Onko taloyhtiöissä joku sääntö miten usein pitää kunnostaa kylpyhuoneet??
Vai vuokranantajako sen päättää? Jos vuokranantaja ei sitten ikinä haluaisi kunnostaa esim 20 vuoteen, eikö taloyhtiö puuttuisi tuohon?
Kommentit (18)
Taloyhtiö päättää rakenteista, toisin sanoen putkiremonteista ja voi päättää myös kylppärien uusimisesta jos on syytä olettaa, että niiden vesieristeet on jotenkin pettäneet. Pintojen uusimisesta päättää omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen sääntö on, että noin typeriä kantturoita ei pitäisi koskaan päästää vuokralle asumaan.
Terkut sinne veneen alle.
Onko kylpyhuoneessasi joku vika vai haluatko että sitä esteettisistä syistä kunnostetaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko kylpyhuoneessasi joku vika vai haluatko että sitä esteettisistä syistä kunnostetaan?
Pintahometta vähän mutta ihan uteliaisuudesta vain kysyin
Meillä meni muutama vuosi sitten koko taloyhtiön kylppärit täysin uusiksi. Samalla tehtiin putki- ja viemäriremontti. Taloyhtiö oli tuossa vaiheessa 40 vuotta vanha.
Myös sellaiset kylppärit menivät uusiksi, jotka oli itse remontoitu muutama vuosi aikaisemmin.
Minkä ikäinen kylppäri on uusittava? Kun lukee remppafirmojen suosituksia, niin 20-25 vuoden välein. Eli melko tiheään. Sen ymmärrän kyllä, että silikonisaumojen kuntoa pitää tarkastella ja uusittava heti, jos näkyy kulumaa. Kylppäristä on pidettävä hyvää huolta ja kuivattava aina suihkun jälkeen sekä pestävä muulloinkin, kuin jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pintahometta? Toimiiko ilmanvaihto? Kuivaatko lastalla lattian suihkun jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos pitäisit kylppärin ovea auki suihkun jälkeen ja myös ikkunoita avaisit joskus???
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen kylppäri on uusittava? Kun lukee remppafirmojen suosituksia, niin 20-25 vuoden välein. Eli melko tiheään. Sen ymmärrän kyllä, että silikonisaumojen kuntoa pitää tarkastella ja uusittava heti, jos näkyy kulumaa. Kylppäristä on pidettävä hyvää huolta ja kuivattava aina suihkun jälkeen sekä pestävä muulloinkin, kuin jouluna.
Ei sitä tarvitse kuivata kun ilmastointi toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pintahometta? Toimiiko ilmanvaihto? Kuivaatko lastalla lattian suihkun jälkeen?
suihkun-saunan jälkeen myös ovi auki, parvekkeen ovi auki,tehotuuletus,ilmastointi päälle teholle, venttiilit onko puhtaat ja auki -katossa, peili ei saa vetää höyryyn ,eikä ikkunoihin tulla kosteutta.. pitää hoitaa kotiaan, kosteusongelmat onkin veemäisiä sitten korjailla, moni pilaa heti uuden tuliterän kodin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos pitäisit kylppärin ovea auki suihkun jälkeen ja myös ikkunoita avaisit joskus???
No nuo oli jo kun muutin. Ei ne mua haittaa.
Silikkonisaumoihin voi tulla hometta tai tummentumaa. Jos häiritsee ilmoita vuokranantajalle.
Meillä ovat suunnitelleet putkiremonttia ainakin sen kymmenen vuotta mitä on tässä asuttu. Alkuperäinen putkisto, laatat myös, osa halki ja joku koittanut korjailla, seinä turvoksissa, ei hometta. Vaan tekivät ensin viemäri- ja huolevesi- ym. pihahommat ja ikkunat ja takaovet uusiksi. Kolme vesivahinkoa on jo ollut, minusta se putkiremppa olisi ollut tärkein ja siitä olen sanonut mutta olen vain vuokralainen. Keittiön hanan ja suihkusekoittajan olen itse vaihtanut, vuotivat aika lailla. Rännit on taas tukossa, olen maininnut, no uusivat varmaan kun ruostuvat ja ptuoavat alas. Tosi mukava asunto ja paikka mutta kunnollista isännöitsijää on kuulemma vaikea löytää.
Että ei varmaan minkäänlaisia lakeja ole olemassa mutta olen kuullut että noin 30- 40 vuotta putket kestää ja se on totta. Tämä talo on vuodelta 1982. Onneksi en ostanut aikanaan tätä. Hyvä kämppä mutta liian kalliiksi olisi tullut, nyt on hinnat vielä pudonneet. Ei ole kyllä vuokrakaan noussut. Vesimaksu laski ja sähkö on pikkasen kalliimpaa kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pestä välillä.
Vierailija kirjoitti:
Avaa niitä räppänöitä jotka olet tukkinut, huorạ.
Jos toi kielenkäyttöjatkuu mä tuun availeen sun takaräppänöitä
T: mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvitse kuivata kun ilmastointi toimii.
Läheskään kaikissa kerrostaloissa ei toimi. Ei eses uusissa. Ja kuivaaminen kuuluu ihan perustoimenpiteisiin. Pit'isikö asumiseenkin tehdä "ajokortti"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kosmeettinen haitta, kannattaa pitää pinnat puhtaana niin ei tule niin helposti.
Sellainen sääntö on, että noin typeriä kantturoita ei pitäisi koskaan päästää vuokralle asumaan.