Minkä itsestään selvän asian maailmasta olet tajunnut vasta vuosien kuluttua. Minä aloitan
Aika pieni asia: Miksi ennen juotiin aina pienistä kahvikupeista. Nykyään vieraallekin tarjotaan usein mukista. Hienoista tilaisuuksissa on toki pienet kahvikupit edelleen. No siksi, että tapa periytyy vanhoilta ajoilta, jolloin kahvi oli tuontituote ja kallista. Sota-aikana ei saatu juuri ollenkaan.
Myös sen olen vasta vanhemmiten ymmärtänyt, että seuraa rahaa. Lähes jokaisessa asiassa on taustalla rahan hommaaminen itselle. (Jos mietit, miksi tuo toimii noin, on raha yleensä syynä.)
Kommentit (84)
Suomalaiset tuotteet eivät todellakaan ole itsestään selvästi parempia kuin tänne tuodut.
Moni maa valvoo vientituotteidensa laatua ja esim suomessa sahatavaran paras luokka on vientilaatu.
Tosin poikkeuksena on elintarvikkeet, joihin vielä luotan parempina.
Että maapallo kiertää auringon tasan vuodessa.
Oikeakätinen ovi = saranat on oikealla puolella (sieltä katsottuna, missä saranat ovat näkyvillä)
Tutkimuksiakin voidaan lahjoa näyttämään haluttua lopputulosta.
Esim tupakkatehtaan lahjoitat tutkimuksia näyttämään, että tupakointi ei ole vaarallista. Kamalaa!!!!
Lasta ei voi kasvattaa töysin sellaiseksi kuin haluaa, sillä geenit määräävät todella paljon.
(Minä ja mies ollaan molemmat DI, mutta lapsemme ei yhtään kiinnostunut matematiikasta. Yritin lapsesta saakka auttaa häntä kiinnostumaan matematiikasta. Varoon kiitenkin, että en tupuytanut liikaakaan. Yo-kirjoituksissa hän sai lyhyen matematiikan approbaturin. Eli hänen geeninsä ovat kauempaa. Hän on hyvä ihan muissa asioissa.)
Että et voi luottaa keneenkään. Kaikista vähiten itseesi. Siis siihen, että tekisit aina sen, mikä on parasta sinulle.
Että jotkut ihmiset eivät aikuisenakaan ole älynneet edes miettiä asioita, joilla itse vaivasi päätään jo lapsena ja etsi vastauksia.
Suomi on melkein saari.
En tullut tätä aiemmin ajatelleeksi, mutta kun raja sulkeutui, aloin ymmärtää asian paremmin. En ole koskaan itse käynyt Venäjällä. Pitkään kuvittelin sen länsimaistuvan ja että sitä kautta pääsisi maata pitkin sitten eurooppaan. Luulin, että sen länsimaalaistuttua uskaltaisin mennä autolla kiertelemään sen keskiosiin arkkitehtuuria ihailemaan. Näin ei käy.
Elämä ilman seksiä kumppnanin kanssa onnistuu hyvin tai on ainakin onnistunut itseltäni viimeiset 23 vuotta, eikä näin kokiessaan tarvitse tai ole tarvinnut julistaa tai identifioidua aseksuaaliksi
Vierailija kirjoitti:
Että jotkut ihmiset eivät aikuisenakaan ole älynneet edes miettiä asioita, joilla itse vaivasi päätään jo lapsena ja etsi vastauksia.
Mitä tällaisia asioita olet havainnut?
Terveyttä kaipaa kun sen menettää.
että aika suuri osa aikuisista on hemmetin tyhmiä ja itsekkäitä, siksi moni rupee ns. erakoitumaan eli vetäytymään turhista sosiaalisista suhteista tms. toki töissä ei näitä sankareita pakoon pääsekään.
Hierarkiaa ja kiusaamista on kouluissa, mutta sitä jatkuu läpi elämän vanhainkotiin saakka.
Monikulttuuri EI ole rikkaus.
Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Lasta ei voi kasvattaa töysin sellaiseksi kuin haluaa, sillä geenit määräävät todella paljon.
(Minä ja mies ollaan molemmat DI, mutta lapsemme ei yhtään kiinnostunut matematiikasta. Yritin lapsesta saakka auttaa häntä kiinnostumaan matematiikasta. Varoon kiitenkin, että en tupuytanut liikaakaan. Yo-kirjoituksissa hän sai lyhyen matematiikan approbaturin. Eli hänen geeninsä ovat kauempaa. Hän on hyvä ihan muissa asioissa.)
Hänen geeninsä ovat kauempaa? Kävitkö naapurikaupungista hakemassa?
Vai onko nyt niin ettei DI oikein ymmärrä genetiikkaa?
Rumille ja pienimunaisulle ei ole paikkaa tässä maailmassa . Olisi kannattanut luovuttaa jo lapsena . Mutta vielähän tässä ehtii luovuttaa .
M36
1. Älä etsi tai vaadi elämästä oikeudenmukaisuutta. Elämä on täysin armoton ja sattumanvarainen syntymästä kuolemaan.
2. Ideologia sokaisee oli sen nimi mikä tahansa ja se on usein ristiriidassa kohdan yksi kanssa.
3. Kohtele ihmisiä hyvin vain siksi, että se tuntuu sinusta itsestäsi oikealta. Älä odota saavasi koskaan siitä mitään takaisin, sillä ihmisiin saat pettyä kerta kerran jälkeen uudelleen ja uudelleen.
4. Pyri elämään niin, että sanasi ja tekosi ovat mahdollisimman lähelllä toisiaan. Tyhjän puhujia ja uhoajia maailma on jo pullollaan. Mielummin enemmän tekoja ja vähemmän puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällaisia asioita olet havainnut?
Olen eri kuin tuo kommentoija. Kuuntelin iranilaisen naisen kertomaa elämästään islamistisessa iranissa. Hän kasvoi hallinnon mukaosessa muslimiperheessä, mutta jo lapsena kyseenalaisti sen uskonnon ja etsi totuutta kuin nälkäänsä, sen etsinnän kertoi seikkaperäisesti. Hän löysi Jeesuksen. On aikuistuttuaan asunut ulkomailla.
Tuota tein itsekin lapsena. Etsin todellista Jumalaa, oli voimakas jano siihen kuten tuolla naisella. Nyt olen tajunnut, että moni lapsi ei kaipaa Jumalaa samoin. Minulle on esim sanottu, että "olet aivopesty". Mutta ei sen niin mennyt vaan oli sisäinen halu löytää vastaus ja yhteys Jumalaan.
Vierailija kirjoitti:
Että paha ei todellakaan aina saa palkkaansa, eikä oikeus voita.
Kyllä saa. Sa vaan et ole sitä todistamassa eikä näkemössä eikä myös tjumassa. Mistä tulee voimattomuus, ahdistus, sairaudet, epäonnisrumiset? Luuletko, että jos et jää kiinni ja saa tuomiita oikeydwsta, niin on jäänyt ilman rangaistusta? Sinulla on vielä pirkä ja kivinen tie ymmärryksen lähtelle.
Että paha ei todellakaan aina saa palkkaansa, eikä oikeus voita.