Ruoka-avusta toivotaan buffetin kaltaista jakelupistettä josta saa valita mieleisiään tuotteita - Toiveissa mm. valmiit ruoka-annokset, lohi
täytekakku jne.
Leipä, makkara, vihannekset, hedelmät, maitojauheet, chilitahnat yms. eivät miellytä ruoka-apua hakevia asiakkaita
En tiedä pitäisikö tässä itkeä vai nauraa
Kommentit (858)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan käynyt ruoka-avussa, mutta en yhtään ihmettele, että ihmiset valittaa noista valmiiksi pakatuista kasseista. Itsellä esim. refluksin takia iso osa ruoista on riskejä, koska pahat refluskioireet syntyy joskus hyvin pienistäkin määristä esim. tomaattia. En käytä mitään tomaattipohjaista kastiketta tai syö tomaattisia ruokia, mikä rajaa todella ison osan kaupan valikoimasta ulkopuolelle. Ei ihmisellä tarvitse olla kuin yksi ongelma, mikä voi tehdä siitä kassista suuresta osin hyödyttömän. Minusta olisi todellakin järkevintä, että ihmiset saisivat poimia itse ne, mitä pystyvät syömään. Silloin sitä apua myös riittäisi useammalle, kun osalta jäisi yli. Minusta se on vain oman kilven kiillotusta kertoa auttaneensa, jos apu on ollut niin huonosti kohdistettua, että maitoallergikolla on maitojauhetta ja viiliä jne. Ei kukaan ole tuolta mitään gourmeeta pyytämässä, mutta sellaisia ruokia, joita pystyy syömään. Sitä en kyllä ymmärrä enkä hyväksy miksi ne on pakko heittää pihalle, mutta osa ihmisistä nyt vaan on idiootteja. Jos noita ei käytä eikä ole tarpeessa olevia ystäviä, niin voisi edes viedä omaan roskikseen. Tuo muille avuntarvitsijoille jakaminen suoraan jakopaikassakin on hyvä vaihtoehto.
Eikö kassin saanut köyhä itse osaa jaella kassin itselleen tapreetonta sisältöä eteenpäin? Ihan mahdotn ajatus olla myös itse toisille hyödyksi ja avuksi?
Ihan mahdoton ajatus myös jakajille olla vilpittömästi avuksi ja hyödyksi? Tällä palstalla on esitetty tekosyitä, miksi ei voi olla erisisältöisiä kasseja ja miksi ei jo jakelupaikalla voi olla jätä/ota-laatikkoa.
ei voi olla jakelupaikalla jätä/ota laatikkoa, koska tulee hygieniavaatimukset teille. siellä jonottajissa on todella epähygieenistä porukkaa eikä ole suotavaa, että he lähmivät likaisilla käsillään ruokapakkauksia. jakelupaikalla jos se tapahtuu, niin se on jakelupuolen vastuulla. miksi ruokajakelun saajapuolen ihmiset eivät itse hoida tätä asiaa. Ainako pitää muiden tehdä köyhien puolesta kaikki.
Höpöhöpö taas. Tuolla perusteella osa porukasta ei saisi mennä edes ruokakauppaan, voivat koskea tuotteita niillä käsillään, nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi aivan valtavan hyvä, jos ruokajako olisi tuollainen buffetin kaltainen, josta saisi valita haluamansa tuotteet. Silloin sieltä voisi ottaa vain sitä, mille on tarve.
Voisi olla vaikka kalliimmat proteiinit yhdessä pöydässä ja siihen rajoitus, että saa ottaa niistä yhden. Ja lisäksi saisi ottaa lopuista vaikka kolme muuta. Tai miten nyt ruokaa on jaettavana. Pointti siis, että jonon hännillekin riittäisi.
Ei riittäisi, koska jonon alkupuolen ihmiset rohmuavat itselleen kaikki parhaat. Pitäisi palkata sitä varten sitten vartiointi (rukajakelun työntekijöillä ei ole vartijan oikeuksia ottaa kiinni, eikä tuossa olisi edes kyse varkaudesta, vaan ahneudesta, joten ei ne työntekijät voisi kuin sanoa, että "hei, älä ota enempää, sai ottaa vain yhden".
Hm. Jännä kun Hurstin jonoissa onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä osasitkin kääntää artikkelin päin prsettä. Pointtihan tuossa oli, ettei tomaatista, chilitahnasta ja jauhoista voi tehdä ruokaa, noin kärjistetysti. Ja se, että olisi fiksumpaa jos se apua tarvitseva saisi sanoa, ottaako tuotteen vai ei, just siksi, ettei menisi hukkaan. Ihan asiallinen juttu.
Jauhoista just voi tehdä ruokaa ja chilitahnat sun muut mausteet ovat hyviä lisiä "köyhän" makarooniaterialla. Ilmeisesti ihan oikeaa tarvetta ei kuitenkaan ole, kun ei kerran kelpaa. Ei ole tarvinnut ikinä opetella kuinka pienen budjetin ruokia valmistetaan. Silloin ei ole koskaan kyllä joutunut myöskään puutteesta kärsimään
Ruokajakelut voisi lopettaa kokonaan tai jakaa sieltä ruokaa vain oikeasti tarvitseville jotain kuponkia vastaan
Tuota... Et vissiin ole koskaan käynyt ruokajonossa? Mä olen mestari tekemään pienen budjetin aterioita, ja varsinkin sellainen kun kaapeissa ei ole "mitään" ja pitäisi laittaa ruokaa, on mun bravuuri. Mutta. Sitten kun niissä kaapeissa ei todellakaan ole mitään ja nälkä on, ja saat ruokajonossa kassin missä on yksi omena, yksi porkkana, purkki ranskankermaa, kuiva pullapitko ja pikku pala valkohomejuustoa, loppuu mullakin ideat ja kyllähän siinä itku pääsi. Miten noista laitat ruokaa?
Kyllähän noista esim. salaatti syntyy helposti. Sitä syödessä voi sitten miettiä mitä tuli mokattua, kun elämä on siinä pisteessä että ainoa ruoka tulee ruokajonosta.
Mutta. Sitten kun niissä kaapeissa ei todellakaan ole mitään ja nälkä on, ja saat ruokajonossa kassin missä on yksi omena, yksi porkkana, purkki ranskankermaa, kuiva pullapitko ja pikku pala valkohomejuustoa, loppuu mullakin ideat ja kyllähän siinä itku pääsi. Miten noista laitat ruokaa?
En tiedä, olisko tämä idea toteuttamiskelpoinen, mutta voisiko ranskankerman laimentaa vedellä kostukkeeksi köyhille ritareille? Eli kuivahtaneen pullapitkon siivut kostuttaisi sillä ja paistaisi jollain paistorasvalla? Tietty olisi kiva jos olisi päälle vaikka sokeria ja ehkä myös kanelia.
Omenan söisin valkohomejuuston kanssa ja porkkanan erikseen. Tokikaan näillä nyt ei pitkälle pötki, vähän ihmetyttää, miten kassiin olikin laitettu moinen valikoima.Hej. Ainahan siellä on mitä sattuu. Mä sain viimeksi kaksi banaania, lime-jalapenodipin, neljä pikkiriikkistä juustopalaa jossain pahvikotelossa, kuivuneen leivän ja neljä perunaa.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että ostaisit ruokakassin lisäksi jotain kaupasta?
Ei ole tarkoitus, että ruoka-apu kattaa koko ravinnontarpeen vaan se on LISÄKSI. Sinun ei tarvinnut ostaa banaania, juustoa eikä perunaa vaan olisit voinut ostaa vaikkapa margariinia leivälle tai perunoille.
Miten köyhällä on tuollaiseen varaa, kun eräällä ketjuun kirjoittaneella työssäkäyvälläkään ei ollut varaan 20 sentin appelsiiniin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jokaiselle jää vähintään 595 euroa kuussa ruokaan. Luulisi tuolla jo pärjäävän
Mistä olet saanut tuon päähäsi?
Tuo on jumittunut tuohon ajatukseen ja kommentoi sen jokaiseen keskusteluun koska saa sillä aina heten huomiota jota vaille muuten jää joka päivä. Vähän reppana se on, ehkä mt ongelmainen. Ei kannata kommentoida sille mitään.
Yhtä reppana on tuo joka väittää maksavansa kaiken 595 eurosta.
Ai minä vai? Minä olen sinulle selittänyt jo vähintään viisi kertaa hyvinkin yksityiskohtaisesti miten rahani käytän, tasan sen 595€/kk. Sulla on päässä aika iso vika jos et ymmärrä. Enkä ole ainoa jonka pitää sillä summalla pärjätä. Hae itsellesi sitä päälääkettä.
Koetappa sinä puolestasi ymmärtää, että se on 595 € per 4 viikkoa. Ei kuukausi. Bruttona se on 800 € / kk.
Näin on mutta joka kalenterikuukaudessa se 595€ tulee yhden kerran. Sillä pitää ne kuukausittaiset laskut maksaa.
Ei ole muita laskuja kuin puhelinlasku. Siis sellaisia oikeasti pakollosia laskuja, joita ei makseta toimeentulotuen perusosan lisäksi.
Äitisi ostaa sinulle vaatteet, uuden puhelimen, hygieniatarvikkeet ym.?
Millaisia paskasutteja olette, kun joka kuukausi pitää ostaa paljon hygieniatarvikkeita ja vaatteita?
Itse, ihan työssäkäyvänä, ostan hammasharja ja tahnan, hiuslakan, dödön, shampoon hoitoaineen ja saippuakanisterin sekä vessa ja talouspaperia ja kaupan omanmerkin siteitä sekä halvimmasta päästä pyykinpesuaineen, eikä niitä todellakaan tarvitse ostella kuukausittain kaikkia uusiksi, vaikka peseydyn päivittäin, joskus kaksikin kertaa ja pyykkikone pyörii useamman kerran viikossa.
Vaatteita ostan muutaman kerran vuodessa, ja kalliimmat hankinnat, kuten takki ja kengät kestää vuosia.
Siinä tyypillinen suomalainen suohirviö, joka on tyytyväinen kanisteripesuaineeseensa. Miehet kiertää kaukaa.
ei miehet hygieniastaan huolehtivaa kierrä kaukaa.
Tätä ketjua lukiessa tulee pakosti tunne, että liian moni köyhä haluaa elää toisten kustannuksellakin luksuselämää ja ylpeys on paisunut niin sairaisiin mittoihin että estää jopa normaalin itsekritiikin ja sitä myötä tulevan oman elämänsä kuntoon laittamisen. Sitten, jos joku toisenlainen köyhä "ilmoittautuu" köyhien joukossa ja kertoo miten pärjää ja miten vähällä, niin kaikki nuo loispuolen köyhät älähtää ja alkaa haukkua ja selittää miten ei voi noin vähällä toimeen tuleminen onnistua.
Niinkö?
Itse olen lueskellut ketjua, ja täällä on puhuttu köyhistä todella rumasti ja tyrkytetty niille typeriä neuvoja, joita neuvonantajat eivät itse ikinä käyttäisi. On syyllistetty ja haukuttu ja jopa viemässä köyhiltä lapsia pois, heitä tuntematta ja heidän tilannetta tietämättä.
Nämä neuvojat, kuten sinä, tunnutte kokevan olevanne parempia ja ylempiä kuin heikommassa asemassa olevat ja vielä kuvittelette sen olevan teidän omaa ansioitanne. En ymmärrä, mikä tarve hyvintoimeentulevalla on dissata köyhempiään. Tuleeko siitä katkeralle parempi mieli vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisihan olla joku säilykekassi missä olisi säilykkeitä. Ja vaikka makaronipussi siellä mukana tai riisiä tms. Kyllä niistä ruuan tekee ettei kukaan nälkään kuole.
Ei kelpaa köyhälle sellainen!! Lohta ja lihaa se olla pitää.
Usko jo s a a t a n a n palikka: kukaan itseään kunnioittava ihminen ei syö lohta. Sinulle tietysti hienouden huippu, kun olet tyhmä juntti.
Jos saan lohta ilmaiseksi, syön sitä aivan varmasti.
Oletko katsonut kalan kilohintoja kaupassa? Ei ne halpoja ole
maksaa vain siiman (ongen vi tehdä ilmaiseksi itse), koukun ja niitä hirveitä ilmaisvehnäjauhoja, joista voi pyöritellä kaloille suuhunpantavaa. Sitten kävellen lähellä olevalle ammelle tai järvelle (suomessahan niitä on) ja onkimaan
Jos köyhyyden ratkaisu olisi kävellä järvelle ja nostaa sieltä illallinen, Suomessa ei olisi ruokajonoja. Kalastaminen on harrastus, jossa saalista voi tulla tai olla tulematta. Se ei ole luotettava tapa turvata päivittäistä ravinnonsaantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tomaatin siemenet olivat itäiset sisällä. Omenat olivat ruskeita sisältä vaikka päältä näyttivät hyvältä. Perunoissa oli ituja. Tässä vihannestarjonta.
olisit laittanut itäneet perunat ämpäriin ja päälle multaa. Sitten tarjoat sille lämpöä, aurnkoa ja vettä ja kohta sinulla olisikin ollut itse kasvatettuja perunoita. tomaateille voi tehdä saman, mutta ne vaativat hiukan enemmän hoitoa ja tietoa.
Olen viljellyt perunoita maassa sekä ämpärissä. Yhdestä ämpäristä saa tyyliin tusinan verran perunoita eikä se ihan kohta tapahdu, vaan siihen menee kuukausia. Pelkkä ämpärillinen multaa maksaa enemmän, mitä ne tusina perunaa kaupassa ellei jotain jättisäkkiä saa halvalla.
Toki tuossa on alkukustannuksena ämpäri ja multa, mutta ne ovat monivutisia. Uutta multaa voi tehdä itsekin ja lopulta saa ilmaista perunaa. Itsellä parvekkeella kasvaa kaikenlaista ja multaa tulee matokompostorista. Tosin en olekaan köyhä, joten minulta onnistuu hyvin ajatus siitä, että viljelen vähän omaakin ruokaa. Varmasti tuon kirjoittaja halusi vain herätellä köyhää ajattelemaan laatikon ulkopuolelta eikä takertua ns. köyhään negativiiseen mentaliteettiin. Parvekkeellahan voi viljellä kaikenlaista muutakin. Itsellä salatteja, yrttejä ja on siellä säleikköomenapuukin
toki tämä vaatii vähän viitseläisyyttä itseltä eikä kaikista sellaiseen ole, kun haluaa elää niin, että toiset tekee kaiken omasta puolesta
sivusta
Sun skenaariossa on matokompostorikin. Sillä saa muuten tyyliin hurjat 10 litraa multaa puolessa vuodessa ja sellainen saattaa maksaa satasen. Ympäristötekona hieno juttu, mutta ei sillä rahaa säästä.
Viljelen itsekin omaa ruokaa ja siitä tiedänkin, ettei perunaämpäri parvekkeella ole kannattava. Samoin on maininnut usea tässä ketjussa.
PS. Sinäkin muuten oletat, että köyhällä on se parveke. Teet muutenkin paljon perusteettomia oletuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai vielä korppuja leivänpaahtimessa...ihan niin kuin tässä jäisi leipää kuivatettavaksi asti ja olisi leivänpaahdin. Oisko lisää neuvoja, joita kukaan ei ole pyytänyt?
Muista kasvattaa omat perunat ja tomaatit keskellä talvea. Tietysti sun ensin pitää jonottaa ilmainen ämpäri ja varastaa jostain maata. Myös talvella. Siirrät perunat ja tomaatit käytävään jotta saavat tarpeeksi valoa. Istut päivän käytävässä painelemaan valokatkaisijaa. Samalla muistat kytätä Facebook ryhmiä jos sattuisi samaan omenoita. Sähköä puhelimeen saat taloyhtiöltä. Lisäksi talvella voit laittaa ruuat parvekkeelle. Ei haittaa vaikka rotat saavat oman osuutensa. Sitten ne pilalle menneet lihatuotteet. Se on vain suojakaasua joka haisee. Vaikka vatsa meni sekaisin niin se johtuu maitojauheesta koska ei ollut varaa ostaa niitä laktoositaplettaja. Unohtuiko muita ohjeita?
luoja tuota uusavuttoman idiotismin määrää! Itäneen perunan voi keskellä talvea jättää jääkaappiin. Se hidastaa itämistä. sitten kevään tullen ämpäriin.
Heh, tossa ajassa se peruna on täysin mätä keväällä.
Kokeile vaikka, jos et usko.
Ei taida kuitenkaan olla. Minulla on tuolla jääkaapissa ollut tammikuusta alkaen itämään lähtenyt peruna. Taidanpa laittaa sen ämpäriin kasvamaan! Joskus vuosia sitten kasvatin ämpäriperunoita ja ai että oli kiva saada siitä uusia perunnoita.
Koko talven siirtelen itäneet perunat eri laatikkoon, jonka otan lämpimään ja valoisaan paikkaan joskus huhtikuussa. Maata meillä riittää, joten näihin aikoihin istutan ne. Ei siemenperunoissa nahistuminen mitään haittaa, eikä vihertyminen. Valossa niiden pitäisi ituvaiheessa olla, jotta ei tule liian pitkiä ituja.
Mutta eihän siemenperunoita nyt hyvänen aika jääkaapissa säilytetä vaan viileissä kellareissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jokaiselle jää vähintään 595 euroa kuussa ruokaan. Luulisi tuolla jo pärjäävän
Mistä olet saanut tuon päähäsi?
Tuo on jumittunut tuohon ajatukseen ja kommentoi sen jokaiseen keskusteluun koska saa sillä aina heten huomiota jota vaille muuten jää joka päivä. Vähän reppana se on, ehkä mt ongelmainen. Ei kannata kommentoida sille mitään.
Yhtä reppana on tuo joka väittää maksavansa kaiken 595 eurosta.
Ai minä vai? Minä olen sinulle selittänyt jo vähintään viisi kertaa hyvinkin yksityiskohtaisesti miten rahani käytän, tasan sen 595€/kk. Sulla on päässä aika iso vika jos et ymmärrä. Enkä ole ainoa jonka pitää sillä summalla pärjätä. Hae itsellesi sitä päälääkettä.
Koetappa sinä puolestasi ymmärtää, että se on 595 € per 4 viikkoa. Ei kuukausi. Bruttona se on 800 € / kk.
Näin on mutta joka kalenterikuukaudessa se 595€ tulee yhden kerran. Sillä pitää ne kuukausittaiset laskut maksaa.
Ei ole muita laskuja kuin puhelinlasku. Siis sellaisia oikeasti pakollosia laskuja, joita ei makseta toimeentulotuen perusosan lisäksi.
Äitisi ostaa sinulle vaatteet, uuden puhelimen, hygieniatarvikkeet ym.?
Millaisia paskasutteja olette, kun joka kuukausi pitää ostaa paljon hygieniatarvikkeita ja vaatteita?
Itse, ihan työssäkäyvänä, ostan hammasharja ja tahnan, hiuslakan, dödön, shampoon hoitoaineen ja saippuakanisterin sekä vessa ja talouspaperia ja kaupan omanmerkin siteitä sekä halvimmasta päästä pyykinpesuaineen, eikä niitä todellakaan tarvitse ostella kuukausittain kaikkia uusiksi, vaikka peseydyn päivittäin, joskus kaksikin kertaa ja pyykkikone pyörii useamman kerran viikossa.
Vaatteita ostan muutaman kerran vuodessa, ja kalliimmat hankinnat, kuten takki ja kengät kestää vuosia.
Siinä tyypillinen suomalainen suohirviö, joka on tyytyväinen kanisteripesuaineeseensa. Miehet kiertää kaukaa.
ei miehet hygieniastaan huolehtivaa kierrä kaukaa.
Tätä ketjua lukiessa tulee pakosti tunne, että liian moni köyhä haluaa elää toisten kustannuksellakin luksuselämää ja ylpeys on paisunut niin sairaisiin mittoihin että estää jopa normaalin itsekritiikin ja sitä myötä tulevan oman elämänsä kuntoon laittamisen. Sitten, jos joku toisenlainen köyhä "ilmoittautuu" köyhien joukossa ja kertoo miten pärjää ja miten vähällä, niin kaikki nuo loispuolen köyhät älähtää ja alkaa haukkua ja selittää miten ei voi noin vähällä toimeen tuleminen onnistua.
Ilmaiseksi saatu maitojauhe, vehnäjauhot ja mustuneet banaanit ei kyllä taida olla mitään "luksuselämää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisihan olla joku säilykekassi missä olisi säilykkeitä. Ja vaikka makaronipussi siellä mukana tai riisiä tms. Kyllä niistä ruuan tekee ettei kukaan nälkään kuole.
Ei kelpaa köyhälle sellainen!! Lohta ja lihaa se olla pitää.
Usko jo s a a t a n a n palikka: kukaan itseään kunnioittava ihminen ei syö lohta. Sinulle tietysti hienouden huippu, kun olet tyhmä juntti.
Jos saan lohta ilmaiseksi, syön sitä aivan varmasti.
Oletko katsonut kalan kilohintoja kaupassa? Ei ne halpoja ole
maksaa vain siiman (ongen vi tehdä ilmaiseksi itse), koukun ja niitä hirveitä ilmaisvehnäjauhoja, joista voi pyöritellä kaloille suuhunpantavaa. Sitten kävellen lähellä olevalle ammelle tai järvelle (suomessahan niitä on) ja onkimaan
Jauhopalloja kaloille. Ok. Lähin järvi on 12:n kilometrin päässä. En omista autoa enkä polkupyörää. Tunge se itsetehty onkesi hanuriisi.
Heh. Tuo kommentoija olettaa myös, että ihmisiltä löytyy niitä jauhoja, vaikkei niitä ole vuosikausiin jaeltu missään. No, onkiihan hän ammeessakin.
Mutta annas kun autan, ymmärrän miten hän ajattelee.
Sä voit liftata järvelle. Sä voit pyytää autoa lainaan (vaikkei sulla olisi korttia tai yhtään kaveria). Sä voit hankkia Tori:lta ilmaisen, ruosteinsn pyörän, kyllä sellaisella polkee 12 kilsaa hetkessä! Sä voit vaan kävellä, kunto kasvaa siinä!
Ainiin. Lisäksi on sun oma vika, ettet ole tajunnut hankkia onkea, polkupyörää, mopoa, autoa, rikkaita kavereita, rahaa ja omaa kala-ammetta. Ja se johtuu sun tyhmyydestä ja laiskuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi aivan valtavan hyvä, jos ruokajako olisi tuollainen buffetin kaltainen, josta saisi valita haluamansa tuotteet. Silloin sieltä voisi ottaa vain sitä, mille on tarve.
Voisi olla vaikka kalliimmat proteiinit yhdessä pöydässä ja siihen rajoitus, että saa ottaa niistä yhden. Ja lisäksi saisi ottaa lopuista vaikka kolme muuta. Tai miten nyt ruokaa on jaettavana. Pointti siis, että jonon hännillekin riittäisi.
Kyllähän tuo toimisi, jos siellä olisi henkilökuntaa joka hyllyllä/pöydällä katsomassa, ettei yksi henkilö rohmua kaikkia lihoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riittäisi, koska jonon alkupuolen ihmiset rohmuavat itselleen kaikki parhaat. Pitäisi palkata sitä varten sitten vartiointi (rukajakelun työntekijöillä ei ole vartijan oikeuksia ottaa kiinni, eikä tuossa olisi edes kyse varkaudesta, vaan ahneudesta, joten ei ne työntekijät voisi kuin sanoa, että "hei, älä ota enempää, sai ottaa vain yhden".
EI tarvita vartijoita. Jakelija voi antaa yhden tuotteen per asiakas kullakin ruokapisteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntekijä tarjoaa yhtä jonka ottaa tai jättää.
tulee liian kalliiksi, kun jonkun täytyy seistä sielä tarjoamassa yksittäisiä paketteja
Sinne tarvitaan ehkä tyyliin 5 ihmistä tuohon hommaan. Heillä on enemmänkin henkilökuntaa kuin tuo. Ja miten niin kalliiksi, jos vapaaehtoiset tekee tuon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaateista voi tehdä itse tomaattikeittoa. Ai mutta sehän vaatisi että itsekin pitäisi tehdä jotain, ei siis käy kun kaikki pitäisi saada valmiina...
Sä oot aika taitava jos saat kahdesta (2) tomaatista keiton aikaseksi.
Kuka sanoo, että ei siihen keittoon saa laittaa mitään muuta? Jotakin ymmärryksessä on pahasti vialla, jos luulee, että ei ruokajakelussa käyvät saa hankkia mitään muuta syötävää vaan on tultava toimeen sillä, mitä jakelusta saa.
Ongelma on vaan siinä että ruokajakeluun menee myös paljon ihmisiä, joilla on rahat joko kokonaan tai lähes loppu.
Minullakaan ole varaa tuollaiseen, vaikka olen töissä. Olen ajatellut, että en ruokajonoihin lähde, niin että vähävaraisille riittäisi enemmän.
Mutta, jos tuollaiset gourmet- tarjoilut järjestetään, niin kyllä menen. Haluan yhtä hyvää ruokaa minäkin. Minun verovaroista kustannetaan päivärahat työttömille, joten olen oikeutettu saamaan jotain takaisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tarvitse ruoka-apua toistaiseksi, mutta en todellakaan ymmärrä osaa kommenteista. Mitä tarkoitetaan mädillä banaaneilla? Ruskeita banaanejako? Niistä voi tehdä monenlaista ruokaa, samoin tomaateista ja meillä menee chilitahnakin. Ostamme omalle perheelle hävikkiruokaa ihan rahalla, joten tuollainen valitus ilmaisesta ruuasta on kamalaa. Jos on oikeasti nälkä, kaikki käy. Isovanhempani joutuivat syömään pettua, juolavehnänjuuria ja osmankäämejä kun oli nälkävuodet.
Mustia banaaneja ihan myydään jossain poistohintaan. Käy pakastettavaksi ja sopii hyvin makeaan kahvikakkuun.
Jos teillä ei ole leipää, syökää kakkua! - Marie Antoinette
Ihan eri asia, kun ruokajakelu tarjoaa jauhoja mutta köyhä vaatii kakkua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tarvitse ruoka-apua toistaiseksi, mutta en todellakaan ymmärrä osaa kommenteista. Mitä tarkoitetaan mädillä banaaneilla? Ruskeita banaanejako? Niistä voi tehdä monenlaista ruokaa, samoin tomaateista ja meillä menee chilitahnakin. Ostamme omalle perheelle hävikkiruokaa ihan rahalla, joten tuollainen valitus ilmaisesta ruuasta on kamalaa. Jos on oikeasti nälkä, kaikki käy. Isovanhempani joutuivat syömään pettua, juolavehnänjuuria ja osmankäämejä kun oli nälkävuodet.
Anteeksi ohis, mutta missä päin on syöty pettua 1900-luvulla? Omat isovanhempani olivat köyhiä ja tietämättömiä ja keräsivät keväisin nokkosia nälkäänsä, mutta hekin tiesivät että pettu tuhoaa sisäelimet.
Kyllä sitä sota-aikana on syöty. 1935 syntynyt äitini kertoi pettuleivästä kun oli lapsena syöneet.
Jotkin paremman väen ruuanlaitto tarpeet sitten monesti aivan vieraita.
Jos teillä ei ole leipää, syökää kakkua! - Marie Antoinette