehdä mitään kivaa, esim. piirtää tai pelata.

Se on sinusta tylsää koska sinulla ei ole hajuakaan siitä, mitä olemassaolo kehon ulkopuolella voisi olla. Useimmiten kuitenkin ne jotka pääsevät taivaissa käymään, kokevat sen mielekkäämmäksi kuin kehollisen elämän

Itsellä on tästä aavistus mihin en ole toistaiseksi törmännyt missään tekstissä tai saarnassa vaan tieto on tullut suoraan jumalalta. Olomuoto on hyvin erilainen, mutta en kokenut sitä millään tavalla menetykseksi tai ongelmalliseksi

Hetkonen, hetkonen, eikö ruumiin ylösnousemus enää olekaan kristinuskon keskeisiä opinkappaleita?

En viitsi ottaa kantaa siihen. Mene vaikka jonnekin luostariin ja ota selvää. Et löydä kristinuskon mysteereihin vastauksia kirkosta, missä paholainen ja siemen jyllää.

Pitääkö nyt tulkita niin, että olet kirkossa, jossa paholainen jyllää, kun kerran et osaa vastata kysymykseen?

Ei, vaan että kyseinen tieto ei ole sellaista mitä haluaisin jakaa sinun tai tämän palstan kanssa tällä hetkellä. Ajatteletkos aina, että jos joku ei anna sinulle mitä vaadit, hän on jollakin tavalla paha? Että sinulle kuuluu kaikki, mitä keksit haluta?

Ei helmiä sioille.  Eivät ymmärrä arvostaa sitä mikä on kallisarvoista.

Tuo teidän hellimä latteus vesittää täysin lähetyskäskynne. Antaa oikeuden luovuttaa heti kun tulee hankalia kysymyksiä koskien uskomustenne ristiriitaisuuksia ja loogisia häränpyllyjä. Oliko se jeesuksen tarkoitus, että epäilijät voi heittää helvettiin jos olet kyvytön lähetystyössäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlitaan, ikuisesti <3

Meidän aikaan sidotut aivomme eivät yksinkertaisesti VOI käsittää ajattomuutta, eli tietenkin nyt tuntuu tylsältä. Taivaassa ei ole aikaa, joten ei tunnu tylsältä.

Syöpä ja muut ikävät asiat johtuu siitä, että elämme syntiinlangenneessa maailmassa. Koko luomakunta on epätäydellinen, ja niin sairaudet kuin kuolemakin kuuluu tähän maanpäälliseen elämään. Kuoleman jälkeen sitten on täydellistä meillä, jotka uskomme Jeesukseen Vapahtajanamme.

Eli palataksemme aiheeseen: Mitä siellä taivaassa tehdään?

Juhlitaan Jeesuksen parhaissa pidoissa  <3

 Kai olet ollut juhlissa, joiden ei haluaisi koskaan loppuvan?

Kysyttiin ja kun vastattiin, niin 6 alapeukkua :D ? 

Älkää kysykö jos ette halua kuulla vastausta.

Sinä haluat käännyttää vain lapsia. Aikuisen rationaaliset kysymykset haluat sivuuttaa.

Vierailija
172/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, olisiko kenellekään tämä maailmakaan kovin tylsä ja pitkäveteinen paikka moneen tuhanteen vuoteen, jos saisimme olla täysin terveitä, meillä olisi korkea energiataso joka hetki, meissä ja maailmassa ei olisi pahuutta ja käytössämme olisi loppumattomat reservit. Saisi matkustella ympäri maailmaa, harrastaa mitä vain haluaisi, opetella kieliä, tutustua eri kulttuureiden ihmisiin, rakentaa itsesuunnittelemia taloja järven rantaan tai vuoren rinteelle, vaihdella autoja, tutustua eläinkuntaan niiden omissa elinympäristöissään.....

Näyttää joka luulevaisella olevan oma kuvitelmansa taivaasta. Näyttöä ei ole yhdelläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisten mukaan Jumala räknää asioita siten, että ihmisen pitää eläessään kulkea koko ikänsä vaikeuksista ja vastoinkäymisistä toiseen, jotta se voi kasvaa kelvolliseksi taivaaseen. Mitään kasvua ei voi tapahtua, jos elämä on sellaista helppoa ja kevyttä. No ei siinä ihminen kasva ja jalostu täydelliseksi, jos elämä on yhtä helvetin tuskaa synnytysosastolta patologin pöydälle. Siinä loppuu niin Jumalaan uskomiset kuin myös helvettiin uskomiset, koska on opittu näkemään ja kokemaan, että se helvetti käydään läpi jo täällä maan päällä eläessä, ettei sinne enää kuoleman jälkeen jouduta. Aletaan uskomaan vain rahaan ja voimaan, kun nähdään, miten maailma pyörii ja opitaan, että pitää olla rikollinen pärjätäkseen.

Kirkolle pitää maksaa, ettei varasta Jumalalta ja muiden taskuihin menee. Eihän Jumala rahaa mihinkään tarvitse, ihmiset siirtelee sitä tileillä toisille ja tunkee omiin taskuihin. Pitää testamentata ja lahjoittaa omaisuus lahkolle, koska on syntiä omistaa mitään. Sitten lahkojen johtajilla on suuret omaisuudet ja siinä ei olekaan sitten mitään syntistä. Ai saatana.

"Kärsi, kärsi. Kirkkaamman kruunun saat." Ja etkä saa.

Kyllä elämä voi olla seesteistäkin jos elää kiltisti rukouksessa eikä altista itseään maallisille himoille. Miksei laiva voisi purjehtia satamaan myötätuulessakin? Lähinnä oma valinta että jos alkaa vastustamaan enkelien avustusta ja jumalaa niin sitten niitä ongelmia syntyy. Missään uudessa testamentissa ei myöskään kehoteta synnyttelemään ja kun tästä luopuu niin suurin osa elämän haasteista olikin sitten siinä. Pharmakeia on myös kielletty raamatussa, joten ei ihme että on tuskaa jos yrittää elää toinen jalka tiedekultissa ja toisella korvalla kuunnella jumalaa

Jos lahkon johtaja on mielestäsi saatanallinen niin se ei kuitenkaan estä sinua toimimasta oikein ja välttämään ahneutta. Saatanallisuuden imitointi taas on varma passi sinne tulisempaan paikkaan. Kuka ylipäätään sanoi ja missä, että lahkonjohtaja on pyhimys, josta tulee ottaa mallia? Ei kukaan, missään. Älä rakentele olkinukkeja, tuhoa niitä ja syytä jeesusta siitä että oma olkinukkesi oli ruma ja paska.

No nyt on tosi äärimeininkiä, kun lääkkeitäkään (pharmakeia) ei saa käyttää. Raamatussakin mainitaan ihovoiteiden ja silmäsalvan käyttö. Ja myrkkyä neutraloivan aineksen lisääminen tappavaan keittoon. Ei muuta asiaa, että meillä v. 2026 monet alumoerin luonnosta löytyneet parantavat ja hoitavat ainesosat on tiivistetty pillereiksi ja myydään apteekeissa. 

Jos toteaa, että oma hengellinen auktoriteettinsa on demonisoitunut, tämmöinen pulju pitää jättää. Eikä elättää sitä demonia kymmenyksillään. Väität myös, että synnyttäminen eli lapsenteko on tie kärsimyksiin. Raamatussa Jumala n8menomaan kehottaa lisääntymään. 

Mitähän tarkoitat "alkaa vastustella enkelien avustusta"? Nyt liikutaan jo pahasti harhoissa. 

Tämä kommentoija tulee selvästi sylttytehtaalta, joka ei kuulu Jumalalle. Eipä siitä enempiä.

 

Aiemmalla kirjoittajalla oli ihan hyviä pointteja: uskovan elämä maan päällä on usein melkoista kitkuttelua ja suossa rämpimistä. Korpitie tulee tutuksi. Pitää olla yhteydessä siihen ainoaan, johon elämässään voi luottaa, ja pyrkiä pääsemään hengelliseen ja henkiseen tasapainoon. 

Ei siinä ole mitään äärimmäistä kuin sellaiselle, joka on kasvanut lääkekulttiin. Suurin osa maailman väestöstä, eliökunnasta puhumattakaan ei ole kuullutkaan mistään lääkkeistä ja hyvin heillä pyyhkii.

Lääketieteessä ei ole kyllä mitään hyvää ja sitä on pyritty tarkoituksella sotkemaan jotta voitaisiin kiristää ihmisiltä rahaa sellaisista asioista, mitä jumala on antanut heille ilmaiseksi esimerkiksi sen lääkinnällisen kasvin muodossa. Täysin demonista touhua.

En kuulu itse demoniauktoriteettien kultteihin, mutta en ota kantaa siihen jos joku jostain syystä kuuluu. Aika moni tuntuu kaipaavan yhteisöä, jos ei kaipaisi niin eihän meillä muuta kuin erakkoja olisikaan. Jos tarjolla on vain demonisia munanpalvojia niin sitten pitää varmaan valita vaan pienin paha. Esimerkiksi naisten johtamat kultit aika lailla tuhotaan, vaikka olisivatkin lähempänä jumalaa ja totuutta, koska palliukoilla on sellainen tapa. 

Raamatussa on yhteensä 4 eri jumalaa ja jos seuraa kristitysti jeesusta, ei päädy kenenkään jalkojen väliin levittelemään käärmesiemeniään.

Jompi kumpi meistä ei kuulu jumalalle mutta se en ole minä. 

 

Uskovan elämä maan päällä ei ole kitkuttelua eikä suota, kun seuraa jumalaa eikä pallejaan tai pallillisia. Hyvin yksinkertaista, joskin pallillisille tuntuu olevan aika vaikeaa.

Heh, jos olisit syntynyt Intiaan Hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan toisia jumalia. Sinun uskomuksesi on vain maantieteestä ja kulttuurista lähtöisin.

Vierailija
174/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tylsää, jos taivaassa ei ole kehoa. Ei voi tehdä mitään kivaa, esim. piirtää tai pelata.

Se on sinusta tylsää koska sinulla ei ole hajuakaan siitä, mitä olemassaolo kehon ulkopuolella voisi olla. Useimmiten kuitenkin ne jotka pääsevät taivaissa käymään, kokevat sen mielekkäämmäksi kuin kehollisen elämän

Itsellä on tästä aavistus mihin en ole toistaiseksi törmännyt missään tekstissä tai saarnassa vaan tieto on tullut suoraan jumalalta. Olomuoto on hyvin erilainen, mutta en kokenut sitä millään tavalla menetykseksi tai ongelmalliseksi

Hetkonen, hetkonen, eikö ruumiin ylösnousemus enää olekaan kristinuskon keskeisiä opinkappaleita?

En viitsi ottaa kantaa siihen. Mene vaikka jonnekin luostariin ja ota selvää. Et löydä kristinuskon mysteereihin vastauksia kirkosta, missä paholainen ja siemen jyllää.

Pitääkö nyt tulkita niin, että olet kirkossa, jossa paholainen jyllää, kun kerran et osaa vastata kysymykseen?

Ei, vaan että kyseinen tieto ei ole sellaista mitä haluaisin jakaa sinun tai tämän palstan kanssa tällä hetkellä. Ajatteletkos aina, että jos joku ei anna sinulle mitä vaadit, hän on jollakin tavalla paha? Että sinulle kuuluu kaikki, mitä keksit haluta?

On ihan tavallista kysyä aiheeseen liittyvään asiaan tarkennusta. Sitä kutsutaan keskusteluksi. Olemme keskustelupalstalla. Aika outoa, että tulet keskustelupalstalle julistamaan ettet aio keskustella.

"Ajatteletkos aina, että jos joku ei anna sinulle mitä vaadit, hän on jollakin tavalla paha?"

En. Mutta ihmettelen jos yksinkertaiseen aiheeseen liittyvään kysymykseen on ylivoimaista vastata "kyllä" tai "ei".

"Että sinulle kuuluu kaikki, mitä keksit haluta?"

Ei tienkään kuulu. Ilmeisesti kysymys osui arkaan paikkaan kun noin kiukustuit.

Vastaan mitä haluan ja jos en halua vastata sinua miellyttävällä tavalla niin sitten sinun on vaan tyydyttävä asiaan. Minulla on syyni pitää tietoja myös itselläni, ihan niinkuin jeesuskin puhui vertauskuvien kautta suojatakseen taivasten valtakuntaa sellaisilta, jotka eivät sinne kuulu. Joita on ilmeisesti tämä ketju pullollaan!

 

Demoninen olet kun tuolla tavoin toivoskelet toisia osuvasi arkoihin paikkoihin ja kiukuttavasi. Herran siunausta ja valoa päiviisi.

Jeesus ei siis rakastanutkaan kaikkia ihmisiä? Suojasi taivasten valtakuntaa vääriltä ihmisiltä. Kenties niiltä, jotka eivät ota kuulopuheita tosissaan? Vihaa niitä, jotka käyttävät jumalan antamaa järkeään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hiton taivaassa? Lasun paikka kun tuollaista scheissea lapselle syötetään.

Vierailija
176/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tylsää, jos taivaassa ei ole kehoa. Ei voi tehdä mitään kivaa, esim. piirtää tai pelata.

Se on sinusta tylsää koska sinulla ei ole hajuakaan siitä, mitä olemassaolo kehon ulkopuolella voisi olla. Useimmiten kuitenkin ne jotka pääsevät taivaissa käymään, kokevat sen mielekkäämmäksi kuin kehollisen elämän

Itsellä on tästä aavistus mihin en ole toistaiseksi törmännyt missään tekstissä tai saarnassa vaan tieto on tullut suoraan jumalalta. Olomuoto on hyvin erilainen, mutta en kokenut sitä millään tavalla menetykseksi tai ongelmalliseksi

Hetkonen, hetkonen, eikö ruumiin ylösnousemus enää olekaan kristinuskon keskeisiä opinkappaleita?

En viitsi ottaa kantaa siihen. Mene vaikka jonnekin luostariin ja ota selvää. Et löydä kristinuskon mysteereihin vastauksia kirkosta, missä paholainen ja siemen jyllää.

Pitääkö nyt tulkita niin, että olet kirkossa, jossa paholainen jyllää, kun kerran et osaa vastata kysymykseen?

Ei, vaan että kyseinen tieto ei ole sellaista mitä haluaisin jakaa sinun tai tämän palstan kanssa tällä hetkellä. Ajatteletkos aina, että jos joku ei anna sinulle mitä vaadit, hän on jollakin tavalla paha? Että sinulle kuuluu kaikki, mitä keksit haluta?

On ihan tavallista kysyä aiheeseen liittyvään asiaan tarkennusta. Sitä kutsutaan keskusteluksi. Olemme keskustelupalstalla. Aika outoa, että tulet keskustelupalstalle julistamaan ettet aio keskustella.

"Ajatteletkos aina, että jos joku ei anna sinulle mitä vaadit, hän on jollakin tavalla paha?"

En. Mutta ihmettelen jos yksinkertaiseen aiheeseen liittyvään kysymykseen on ylivoimaista vastata "kyllä" tai "ei".

"Että sinulle kuuluu kaikki, mitä keksit haluta?"

Ei tienkään kuulu. Ilmeisesti kysymys osui arkaan paikkaan kun noin kiukustuit.

Vastaan mitä haluan ja jos en halua vastata sinua miellyttävällä tavalla niin sitten sinun on vaan tyydyttävä asiaan. Minulla on syyni pitää tietoja myös itselläni, ihan niinkuin jeesuskin puhui vertauskuvien kautta suojatakseen taivasten valtakuntaa sellaisilta, jotka eivät sinne kuulu. Joita on ilmeisesti tämä ketju pullollaan!

 

Demoninen olet kun tuolla tavoin toivoskelet toisia osuvasi arkoihin paikkoihin ja kiukuttavasi. Herran siunausta ja valoa päiviisi.

Sinulle ilmeisesti tulee henkisesti paha olo kun joku kyseenalaistaa uskomuksesi. Katsot, että hyökkäys on paras puolustus. Niin ne roviolla polttajatkin reagoivat aikanaan. Tuumivat, että eivätpähän enää kysele hankalia mokomat kerettiläiset.

Vierailija
177/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivashan oli varsin valkoinen paikka, kunnes kirkot aloittivat lähetystyön mustassa Afrikassa. Se mahdollisti myös kaikkien n€€kereidenkin pääsyn taivaaseen. Tosin onko se enää sitten enää edes taivas

Vierailija
178/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan valtakunta on valtakunta, kuten nimikin sanoo. Tekemistä siis varmasti riittää, kuten maallisissakin valtakunnissa.

Eikä sinne taivaaseen jäädä lopullisesti. Sinne mennään vielä toistaiseksi, kun täältä kuollaan. Mutta Jumalan valtakunta laskeutuu tulevaisuudessa uuden maan päälle ja taivaassa olijatkin palaavat tänne. Silloin ei enää ole mitään erottavaa seinää Jumalan taivaan ja ihmisten maan välillä, vaan kaikki on yhtä ja ihminen näkee Jumalan silmästä silmään samoin kuin aikojen alussa paratiisissa, ennen kuin synti erotti ihmisen Jumalasta.

Ja taas yksi höpöhöpökuvitelma. Ettekö saa luulevaiset edes sovittua keskenänne, mitä siellä taivaassa on?

Vierailija
179/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala sallii syövän, niin siinä tapauksessa sillä oli joku merkitys. Jos isoäiti ei ollut vielä pelastunut, Jumala luultavasti herätteli häntä miettimään iankaikkisuusasioita sen syövän kautta. Jos isoäiti oli jo uskossa, mutta tehnyt syntiä, eikä ollut suostunut tekemään siitä parannusta, niin siinä tapauksessa Jumala ehkä salli isoäidin sairastua ja lopulta myös kuolla. Syy syöpään voi olla myös siinä, että tämä koko maailma on synnin kirouksen alainen ja siksi tässä maailmassa on pahoja asioita, kuten sairauksia, joihin voi myös kuolla. Aniharvoin Jumala antaa jonkun sairauden, vaikka sellaisestakin Vanhan Testamentin puolella on esimerkkejä tottelemattomuuden kohdalla. Nyt kuitenkin eletään Uuden Testamentin ja uuden liiton aikaa, joten epäilen, josko Jumala armon aikakautena sellaista tekisi. Jos joku siis sairastuu, Jumalan näkökulmasta katsoen sen tarkoitus on suunnata ihmisen huomio johonkin tiettyyn asiaan.

Olipas outo trolli. Jokainen kuolee johonki, teki syntiä sitten enemmän tai vähemmän. Miksi levität äärimmäisen haitallista oppia että sairaudet johtuisi synnistä?

Niin, kun sellaista ei edes ole olemassa.

Vierailija
180/192 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivaassa autetaan ihmisiä. 

Taivaassa iloitaan yhdessä lasten ja lastenmielisten aikuisten kanssa.

Taivaasta tuodaan turvaa kun on paha mieli, surua tai huolia ja murheita.

Taivaasta tuodaan rakkaudellisia ajatuksia ja ideoita onnelliseen elämään.

Taivaassa seurataan lasten kasvua ja kehitystä sekä tarvittaessa turvataan sitä.

Taivaassa asuu kaikki viisaus.

Taivas varjelee meitä jokaista koko elämänmatkan ajan.

 

Opeta lapsille asioita oikein ikätasoisesti.

Ja taas yksi harhainen luulottelu vailla mitään näyttöä asiasta. Toki varmaan ihan kiva kuvitella tuollaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä