Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monet kengät mielestäsi normi ihmisen pitäisi omistaa?

Vierailija
12.06.2026 |

Mietin kun omistan vain talvikengät, yhdet syyskennät ja sit yhdet kangastennarit. Olenko jotenkin outo?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumisaappaat, lenkkarit, tennarit, nahkaiset peruskengät, sisäpelikengät, tanssikengät, juhlakengät, Reino-tohvelit, talvikengät, hiihtomonot, luistimet, lumikengät

Toi oli hyvä, kun muistit mainita Reinot. Ne ovat välttämättömät. Kiitos!

Vierailija
42/64 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monet kuin tarvitsee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon enemmän kuin tarvisin. Silti myös tarvin monet kun kävelen joka paikkaan ja käyn juoksulenkillä. Järkevänä ja tarpeellisena määränä mun elämäntyylillä pitäisin noin 20 paria (siinä jokunen varapari jos kastuu ym) mutta mulla on yli tuplat. 

Vierailija
44/64 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että tollasia on monia, joilla yhteensä 3 paria kenkiä. Joitain miehiä voi olla ja joitain tosi köyhiä naisia, mutta valtaosalla on Suomen oloissa monet kengät. Vähintään 10-20 paria.

Vierailija
45/64 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat talvikengät, uudet talvikengät, nastakengät, vanhat kävelykengät, uudet kävelykengät, nauhattomat kävelykengät, Skechersit, kangastossut, parit sandaalit (jotka ovat jääneet pääosin käyttämättä), avokkaat juhliin, erilämpäisiä tossuja (palelevat jalat) karvavuorisia parit ja yhdet huopaa, vieläköhän muuta. Tässä ne joita oikeasti käytän, sitten on vanhoja avokkaita yms. jotka pitäis heittää pois vaikka ovat ihan käyttökelpoisia ja siistejä. Joku kyselee kumppareista, kellarissa taitaa olla yhdet, en ole koskaan käyttänyt niitä.

Vierailija
46/64 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlakengät, talvikengät, kumpparit ja tennarit. On usein jotkut crocsit tai rantasandaalitkin ihan kätevät. 

Vierailija
47/64 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei mielestäni ole paljoa kenkiä, ja mieskin aina ihmettelee, miten vähän mulla on kenkiä, mutta kun aloin laskea, niin onhan niitä. Osa on toki vanhoja jo. 

Minulla coretex-lenkkarit, joita käytän päivittäin ja pääasiassa, koska kävelen joka päivä 5-6 km vähintään.  Lisäksi on yhdet hengittävämmät lenkkarit juoksulenkeille, tosinne ovat jo yli 5 vuotta vanhat)

Kumisaappaita käytän marjastaessa ja sienestäessä (nekin yli 10 vuotta vanhat jo), lisäksi löytyy sisäpelikenkiä 2 paria, viidet sandaalit (urheiluvaatteiden/mekkojen kanssa käytettäväksi erilaisilla koroilla), löytyy parit kävelykengät, piikkikorkoiset nilkkurit, talvikengät koville pakkasille ja lisäksi nahkasaapikkaat. On nastakengät jäätikkökeleille. Juhlakenkiä on pari paria, mustat ja valkoiset. Lisäksi kaapista löytyy jotkut halpiscrocsit ja tietysti luistimet ja monot. 

Eli minulla on n. 20 paria kenkiä, mutta puolustukseksi sanon, että kävelen ja ulkoilen paljon ja liikun säässä kuin säässä. 

Vierailija
48/64 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet hiihtomonot (eri siteille), kahdet kumisaappaat (pitkät varret), yhdet pihajalkineet (lähes varrettomat kumpparit), yhdet Reinot (pinkki), yhdet nauhalliset talvinilkkurit (mustat, nahkaa, korko, vanhat, ei mahdu enää talvisukan kanssa jalkaan, paljaaseen menee), yhdet mokkanilkkurit (korko, punaiset), yhdet valkoiset nahkalenkkarit (Adidas, aika uudet), kahdet Converse-tennarit (mustat ja vihreät, alesta molemmat), yhdet tavalliset lenkkarit (aika uudet, Gore), kahdet tavalliset lenkkarit (vanhat Goret, mutta vielä käytössä, kuivan kelin tossut),  yhdet mustat matalakantaiset nauhakengät (juhlaan; tiedän, mutta mukavat jalassa, en ole tottunut korkokenkiin), yhdet mustat nahkaiset korkkarit (juhlaan, maltillinen korko), yhdet punaiset nahkaiset korkkarit (juhlaan, maltillinen korko), yhdet mokkaiset korkkarit (liian korkea korko, ruskeat, söpöt, ikivanhat, en luovu, parasta vasikannahkaa mitä rahalla saa), yhdet nahkasandaalit (mustat, Sievin), yhdet matalavartiset huopatossut (kumipohja, mustat), yhdet kesä-kävelykengät mokkaa (pinkit, Sievi), yhdet nahkaiset pistokkaat (punaiset), yhdet syyskengät (nahkaa, punaiset, Sievi), yhdet nahkaiset kävelykengät (mustat, Sievi),  yhdet mokkaiset nauhalliset syyskengät (punaiset), yhdet nauhalliset talvinilkkurit (ruskea, Sievi, aika uudet), yhdet mokkaiset talvinilkkurit (punainen,. Sievi, jo vanhat), yhdet nauhalliset talvinilkkurit (ruskea, Sievi, vanhat, kärjet jo kuluneet vaaleiksi, pohjat hyvät), yhdet turvakengät (mustat, hyvät, Sievi) ja yhdet pinkit muoviset släbärit (jos on sukat jalassa ja kylppärin lattia on märkä), yhdet retkeilysandaalit (Merrel). Mä luulen et ne oli tossa. 31 paria, voi hyvänen aika.

Kuten huomaa, olen Sievin fani. En "kerää" kenkiä, ostan vain tarpeeseen, mutta en näköjään heitä mahdollisen tarpeen tai tunnesyyn takia pois. Olen ostanut tänä vuonna vain tavislenkkarit ja talvinilkkurit, viime vuonna Adidakset, Conversen tossut ja vaellussandaalit. Minusta ihmiset jotka ilmoittavat keräävänsä kenkiä ovat hassuja (seuraavaksi laskenkin käsilaukkuni, joita en myöskään kerää). 

Vierailija
49/64 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yhdet, joita käytän joka paikassa

Kenkiä pitäisi olla vähintäin kahdet / käyttötarkoitus. Kengän pitää saada myös välillä lepopäiviä että palautuu ja kuivuu. Näin ne myös kestää kauemmin. Noilla yksilläkö kuljet kesät talvet, sadesäällä, menet juhliin, töihin? Samat kengät helteellä ja kovalla pakkasella?

Vierailija
50/64 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain Nokian keltaiset kumikengät. Saavat kelvata hautajaisista juoksulenkkiin...

Vierailija
51/64 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo saisi kunnon niinsanotut kävelykengät, etsin vieläkin, sori ei ole enää kenkiä made in finland lestit päin niinsanottua pärsettä, kiina sontaa ota niistä , enkä ota.

Itselle Tamaris ja Legero on olleet erinomaisia. Kävelykenkiä löytyy useita malleja, osassa sivussa vetoketju, että saa helposti jalkaan, on myös gore-tex joten voi käyttää säällä kuin säällä. Minun myös vaikea löytää hyviä kenkiä, mutta nämä on luottomerkkini.

Vierailija
52/64 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset tennarit

Laadukkaat nahkaloaferit tai ballerinat 

Mustat nilkkurit 

Juoksu- tai treenikengät 

Sandaalit 

Juhlakengät 

Pitkät talvisaappaat 

Mukavuuskengät, esim. Birkenstockit

Rantasandaalit

Kumisaappaat

Vierailija
53/64 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo pelkästään kumppareita 4 paria; ruohonleikkuuseen vanhat reikäiset, hillareissuille tms. yhdet pitkävartiset kontiot, perus hait ja lyhytvartiset hait. Lenkkareita, nilkkureita, tennareita, sandaaleja muita saappaita on ainakin 20 paria yhteensä. Käytän kengät yleensä loppuun asti. Korkkareita omistan tasan yhdet.

Vierailija
54/64 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä löytyy myös useammat kengät. Kesälle sandaalit ja converset matalana ja varrellisena, Vanssit, Tamaris kävelykengät.

Syksyyn / kevääseen muutamat eriväriset nilkkurit. Talveksi yhdet pitkävartiset saappaat, kolmet nilkkurit, nastakengät. Lisäksi parit juhlakengät, pinkit Reinot, crocsit pihahommiin, lenkkarit ja kumpparit. Ja tietysti työkengät. Joten onhan niitä, mutta kaikki on käytössä. 

Vierailija
55/64 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdet kesä ja yhdet talvikengät. Mulle se on se ja sama monetko muiden mielestä mun pitäisi omistaa. 

joo, kesälenkkarit ja talvilenkkarit, töissä ollessa työkengät.

En ole sateella ulkona, enkä juhöi koskaan.

Riittää!

Vierailija
56/64 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikengät, kesäkengät, aamutossut.

Vierailija
57/64 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmet per kausi kuulemma riittää. yhdet kevyemmät tennari etc tyyppiset, yhdet vedenpitävät ja yhdet vuodenajan rajumpiin oloihin, helteeseen, jäälle tai vesikurasohjoon.

Vierailija
58/64 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tarvinnut erillisiä juhlakenkiä tai korkkareita ja olen kiertänyt kissanristiäisiä ja kulttuuriturhamaisuuksissa ja paljon. Olemme Suomessa, ei kukaan oikeasti välitä. Ennemmin satsaan kunnon vaelluskenkään.

Vierailija
59/64 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kenkää riittää, yksi kumpaankin jalkaan.

Vierailija
60/64 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko että tollasia on monia, joilla yhteensä 3 paria kenkiä. Joitain miehiä voi olla ja joitain tosi köyhiä naisia, mutta valtaosalla on Suomen oloissa monet kengät. Vähintään 10-20 paria.

Omalla miehellä on turvakengät töissä ja talvella ulkona, kesälenkkarit ja juhlakengät 😬 itselläni taas on pelkästään koiran kanssa metsäilyyn 6 erilaista paria. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän