Mitä halpaa tuotetta käytät vaikka olisi varaa kalliimpaankin?
Itse ostan halpoja kaurahiutaleita. Keitän puuron kyllä täysmaitoon ja valmiin puuron päälle laitan voisilmän tai hilloa. En ole huomannut eroa kalliimpiin hiutaleisiin ja miettinyt monesti, että onko makuaistini jotenkin outo?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki on halvimmasta päästä ruokatavaroissa ja vessapaperissa. Ei se 2 euron makaronipussi ole sen parempi kuin 50 sentin, vaikka jotkut valmistajat yrittää hinnoittelullaan näin viestittää.
Harrastusvälineissä mennään sitten sinne kalliimpaan päähän. Musiikkisoittimiin mennyt jo tämän vuoden puolella yli 6 tonnia vaikka ostanut käytettynä ja lisää on hankintoja jonossa.
Ja se halvempi saattaa olla myös ansa, kun ihmiset eivät edelleenkään osaa (pysty) vertailla kilohintoja.
Eikä kaikissa tuotteissa edes kilohinta kerro, kumpi on edullisempi. Esim. pesuaineissa se kalliimpi voi olla niin paljon riittoisampi, että tulee lopulta edullisemmaksi kuin halpa.
Ja ruokatuotteissa erilaisilla sakeuttamisaineilla saadaan piilotettua tuotteeseen vettä, rakenteen kärsimättä. Tuotetta pitää syödä määrällisesti enemmän jotta nälkä lähtisi, kuin sitä kalliimpaa, jossa vettä on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa mitään iloa sinällään kalliin tuotteen käyttämisestä, ennemminkin tunnen itseni vähän huijatuksi jos menen jotain kallista ostamaan. Ruokakaupassa katson kilo- tai litrahinnan KAIKESTA.
Ainoa, missä ostan kallista on kengät, käytän paljasjalkakenkiä ja ne ovat melko kalliita, mutta ilman niitä en voisi tehdä pitkiä kävelylenkkejä.
Mulla tulee kantapäät kipeiksi paljasjalkakengissä.
Ei ne varmaan kaikille sovi, mutta myös kävelytyyli vaikuttaa. Voimakas kanta-astuminen ei ole hyvä, askelen pitää rullata niin, että paino liukuu nopeasti pois kantapäältä ja rullaa koko jalkaterän, viimeisenä päkiä "ponnistaa". Askel on ehkä hivenen lyhyempi, voima kulkee eteenpäin, ei puolelta toisella kannoilla jympsien. Olen itse päässyt eroon kaikista jalkaterän kivuista pj-kengillä, ja jalkaterän pikkulihakset voimistuneet.
No mä olen pikemmin päkiäastuja, siksi ihmetyttääkin, että kantapäät kipeät. Tosin olen jo iäkäs ja ilmeisesti se kantapään "rasvapatja" mikä lie käynyt ohueksi/matalaksi, mistä seuraa, että luukalvo on kovilla. Myös kantapään iho on parkkiintunut, joskus haavoilla. Se taas johtunee kylmäuinnin ja saunomisen yhdistelmästä.
-se jota epäilit kantapääkävelijäksi
Vierailija kirjoitti:
No vaikka mitä. En ole rikas, mutta en köyhäkään. Ostan melkein aina halvinta.
Kyllä. Ei minun ole syytä " ratsastaa" ja mainostaa millään tavalla kun maksoin jostain samasta tuotteesta 100 euroa vähemmän kun ostin kirpparilla lähes uutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki on halvimmasta päästä ruokatavaroissa ja vessapaperissa. Ei se 2 euron makaronipussi ole sen parempi kuin 50 sentin, vaikka jotkut valmistajat yrittää hinnoittelullaan näin viestittää.
Harrastusvälineissä mennään sitten sinne kalliimpaan päähän. Musiikkisoittimiin mennyt jo tämän vuoden puolella yli 6 tonnia vaikka ostanut käytettynä ja lisää on hankintoja jonossa.
Ja se halvempi saattaa olla myös ansa, kun ihmiset eivät edelleenkään osaa (pysty) vertailla kilohintoja.
Enhä jopa ap. Se halvin ei olekaan halvin.
On ne niitä kilohinnaltaan halvimpia, 500g maksaa 30-40 snt/pkt. Ostan kuitenkin vain kotimaisia, joten Lidlistä en enää osta kun niiden halpistuote on ulkomainen.
ap
Anteeksi. Aika vähän Lidlissä käyt, siellä on valtava määrä kotimaistakin. Ja mistään en ole lukenut tilastoja että kuolleisuus olisi mitenkään erikoisen korkea henkilöillä jotka käyttää muutakin kuin vain kotimaista.
Vierailija kirjoitti:
Mies. reikä ku reikä halvallakin on reikä miksi ostaa kallista reikää.
Ylilauta on sinun paikkasi.
En siis ymmärrä tuommoista, että joku valikoi pääasiassa kallimpia tuotteita ostoskärryynsä ja sitten ottaa vaikka jonkun yhden raejuustopurkin halpamerkkinä. Seuraan yhtä tubettajaa, joka harrastaa juuri tällaista. En tajua. Onko tällainen todennut, että se halpamerkin raejuusto on parempaa kuin kalliimpu vai mikä ihme tämmöisessä on takana? Kuitenkin pukkusummasta kysymys, jos vain joku yksi tai kaksi tuotetta on halpamerkkiä ja muut kalliita.
Ihan noin yleisesti ottaen otan toki sen edullisemman jos on vaihtoehtoja eikä esim maussa ja aineosaluettelossa ole eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kempparit. Nuorena olin nirso, että kaiken piti olla tiettyä merkkiä. Lopulta tajusin, että hiukseni (rasvoittuvat) nimenomaan pitävät halvoista, tehokkaasti pesevistä tuotteista, ja iho kestää mainiosti halpis suihkugeelit ja kosteusvoiteet.
Peset hiuksiasi liikaa ja väärin jos ne niin kovin rasvoittuvat.
Juurihan kirjoitin, että aiemmin ostin kalliimpia tuotteita, esim. nimenomaan rasvoittuville hiuksille sopivia hellävaraisesti peseviä (sulfaatittomat ja kalliit kampaamotuotteet kokeiltu), eikä tilanne parantunut. Nyt hiukset voivat hyvin kun käytän aivan tavallisia markettishampoita ja pesen aina 2 kertaa peräkkäin. Olen myös kokeillut pestä harvemmin, ja kysynyt kampaajalta, lääkäriltäkin ohjeita. Aina harvemmin pestessä päänahka tulehtuu ja tulee paiseita. Minulla on erittäin ohuet päätä myöten menevät sähköiset hiukset ja niitä on määrällisesti paljon. Kun hiuksia on paljon, myös talirauhasia on paljon. Yleensä paksuja karkeita hiuksia on määrällisesti vähemmän kuin ohuita, ja siksi ohuet rasvoittuvat nopeammin.
Myös iho on rasvainen yhä lähes 60v iässä. Kasvoja saa pyyhkiä useita kertoja päivässä, että rasva ei lillu pinnalla. Ei tähänkään ole kalliit tuotteet parannusta tuoneet.
Ihmiset ovat erilaisia, ja "pese hiuksia harvoin ja hellästi" ei auta kaikkia.
Kaikki on halvinta tai käytettyä. Kissakin hankittiin käytettynä. Huonekaluista vain sänky on ostettu aikanaan uutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhä jopa ap. Se halvin ei olekaan halvin.
On ne niitä kilohinnaltaan halvimpia, 500g maksaa 30-40 snt/pkt. Ostan kuitenkin vain kotimaisia, joten Lidlistä en enää osta kun niiden halpistuote on ulkomainen.
ap
Anteeksi. Aika vähän Lidlissä käyt, siellä on valtava määrä kotimaistakin. Ja mistään en ole lukenut tilastoja että kuolleisuus olisi mitenkään erikoisen korkea henkilöillä jotka käyttää muutakin kuin vain kotimaista.
Tarkoitin vain tuota halpaa kaurahiutaletta, josta vastasin kysyjälle. Se oli Lidlissäkin aiemmin suomalaista, mutta ei enää.
Käyn Lidlissäkin pari kertaa/kk, eli tuttu kauppa on, ja tosiaan paljon löytyy suomalaisia tuotteita. Niitä haluan ostaa ihan siksikin, että mieluummin lähellä tuotettu kuin kaukaa rahdattu.
ap
Sähköä. On ollut viime aikoina kalliimpaakin tarjolla mutta tyydyn edullisempaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa mitään iloa sinällään kalliin tuotteen käyttämisestä, ennemminkin tunnen itseni vähän huijatuksi jos menen jotain kallista ostamaan. Ruokakaupassa katson kilo- tai litrahinnan KAIKESTA.
Ainoa, missä ostan kallista on kengät, käytän paljasjalkakenkiä ja ne ovat melko kalliita, mutta ilman niitä en voisi tehdä pitkiä kävelylenkkejä.
Mulla tulee kantapäät kipeiksi paljasjalkakengissä.
Käytän paljaspersehousuja vaikka olisi varaa tavallisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
En siis ymmärrä tuommoista, että joku valikoi pääasiassa kallimpia tuotteita ostoskärryynsä ja sitten ottaa vaikka jonkun yhden raejuustopurkin halpamerkkinä. Seuraan yhtä tubettajaa, joka harrastaa juuri tällaista. En tajua. Onko tällainen todennut, että se halpamerkin raejuusto on parempaa kuin kalliimpu vai mikä ihme tämmöisessä on takana? Kuitenkin pukkusummasta kysymys, jos vain joku yksi tai kaksi tuotetta on halpamerkkiä ja muut kalliita.
Uskoisin, että halpis on tuolloin parempaa. Itsekin valitsen makuni, en hinnan, mukaan. Jotkut joutuvat ostamaan brändin mukaan kun eivät "kehtaa" ostaa "köyhille" tarkoitettuja merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Mies. reikä ku reikä halvallakin on reikä miksi ostaa kallista reikää.
Impotentin ulinaa.
Mehut, ei paljon eroa halvalla ja kalliilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset kaurahiutaleet ovat loppujen lopuksi kaikki samaa. En huomannut makueroa esim. luomuhiutaleisiin. Ei kaurapeltoja isommin "myrkytetä" kylmässä pohjolassa. Että se siitä.
Itse ostan hyvikki-hävikkinä esim. leipäpussin. Eilen pussissa oli kaksi ns. vaaleaa leipää ja ruispaloja, täysi hinta olisi ollut n. 7€. Hävikkinä maksoin 2€. Esim. Pågenin saaristolaisrieskat ja ruisleipä säilyvät erinomaisesti päiväyksen jälkeenkin. Yhden pussin laitoin mökillä pakkaseen, että siellä ei tuore leipä lopu.
Teen itse leipäni "pussillisen" kilohinnaksi jää alle 0.10e / kg.
No ei kyllä jää, jos laskisit itsellesi tekopalkkaa ja sähkön ym. sivukulut.
Nykyään kannattaisi ostaa laputettua valmisruokaa, kun ruoan valmistuskulut kotona nousseet sähkön korkean hinnan takia.
Täytyykö siitäkin saada palkkaa kun itselle leipää tekee??
Kannattaa sinunkin silloin kun/jos sattuu olemaan rahaa osta niitä kauan säilyviä kuivatuotteitta kaappiin, myös muuta kuin makaroonia. Ettei sitten tarvitse täällä vinkua kun rahat ovat loppu eikä ole kaapeissakaan mitään syötävää.