Minkä itsestään selvän asian maailmasta olet tajunnut vasta vuosien kuluttua. Minä aloitan
Aika pieni asia: Miksi ennen juotiin aina pienistä kahvikupeista. Nykyään vieraallekin tarjotaan usein mukista. Hienoista tilaisuuksissa on toki pienet kahvikupit edelleen. No siksi, että tapa periytyy vanhoilta ajoilta, jolloin kahvi oli tuontituote ja kallista. Sota-aikana ei saatu juuri ollenkaan.
Myös sen olen vasta vanhemmiten ymmärtänyt, että seuraa rahaa. Lähes jokaisessa asiassa on taustalla rahan hommaaminen itselle. (Jos mietit, miksi tuo toimii noin, on raha yleensä syynä.)
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasta ei voi kasvattaa töysin sellaiseksi kuin haluaa, sillä geenit määräävät todella paljon.
(Minä ja mies ollaan molemmat DI, mutta lapsemme ei yhtään kiinnostunut matematiikasta. Yritin lapsesta saakka auttaa häntä kiinnostumaan matematiikasta. Varoon kiitenkin, että en tupuytanut liikaakaan. Yo-kirjoituksissa hän sai lyhyen matematiikan approbaturin. Eli hänen geeninsä ovat kauempaa. Hän on hyvä ihan muissa asioissa.)
Voihan olla niinkin, että se ei ole sinun lapsesi.
Siis mainitsen, että minä ja mieheni.
Ei naisen lapsi voi naisen tietämättä olla jonkun muun kuin naisen itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Että ihmiset on oikeasti tyhmiä. En nyt tarkoita, että se yksi takapulpetin poika sielä koulussa oli omituinen ja tyhmä, tarkoitan ihmisiä yleisesti. Suurin osa on oikeasti tyhmiä, koulutuksesta, iästä, sukupuolesta, ihonväristä, ammatista huolimatta. Siis oikeasti tyhmiä
Ehkä tyhmyys on ihmislajin ominaisuus. Evoluutiolla on vielä paljon työtä tehtävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että paha ei todellakaan aina saa palkkaansa, eikä oikeus voita.
Kyllä saa. Sa vaan et ole sitä todistamassa eikä näkemössä eikä myös tjumassa. Mistä tulee voimattomuus, ahdistus, sairaudet, epäonnisrumiset? Luuletko, että jos et jää kiinni ja saa tuomiita oikeydwsta, niin on jäänyt ilman rangaistusta? Sinulla on vielä pirkä ja kivinen tie ymmärryksen lähtelle.
Tämä on ihan uskontoon verrattava, tämä luulo, että paha saa palkkansa.
Ei ihan taatusti saa. Jokaista rikoksista vankilaan joutunutta kohden jää 10 jotka sen kun porskuttavat iloisena. Siihen päälle kaikki koulu- ja työpaikkakiusaajat. Ei riitä, jos joku on joskus nähnyt, että se pahin kiusaaja tuli alkoholistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tajunnut, että jopa oman äidinkielen kirjoittaminen on monelle todella haastavaa, myös ap:lle.
OIen tajunnut, että monella tympeällä ihmisellä on pakonomainen tarve nälviä, piikitellä ja lapsekkaasti viisastella muka nokkelasti aloituspostaajille, kirjoitti hän sitten mitä tahansa. Ap:eet ovat kuin jotain luvallisia ja yhteisesti sovittuja syntipukkeja ja vihan kohteita ihan jokaiselle.
En tiedä miksi näin, on mutta tämmöinen ilmiö on olemassa, ja varmasti moni muukin on sen huomannut.
Sellainen ihan tyhmä näpäyttely olemattomista ja vähäpätöisistä kielioppivirheistä, ja typoista, ei anna älykästä kuvaa näpäyttelijästä, etenkin kun nämä viisastelijat eivät koskaan osaa sanoa itse asiaan mitään. Eivät koskaan kommentoi mitään järkevää, siihen itse asiaan.
Hyvä aloitus, Ap, kiitos.
Havaintoja/tulkintoja:
-Että eriarvoisuus on perusasetus tässä maailmassa oikeastaan kaikkien asioiden suhteen - lahjakkuus, elämän eväät, tahdonvoima, ulkonäkö (ns. pretty privilege).
-Että toiveikkaana (suhteellisen realistisesti kuitenkin) on mukavampi elää kuin pessimistisenä.
-Samoin että kiitollisuus kaikista hyvistä, pienistäkin asioista omassa elämässä pitää katkeruuden kauempana.
Että suuret asiat koostuu pienistä asioista. Aikaa ei saa takaisin.