Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan väsymään miehen näsäviisauteen. Onko teillä muilla vastaavaa ja miten reagoitte aikuisen näsäviisauteen?

Vierailija
13.06.2026 |

Esim. kun aamulla kysyin millä menet töihin, vastasi mies että lentokoneella. Jotenkin ei viitsisi aikuiselle taivuttaa kaikkea rautalangasta eli tässäkin tapauksessa, menetkö autolla vai polkupyörällä. Muutoin ei asialla olisikaan ollut väliä, mutta tarvitsin autoa tänään ja yleensä mies pyöräileekin töihin. Monessa asiassa vastaukset ovat tuollaisia typeriä ja näsäviisaita. En edes viitsi vastata noihin mitään, hän on kuin lapsi tai teini joka haluaa reaktioita asiaan. Ja tämä on hänestä erityisen hauskaa, kysyn otatko kahvia vai teetä tai mitä tahansa valintaa, on vastaus joo. Kahvia vai teetä: Joo. Tässäkin hän odottaa että häneltä aletaan yksittäin tiedustella mitä suvaitsisi juoda. Nyt lapsetkin ovat alkaneet isänsä innostamina näsäviisastelemaan.

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole minkäänlaista viisautta vaan ilkeilyä, henkistä väkivaltaa. MIksi olet tuollaisen ääliön kanssa, joka ei osaa keskustella kuin aikuinen eiä kunnioita sinua?

Otapa ero ja hanki parempi elämä.

Vierailija
22/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni teki tuota. Meno oli kuin yläasteella.

"Hei paljon kello on?'

"Samanverran kuin eilenkin tähän aikaan!'

"Miltä se sauna näyttää?"

"No siellä on kiukaat ja lauteet"

"Oletko varma?"

"En Kun Ville!"

Kerran kysyin kun oli miun synttärit että " Otatko  punaviiniä vai valkoviiniä", vastasi että "juu"  jolloin otin ison lasin,niitä Mäkkäristä joskus saatuja kokislaseja ja kaadoin molempia dekaisin  siihen kun itse join punkkua viinilasista.  Mies näytti melko kummastuneelta,maisteli ja irvisteli. 

On syystäkin exä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole minkäänlaista viisautta vaan ilkeilyä, henkistä väkivaltaa. MIksi olet tuollaisen ääliön kanssa, joka ei osaa keskustella kuin aikuinen eiä kunnioita sinua?

Otapa ero ja hanki parempi elämä.

Lähden kyllä aikanaan. Tiedän että olisi pitänyt lähteä jo vuosia sitten ennen kuin vielä oli lapsiin ehtinyt tuota samaa nenäkästä tapaa opettanut. Anopilla oli kolme poikaa joilla kaikilla sama näsäviisas ja ilkeä tapa puhua. Miehensä samanlainen vähättelijä. Nyt on pakko odottaa vielä jonkin aikaa kun muut elämän kuviot selviävät. Ap

Vierailija
24/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin et tiedä mitä sanoa. Etenkin tuo eka on helppo, koska siihen voi todeta että Hyvä minä otan auton koska tarvitsen sitä. Kahvin ja teen kyseleminen puolisolta on turhaa, et ole mikään palvelija.

Omalla miehelläni on ärsyttävä tapa puhua kysymyksiä kysymällä, joihin mikä tahansa vastaus on aina miehen mielestä väärä. Tämä tapa oli superärsyttävä etenkin silloin kun tapasimme, mies yrittää siinä haastaa ja ns päästä niskan päälle ja tekee sitä myös muille. Onneksi osaa olla myös normaali ja jutella ihmisten tavoin, muuten olisikin suhde loppunut alkuunsa.

Vierailija
25/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni teki samaa ja päätin vastata samalla mitalla. Istuin sohvalla katsomassa telkkaria. Hän tuli siihen ja kysyi voiko tulla katsomaan telkkaria (eri kanavaa kuin mitä itse juuri katsoin). Vastasin että tietenkin, siellä se on seinällä entisellä paikallaan, katso ihan vapaasti enkä tietenkään antanut kaukosäädintä hänelle.

Vierailija
26/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt tuolla tavalla? Sun pitää sanoa, että tarvitset auton. En tarjoaisi kahvia tai teetä

Hän voi ottaa itse. 

Vierailija
27/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ärsyttää ettet voi sanoa, että tarvitset auton. No tässä tapauksessa hän menee lentokoneella ja sinä autolla. Kysyisin vaan mitä haluaa juoda. 

Vierailija
28/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella, jos olisit sanonut tarvitsevasi autoa, etkä alkanut kyselemään tyhmiä. mitä tulee kahvi/tee asiaan, niin feministiset miehet juo teetä, ja normaalit kahvia. nyt lopetat sen vaihtoehtojen tarjoamisen ja tyhmät kysymykset pitää myös lopettaa, niin alkaa helpottaa siellä korvien välissä. jos ei miehelle kahvi kelpaa, niin ottaa mitä tarvitsee. niin helppoa se on. sinä itse luot draamaa elämääsi. lopeta sellainen. 

Vierailija
29/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies sanoo menevänsä töihin lentokoneella ja sinä tarvitset auton, niin asia selvä, voit sanoa miehelle, että hieno juttu, minä menen autolla. Mies ei voi enää perua, että ei tarkoittanut mitään, selvään kysymykseen tuli selvä mutta typerä vastaus, sitä ei enää voi perua.

Ja kun kysyt, että kahvia vai teetä ja mies vastaa, että joo, niin kaadat kuppiinsa molempia. Itsepä pyysi.

Tämä on nerokasta😂

Vierailija
30/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä, että haluatko kahvia. Jos mies vastaa, että joo, niin sanot, että voit keittää itse, minä juon teetä. Jos vastaa, että ei, niin sanot, että hyvä juttu, keitin juuri itselleni teetä.

Älä viljele että -sanaa joka paikkaan, antaa huonon kuvan kirjoitustaidostasi.

Vierailija
31/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nainut narrin, vielä aika tympeän.

Vierailija
32/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältään oppinut tapansa (naisille saa näsäviisastella, naiset on tyhmiä ja itseä alempiarvoisia) ja jatkaa sitä omille lapsilleen, jos eroa ei tule. Näsäviisasteleeko se lapsillekin, toivottavasti ei! Entä äidilleen?

Vierailija
33/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin keittäväni kahvia, ja kysyisin, otatko sinäkin. Saa itse keittää teensä, jos sitä haluaa. En alkaisi piiaksi.

Vierailija
34/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän samanlaista. Jos kysyn pitäisikö meidän käydä kaupassa/ pitäisikö lämmittää sauna, vastaus on: ”Enpä tiedä, pitäisikö?” Eli mun pitäisi aina muistaa kysyä, että mennäänkö kauppaan/ lämmitetäänkö sauna tms, että saisin suoran vastauksen. Onpa ärsyttävää.

Vierailija
35/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä ärsyttää ettet voi sanoa, että tarvitset auton. No tässä tapauksessa hän menee lentokoneella ja sinä autolla. Kysyisin vaan mitä haluaa juoda. 

Mua kanssa ärsyttää ihan hirveästi turha kysely, kun voisi vaan sanoa suoraan. Jos toinen tarvii auton, niin se sanotaan suoraan eikä eka ruveta kyselemään toisen työkulkuneuvosta. Jätetään pliis suoraan yksi vatulointikierros välistä, kun arjessa on niin paljon muutenkin mietittävää. Saattaisin itsekin vastata näsäviisaasti, koska oisin turhautu, kun arvaisin että tuo eka kysymys on vaan turha johdattelu aiheeseen ja johon en osaa arvaamalla vastata heti "oikein". 

Vierailija
36/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulee olevansa hauska.

Vierailija
37/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulee olevansa hauska.

Jotenkin en usko että pelkästään hauska kuvittelisi olevansa. Uskon että hän syystä tai toisesta (huono itsetunto) haluaa alistaa ja osoittaa olevansa kaikin puolin korkeammassa asemassa, haluaa lytätä ja haluaa toisen tuntevan itsensä tyhmäksi. Voi myös olla passiivisaggressiivista käytöstä ja jos toinen suuttuu, mitä hän todellisuudessa haluaakin, saa mies taas syyn haukkua. 

Vierailija
38/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa kyselemästä häneltä, jos vastaukset on tuota luokkaa. Ilmoita, että tarvitset auton itsellesi, keitä tee/kahvi itsellesi ja mies hoitaa itse omat juomansa. 

Vierailija
39/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaan joskus myös näsäviisaasti puolisolle itsestään selviin asioihin. Jos tarvitset autoa, etkö voi sopia asiasta etukäteen? Sopia siis asiasta edellisenä päivänä. Tai heitä puoliso töihin autolla, jotta saat auton.Miksi tiedustelu pitää jättää aamuun. Tuskin mies haluaa aamulla muutaman sekunnin varoitusajalla (se aika joka menee kysymykseen) vaihtaa menopeliä, jonka on jo ajatuksissaan valinnut. 

Vierailija
40/144 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko näsäviisastelee ja akka raportoi siitä vauvapalstalle.

Siinä on vakka kantensa valinnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä