Monet kengät mielestäsi normi ihmisen pitäisi omistaa?
Mietin kun omistan vain talvikengät, yhdet syyskennät ja sit yhdet kangastennarit. Olenko jotenkin outo?
Kommentit (36)
Kenkiä pitää olla sopiva määrä. Eri käyttötarkoituksiin. Esim. minulla miehenä on saappaita 4 paria, jokainen on erilainen, perus Kontiosta neopreenisaappaisiin. Sitten on metsästyskäyttöön Meindlit sekä pitkävartisena, että lyhyt vartisena. Sisäpelikengät ja lenkkikengät urheiluun. Kaupunkijalkineina on kahdet erilaiset kesällä ja kahdet erilaiset talveksi. Sitten vielä semmoiset huonompiin oloihin sopivat lenkkarit 2 paria.
Jos et kuluta kenkiä kävellen, on normaalia. Itse lenkkeilen päivittäin 10-20km, siinä noita menee, myös juoksuun on omansa.
Lenkkarit kesäksi ja kylmille keleille. Kuomat lasten kanssa ulkoiluun. Sandaalit rannalle ja yhdet korkkarit juhliin. Talveksi olisi hyvä olla siistit nilkkurit, mutta jää aina hankkimatta ja menen talvilenkkareilla.
Eli viidet kengät riittävät, mutta kuudensillekin olisi oikeasti käyttöä.
Yhdet kesä ja yhdet talvikengät. Mulle se on se ja sama monetko muiden mielestä mun pitäisi omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et kuluta kenkiä kävellen, on normaalia. Itse lenkkeilen päivittäin 10-20km, siinä noita menee, myös juoksuun on omansa.
Täällä menee myös juoksukenkiä melkoinen määrä, yleensä yhtä aikaa kierrossa on kolme tai neljä paria eri tyyppisille pohjille ja erilaisiin harjoituksiin. Mulla on myös työn puolesta vaelluskenkää, retkeilykenkää, turvakenkiä ja kumisaapasta kesä- ja talvikäyttöön, sitten löytyy tallikenkiä ja ratsastussaappaita kisa- ja kotikäyttöön kolme paria. Muutoin arjessa on yksi syys- ja kevät park, yhdet kesäfläbärit, yhdet talvimaiharit ja virallisiin tilaisuuksiin avokkaat. Kaikilla on käyttönsä.
Kumisaappaat, lenkkarit, tennarit, nahkaiset peruskengät, sisäpelikengät, tanssikengät, juhlakengät, Reino-tohvelit, talvikengät, hiihtomonot, luistimet, lumikengät
Arkikengät. Juhlakengät. Työkengät. Lenkkikengät ja/tai sisäpelikengät(salikengät). Vapaa-ajankengät. Jos haluaa niin kotitossut lisäksi sisälle.
Vähintään kolmet.
Aloittaja paljonko liikut ulkona? Käytkö koskaa luontopoluilla tai marjassa, kalassa?
Ulkoiletko talvella?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja paljonko liikut ulkona? Käytkö koskaa luontopoluilla tai marjassa, kalassa?
Ulkoiletko talvella?
Kyllä. Noilla talvikengillä. En käy marjassa mutta lenkkeilen ja siihen nuo tennarit. Enimmäkseen pyörällä kuljen.
Pistokkaita on neljät, lenkkareita kolmet, kumisaappaat, monot, luistimet, talvikenkiä on kolmet, juhlakenkiä on kolmet, ja tennareita parit.
Oikeasti käytän talvikaudella yhtä goretex-nilkkuria 90% ajasta ja vastaaavasti kesäkaudella matalaa paremmin hengittävää tossua 90%
Olen toimistotyössä ja käyn kaupassa sekä harrastuksissa paikoissa joihin pääsee omassa tallissa olevalla autolla suoraan oven eteen tai niinikään lämpimään talliin.
Säästä ja aktiviteetista riippuen ei tarvita lisäksi kuin juoksukengät, kumisaappaat, juhlakengät ja pitkävartiset vaelluskengät.
Ehkä sandaalit pitäisi laskea mukaan?
Mulla on noin 50 kengät. Heitän roskiin sitä mukaa, kun vanhenevat hyllyyn. You know nykymääräykset. Kengät hajoavat muutamassa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoiletko talvella?
Kyllä. Noilla talvikengillä. En käy marjassa mutta lenkkeilen ja siihen nuo tennarit. Enimmäkseen pyörällä kuljen.
Melko vähän sulla on kenkiä kun liikut kuitenkin ulkona talvella. Eikö ne kengät kastu koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoiletko talvella?
Melko vähän sulla on kenkiä kun liikut kuitenkin ulkona talvella. Eikö ne kengät kastu koskaan?
Ei ne ainakaan kastu läpi, maksoin niistä paljon ja ovat hyvät jalassa
Joo saisi kunnon niinsanotut kävelykengät, etsin vieläkin, sori ei ole enää kenkiä made in finland lestit päin niinsanottua pärsettä, kiina sontaa ota niistä , enkä ota.
Hmm aika paljon on kenkiä kertynyt:
Arkikäyttöön 4 paria tennareita
Juhliin yms 2 paria juhlakenkiä
Juoksuun 4 paria lenkkareita, maastojuoksuun 2 paria, 1 pari talvijuoksuun, 1 pari salille
Varvassandaaleita 2 paria
Syyskengät nahkaa 1 pari
Talvikenkiä 2 paria
Kumppari
Talvikumpparit
Turvakengät
Rantacroksit terassilla
Mökillä lisää kesäkenkiä plus vanhoja lenkkareita ja lisää kumppareita
Näillä pärjää joten kuten kun säännöllisestii uusii. Kuluneet yksilöt saavat mökillä uuden elämän tai jatkoaikaa.
M46
Minulla on ainakin 10 kengät kesäkåyttöön, syys-ja talvikeleille sama määrä.
Kyllä, rakastan kenkiä.
Mulla lähtenyt ihan mopo käsistä kenkien kanssa. Toisaalta kun on monet niin kestävät myös kauan kun ei samoja käytä joka päivä tai viikkokaan.
Mulla ainakin kesäksi 3 balleriinat, kahdet muut matalat avokkaat, flipflopit, 4 sandaalit.
Yleiskenkiä (talvella töissä, syksyllä joka paikassa, kesällä kylmällä kelillä mahdollisesti) ainakin seitsemät
Tennareita kahdet.
Juoksukenkiä kahdet
Tenniskenkiä kahdet (sisä- ja ulkokäyttöön)
Salikengät (vanhat tenniskengät, joissa pohjan pito jo heikko)
Korkkareita ehkä viidet, tosi harvalla käytöllä
Vaelluskengät
Kumisaappaat.
4 talvikengät, joota kaksia enää käytän
Nastalenkkarit liukkaille
Ja sitten mökillä useammat jo kulahtaneet (tennarit, vaellukengät, sandaalit) sekä crocsit.
Ja varmasti myös muita jotka ei käytössä, mutta joosta en ole luopunutkaan (esim. Steppikengät)
Ai niin, sekä pertsa- että luistelumonot ja laskettelumonot. Ja luistimet (mutta näitä ei ehkä lasketa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoiletko talvella?
Ostan vaan sellaisia mitkä kestää kastua ja kuivattaa . En mitään paperisia.
Et ole outo, vaan sinulla on tarpeeksi kenkiä. Juuri tarpeeksi kenkiä, ehkä juhlakengät ja kumisaappaat lisäksi jos niille olisi käyttöä.
Kalliita on kengät ostaa muuten kuin tarpeellista käyttöä varten ja sitten kun ne menevät rikki voi ostaa uudet.