Kiusaako työkkäri teitä?
Jäin työttömäksi maaliskuun lopussa ja mulla on ollut yksi käyntikontakti heihin. Muuten ei ole esim soiteltu. Kolmea tuöpaikkaa pitää hakea kuukaudessa. Avoimia hakemuksia laitan kun muuta ei ole tarjolla. Ammattisuoja taitaa kyllä kohta päättyä eli alkavatko vaatia sitten enemmän.
Kommentit (111)
Monikin työkkärin työntekijä syyllistyy laittomaan uhkaukseen jos työtön on aina suorittanut velvoitteensa.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Olen työkyvytön ja kuulusteluissa pitää ravata. Yrittävät saada pois työmarkkinatuelta tietenkin. Kutsuvat sitä auttamiseksi. Tässä sitä ollaan Kelan ja työkkärin välissä pompoteltavana!
Sama täällä. Nyt sain taas hylätyn eläkepäätöksen jonka lähetin työkkäriin. Mustaa on valkoisella että työkykyä on jäljellä eli on oikeus työmarkkinatukeen.
Niin paljon ettei sinne voi mennä, saati muuhun.
Ei ole ollut mitään ongelmia. Kaksi työpaikkaa per kuukausi. Elokuussa alkaa työt noin 120h/kk ja pääsen eroon sovitellusta työmarkkinatuesta. Se mahdollistaa myös pienien töiden vastaanottoa kevyt yrittäjänä. Elokuun lopussa teen erään tunnetun yrityksen varaston lattiat ja maalan seinät .
Ikää ja asennetta löytyy.
Korostan jälleen tätä. Eli TALLENTAKAA KAIKKI KESKUSTELUT TYÖVOIMA VIRANOMAISEN KANSSA. Se hillitsee kummasti noita älyttömiä kommentteja heiltä. Ja lukekaa huolellisesti työttömyysturvalaki.
-Kylmät kädet
Lain mukaan pitää hakea 4 paikkaa kuukaudessa. Mulle laitettiin 8 haettavaa työtä (4 ilmoitus pakollista + 4 vapaa valintaista) kuukaudessa. Matinkylän työkkäri siis rikkoi lakia
Naisvirkailija haluaa Matinkyläs että haette 8 työpaikkaa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on yhdenvertaisuuden laita, kun osaa suorastaan vainotaan ja osa saa olla rauhassa vuosikausia?
Paikkakuntien työttömien määrä vaikuttaa. Esim. Tampereella on yksi Eu:n pahimmista työttömyyksistä tällä hetkellä, 16 prosenttia. Jossain päin Eurooppaa löytyy alle kolmen prosentin työttömyyttä.
Ja silti riittää aikaa Tampereella kutsua 3 kk välein tapaamisiin.. Rahat alkaa muutenkin olla tiukilla ja lisää saa maksaa käynneistä
Muistakaa tuoda kaikki viranomaisten lain rikkomiset esille ja tehdä heistä julkkiksia niin kiusaaminen loppuu
Kela kiusaa. Työkkäri on asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on yhdenvertaisuuden laita, kun osaa suorastaan vainotaan ja osa saa olla rauhassa vuosikausia?
Niin. Olen ollut aiemminkin työttömänä. Saanut olla ihan rauhassa. Tosin olen omatoimisesti sitten hakeutunut työkkärin kursseille ja työllistynytkin lopulta. Nyt ikää jo yli 50. Pelottaa. Ap
Nykyään on sellaisia firmoja, jotka välittävät yli viiskymppisiä keikkatöihin. Sitä kautta on moni päässyt töihin. Silver50+, Plus50 Oy ja Tempore ainakin. Niistä kannattaa hakea. Muuten työttömyys on tässä työmarkkinatilanteessa meille yli viiskymppisille aika vaikea rasti.
Mä en ymmärrä miksi osa-aika ja keikkaduunarit lisättiin tähän pakkohaku leikkiin sotkemaan työnhakua entisestään.