Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri pettää vaimoaan, kerronko vaimolle?

Vierailija
11.06.2026 |

Olen jo muutaman vuoden epäillyt, että naapurini (mies) pettää vaimoaan ja jokunen aika sitten sain asialle varmistuksen. Mies pettää vaimoaan toisen miehen kanssa, mikä tekee tilanteesta vielä hankalamman. Pariskunnan avioliitto on pitkä. Mies tuo kotiin tätä toista miestä, kun vaimo ei ole kotona. Kerronko vaimolle vai annanko olla? En halua aiheuttaa avioeroa tai joutua itse viestintuojana haukutuksi, mutta asiaa vaivaa omaatuntoani ja vihastuttaa vaimon puolesta.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin asian puheeksi nöyrästi ja anteeksi pyydellen. "Hei, mulla on yks juttu, mikä mua on vaivannut nyt jo usean kuukauden ajan, enkä millään pääse siitä yli. Juteltaisiko asiasta, kun sulla on sopiva hetki?" Sitten pyytäisin johonkin rauhalliseen paikkaan, missä voi istua. Kertoisin, että mitä olen konkreettisesti nähnyt, ilman mitään tulkintaa ja antaisin naapurin tehdä tulkinnat asiasta. 

Tämä olisi tietenkin paras, yritän kerätä rohkeutta. Kiitos. Harmi, että ihmiset jakautuvat tässä nyt selvästi kahteen leiriin, toiset antaisivat olla ja toiset kertoisivat. Itse haluaisin tietää, vaikka kirvelisi.

Vierailija
42/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kertoa.

Tiedän, että pitäisi ja olisi oikein kertoa, en vaan haluaisi olla se, joka romahduttaa toisen ihmisen elämän.

Sitten olen miettinyt tietenkin tyhmäksi tekeytymistä niin, että vaimo jotenkin puheistani ymmärtäisi, että heidän kotonaan käy muita, kun hän on poissa.

"ihme heppu se mies joka yömyöhään teillä viikonloppuna kävi, ei edes tervehtinyt kun tulin pihalla vastaan"

Tämä voisi olla hyvä. Neutraali? Olisiko teillä muita ehdotuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kertoa.

Tiedän, että pitäisi ja olisi oikein kertoa, en vaan haluaisi olla se, joka romahduttaa toisen ihmisen elämän.

Sitten olen miettinyt tietenkin tyhmäksi tekeytymistä niin, että vaimo jotenkin puheistani ymmärtäisi, että heidän kotonaan käy muita, kun hän on poissa.

Mutta ethän sinä sitä petetyn elämää romahduta, vaan se pettäjä? Elämän romahduttava tapahtuma = pettäminen on jo tapahtunut, nyt on enää kyse siitä annetaanko petetyn elää valheessa vai ei.

Vierailija
44/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kertoa.

Mutta ethän sinä sitä petetyn elämää romahduta, vaan se pettäjä? Elämän romahduttava tapahtuma = pettäminen on jo tapahtunut, nyt on enää kyse siitä annetaanko petetyn elää valheessa vai ei.

HooVee

Vierailija
45/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin tietää. Jos mies pettää. Ei ole kiva jos koko suhde perustuu valheelle. Ja ihan jo terveydenkin takia. Tautiriski. 

Tätä mieltä olen itse, mutta kynnys mennä sanomaan mitään vaimolle on kyllä korkea. Tavallaan joudun itsekin elämään sitten miehen valheen mukana, jos en kerro. Mies toimii väärin ja se varmasti minun naamastanikin alkaa miehelle näkymään ennen pitkää.

Vierailija
46/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan heillä olla avoin suhde. Mut siis jos ois ihan moikkanaapureita ni en puuttuisi. Jos läheisempiä ni...en tiedä, tuskin puuttuisin silti. Pitäisi olla tosi hyvä ystävä tai perheenjäsen et menisin sanomaan epäilyksistä.

Samaa mieltä, jos olisivat tosiaan pelkästään naapureita, joita ohikulkiessa tervehditään, eikä sen enempää tuttuja, en todellakaan menisi ulkopuolisena puuttumaan heidän asioihinsa. Ja niinkuin edellisessä kommentissa todettiin, mistä tietäisin, vaikka heillä olisi avoin suhde. Jos olisivat läheisiä ystäviä, harkitsisin kertovani. 

Vierailija
47/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin tietää. Jos mies pettää. Ei ole kiva jos koko suhde perustuu valheelle. Ja ihan jo terveydenkin takia. Tautiriski. 

Tätä mieltä olen itse, mutta kynnys mennä sanomaan mitään vaimolle on kyllä korkea. Tavallaan joudun itsekin elämään sitten miehen valheen mukana, jos en kerro. Mies toimii väärin ja se varmasti minun naamastanikin alkaa miehelle näkymään ennen pitkää.

Onko niillä sen vaimon kanssa seksielämää? Kyllä minä ainakin olen jo kauan sitten tajunnut, että mieheni pitää miehistä.

Vierailija
48/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kertoa.

Olet oikeassa. Mies on jo romahduttanut.

Vierailija
49/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten takia on ihanaa olla sinkku.Voi vaan nauttia elämästä.Rehellisyys on kadonnut maailmasta aikoja sitten.Kun paikka tulee suurin osa sortuu.

Vierailija
50/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M i k s i?

Omatunto.

Minkä sortin ihmisellä omatunto ilmoittaa kun naapurin miehellä käy mies vieras ? Jos vaimo on töissä ja mies vapaalla, milloin pitäisi näidenkin kahvitella ? Meillä kävi minun lapsuudessa isän kavereita kahvilla, vaikka äiti oli töissä, joskus käytiin isän kanssa isän kaverilla kahvilla vaikka vaimo oli töissä. Enpä älynnyt pitää sitä erikoisena 

Vierailija
51/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt kyyläämässä ikkunan takana, vai mistä tiedät, että mitä he siellä tekevät?

vaikka palapelejä tai remonttia tai yksinkertaisesti pelaavat!

Vierailija
52/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan heillä olla avoin suhde. Mut siis jos ois ihan moikkanaapureita ni en puuttuisi. Jos läheisempiä ni...en tiedä, tuskin puuttuisin silti. Pitäisi olla tosi hyvä ystävä tai perheenjäsen et menisin sanomaan epäilyksistä.

Samaa mieltä, jos olisivat tosiaan pelkästään naapureita, joita ohikulkiessa tervehditään, eikä sen enempää tuttuja, en todellakaan menisi ulkopuolisena puuttumaan heidän asioihinsa. Ja niinkuin edellisessä kommentissa todettiin, mistä tietäisin, vaikka heillä olisi avoin suhde. Jos olisivat läheisiä ystäviä, harkitsisin kertovani. 

Olemme siltä väliltä, olen kyllä käynyt heillä. Vaimo on esitellyt heidän kotinsa ja jutellaan aina pihalla. Miehen kanssa tervehdimme.

Vierailija
53/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä sen vaimon kanssa seksielämää? Kyllä minä ainakin olen jo kauan sitten tajunnut, että mieheni pitää miehistä.

Heidän keskinäisestä tavastaan olla ja puhua, niin veikkaan, että eivät ole ainakaan kovin intohimoisia. Tämä on tosin arvaus sen perusteella mitä olen nähnyt.

Vierailija
54/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten takia on ihanaa olla sinkku.Voi vaan nauttia elämästä.Rehellisyys on kadonnut maailmasta aikoja sitten.Kun paikka tulee suurin osa sortuu.

Jep! 

Vierailija
55/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt kyyläämässä ikkunan takana, vai mistä tiedät, että mitä he siellä tekevät?

vaikka palapelejä tai remonttia tai yksinkertaisesti pelaavat!

Pimeässä?

Vierailija
56/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu vaimo päibäkahville ja kysy onko hän avoimessa suhteessa

Vierailija
57/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen halu on puuttua toisten ihmisten asioihin ja kannella kuin kakara.Anna ihmisten eiää omaa elämäänsä; kukin tavallaan.Kyllä totuus ajallaan selviää ja luontevammin kuin sivullisten moralistien ilmiantamana .

Vierailija
58/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsu vaimo päibäkahville ja kysy onko hän avoimessa suhteessa

👍🏻

Vierailija
59/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen halu on puuttua toisten ihmisten asioihin ja kannella kuin kakara.Anna ihmisten eiää omaa elämäänsä; kukin tavallaan.Kyllä totuus ajallaan selviää ja luontevammin kuin sivullisten moralistien ilmiantamana .

Halua ei ole yhtään, lähinnä mietin vaimoa, että onko häntä kohtaan oikein vaieta. Helpotus olisi, jos mies jäisi itse kiinni.

Vierailija
60/61 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän keskinäisestä tavastaan olla ja puhua, niin veikkaan, että eivät ole ainakaan kovin intohimoisia. Tämä on tosin arvaus sen perusteella mitä olen nähnyt.

Voihan se sitten olla niinkin, että vaimo tietää miehensä tykkäävän miehistä ja hyväksyy tämän suhteen, ei vaan halua itse olla paikalla ja siksi tänä mies käy vaimon ollessa töissä. Onhan sitä kaikenlaisia avoima suhteita olemassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä