Naapuri pettää vaimoaan, kerronko vaimolle?
Olen jo muutaman vuoden epäillyt, että naapurini (mies) pettää vaimoaan ja jokunen aika sitten sain asialle varmistuksen. Mies pettää vaimoaan toisen miehen kanssa, mikä tekee tilanteesta vielä hankalamman. Pariskunnan avioliitto on pitkä. Mies tuo kotiin tätä toista miestä, kun vaimo ei ole kotona. Kerronko vaimolle vai annanko olla? En halua aiheuttaa avioeroa tai joutua itse viestintuojana haukutuksi, mutta asiaa vaivaa omaatuntoani ja vihastuttaa vaimon puolesta.
Kommentit (65)
Minusta olet pohtinut tilannetta hyvin ja eri kannoilta. Olisi vaimoa kohtaan oikein kertoa, mutta entä jos oletkin väärässä? Entä jos olet tulkinnut tilannetta väärin, silloin joudut todella noloon ja omituiseen tilanteeseen.
Ensimmäinen ajatukseni oli ensimmäisen sivun luettuani, että kyseessä on joku pilvidiileri tms, ennemmin kuin homosuhde.
Minulle on muutamakin kaveri tuonut silloin kun vielä polttelin kotia asti kukkaset, kun ei sitä aikuisena ukkona missään säätämässä ole kiinnostanut olla, niinkuin nuorisolaiset.
Voihan sitä yrittää vähän vinkata ilman, että suoraan sanoo epäilevänsä homosuhdetta ja pettämistä. "Niin sinä olit jossain matkalla? Joo joo... Minä näinki tuota teidän Pekkaa tuossa itekseen. Tai no siinä joku ilta sillä tais joku kaveri käydä kylässä, kun satuin tuosta keittiön ikkunasta näkemään. Onko se joku Pekan lapsuudenkaveri? Oon tainnu saman miehen nähdä useamman kerran teillä."
Ei ole sopivaa puuttua toisten asioihin. En puhuisi, ja toivon, ettet puhu sinäkään. On myös olemassa se mahdollisuus, että olet kuvitellut ihan koko jutun. Noloa olisi silloin jäädä kiinni.