Alan väsymään miehen näsäviisauteen. Onko teillä muilla vastaavaa ja miten reagoitte aikuisen näsäviisauteen?
Esim. kun aamulla kysyin millä menet töihin, vastasi mies että lentokoneella. Jotenkin ei viitsisi aikuiselle taivuttaa kaikkea rautalangasta eli tässäkin tapauksessa, menetkö autolla vai polkupyörällä. Muutoin ei asialla olisikaan ollut väliä, mutta tarvitsin autoa tänään ja yleensä mies pyöräileekin töihin. Monessa asiassa vastaukset ovat tuollaisia typeriä ja näsäviisaita. En edes viitsi vastata noihin mitään, hän on kuin lapsi tai teini joka haluaa reaktioita asiaan. Ja tämä on hänestä erityisen hauskaa, kysyn otatko kahvia vai teetä tai mitä tahansa valintaa, on vastaus joo. Kahvia vai teetä: Joo. Tässäkin hän odottaa että häneltä aletaan yksittäin tiedustella mitä suvaitsisi juoda. Nyt lapsetkin ovat alkaneet isänsä innostamina näsäviisastelemaan.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Mä vastaan joskus myös näsäviisaasti puolisolle itsestään selviin asioihin. Jos tarvitset autoa, etkö voi sopia asiasta etukäteen? Sopia siis asiasta edellisenä päivänä. Tai heitä puoliso töihin autolla, jotta saat auton.Miksi tiedustelu pitää jättää aamuun. Tuskin mies haluaa aamulla muutaman sekunnin varoitusajalla (se aika joka menee kysymykseen) vaihtaa menopeliä, jonka on jo ajatuksissaan valinnut.
Ei mies menopeliään joutunut vaihtamaan. Hän menee yleensä fillarilla, mutta halusin nyt vaan varmistaa ettei ota autoa. Mies on muutoinkin itse se kuka vaihtelee mielipiteitään, siksi hänen kanssaan ei voi sopia esim. edellisiltana mitään. Mitä hyötyä koet olevan vastailla toisille näsäviisaasti? Miksi asiallinen ja aikuismainen puhe on niin vaikeaa? Oletko itsekin kuten puolisoni, mitään ei voi sopia etukäteen hänen itsensä takia ja sitten se koetaan hirveäksi uhkaksi jos toinen sanoo jotain, ylipäätään avaa suunsa. Toinen on mykkäkoulu jota mieheni harrastaa, henkistä väkivaltaa ja hän nauttii siitä kun saa pitää minua varpaillaan. Todellakin olen lähdössä tästä suhteesta kun muutama asia selkiytyy tässä vuoden loppuun mennessä. Miehellehän tietenkin ero tulee ihan puskista kun meillä on hänen mukaansa niin mukavaa. Saattaa olla sinullakin sama edessä jos tahallaan näsäviisastelet ja päätät toisen puolesta mikä on itsestään selvä kysymys jne. Ap
Mikset mene nukkumaan, jos väsyttää?
Lapsenikin näsäviisasteluun totean, etten halua keskustella, jos toisella on tarkoitus tehdä minulle paha mieli. Lopettaa ja pyytää anteeksi, jonka jälkeen jatketaan keskustelua normaalisti. Hän opettelee vielä, niin tätä toistellaan vielä vähän väliä.
Aikuiselle sanoisin tuon vain kerran. Jos vielä jatkuisi sen jälkeen enää koskaan, niin en kuluttaisi aikaani hänen kanssaan.
"Ja tämä on hänestä erityisen hauskaa, kysyn otatko kahvia vai teetä tai mitä tahansa valintaa, on vastaus joo. Kahvia vai teetä: Joo. Tässäkin hän odottaa että häneltä aletaan yksittäin tiedustella mitä suvaitsisi juoda."
Laita seuraavan kerran juoma, jossa on 50-50 kahvia ja teetä
Jos pariskunnan huumorintajut ei sovi yhteen, ennustan ikävää liittoa molemmille. Ei ainakaan tämä aviomies tule hyväksytyksi sellaisena kuin on. Näytä hänelle aloituksesi, ap, niin luulen, että miehesi vitsailut sinulle loppuu ikuisiksi ajoiksi, saat hänestä tuppisuun heti tai avioeron ajan oloon, kunhan olette riittävästi "kasvaneet erillenne".
Vierailija kirjoitti:
Jos mies sanoo menevänsä töihin lentokoneella ja sinä tarvitset auton, niin asia selvä, voit sanoa miehelle, että hieno juttu, minä menen autolla. Mies ei voi enää perua, että ei tarkoittanut mitään, selvään kysymykseen tuli selvä mutta typerä vastaus, sitä ei enää voi perua.
Ja kun kysyt, että kahvia vai teetä ja mies vastaa, että joo, niin kaadat kuppiinsa molempia. Itsepä pyysi.
Melkoista näsäviisastelua tuollainenkin toiminta on loppujen lopuksi.
Lyöt eropaperit käteen ja kun ihmettelee, että mistäs tämä tuli niin vastaat: tulostimelta.
Vierailija kirjoitti:
Jos pariskunnan huumorintajut ei sovi yhteen, ennustan ikävää liittoa molemmille. Ei ainakaan tämä aviomies tule hyväksytyksi sellaisena kuin on. Näytä hänelle aloituksesi, ap, niin luulen, että miehesi vitsailut sinulle loppuu ikuisiksi ajoiksi, saat hänestä tuppisuun heti tai avioeron ajan oloon, kunhan olette riittävästi "kasvaneet erillenne".
Huomasinkin, että avioero on ap:n listalla, eikä ihme. Huumori on se liima, joka pitää liittoa koossa ja jonka avulla usein päästään läpi stressaavista tilanteista. Jos ei ole yhteistä huumoria, syntyy kiusallinen liitto pitkillä hiljaisuuksilla.
Joku toisentyyppinen nainen lähtisi ap:n miehen vitseihin mukaan vitsailemaan naureskellen.
Ei ihme, että ap:n mies pitää mykkäkouluja, hän vastaa mykkyydellä vaimonsa mykkyyteen. Vai oletko ap ottanut tämän sinua häiritsevän asian esille miehesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mielestäsi vain miehen pitäisi tulla hyväksytyksi omana itsenään? Aloituksessahan tulee täysin näkyväksi se ettei mies arvosta vaimoaan eikä hyväksy häntä omana itsenään.
Vierailija kirjoitti:
Hyi mikä ukko.
Jätä se Pekoni.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen joskus kuullut, että vitsailuni on koettu loukkaavana.
Sen johdosta aloin miettiä vähän sanomisiani, joka nyt ei hirveasti ollut vaadittu.
Sitä myöten huomasin, että ihmiset alkoivat pitää minusta enemmän. Eli taisi olla ihan aiheesta sanottu, ja hyvä että joku sanoi tuon suoraan.
En tarkoittanut pahaa ja tarkoitukseni kai oli olla jotenkin nasevan hauska, joka ei sitten ihan toiminut. Onneksi asioita voi aina muuttaa.
Helvettiäkö tuossa saatana uliset!😡
Itse olet ukkos valinnut, elä valintasi kanssa ja ole kitisemättä.
Miksi ihmeessä kysyt aikuiselta ihmiseltä, ottaako sitä tai tätä. Jos ei itse saa tehtyä ja otettua, niin olkoon ilman. Holhous taitaa olla, mikä sitä todella ärsyttää. Tosin lapanen se on, jos ei osaa ottaa paikkaansa perheessä. Osanneeko muuallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasinkin, että avioero on ap:n listalla, eikä ihme. Huumori on se liima, joka pitää liittoa koossa ja jonka avulla usein päästään läpi stressaavista tilanteista. Jos ei ole yhteistä huumoria, syntyy kiusallinen liitto pitkillä hiljaisuuksilla.
Joku toisentyyppinen nainen lähtisi ap:n miehen vitseihin mukaan vitsailemaan naureskellen.
Ei ihme, että ap:n mies pitää mykkäkouluja, hän vastaa mykkyydellä vaimonsa mykkyyteen. Vai oletko ap ottanut tämän sinua häiritsevän asian esille miehesi kanssa?
Läpällä hei vaan, eikö sulla ole huumorintajua.
Tämä on varmaan kusipäiden käsikirjan ykkösluvussa opetettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollainen lapsellinen näsäviisastelu ole mitään huumoria eikä suhdetta ylläpitävä liima. Jos jonkun suhde perustuisikin näsäviisasteluun, molemminpuoliseen, olisi kyllä molemmilla jonkinlaista nuppivikaa. Aikuisilta pitää voida vaatia muutakin kun vuosikymmenien teinipelleilyä. Ymmärrän että ap haluaa erota, mies varmastikaan ei halua. Mikäs miehellä on tuossa ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kysyt aikuiselta ihmiseltä, ottaako sitä tai tätä. Jos ei itse saa tehtyä ja otettua, niin olkoon ilman. Holhous taitaa olla, mikä sitä todella ärsyttää. Tosin lapanen se on, jos ei osaa ottaa paikkaansa perheessä. Osanneeko muuallakaan.
No niinpä, ihan kamalaa holhoamista kysyä vaikka aamiaista laittaessaan, mitä toinen ottaisi, parempi vaan että jokainen tekee itselleen.
Mies on vekkuli luonne. Olisit tytyväinen, ettei hän ole joku tosikko narsisti.
Mutta jos et jaksa hänen tyyliään, niin oma lääkehän yleensä on se paras lääke. Kysy siis mieheltä yhtä älyttömiä, mitä hän vastaa sinulle. Vaikka, että "menetkö töihin tänään lentokoneella?" Tai "Joohan se sinun juomasi oli?" Tai sitten teet juomaksi sitä, mitä sinä haluat, jos hän kerran vastaa vain "joo". Ja jos mies sitten huomauttaa, ettei hän sellaista halua, niin vastaa siihen sitten vain, että "joo-vastaus tarkoittaa kumpaa juomaa vaan ja tätä nyt sitten tulee."
Miksi edes kyselet millä mies menee töihin tai mitä hän haluaa juoda? Sano, että tarvitset tänään autoa ja että keitä omat teesi tai kahvisi.
Tuo on passivia-aggressivista vttuilua.