Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pappa betalar - voi ei

Vierailija
12.06.2026 |

Olen kotoisin vähävaraisesta perheestä. Olen tottunut siihen, että rahaa ei käytetä holtittomasti. Appiukkoni on kuitenkin sellainen, että järjestää lukuisia pappa betalar -tyyppisiä tapahtumia. Haluavat järjestää kaiken matkoja myöten ottamatta selvää, mikä on kannattavinta. Lapsensa tyytyväisinä tulevat paikalle perheineen ja puolisoineen eivätkä koskaan kyseenalaista mitään (kai kun ovat tottuneet siihen), mutta minua ärsyttää ettemme voi edes omia matkakulujamme maksaa. Olemme kuitenkin itsekin hyvin toimeentulevia aikuisia. Kuitenkaan tällä porukalla emme koskaan sitten järjestä vastapainoksi mitään sellaista, jossa me lapset varta vasten maksaisimme heille kaiken (lasten synttäreitä sun muita lukuunottamatta). En tiedä, voiko tähän koskaan tottua, 20v jo mennyt. Mies sanoo että anna olla, jos he haluavat tarjota kaikille niin mennään sitten sillä. Ehkä olen vaan tympeä vastarannan kiiski. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että minua pidetään suorastaan omituisena, jos kysyn, että kai me nyt sentään voitaisiin omat matkamme järjestää ja maksaa. Ja se torpataan heti.

Vierailija
2/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt ongelmaa. Anna apen maksaa jos hän haluaa maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on taas murheet. Ehkä vastavuoroisesti voisitte sitten appivanhempien juhlapäivinä muistaa heitä jotenkin.

Vierailija
4/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen pitäisi ketään haitata, jos pappa jonkun  maksaa, tarvitseepahan  sitten vähemmän yhteiskunnan tukia. Kaikki voittavat.

Vierailija
5/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan moni nykyään ymmärräkään ap:n kaltaista asennetta. Ei kukaan tunnu ajattelevan mitään vastavuoroisuutta nykypäivänä. Otetaan kaikki irti mitä saadaan.

Vierailija
6/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nämäkin lapset sitten jossain vaiheessa ihmettelevät, että ai eikö pappa maksakaan enää virkistysviikonloppujamne Hangossa...

Vierailija
7/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmillesi tuo ei tunnu olevan ongelma, he nauttivat kun saavat näin perheen ympärilleen.  Olkaa tekin avuksi sitten, kun he tarvitsevat apua. Hekin vanhenevat, mikään ei ole ikuista, pääset maksamaan velkaa takaisin jos koet niin.  Luulen että he kokevat tämän olevan parhain tapa kuluttaa rahaa, ja kun se on heille mahdollista, suokaa se onni heille. 

Vierailija
8/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollainen surkimus on päässyt hyviin naimisiin, vai onko vain hyvät perät??

Vierailija
9/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset todennäköisesti osaavat vastata rahoistaan, joten jos se tekee heidät onnellisiksi niin anna maksaa.

Vierailija
10/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna olla

Vierailija
11/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heidän piisi hillota sitä rahaa jotka mies sitten perii ja maksaa hitolliset perintöverot? On hiton paljon järkevämpää käyttää sitä rahaa jo nyt. 

Vierailija
12/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos papalla on paljon rahaa, niin eikö se ole mukavampaa käyttää ne perheen yhteisiin juttuihin ja luoda muistoja? Hän haluaa hemmotella teitä nyt, eikä sitten kun itse on jo poissa. 

Ymmärrän kyllä, että pienituloisesta perheestä tulevalle tämä tuntuu holtittomalta rahankäytöltä ja voi olla vaikea ottaa vastaan ilmaiseksi matkoja. Mutta pappa varmasti nauttii perheen yhdessäolosta. Pappa ajattelee, että teillä jää sitten rahaa enemmän muihin asioihin. 

Vierailija
13/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. No kun käyttäisivätkin rahat sitten siihen yhdessäoloon eikä turhaan matkajärjestelyyn. Esim. ostavat junaliput, kun omiin suunnitelmiimme sopisi paremmin auton käyttö. Aivan turhaa eikä asiaa edes kysytä meiltä etukäteen.

Vierailija
14/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appivanhemmillesi tuo ei tunnu olevan ongelma, he nauttivat kun saavat näin perheen ympärilleen.  Olkaa tekin avuksi sitten, kun he tarvitsevat apua. Hekin vanhenevat, mikään ei ole ikuista, pääset maksamaan velkaa takaisin jos koet niin.  Luulen että he kokevat tämän olevan parhain tapa kuluttaa rahaa, ja kun se on heille mahdollista, suokaa se onni heille. 

Siis ostavat sitä perheaikaa…ei mua se maksaminen häirisi niin paljoa kuin se että olisin ikäänkuin pakotettu viettämään lomia suvun kanssa. 

Vierailija
15/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ostavat sitä perheaikaa…ei mua se maksaminen häirisi niin paljoa kuin se että olisin ikäänkuin pakotettu viettämään lomia suvun kanssa. 

Niin ja pakotettu matkustamaan papan määräämällä tavalla / aikana kuten ap kertoo.

Vierailija
16/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa. No kun käyttäisivätkin rahat sitten siihen yhdessäoloon eikä turhaan matkajärjestelyyn. Esim. ostavat junaliput, kun omiin suunnitelmiimme sopisi paremmin auton käyttö. Aivan turhaa eikä asiaa edes kysytä meiltä etukäteen.

Tuo on taloudellista väkivaltaa.

Vierailija
17/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on taloudellista väkivaltaa.

Minusta tämä on just sitä, että tuhlaillaan turhiin asioihin ihan vain siksi, että sitä rahaa on.

Vierailija
18/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n on vaikea löytää komppaajia tai myötätuntoa tältä palstalta, jossa kiljuen minäminäminä-asenteella otetaan vastaan kaikki mitä saadaan, kunhan vain joku muu maksaa.

Vierailija
19/19 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon voi aina sanoa että "tämäpä harmillista, juna ei toimi meille, joten joudumme tällä kertaa jättämään välin / tulemaan itse autolla. Harmi kun ette kysyneet etukäteen asiasta niin olisimme voineet kertoa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän