Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vartijalla oikeutta tutkia reppua?

Vierailija
12.06.2026 |

Mitä tapahtuu jos kieltäytyy?

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi mitään estettä näyttää reppu, jos siellä ei ole mitään luvatonta?

Yksityisyydensuoja ja se, etten varastanut mitään. Seuraavalla kerralla kieltäydyn ja kävelen pois.

No mä en kyll ymmärrä, miksi rehellinen ihminen tekisi tästä ongelman. Ymmärtän kyllä, että epärehelliset vastustaa.

Joissain kaupoissa on jo oven suussa ilmoitus, ettei omia reppuja ja kasseja kauppaan, joten eiks tämäkin ole vähän yksityisyydensuoja- asia? Kauppias saanee määrätä kuljetaanko hänen tiloissaan repun kanssa.

Tästä on käyty keskustelua kautta aikain, ja aina uusi sukupolvi ihmettelee.

Olin itse vuosikaudet kaupan kassalla nuorena, ja voi luoja kuinka paljon jo silloin ihmiset varastivat. Nuoret, vanhat, laitapuolen kulkijat, perheenisät ja -äidit, opettajat, vartijat, ekonomit, insinöörit ja työkaveritkin. Varastelu oli helppoa niin kauan kun niitä kasseja ei haluttu esimerkiksi tutulta tai läheiseltä tarkistaa, mutta ans olla kun asia tuli ilmi, ei haluttukaan enää asioida siinä "huonossa" kaupassa.

Itse näytän aina pyytämättä ja kysymättä  tai jätän säilytykseen jos mukana on jotain ylimääräistä. Ei tuota pienintäkään hankaluutta. Opettele sinäkin, niin asiointi on sen jälkeen vaivatonta ja helppoa!

Varmaan kohta kaupassa täytyy käydä alastomana, jos reputkin on kielletty. 

Mikäs sen uljaampaa kuin kesäkaupunki alastomia ihmisiä hyörimässä ostoksilla  luottokorttikotelo hanurissaan. 

Joskus leffoissa nähnyt sen, että huumeiden pakkaajattaret olivat nakuina töissä, hävikin estoksi. 

Ja kun asiakkaat ovat kelteisillään, tulee kait tunnelman ja estojen liennytykseksi myyjien ja vartioiden riisua työasunsa. Slogania aiheesta: riisuttu kundi on rehti butiikkirundi. 

Talvihan se taas huollettaa. Voisiko valtio tulla hätiin. Sukellusasu joka kansalaiselle. Vaikka kotitalousvähennyksenä. Kai se kuivapukukin tuiskua ja kylmää hillitsee. Ja ainakin myymälävarkautta hillitsee kun ei ole liialti taskuja. Ja hyvät asiakkaat, aina kauppareissulle mukaan läpinäkyvä reppu. 

Vierailija
102/106 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos siellä on jotain luvatonta , muttei varastettua? 

Kysytään nyt suoraan: Mitä sitten tapahtuu jos sieltä repusta löytyy huimaus aineita tai jotain muuta "jännää", joka on selvä ettei ole varastettu kaupasta?

no mitä sinä teet jos näet jollain huumeita tai muuta jännää?

En mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla olin eräässä konsertissa. Pirtilla tarkastettiin kaikkien laukut. Piti luovuttaa 0,5 litran vesipullo, mutta sai ostaa uuden hintaan 4,-€. En ihan ymmärtänyt.

Miten pirtu auttaa tarkastamisessa?

Pirtilla on eri kuin pirtulla. Kuten varmaan nokkelana hoksailit. 

Mutta ihan semikliffa viritys. Pirtuhan tepsii mihin vaan ja auttaa aina. Otetaan taas. 

Vierailija
104/106 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kauppojen valvontakamerojen kuvanlaatu niin hyvä, että niistä selviäisi että on jotain tapahtunut, ellei sitten ole ottanut reppua pois selästä ja laittanut siihen tavaraa, tai heitellyt peittelemättä jotakin kassiin? Kamerat eivät kuitenkaan ole kovin lähellä kuvauskohteita ja HD-resoluutiokin riittää vain tiettyyn rajaan asti.

Tosi tarkat kamerat, zoomaten näkyy jopa konnan sormien syylät ja pitkät kynnet. 

Vierailija
105/106 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos siellä on jotain luvatonta , muttei varastettua? 

Kysytään nyt suoraan: Mitä sitten tapahtuu jos sieltä repusta löytyy huimaus aineita tai jotain muuta "jännää", joka on selvä ettei ole varastettu kaupasta?

no mitä sinä teet jos näet jollain huumeita tai muuta jännää?

En mitään.

Eli et tee kansalaisvelvollisuutta ja ilmoita vaara tilanteista ym?

106/106 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun repussani ainakaan mitään laitonta ole joten jos vartija pyytäisi sen avaamaan voisin aivan hyvin sen tehdä ei sieltä mtn laitonta löydy

😱🍗🚀🍻🔪💥🍆🍺📣🎊🌇🌴😻💟🐽🍙📢🌄🌈😍🎄🎉🍑🍼🎅🌅💋🌵🌚🔥

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan