Ruoka-avusta toivotaan buffetin kaltaista jakelupistettä josta saa valita mieleisiään tuotteita - Toiveissa mm. valmiit ruoka-annokset, lohi
täytekakku jne.
Leipä, makkara, vihannekset, hedelmät, maitojauheet, chilitahnat yms. eivät miellytä ruoka-apua hakevia asiakkaita
En tiedä pitäisikö tässä itkeä vai nauraa
Kommentit (843)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jokaiselle jää vähintään 595 euroa kuussa ruokaan. Luulisi tuolla jo pärjäävän
No ei jää..Miten ihmiset on näin tietämättömiä.
Siten ovat tietämättömiä, että eivät ole koskaan itse ostaneet ruokaa, hygieniatarvikkeita, vaatteita, eivät maksaneet puhelinlaskujaan , ei bussikorttia, vakuutuksia ...
Kevyesti miten päin vaan jää tostakin satanen viikossa ruokaan. Siinäkin vuodelle laskettu 2400€ mainitsemiisi asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jokaiselle jää vähintään 595 euroa kuussa ruokaan. Luulisi tuolla jo pärjäävän
Ei tasan jää. Tuosta 595€ maksetaan kaikki muukin eläminen ruuan lisäksi. Ihmisillä on elämässään muitakin kuluja kuin ruoka.
Opit tämän siten, kun muutat omillesi ja otat itse vastuun omasta taloudestasi.
Tarkenna. Asumiseen ei mene tuosta senttiäkään, jos ei asu kuntakohtaisesti määriteltyä kalliimmassa asunnossa. Asumistuki ja täydentävä toimeentulotuki kattaa koko vuokran. Vaatteita saa kirpparilta ja kierrätyskeskuksesta halvalla, joskus ilmaiseksikin. Reseptilääkket maksetaan toimeentulotuen päälle, samoin sähkölasku ja kotivakuutus. Hygieniatarvikkeet maksaa jotain, mutta ei niihinkään isoja summia kuukaudessa mene. Mihin pakolliseen muka tuosta rahasta menee niin paljon, ettei riitä enää ruokaan?
Iso osa ei saa senttiäkään asumistukea eikä toimeentulotukea. Ei vaikka polvillaan rukoilisi. 595€:lla on pärjättävä.
Meinaatko, että tarvitsee kun omaisuutta kuitenkin löytyy.
Ai minä vai? Minä olen sinulle selittänyt jo vähintään viisi kertaa hyvinkin yksityiskohtaisesti miten rahani käytän, tasan sen 595€/kk. Sulla on päässä aika iso vika jos et ymmärrä. Enkä ole ainoa jonka pitää sillä summalla pärjätä. Hae itsellesi sitä päälääkettä.
Koetappa sinä puolestasi ymmärtää, että se on 595 € per 4 viikkoa. Ei kuukausi. Bruttona se on 800 € / kk.
595e riittäisi meillä seuraavasti (tuo 595 on kai per hlö, ei per talous!?):
- 400e 2 aikuisen + sunnuntaisin 5-6 hengen ruokiin per 4 viikkoa
- puhelimet 2x 25e/kk
- kotivakuutus 40e/kk
Noista jää vielä 55e yli, eikös sossu maksa vuokrat, laskut, sähköt yms teille??
Vierailija kirjoitti:
Siellä jaetaan ruokaa joka ei kelpaa edes 60% ilta-alesta ostajille. Mut köyhälle voidaan työntää jätteet syötäväksi, niin kauppiaalla menee vähemmän jätemaksuja.
Kyllä sieltä kaupasta saa ihan varmasti hyvää tuoretta ja ravitsevaa ruokaa itse kukin.
No Tampereella oli aina joku makaroni ja nötkötti jota ei voinut syödä. Varmaan kunnon ruokaa moni kaipaa. Ihmisille valuutta ja kaupasta olisi hyvä. Se tuo tasa-arvoa enemmän.
Suomessa pitää olla kiitollinen vaikka mitä paskaa saisi. Suomalainen ottaa vaikka peräruiskeen, jos ilmaiseksi saa. Köyhät täällä neuvoo toisia miten pitää olla kiitollinen. Eipä ihme ettei kansakunta ja vauraus kehity kun asiat edelleen tehdään yhtä typerästi kuin nälkävuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut tuon päähäsi?
Tuo on jumittunut tuohon ajatukseen ja kommentoi sen jokaiseen keskusteluun koska saa sillä aina heten huomiota jota vaille muuten jää joka päivä. Vähän reppana se on, ehkä mt ongelmainen. Ei kannata kommentoida sille mitään.
Yhtä reppana on tuo joka väittää maksavansa kaiken 595 eurosta.
Ai minä vai? Minä olen sinulle selittänyt jo vähintään viisi kertaa hyvinkin yksityiskohtaisesti miten rahani käytän, tasan sen 595€/kk. Sulla on päässä aika iso vika jos et ymmärrä. Enkä ole ainoa jonka pitää sillä summalla pärjätä. Hae itsellesi sitä päälääkettä.
Et sinä siitä rahasta maksa yhtään mitään asumiskuluja. Asutko vanhempiesi vai puolisosi kanssa, vai maksaako sossu asumisen, vaatteet, lääkkeet ym.?
Maksan siitä tasan 380€ asumiskuluja yksin asun omassa asunnossa. Lopulla rahalla sitten ruoat, lääkkeet, vaatteet, lääkärikäynnit, ihan kaikki muutkin. Edelleen, rehellisesti, avoimesti. Jos joudun lääkärissä käymään, syön vähemmän. Jos joudun lääkkeitä ostamaan, syön vähemmän. Jos joudun vaatteita uusimaan, syön vähemmän. Ja niin edelleen. Mikä tässä yhtälössä on niin vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jumittunut tuohon ajatukseen ja kommentoi sen jokaiseen keskusteluun koska saa sillä aina heten huomiota jota vaille muuten jää joka päivä. Vähän reppana se on, ehkä mt ongelmainen. Ei kannata kommentoida sille mitään.
Koetappa sinä puolestasi ymmärtää, että se on 595 € per 4 viikkoa. Ei kuukausi. Bruttona se on 800 € / kk.
Näin on mutta joka kalenterikuukaudessa se 595€ tulee yhden kerran. Sillä pitää ne kuukausittaiset laskut maksaa.
Millon joku puhuu ravitsemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en ymmärrä että ruoka-avussa jaetaan epäterveellistä ultraprosessoitua "ruokaa" kuten leikkeleitä.
Tietysti, sehän jaetaan mitä asiakkaat eivät osta.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tarvitse ruoka-apua toistaiseksi, mutta en todellakaan ymmärrä osaa kommenteista. Mitä tarkoitetaan mädillä banaaneilla? Ruskeita banaanejako? Niistä voi tehdä monenlaista ruokaa, samoin tomaateista ja meillä menee chilitahnakin. Ostamme omalle perheelle hävikkiruokaa ihan rahalla, joten tuollainen valitus ilmaisesta ruuasta on kamalaa. Jos on oikeasti nälkä, kaikki käy. Isovanhempani joutuivat syömään pettua, juolavehnänjuuria ja osmankäämejä kun oli nälkävuodet.
Köyhyys on enemmänkin mielentila. Vaikka yhtäkkiä rikastuisivat niin heistä tulisi köyhiä edelleen ja sen on todistettu. Kuten joku aiemmin sanoi, raha ei ole köyhyydessä koko ulottuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Perusosan on tarkoitus kattaa seuraavat menot: [1]
ravinto ja vaatetus
vähittäiset henkilökohtaiset ja kodin puhtaanapitoon liittyvät menot
puhelimen käyttö
sanomalehden tilaus
harrastus- ja virkistystoiminta
vastaavat muut jokapäiväiseen elämään kuuluvat tavanomaiset menot.
Kyllä se perusosa noihin riittääkin. Sanomalehden jättäisin kokonaan pois tuolta listalta. Sitä ilman pärjää ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tasan jää. Tuosta 595€ maksetaan kaikki muukin eläminen ruuan lisäksi. Ihmisillä on elämässään muitakin kuluja kuin ruoka.
Tarkenna. Asumiseen ei mene tuosta senttiäkään, jos ei asu kuntakohtaisesti määriteltyä kalliimmassa asunnossa. Asumistuki ja täydentävä toimeentulotuki kattaa koko vuokran. Vaatteita saa kirpparilta ja kierrätyskeskuksesta halvalla, joskus ilmaiseksikin. Reseptilääkket maksetaan toimeentulotuen päälle, samoin sähkölasku ja kotivakuutus. Hygieniatarvikkeet maksaa jotain, mutta ei niihinkään isoja summia kuukaudessa mene. Mihin pakolliseen muka tuosta rahasta menee niin paljon, ettei riitä enää ruokaan?
Iso osa ei saa senttiäkään asumistukea eikä toimeentulotukea. Ei vaikka polvillaan rukoilisi. 595€:lla on pärjättävä.
Meinaatko, että tarvitsee kun omaisuutta kuitenkin löytyy.
Niin miten niillä asunnon seinillä maksaa laskuja? Jos sitä ei saa myytyäkään.
Voisi olla ruoka-apu buffa missä tuore savustettu lohi, sushia, sisäfilepihviä, laadukasta pitsaa eri makuisena, ja jälkiruokana vaikka tiramisu ja kahvi. Menee roskiin ne kassit kun on harvoin kalliita tuotteita niissä.
Voileipäkakkua, hummeria. Paistetut muikut ja laadukkaista perunoista tehty muusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on mutta joka kalenterikuukaudessa se 595€ tulee yhden kerran. Sillä pitää ne kuukausittaiset laskut maksaa.
Ei ole muita laskuja kuin puhelinlasku. Siis sellaisia oikeasti pakollosia laskuja, joita ei makseta toimeentulotuen perusosan lisäksi.
Niin eli "kauppa" josta saa valita mitä haluaa toki vähintään s marketin valikoima vähintään ja auki joka päivä
Vierailija kirjoitti:
595e riittäisi meillä seuraavasti (tuo 595 on kai per hlö, ei per talous!?):
- 400e 2 aikuisen + sunnuntaisin 5-6 hengen ruokiin per 4 viikkoa
- puhelimet 2x 25e/kk
- kotivakuutus 40e/kk
Noista jää vielä 55e yli, eikös sossu maksa vuokrat, laskut, sähköt yms teille??
Sossu ei maksa minulle yhtään senttiä eikä yhtään laskua. Kaiken elämiseen kuuluvan maksan yksin tuosta 595€:sta PISTE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei saa, ei ole oikeutettu siihen. Tarkoittaa käytännössä sitä, että on muita tuloja tai omaisuutta.